Ὁ ταχύτατος
Ἀχιλλέας δὲν θὰ προφθάσει ποτέ τὴν χελώνα ποὺ κυνηγάει γιατὶ,
κατ’ ἀνάγκην, θὰ πρέπει κάθε φορά νὰ φθάνει πρῶτα στὸ σημεῖο ἀπὸ
τὸ ὁποῖο ἡ χελώνα εἶχε ξεκινήσει κι ἀπὸ τὸ ὁποῖο ἔχει ἤδη φύγει,
ἑφόσον ἐν τῷ μεταξύ συνεχίζει κι αὐτή νὰ κινεῖται.Ζήνων ὁ Έλεάτης ΑΛΦΑΜΙΤΗΣ
στὴν πύλη μὲ κοιτάζει εὐτυχισμένος. «Τί συμβαίνει φίλε;» Τὴν πάτησα καὶ πάλι ὅπως κάθε φορά στὸ λεωφορεῖο.
Βλέπω τὴν στάση νὰ πλησιάζει καὶ δὲν λέω νὰ κουνηθῶ ἀπὸ τὴ θέση
μου. Σκέπτομαι πὼς ἔχω ἑκατό ὁλόκληρα μέτρα ἀκόμα καὶ μετά ἄλλα
ὀγδόντα, ἄλλα εἴκοσι, ἄλλα δέκα, ἄλλα πέντε κτλ., κτλ., μὲ ἀποτέλεσμα
τὸ ΦΣΣΣΤ τῆς πόρτας νὰ μὲ αἰφνιδιάζει. Καὶ ἄντε μετά, ἄν δὲν εἶναι ἤδη
πολύ ἀργά, νὰ τσαλαπατάω ἄρον ἄρον τοὺς ἐπιβὰτες. Κι ὅμως, γιὰ ποιό
λόγο ὁ χῶρος νὰ μὴν διαιρεῖται ἐπ’ ἄπειρον σὲ ὅλο καὶ πιὸ μικρά
κομματάκια; Τὸ χωρὶς καμμιά διάσταση σημεῖο εἶναι ἡ πιὸ χονδροειδὴς
αὐθαιρεσία τῆς γεωμετρίας. Δὲν ὑπάρχει τὲτοιο πράγμα μέσα στὸ
σύμπαν. …Εἶναι ἡ προκατακλυσμιαία
αὐταπάτη ποὺ μᾶς κάνει χειρότερους κι ἀπὸ τὸν Ζήνωνα. Ξέρουμε ὅτι
κάποτε θὰ μηδενιστεῖ ἡ ἀπόσταση ἀσφαλείας ποὺ μᾶς χωρίζει ἀπὸ
τὰ πάσης φύσεως ἰκριώματα. Αὐτό ὅμως δὲν θὰ συμβεῖ ΤΩΡΑ, ἄρα δὲ
θὰ γίνει καὶ ποτέ ἀφοῦ ἡ ὕπαρξη εἶναι ἕνα τώρα ποὺ τραινάρει, κινούμενη
σὰν τὴ χελώνα, σὰν τὸν Ἀχιλλέα ἤ σὰν τὸν κάβουρα. Ναί· τὰ πόδια τοῦ
μελλοθάνατου ἀγκυλώνουν στὸ τελευταῖο βῆμα καὶ ὁ ὑποψήφιος αὐτόχειρας
ἀναβάλλει τουλάχιστον μιὰ φορὰ τὴν αὐτοκτονία γιατὶ κατὰ βάθος,
δὲν εἶχαν πιστέψει ποτέ ὅτι θα ’ρχόταν ἡ ὥρα… «Μηδένισα τὴν ἀπόσταση»,
τοῦ ἀπαντάω καὶ τὴν στιγμή ἀκριβῶς ποὺ ἔληγε ἡ προθεσμία κατατάξεως
κάνω ἀκόμα ἕνα βῆμα μπαίνοντας γιὰ τὰ καλὰ στὸ στρατόπεδο.
Πηγή: Λοιπός ὁπλίτης (ἐκδ.
Χειρόγραφα, 1991)Τάκης Σιμώτας
γεννήθηκε στὴ Θεσσαλονίκη, ὅπου
καὶ κατοικεῖ. Ἔχει ἐκδώσει τὰ δοκίμια Ἡ κρίση τῆς ἐπικῆς συνείδησης (Ἑξάντας,
Θεσσαλονίκη 1973), Ὁ
κυνηγὸς (Ἑξάντας, Ἀθήνα 1982), Περὶ φαντασίας (Ἄγρα,
Ἀθήνα, 2009), Ἡρόδοτος-Θουκυδίδης:
Ἡ ἱστορία ὡς θέαμα καὶ ὡς ὄργανο πολιτικοῦ προσανατολισμοῦ,
(Σμίλη, 2016), τὴ συλλογὴ ποιημάτων καὶ πεζῶν Λοιπὸς ὁπλίτης (Χειρόγραφο,
Θεσσαλονίκη, 1991) καὶ τὸ μυθιστόρημα Ὁ λάκκος (Ἄγρα, Ἀθήνα 1997). Εἶναι
ὁ στιχουργὸς πολλῶν ἐμβληματικῶν τραγουδιῶν τοῦ Νίκου Παπάζογλου
(Ραγίζει ἀπόψε ἡ
καρδιά, Γιαγιάκα,
Βαριὰ βαλίτσα,
κλπ.). |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου