Της Νομαρχιακής Επιτροπής Ανατολικής Αττικής του ΣΥΡΙΖΑ
Αναφερόμαστε
σε μια έκταση 315 στρεμμάτων, στην οποία βρίσκεται ένα από τα πρώτα εργοστάσια
οινοποιίας, κατασκευής 1889, μοναδικό για την περιοχή της Ανατολικής Αττικής.
Χαρακτηρισμένο διατηρητέο, με περιβάλλοντα χώρο 23,5 στρ. σε άμεση επαφή με
άλλα διατηρητέα κτίρια της περιοχής, Βίλα Καμπά, Αρχοντικό Μάτσα,
Σιδηροδρομικός Σταθμός, με τα οποία αποτελεί μια ενότητα. Ενταγμένο σε ζώνη προστασίας τοπίου,
στο οποίο παραγόταν το ομώνυμο φημισμένο κρασί των Μεσογείων.
Το 1997 η εταιρεία των Μπόμπολα, Καλλιτσάντση αγόρασε
ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΓΗ, αφού πρώτα φρόντισε μια μέρα πριν, να παρθεί απόφαση
αποχαρακτηρισμού της από τον Οργανισμό Αθήνας (ΥΠΕΧΩΔΕ) για δημιουργία σ΄ αυτήν
εμπορικού κέντρου. Ο δρόμος ήταν ανοικτός για να πραγματοποιηθούν και τα
υπόλοιπα σχέδια που είχαν ήδη συμφωνηθεί από καιρό… Πώς αλλιώς να εξηγηθεί η
χάραξη της Αττικής Οδού, που κάνει μια φαινομενικά ανεξήγητη παράκαμψη μέσα στα
χωράφια και τους αγρούς της Κάντζας, η ύπαρξη
6 ( ΕΞΗ!!!!) λωρίδων εισόδου από την Κάντζα στην Αττική Οδό, σε μια περιοχή
3μιση χιλιάδων κατοίκων, ή η στάση του Προαστιακού ακριβώς δίπλα στο χώρο που
σχεδιάζουν να κτίσουν το τερατούργημά τους;
Η απόφαση αυτή ακυρώθηκε από το ΣΤΕ μετά από προσφυγή της
Νομαρχίας με ένα από το κύρια
επιχειρήματα την ύπαρξη αγροτικής γης υψηλής παραγωγικότητας και ιστορίας .
Σαν απάντηση στο ΣΤΕ και στους κατοίκους, η εταιρεία “Καμπάς Α.Ε.”, διέκοψε το 2000 τη λειτουργία του εργοστασίου και εκδικητικά κατέστρεψε 100 χρόνων αμπελώνες και μετέτρεψε το χώρο σε χωματερή για τις ανάγκες κατασκευής της Αττικής οδού και όχι μόνο. Γι αυτό το λόγο μετονόμασαν την εταιρία από εταιρία «ανάπτυξης ακινήτων» σε «οικοδομικών υλικών και κηπευτικών προϊόντων». Θα θέλαμε να ξέραμε πόσα κέρδισαν από αυτές τις αλλαγές ονομασίας και τις παράλληλες εργασίες κατασκευής της Αττικής οδού και αν είχαν το δικαίωμα να κάνουν τέτοιες αλλαγές σε εταιρία εισηγμένη στο χρηματιστήριο με πλήθος απελπισμένων μετόχων.
Σαν απάντηση στο ΣΤΕ και στους κατοίκους, η εταιρεία “Καμπάς Α.Ε.”, διέκοψε το 2000 τη λειτουργία του εργοστασίου και εκδικητικά κατέστρεψε 100 χρόνων αμπελώνες και μετέτρεψε το χώρο σε χωματερή για τις ανάγκες κατασκευής της Αττικής οδού και όχι μόνο. Γι αυτό το λόγο μετονόμασαν την εταιρία από εταιρία «ανάπτυξης ακινήτων» σε «οικοδομικών υλικών και κηπευτικών προϊόντων». Θα θέλαμε να ξέραμε πόσα κέρδισαν από αυτές τις αλλαγές ονομασίας και τις παράλληλες εργασίες κατασκευής της Αττικής οδού και αν είχαν το δικαίωμα να κάνουν τέτοιες αλλαγές σε εταιρία εισηγμένη στο χρηματιστήριο με πλήθος απελπισμένων μετόχων.
Τον Απρίλιο του 2007
η εταιρεία επανήλθε και ο οργανισμός Αθήνας από πίσω (γιατί άραγε;) με
μια νέα πρόταση την δημιουργία ΠΟΑΠΔ (Περιοχές Οργανωμένης Ανάπτυξης
Παραγωγικών Δραστηριοτήτων!!!!!!!!!!!!!!), γιατί στη χώρα μας των εργολάβων και
του νεοπλουτισμού παραγωγικές δραστηριότητες είναι μόνο τα MALL. Σύμφωνα με ότι
γνωρίζουμε είναι η μοναδική
περίπτωση χρησιμοποίησης αυτού του
νόμου. Τον Δεκέμβριο του 2008 το Δημοτικό Συμβούλιο κατά πλειοψηφία, αποδέχεται
την κατασκευή του εμπορικού κέντρου και διεκδικεί περιορισμό των δυσμενών
επιπτώσεων. Οι κάτοικοι, η πλειοψηφία των φορέων της πόλης, αγνοούνται.
Η έγκριση της στρατηγικής μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων και η αντίστοιχη
οριοθέτηση της στην περιοχή της Κάντζας
κυρώνεται με Προεδρικό Διάταγμα
και τις υπογραφές των
Υπουργών Γερουλάνου , Σηφουνάκη ,στις 19
Οκτωβρίου του 2011 και δημοσιεύεται
στο ΦΕΚ 288
2/11/2011 και η οποία προβλέπει :
την ανάπτυξη στο χώρο των 350 στρεμμάτων τριών ζωνών
δραστηριοτήτων
-την επιχειρηματική που καλύπτει το σύνολο σχεδόν της έκτασης
στην οποία θα δημιουργηθεί ένα τεράστιο εμπορικό κέντρο –το μεγαλύτερο
απ ότι ξέρουμε στη χώρα μας – με δομημένη επιφάνεια 90.000 τμ..
-δύο ζώνες
προστασίας :του Εργοστασίου που έχει
κριθεί διατηρητέο με περιβάλλοντα χώρο 23,5 στρέμματα και ειδικές χρήσεις, και του Σιδηροδρομικού Σταθμού του παλιού
τραίνου του Λαυρίου και της τροχιάς του.
Αθροιστικά στην
εκμετάλλευση του χώρου λειτουργεί η δομημένη επιφάνεια του εργοστασίου στο οποίο μπορούν να αναπτυχθούν χρήσεις
πολιτισμού, εκθέσεων προϊόντων, εστίασης κλπ. συνολικής έκτασης άνω των 25.000
τμ.
Είναι αναγκαία η
δημιουργία ενός φαραωνικού mall στο κτήμα Καμπά ?
ΟΧΙ
ΒΕΒΑΙΑ
Η εταιρεία αγόρασε αγροτική γη. Από τότε χρησιμοποιεί όλες
τις διασυνδέσεις της προκειμένου να μεταβάλει την χρήση της από αγροτική σε
εμπορικό κέντρο. Νομιμοποιείται να το διεκδικεί και το ΥΠΕΧΩΔΕ έως σήμερα να
προστρέχει ;
Μα στην Παλλήνη, έχει ενταχθεί στο σχέδιο περιοχή με χρήση
πολεοδομικού κέντρου, σύμφωνη με τον σχεδιασμό της πόλης και τις ανάγκες των
κατοίκων της περιοχής, στην οποία είναι ιδιοκτήτες γης πλήθος συμπολιτών μας.
Πόσες περιοχές με ίδια χρήση θα χωρέσει η πόλη μας; και σε τι αγοραστικό κοινό
απευθύνονται; Η μία δεν θα λειτουργήσει ανταγωνιστικά της άλλης; το μεγάλο ψάρι
δεν θα φάει το μικρό;
Έχει υπερτοπικό χαρακτήρα (με τοπικές επιπτώσεις !) και
προωθήθηκε από το ΥΠΕΧΩΔΕ; Μήπως καλύπτει ανάγκες της ευρύτερης περιοχής;
Μα σε απόσταση 5 χιλιομέτρων στη
Γιαλού των Σπάτων η εταιρεία REDS έχει κατασκευάσει και
λειτουργεί 2 μεγάλα εμπορικά κέντρα, το Smart Park και το
Εκπτωτικό Χωριό της Mac Arthour . Αυτά δεν καλύπτουν τις ανάγκες της περιοχής των Μεσογείων;
Ποιος υπήρξε ο χωροταξικός σχεδιασμός από πλευράς ΥΠΕΧΩΔΕ; «Κάθε χωριό και εμπορικό κέντρο κάθε γωνιά
και mall?»
Και αυτά
συνεχίζουν να προωθούνται η εταιρεία κατέθεσε την μελέτη πολεοδόμησης στο
ΥΠΕΧΩΔΕ, ενώ η πατρίδα μας βρίσκεται στη δίνη πολυδιάστατης οικονομικής κρίσης
η οποία απειλεί τη δουλειά, την επιβίωση, τις κοινωνικές κατακτήσεις της
πλειοψηφίας των κατοίκων της χώρας μας. Και
ενώ παγκόσμια αναθεωρούνται μοντέλα οικονομικής ανάπτυξης θεοποίησης της
ελευθερίας της αγοράς, ενώ επανέρχεται η απαίτηση για κρατικό σχεδιασμό,
υπάρχει κανείς που ειλικρινά υποστηρίζει ότι η δημιουργία εμπορικών κέντρων
είναι λύση σε κατεύθυνση παραγωγικής ανάπτυξης; ή αντίθετα, η οικονομική αντίληψη στην οποία στηρίζεται η
λειτουργία τους, ωθεί τον κόσμο σε υπερκατανάλωση και υπερδανεισμό, επιφέροντας
καταστροφικές συνέπειες στην οικονομία, τις οποίες σήμερα βιώνουμε.
Δεν θέλω να
αναλύσω τα προβλήματα που θα αντιμετωπίσει η
τοπική κοινωνία και είναι παραπάνω από ορατά στα ήδη λειτουργούντα εμπορικά
κέντρα ,τόσο κατά την κατασκευή του mall, υπέρμετρη
επιβάρυνση της ατμοσφαιρικής και ηχητικής ρύπανσης και κυκλοφοριακή συμφόρηση
,όσο και κατά τη λειτουργία του που η οικονομοτεχνική μελέτη προβλέπει ένα
αριθμό επισκεπτών 30.000 ατόμων ημερήσια ,με αντίστοιχες διελεύσεις και
παρκινγκ οχημάτων στον οικισμό, το κλείσιμο των εμπορικών καταστημάτων, τον
συνολικό επηρεασμό της πανίδας, των υπόγειων νερών ,του ανοιχτού ρέματος της
Παναγίτσας στο οποίο θα αποχετεύονται τα λύματα, και του μικροκλίματος της
περιοχής . Θέλω όμως να επισημάνω ότι βρίσκεται σε άμεση επαφή με περιοχές
κατοικίας και με τα σχολεία της Κάντζας .Δηλαδή τα παιδιά των 12-18 χρονών θα
κάνουν μάθημα βλέποντας τα καταστήματα και τις καφετέριες του Μall .Είναι υποχρέωση μας να προστατέψουμε
αυτή τη νεολαία, να της δώσουμε όραμα και προοπτική, αντί να την εκπαιδεύσουμε
στην κατανάλωση και στη διασκέδαση κονσέρβα
Συνήθιζαν, όσους είχαν διαφορετική άποψη, όπως
εμείς, να τους χαρακτηρίζουν γραφικούς
έως και επικίνδυνους. Γιατί όπως λένε, η απόρριψη της συγκεκριμένης πρότασης,
θα μας οδηγήσει σε άλλη δυσμενέστερη. Οι προηγούμενες όμως απορρίψεις απο το
1993 δεν οδήγησαν σε δυσμενέστερες εξελίξεις.Γιατί σήμερα το 2015 :
Παραμένει το κτήμα Καμπά
ως ένας από τους τελευταίους μεγάλους ελεύθερους χώρους
στην περιοχή μας. Παραμένει σαν
ανάσα ζωής, προστασίας απέναντι στις μεγάλες κλιματικές αλλαγές, αντιστάθμισμα
στη μεγάλη περιβαλλοντική καταστροφή που έχει υποστεί η Αττική.
Παραμένει προς
διεκδίκηση από τους κατοίκους με εναλλακτικές προτάσεις για τη χρήση του
συμβατές με την ιστορία του και το μέλλον μας.
Η κοινωνία
ευαισθητοποιείται, το κέρδος δεν είναι αυτοσκοπός, το περιβάλλον διεκδικείται,
το κοινωνικό κόστος υπολογίζεται.
Κι όπως έχουμε ξαναπεί « ας διεκδικήσουμε σήμερα το
απόλυτο για να μην κυνηγάμε αύριο το αυτονόητο» .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου