oikologein

Για όσους πάνε γυρεύοντας στο χώρο της Οικολογίας και του Πολιτισμού. Υπό τη διαχείριση του Γιάννη Σχίζα

Ημέρες ορειβασίας

Ημέρες ορειβασίας

Κυριακή 21 Σεπτεμβρίου 2025

Ντό­ρο­θυ Πάρ­κερ (Dorothy Parker): Μιὰ τη­λε­φω­νι­κὴ κλή­ση

 



By planodion on 21 Σεπτέμβριος 2025



Ντό­ρο­θυ Πάρ­κερ (Dorothy Parker)


Μιὰ τη­λε­φω­νι­κὴ κλή­ση

(A Telephone Call)


Ε ΠΑΡΑΚΑΛΩ, Θεέ μου, κά­νε νὰ μοῦ τη­λε­φω­νή­σει τώ­ρα. Ἐσὺ ποὺ εἶ­σαι κα­λός, Θεέ μου, κά­νε νὰ μὲ πά­ρει τώ­ρα τη­λέ­φω­νο. Δὲν θὰ σοῦ ζη­τή­σω τί­πο­τε ἄλ­λο, στὸ ὑπό­σχο­μαι. Δὲν σοῦ ζη­τάω κά­τι τρο­με­ρό. Γιὰ Eσέ­να εἶ­ναι κά­τι εὔ­κο­λο, Θεέ μου, πο­λὺ εὔ­κο­λο. Κά­νε νὰ μοῦ τη­λε­φω­νή­σει. Σὲ πα­ρα­κα­λῶ, Θεέ μου. Σὲ πα­ρα­κα­λῶ, σὲ πα­ρα­κα­λῶ, σὲ πα­ρα­κα­λῶ.

       Ἂν στα­μα­τή­σω νὰ τὸ σκέ­φτο­μαι, μπο­ρεῖ τὸ τη­λέ­φω­νο νὰ χτυ­πή­σει. Με­ρι­κὲς φο­ρὲς ἔτσι συμ­βαί­νει. Νὰ σκε­φτῶ ἄλ­λα πράγ­μα­τα. Νὰ σκε­φτῶ ἄλ­λα πράγ­μα­τα. Ἂν με­τρή­σω μέ­χρι τὸ πεν­τα­κό­σια ἀνὰ πεν­τά­δες, μπο­ρεῖ, τε­λειώ­νον­τας τὸ μέ­τρη­μα, νὰ χτυ­πή­σει. Θὰ με­τρή­σω ἀρ­γά. Δὲν θὰ κλέ­ψω. Κι ἂν χτυ­πή­σει ὅταν θὰ ἔχω φτά­σει στὸ τρια­κό­σια, δὲν θὰ στα­μα­τή­σω· δὲν θὰ τὸ ση­κώ­σω προ­τοῦ φτά­σω στὸ πεν­τα­κό­σια. Πέν­τε, δέ­κα, δε­κα­πέν­τε, εἴ­κο­σι, εἴ­κο­σι πέν­τε, τριάν­τα, τριάν­τα πέν­τε, σα­ράν­τα, σα­ράν­τα πέν­τε, πε­νῆν­τα... Ἄχ, χτύ­πα, σὲ πα­ρα­κα­λῶ. Σὲ πα­ρα­κα­λῶ.

       Τε­λευ­ταία φο­ρὰ ποὺ κοι­τά­ζω τὸ ρο­λόϊ. Δὲν θὰ τὸ ξα­να­κοι­τά­ξω. Ἑφτὰ καὶ πέν­τε. Εἶ­πε ὅτι θὰ μοῦ τη­λε­φω­νοῦ­σε στὶς πέν­τε. «Θὰ σοῦ τη­λε­φω­νή­σω στὶς πέν­τε, γλυ­κιά μου». Νο­μί­ζω ὅτι τό­τε εἶ­πε «γλυ­κιά μου». Εἶ­μαι σχε­δὸν σί­γου­ρη ὅτι τό­τε τὸ εἶ­πε. Ξέ­ρω ὅτι μὲ ἀπο­κά­λε­σε «γλυ­κιά μου» δύο φο­ρὲς καὶ ἡ δεύ­τε­ρη φο­ρὰ εἶ­ναι ὅταν μὲ ἀπο­χαι­ρέ­τη­σε. «Ἀν­τίο, γλυ­κιά μου.» Εἶ­χε πολ­λὴ δου­λειά, ἄλ­λω­στε στὸ γρα­φεῖο δὲν μπο­ρεῖ νὰ μι­λά­ει γιὰ πο­λύ, ἀλ­λὰ μὲ εἶ­πε «γλυ­κιά μου» δύο φο­ρές. Δὲν νο­μί­ζω ὅτι δυ­σα­ρε­στή­θη­κε ποὺ τοῦ τη­λε­φώ­νη­σα. Ξέ­ρω ὅτι δὲν πρέ­πει νὰ τοὺς τη­λε­φω­νεῖς συ­νέ­χεια – ξέ­ρω ὅτι δὲν τοὺς ἀρέ­σει. Ἅμα τοὺς τη­λε­φω­νεῖς, κα­τα­λα­βαί­νουν ὅτι τοὺς σκέ­φτε­σαι καὶ ὅτι τοὺς θέ­λεις, κι αὐ­τὸ τοὺς κά­νει νὰ σὲ ἀν­τι­πα­θή­σουν. Ἀλ­λὰ εἶ­χα νὰ τοῦ μι­λή­σω τρεῖς μέ­ρες – τρεῖς ὁλό­κλη­ρες μέ­ρες. Καὶ τὸ μό­νο ποὺ τὸν ρώ­τη­σα ἦταν ἂν ἦταν κα­λάˑ ἔτσι ὅπως θὰ ρω­τοῦ­σε ὁ κα­θέ­νας. Ἄρα δὲν θὰ δυ­σα­ρε­στή­θη­κε. Δὲν νο­μί­ζω νὰ σκέ­φτη­κε ὅτι ἤμουν ἐνο­χλη­τι­κή. «Ὄχι, φυ­σι­κὰ καὶ δὲν ἐνο­χλεῖς», εἶ­πε. Ὕστε­ρα εἶ­πε ὅτι θὰ μοῦ τη­λε­φω­νοῦ­σε αὐ­τός. Δὲν χρεια­ζό­ταν νὰ τὸ πεῖ. Δὲν τοῦ τὸ ζή­τη­σα, πραγ­μα­τι­κὰ δὲν τοῦ τὸ ζή­τη­σα. Εἶ­μαι σί­γου­ρη. Πι­στεύω ὅτι πο­τὲ δὲν θὰ ἔλε­γε ὅτι θὰ μοῦ τη­λε­φω­νή­σει καὶ με­τὰ δὲν θὰ τη­λε­φω­νοῦ­σε. Σὲ πα­ρα­κα­λῶ, Θεέ μου, μὴν τὸν ἀφή­σεις νὰ μὲ ἀγνο­ή­σει. Σὲ πα­ρα­κα­λῶ.

       «Θὰ σοῦ τη­λε­φω­νή­σω στὶς πέν­τε, γλυ­κιά μου». «Ἀν­τίο, γλυ­κιά μου».

Ἦταν ἀπα­σχο­λη­μέ­νος καὶ βια­ζό­ταν καὶ ὑπῆρ­χαν πολ­λοὶ ἄν­θρω­ποι γύ­ρω του, ἀλ­λὰ μὲ ἀπο­κά­λε­σε «γλυ­κιά» δύο φο­ρές. Αὐ­τὸ εἶ­ναι κά­τι. Ἔχω αὐ­τὸ τοὐ­λά­χι­στον, ἀκό­μα κι ἂν δὲν τὸν ξα­να­δῶ πο­τέ. Μὰ εἶ­ναι τό­σο λί­γο. Δὲν μοῦ ἀρ­κεῖ. Τί­πο­τα δὲν μοῦ ἀρ­κεῖ, ἂν δὲν τὸν ξα­να­δῶ. Σὲ πα­ρα­κα­λῶ, Θεέ μου, κά­νε νὰ τὸν ξα­να­δῶ. Σὲ πα­ρα­κα­λῶ, τὸν θέ­λω τό­σο πο­λύ. Τὸν θέ­λω τό­σο πο­λύ. Θὰ εἶ­μαι κα­λή, Θεέ μου, θὰ προ­σπα­θή­σω νὰ γί­νω κα­λύ­τε­ρος ἄν­θρω­πος, στὸ ὑπό­σχο­μαι, ἀρ­κεῖ νὰ τὸν ξα­να­δῶ. Ἀρ­κεῖ νὰ μοῦ τη­λε­φω­νή­σει. Ἄχ, κά­νε νὰ μοῦ τη­λε­φω­νή­σει.

       Μὴν πε­ρι­φρο­νεῖς τὴν προ­σευ­χή μου, Θεέ μου. Ἐσὺ κά­θε­σαι ἐκεῖ ψη­λά, ἕνας σε­βά­σμιος γέ­ρος ντυ­μέ­νος στὰ λευ­κά, μὲ ὅλους αὐ­τοὺς τοὺς ἀγ­γέ­λους γύ­ρω σου καὶ τὰ ἀστέ­ρια νὰ πε­ρι­στρέ­φον­ται. Κι ἐγὼ σοῦ ἀπευ­θύ­νω μιὰ προ­σευ­χὴ γιὰ ἕνα τη­λε­φώ­νη­μα. Ἄχ, μὴ γε­λᾶς, Θεέ μου. Δὲν ξέ­ρεις πῶς νιώ­θω. Ἐσὺ κά­θε­σαι ἀσφα­λὴς στὸν θρό­νο σου καὶ ἀπὸ κά­τω ἁπλώ­νε­ται τὸ γα­λά­ζιο τοῦ οὐ­ρα­νοῦ. Τί­πο­τα δὲν σὲ ἀγ­γί­ζει, κα­νεὶς δὲν μπο­ρεῖ νὰ σοῦ ρα­γί­σει τὴν καρ­διά. Ἐγὼ ὑπο­φέ­ρω, Θεέ μου, ὑπο­φέ­ρω πο­λύ. Δὲν θὰ μὲ βο­η­θή­σεις; Γιὰ χά­ρη τοῦ Υἱ­οῦ σου, βο­ή­θη­σέ με. Εἶ­πες ὅτι θὰ εἰ­σα­κού­σεις ὅποιον σοῦ ζη­τή­σει κά­τι στ’ ὄνο­μά Του. Ἀχ. Θεέ μου, στὸ ὄνο­μα τοῦ Κυ­ρί­ου ἡμῶν Ἰη­σοῦ Χρι­στοῦ, τοῦ Υἱ­οῦ σου τοῦ μο­νο­γε­νοῦς, κά­νε νὰ μοῦ τη­λε­φω­νή­σει τώ­ρα.

       Πρέ­πει νὰ στα­μα­τή­σω. Δὲν πρέ­πει νὰ στε­νο­χω­ριέ­μαι τό­σο πο­λύ. Κοί­τα. Πὲς ὅτι ἕνας νε­α­ρὸς ἄν­τρας λέ­ει ὅτι θὰ τη­λε­φω­νή­σει σ’ ἕνα κο­ρί­τσι καὶ με­τὰ κά­τι συμ­βαί­νει καὶ δὲν τη­λε­φω­νεῖ. Σι­γὰ τὸ πρᾶγ­μα, σω­στά; Τέ­τοια συμ­βαί­νουν παν­τοῦ σὲ ὅλο τὸν κό­σμο αὐ­τὴ ἀκρι­βῶς τὴ στιγ­μή. Ἀλ­λὰ τί μὲ νοιά­ζει τί συμ­βαί­νει στὸν κό­σμο; Για­τί τὸ τη­λέ­φω­νό μου νὰ μὴ χτυ­πά­ει; Για­τί; Για­τί; Για­τί δὲν χτυ­πᾶς; Σὲ πα­ρα­κα­λῶ, χτύ­πα. Κα­τα­ρα­μέ­νο, ἄσχη­μο, γυα­λι­στε­ρὸ μη­χά­νη­μα. Δὲν θὰ πά­θεις τί­πο­τα ἅμα χτυ­πή­σεις. Ἢ μή­πως θὰ πά­θεις; Κα­τα­ρα­μέ­νο τη­λέ­φω­νο, θὰ τρα­βή­ξω τὰ βρω­μο­κα­λώ­διά σου ἀπὸ τὸν τοῖ­χο καὶ θὰ σπά­σω τὴν κο­ροϊ­δευ­τι­κὴ μαύ­ρη μού­ρη σου σὲ μι­κρὰ κομ­μά­τια. Στὸ διά­ο­λο νὰ πᾶς.

       Ὄχι, ὄχι, ὄχι. Πρέ­πει νὰ στα­μα­τή­σω. Πρέ­πει νὰ σκε­φτῶ κά­τι ἄλ­λο. Αὐ­τὴ εἶ­ναι ἡ λύ­ση. Θὰ με­τα­φέ­ρω τὸ ρο­λόϊ στὸ δι­πλα­νὸ δω­μά­τιο. Ἔτσι δὲν θὰ τὸ κοι­τά­ζω. Ἅμα θε­λή­σῳ νὰ τὸ κοι­τά­ξω, θὰ πρέ­πει νὰ πάω στὴν κρε­βα­το­κά­μα­ρα, θὰ ἀναγ­κα­στῶ δη­λα­δὴ ν’ ἀσχο­λη­θῶ μὲ κά­τι. Ἴσως, προ­τοῦ τὸ ξα­να­κοι­τά­ξω, μοῦ τη­λε­φω­νή­σει. Ἔτσι καὶ μοῦ τη­λε­φω­νή­σει, θὰ τοῦ φερ­θῶ πο­λὺ γλυ­κά. Ἂν μοῦ πεῖ ὅτι δὲν μπο­ρεῖ νὰ βρε­θοῦ­με τὸ βρά­δυ, θὰ τοῦ πῶ: «Ἐν­τά­ξει, δὲν πει­ρά­ζει, κα­λέ μου. Φυ­σι­κὰ καὶ δὲν ἔχω πρό­βλη­μα.» Θὰ φερ­θῶ ὅπως τό­τε ποὺ πρω­το­γνω­ρι­στή­κα­με. Τό­τε μπο­ρεῖ καὶ νὰ μὲ ξα­να­γα­πή­σει. Στὴν ἀρ­χή, ἤμουν πάν­τα γλυ­κιά. Εἶ­ναι πο­λὺ εὔ­κο­λο νὰ εἶ­σαι γλυ­κιὰ μὲ κά­ποιον προ­τοῦ τὸν ἀγα­πή­σεις.

       Ἀλ­λὰ νο­μί­ζω ὅτι ἀκό­μη τοῦ ἀρέ­σω. Δὲν θὰ μὲ εἶ­χε ἀπο­κα­λέ­σει «γλυ­κιά» δύο φο­ρές, ἂν δὲν τοῦ ἄρε­σα λι­γά­κι. Δὲν ἔχουν τε­λειώ­σει ὅλα, ἐφ’ ὅσον τοῦ ἀρέ­σω ἀκό­μη, ἔστω λί­γο, ἔστω πο­λὺ λί­γο. Ξέ­ρεις, Θεέ μου, ἂν τὸν κά­νεις νὰ μοῦ τη­λε­φω­νή­σει, δὲν θὰ σοῦ ξα­να­ζη­τή­σω πο­τὲ τί­πο­τα. Θὰ τοῦ φερ­θῶ γλυ­κά, θὰ εἶ­μαι χα­ρού­με­νη, θὰ εἶ­μαι ἔτσι ὅπως ἤμουν στὸ πα­ρελ­θόν, καὶ τό­τε αὐ­τὸς θὰ μὲ ξα­να­γα­πή­σει. Κι ἔτσι δὲν θὰ σοῦ ξα­να­ζη­τή­σω πο­τὲ τί­πο­τα. Κα­τά­λα­βες, Θεέ μου; Γι’ αὐ­τὸ σοῦ λέω, κά­νε νὰ μοῦ τη­λε­φω­νή­σει. Μπο­ρεῖς νὰ μοῦ κά­νεις αὐ­τὴ τὴ χά­ρη, σὲ πα­ρα­κα­λῶ πο­λύ, πο­λύ, πο­λύ;

       Μή­πως μὲ τι­μω­ρεῖς ἐπει­δὴ ἔχω κά­νει κα­κὲς πρά­ξεις; Μή­πως ἔχεις θυ­μώ­σει μα­ζί μου γι’ αὐ­τὸ τὸν λό­γο; Μά, Θεέ μου, ὑπάρ­χουν τό­σοι κα­κοὶ ἄν­θρω­ποι – δὲν μπο­ρεῖ νὰ εἶ­σαι σκλη­ρὸς μό­νο μα­ζί μου. Καὶ ὅ,τι κά­να­με δὲν ἦταν πο­λὺ κα­κὸˑ κα­θό­λου κα­κό. Δὲν πλη­γώ­σα­με κα­νέ­ναν, Θεέ μου. Κα­κὸ ση­μαί­νει νὰ πλη­γώ­νεις τοὺς ἀν­θρώ­πους. Ἐμεῖς δὲν πλη­γώ­σα­με ψυ­χήˑ τὸ ξέ­ρεις κα­λά. Τὸ ξέ­ρεις ὅτι δὲν ἦταν στ’ ἀλή­θεια κα­κό, ἔτσι δὲν εἶ­ναι, Θεέ μου; Λοι­πὸν θὰ τὸν κά­νεις τώ­ρα νὰ μοῦ τη­λε­φω­νή­σει;

       Ἂν δὲν μοῦ τη­λε­φω­νή­σει, τό­τε ση­μαί­νει ὅτι ἔχεις θυ­μώ­σει μα­ζί μου. Θὰ με­τρή­σω μέ­χρι τὸ πεν­τα­κό­σια ἀνὰ πεν­τά­δες καὶ ἂν μέ­χρι τό­τε δὲν ἔχει τη­λε­φω­νή­σει, ση­μαί­νει ὅτι ὁ Θε­ὸς δὲν πρό­κει­ται νὰ μὲ βο­η­θή­σει πο­τὲ ξα­νά. Θὰ τὸ θε­ω­ρή­σω ση­μά­δι. Δέ­κα, δε­κα­πέν­τε, εἴ­κο­σι, εἴ­κο­σι πέν­τε, τριάν­τα, τριάν­τα πέν­τε, σα­ράν­τα, σα­ράν­τα πέν­τε, πε­νῆν­τα, πε­νῆν­τα πέν­τε... Ἦταν κα­κό. Τὸ πα­ρα­δέ­χο­μαι, ἦταν κα­κό. Ἐν­τά­ξει, λοι­πόν, στεῖ­λέ με στὴν κό­λα­ση. Νο­μί­ζεις ὅτι φο­βᾶ­μαι τὴν κό­λα­σή σου; Νο­μί­ζεις ὅτι ἡ δι­κή σου κό­λα­ση εἶ­ναι χει­ρό­τε­ρη ἀπὸ τὴ δι­κή μου;

       Δὲν πρέ­πει. Δὲν πρέ­πει νὰ τὸ κά­νω αὐ­τό. Ἂς ὑπο­θέ­σου­με ὅτι ἄρ­γη­σε νὰ μοῦ τη­λε­φω­νή­σει – δὲν εἶ­ναι λό­γος αὐ­τὸς νὰ μὲ πιά­νει ὑστε­ρία. Ἴσως καὶ νὰ μὴ μοῦ τη­λε­φω­νή­σει κα­θό­λου – ἴσως ἔρ­χε­ται κα­τ' εὐ­θεῖ­αν ἐδῶ χω­ρὶς νὰ πά­ρει τη­λέ­φω­νο. Θὰ θυ­μώ­σει ἔτσι καὶ μὲ δεῖ κλα­μέ­νη. Δὲν τοὺς ἀρέ­σει νὰ κλαῖς. Αὐ­τὸς δὲν κλαί­ει πο­τέ. Μα­κά­ρι νὰ μπο­ροῦ­σα νὰ τὸν κά­νω νὰ κλά­ψει. Μα­κά­ρι νὰ τὸν ἔκα­να νὰ κλά­ψει καὶ νὰ μὴν μπο­ρεῖ νὰ ἠρε­μή­σει καὶ νὰ νιώ­θει βα­ριὰ τὴν καρ­διά του καὶ νὰ ὑπο­φέ­ρει. Μα­κά­ρι νὰ μπο­ροῦ­σα νὰ τὸν πλη­γώ­σω.

       Ὄχι, δὲν σκέ­φτε­ται ἔτσι γιὰ μέ­να. Δὲν νο­μί­ζω ὅτι κα­τα­λα­βαί­νει πῶς μὲ κά­νει νὰ νιώ­θω. Μα­κά­ρι νὰ κα­τα­λά­βαι­νε χω­ρὶς νὰ χρειά­ζε­ται νὰ τοῦ τὸ λέω. Δὲν τοὺς ἀρέ­σει νὰ τοὺς λὲς ὅτι ἐξ αἰ­τί­ας τους βά­ζεις τὰ κλά­μα­τα. Δὲν τοὺς ἀρέ­σει νὰ τοὺς λὲς ὅτι ἐξ αἰ­τί­ας τους εἶ­σαι δυ­στυ­χι­σμέ­νη. Ἂν τοὺς πεῖς κά­τι τέ­τοιο, θε­ω­ροῦν ὅτι εἶ­σαι κτη­τι­κὴ καὶ ἀπαι­τη­τι­κή. Καὶ ἀρ­χί­ζουν νὰ σὲ μι­σοῦν. Σὲ μι­σοῦν κά­θε φο­ρὰ ποὺ λὲς αὐ­τὸ ποὺ πραγ­μα­τι­κὰ σκέ­φτε­σαι. Συ­νε­χῶς πρέ­πει νὰ παί­ζεις θέ­α­τρο. Στὴν πε­ρί­πτω­σή του νό­μι­ζα ὅτι τὰ πράγ­μα­τα δὲν θὰ ἦταν ἔτσιˑ νό­μι­ζα ὅτι θὰ μπο­ροῦ­σα νὰ ἐκ­φρά­ζω τὶς σκέ­ψεις μου. Ἀλ­λὰ φαί­νε­ται πο­τὲ δὲν ἰσχύ­ει κά­τι τέ­τοιο. Φαί­νε­ται ὅτι δὲν ὑπάρ­χει κα­μία τέ­τοια ἰδα­νι­κὴ πε­ρί­πτω­ση. Μα­κά­ρι νὰ μοῦ τη­λε­φω­νοῦ­σε κι ἐγὼ δὲν θὰ τοῦ ἔλε­γα πό­σο δυ­στυ­χι­σμέ­νη νιώ­θω. Ἀν­τι­πα­θοῦν τοὺς δυ­στυ­χι­σμέ­νους ἀν­θρώ­πους. Θὰ ἤμουν τό­σο γλυ­κιὰ καὶ τό­σο χα­ρού­με­νη ὥστε θὰ ἀναγ­κα­ζό­ταν νὰ μὲ ἀγα­πά­ει. Μα­κά­ρι νὰ τη­λε­φω­νοῦ­σε. Μα­κά­ρι μό­νο νὰ τη­λε­φω­νοῦ­σε.

       Ἴσως αὐ­τὸ κά­νει τώ­ρα. Ἴσως ἔρ­χε­ται ἐδῶ χω­ρὶς πρῶ­τα νὰ πά­ρει τη­λέ­φω­νο. Ἴσως εἶ­ναι ἤδη στὸν δρό­μο. Κά­τι θὰ τοῦ ἔχει συμ­βεῖ. Ὄχι, τί­πο­τα δὲν τοῦ συ­νέ­βη. Πο­τὲ τί­πο­τα δὲν τοῦ συμ­βαί­νει. Δὲν μπο­ρῶ νὰ τὸν φαν­τα­στῶ νὰ πα­θαί­νει ἀτύ­χη­μα. Δὲν μπο­ρῶ νὰ τὸν φαν­τα­στῶ νὰ εἶ­ναι πε­σμέ­νος ἀνά­σκε­λα, πε­θα­μέ­νος. Μα­κά­ρι νὰ πέ­θαι­νε. Τρο­μα­κτι­κὸ αὐ­τὸ ποὺ μό­λις εὐ­χή­θη­κα. Καὶ ταυ­τό­χρο­να ἀνα­κου­φι­στι­κό. Ἂν ἦταν νε­κρός, θὰ τὸν εἶ­χα ὅλον δι­κό μου· ἂν ἦταν νε­κρός, δὲν θὰ σκε­φτό­μουν τὴ ση­με­ρι­νὴ μέ­ρα καὶ τὶς τε­λευ­ταῖ­ες ἑβδο­μά­δες. Θὰ θυ­μό­μουν μό­νο τὶς ὡραῖ­ες στιγ­μὲς ποὺ πε­ρά­σα­με μα­ζί. Θὰ ἦταν ὅλα ὄμορ­φα. Μα­κά­ρι νὰ πέ­θαι­νε. Μα­κά­ρι νὰ πέ­θαι­νε, νὰ πέ­θαι­νε, νὰ πέ­θαι­νε.

       Τί ἀνο­η­σία. Τί ἀνο­η­σία νὰ εὔ­χε­σαι νὰ πε­θά­νει κά­ποιος μό­νο καὶ μό­νο ἐπει­δὴ δὲν σοῦ τη­λε­φώ­νη­σε ἐνῷ εἶ­πε ὅτι θὰ σοῦ τη­λε­φω­νή­σει. Ἴσως τὸ ρο­λόϊ πά­ει μπρο­στὰˑ δὲν ξέ­ρω ἂν ἔχει χα­λά­σει ἢ ὄχι. Ἴσως δὲν ἔχει κα­θυ­στε­ρή­σει κα­θό­λου. Ὁτι­δή­πο­τε θὰ μπο­ροῦ­σε νὰ τοῦ ἔχει συμ­βεῖ. Μπο­ρεῖ νὰ ἦταν ἀνάγ­κη νὰ μεί­νει στὸ γρα­φεῖο του. Μπο­ρεῖ νὰ πῆ­γε στὸ σπί­τι του γιὰ νὰ μὲ πά­ρει ἀπὸ ἐκεῖ καὶ νὰ ἦρ­θε κά­ποιος ἐπι­σκέ­πτης. Δὲν τοῦ ἀρέ­σει νὰ μοῦ τη­λε­φω­νεῖ μπρο­στὰ σὲ ἄλ­λους. Ἴσως τώ­ρα νιώ­θει ἄγ­χος, ἔστω καὶ λί­γο, ποὺ δὲν μοῦ ἔχει τη­λε­φω­νή­σει. Ἴσως νὰ ἐλ­πί­ζει ὅτι θὰ τοῦ τη­λε­φω­νή­σω ἐγώ. Μπο­ρῶ νὰ τὸ κά­νω. Μπο­ρῶ νὰ τοῦ τη­λε­φω­νή­σω.

       Δὲν πρέ­πει. Δὲν πρέ­πει. Δὲν πρέ­πει. Θεέ μου, σὲ πα­ρα­κα­λῶ, μὴ μὲ ἀφή­σεις νὰ τοῦ τη­λε­φω­νή­σω. Συγ­κρά­τη­σέ με, σε πα­ρα­κα­λῶ. Τὸ ξέ­ρω, Θεέ μου, ὅπως τὸ ξέ­ρεις κι Ἐσύ, ὅτι ἂν ἀνη­συ­χοῦ­σε γιὰ μέ­να, θὰ μοῦ τη­λε­φω­νοῦ­σε ὅπου κι ἂν βρι­σκό­ταν καὶ ὅσοι ἄν­θρω­ποι κι ἂν ἦταν γύ­ρω του. Σὲ πα­ρα­κα­λῶ, Θεέ μου, φα­νέ­ρω­σέ μου τὴν ἀλή­θεια. Δὲν σοῦ ζη­τάω νὰ μὲ κά­νεις νὰ ἠρε­μή­σω – αὐ­τὸ δὲν τὸ μπο­ρεῖς, πα­ρ' ὅλο ποὺ μπο­ρεῖς νὰ δη­μιουρ­γή­σεις ἕναν ὁλό­κλη­ρο κό­σμο. Φα­νέ­ρω­σέ μου μό­νο τὴν ἀλή­θεια. Μὴ μὲ ἀφή­σεις νὰ ἐλ­πί­ζω. Μὴ μὲ ἀφή­σεις νὰ πα­ρη­γο­ρῶ τὸν ἑαυ­τό μου.Σε πα­ρα­κα­λῶ, μὴ μὲ ἀφή­σεις νὰ ἐλ­πί­ζω, Θεέ μου. Σὲ ἱκε­τεύω.

       Δὲν θὰ τοῦ τη­λε­φω­νή­σω. Πο­τὲ ξα­νὰ ὅσο ζῶ δὲν θὰ τοῦ τη­λε­φω­νή­σω. Προ­τι­μῶ νὰ σα­πί­σει στὴν Κό­λα­ση πα­ρὰ νὰ τοῦ τη­λε­φω­νή­σω. Δὲν χρειά­ζε­ται νὰ μοῦ δώ­σεις δύ­να­μη, Θεέ μουˑ ἔχω ἀρ­κε­τή. Ἂν μὲ ἤθε­λε, θὰ μὲ ἔβρι­σκε. Ξέ­ρει ποῦ εἶ­μαι. Ξέ­ρει ὅτι τὸν πε­ρι­μέ­νω ἐδῶ. Εἶ­ναι τό­σο σί­γου­ρος γιὰ μέ­να, τό­σο σί­γου­ρος. Ἀνα­ρω­τιέ­μαι για­τί σὲ ἀν­τι­πα­θοῦν μό­λις νιώ­σουν σι­γου­ριά. Ἐγὼ πι­στεύω ὅτι εἶ­ναι ὡραῖα νὰ νιώ­θεις σί­γου­ρος γιὰ τὸν ἄλ­λον.

       Εἶ­ναι εὔ­κο­λο νὰ τοῦ τη­λε­φω­νή­σω. Τό­τε θὰ κα­τα­λά­βαι­να. Ἴσως δὲν εἶ­ναι καὶ τό­σο ἀνόη­το ἐκ μέ­ρους μου. Ἴσως δὲν ἐνο­χλη­θεῖ. Ἴσως θὰ τοῦ ἀρέ­σει. Ἴσως προ­σπά­θη­σε νὰ μοῦ τη­λε­φω­νή­σει. Με­ρι­κὲς φο­ρὲς οἱ ἄν­θρω­ποι προ­σπα­θοῦν νὰ σὲ πε­τύ­χουν στὸ τη­λέ­φω­νο καὶ τὸ νού­με­ρό σου δὲν ἀπαν­τᾶ. Δὲν τὸ λέω γιὰ νὰ πα­ρη­γο­ρή­σω τὸν ἑαυ­τό μουˑ συμ­βαί­νει στ’ ἀλή­θεια με­ρι­κὲς φο­ρές. Τὸ ξέ­ρω, Θεέ μου, ὅτι συμ­βαί­νει. Ὄχι, συγ­κρά­τη­σέ με, Θεέ μου. Μὴ μὲ ἀφή­σεις νὰ πλη­σιά­σω τὸ τη­λέ­φω­νο. Δῶ­σε μου λί­γη πε­ρη­φά­νια. Θὰ τὴ χρεια­στῶ, μοῦ φαί­νε­ται, Θεέ μου. Στὸ τέ­λος δὲν θὰ μοῦ ἔχει ἀπο­μεί­νει τί­πο­τε ἄλ­λο.

       Ἄ, τί νὰ μοῦ κά­νει ἡ πε­ρη­φά­νια ὅταν δὲν ἀν­τέ­χω χω­ρὶς νὰ τοῦ μι­λή­σω; Μιὰ τέ­τοια πε­ρη­φά­νια εἶ­ναι ἀσή­μαν­τη, ἄχρη­στη. Ἡ πραγ­μα­τι­κή, ἡ οὐ­σια­στι­κὴ πε­ρη­φά­νια εἶ­ναι νὰ μὴν ἔχεις κα­θό­λου πε­ρη­φά­νια. Δὲν ἰσχυ­ρί­ζο­μαι κά­τι τέ­τοιο ἐπει­δὴ θέ­λω νὰ τοῦ τη­λε­φω­νή­σω. Κά­θε ἄλ­λο. Τὸ λέω ἐπει­δὴ τὸ πι­στεύω. Θέ­λω νὰ εἶ­μαι οὐ­σια­στι­κή. Νὰ εἶ­μαι ὑπε­ρά­νω τῆς ἀσή­μαν­της πε­ρη­φά­νιας. Σὲ πα­ρα­κα­λῶ, Θεέ μου, συγ­κρά­τη­σέ με νὰ μὴν τοῦ τη­λε­φω­νή­σω. Σὲ πα­ρα­κα­λῶ.

       Δὲν ξέ­ρω τί σχέ­ση ἔχει ἡ πε­ρη­φά­νια μὲ ὅλο αὐ­τό. Εἶ­ναι κά­τι ἀσή­μαν­το, ποιός ὁ λό­γος νὰ τὴν ἀνα­φέ­ρω καὶ νὰ τὸ κά­νω θέ­μα. Ἴσως δὲν κα­τά­λα­βα τί ἐν­νο­οῦ­σε. Μπο­ρεῖ νὰ μοῦ εἶ­πε νὰ τοῦ τη­λε­φω­νή­σω ἐγὼ στὶς πέν­τε. «Τη­λε­φώ­νη­σέ μου, γλυ­κιά μου, στὶς πέν­τε.» Θὰ μπο­ροῦ­σε χω­ρὶς ἀμ­φι­βο­λία νὰ τὸ ἔχει πεῖ. Πο­λὺ πι­θα­νὸν νὰ μὴν τὸν ἄκου­σα κα­λά. «Τη­λε­φώ­νη­σέ μου, γλυ­κιά μου, στὶς πέν­τε.» Εἶ­μαι σχε­δὸν σί­γου­ρη ὅτι αὐ­τὸ εἶ­πε. Θεέ μου, μὴ μὲ ἀφή­νεις νὰ ψεύ­δο­μαι στὸν ἑαυ­τό μου. Βο­ή­θη­σέ με ν’ ἀν­τι­κρί­σω τὴν πραγ­μα­τι­κό­τη­τα.

       Θὰ σκε­φτῶ κά­τι ἄλ­λο. Θὰ κα­θί­σω ἥσυ­χη γιὰ λί­γο. Μα­κά­ρι νὰ μπο­ροῦ­σα νὰ ἠρε­μή­σω. Μή­πως νὰ δια­βά­σω; Ἀλ­λὰ ὅλα τὰ βι­βλία μι­λοῦν γιὰ ἀν­θρώ­πους ποὺ ἀγα­πιοῦν­ται μὲ εἰ­λι­κρί­νεια καὶ μὲ πά­θος. Τί θέ­λουν καὶ γρά­φουν τέ­τοιες ἱστο­ρί­ες; Δὲν ξέ­ρουν ὅτι δὲν ἰσχύ­ουν; Δὲν ξέ­ρουν ὅτι εἶ­ναι ψέ­μα­τα; Τί θέ­λουν καὶ μι­λοῦν γι’ αὐ­τὰ τὰ πράγ­μα­τα ἐνῷ τὸ ξέ­ρουν ὅτι πρό­κει­ται γιὰ κα­τα­στά­σεις ποὺ μᾶς πλη­γώ­νουν; Κα­τα­ρα­μέ­νοι νὰ εἶ­ναι, κα­τα­ρα­μέ­νοι, κα­τα­ρα­μέ­νοι.

       Δὲν θὰ κά­νω τί­πο­τε. Θὰ ἠρε­μή­σω. Δὲν ὑπάρ­χει λό­γος νὰ ἐξά­πτο­μαι. Κοί­τα. Ἂς ποῦ­με ὅτι ἦταν κά­ποιος ποὺ δὲν τὸν ξέ­ρω κα­λά. Ἂς ποῦ­με ὅτι ἦταν ἕνα κο­ρί­τσι. Τό­τε θὰ τῆς τη­λε­φω­νοῦ­σα καὶ θὰ τῆς ἔλε­γα: «Γιὰ ὄνο­μα τοῦ Θε­οῦ, τί σοῦ συ­νέ­βη;» Αὐ­τὸ θὰ ἔκα­να χω­ρὶς δεύ­τε­ρη σκέ­ψη. Για­τί τώ­ρα δὲν μπο­ρῶ νὰ φερ­θῶ μὲ φυ­σι­κό­τη­τα καὶ ψυ­χραι­μία – μό­νο καὶ μό­νο ἐπει­δὴ τὸν ἀγα­πῶ; Μπο­ρῶ νὰ τὰ κα­τα­φέ­ρω. Εἰ­λι­κρι­νά. Θὰ τοῦ τη­λε­φω­νή­σω καὶ θὰ εἶ­μαι ἄνε­τη καὶ εὐ­χά­ρι­στη. Σὲ δια­βε­βαιῶ, Θεέ μου. Ἄ, μὴ μὲ ἀφή­σεις νὰ τοῦ τη­λε­φω­νή­σω. Μή, μή, μή.

       Θεέ μου, δὲν θὰ τὸν κά­νεις λοι­πὸν νὰ μοῦ τη­λε­φω­νή­σει; Ἐπι­μέ­νεις, Θεέ μου; Δὲν μπο­ρεῖς, σὲ πα­ρα­κα­λῶ, ν’ ἀλ­λά­ξεις γνώ­μη; Δὲν μπο­ρεῖς; Δὲν σοῦ ζη­τῶ νὰ τὸν κά­νεις νὰ μοῦ τη­λε­φω­νή­σει τώ­ρα, αὐ­τὴ τὴ στιγ­μὴˑ ἂς μοῦ τη­λε­φω­νή­σει σὲ λί­γο. Θὰ με­τρή­σω μέ­χρι τὸ πεν­τα­κό­σια ἀνὰ πεν­τά­δες. Θὰ με­τρή­σω ἀρ­γὰ καὶ κα­θα­ρά. Ἂν μέ­χρι νὰ τε­λειώ­σω δὲν ἔχει τη­λε­φω­νή­σει, θὰ τὸν πά­ρω τη­λέ­φω­νο ἐγώ. Θὰ τὸ κά­νω. Σὲ πα­ρα­κα­λῶ, Θεέ μου, κα­λέ μου Θεέ, Πά­τερ ἡμῶν ὁ ἐν τοῖς οὐ­ρα­νοῖς, κά­νε νὰ μοῦ τη­λε­φω­νή­σει πρὶν ἀπὸ ἐκεί­νη τὴ στιγ­μή. Σὲ ἱκε­τεύω, Θεέ μου.

       Πέν­τε, δέ­κα, δε­κα­πέν­τε, εἴ­κο­σι, εἴ­κο­σι πέν­τε, τριάν­τα, τριάν­τα πέν­τε.



Πηγή: Classic Short Stories:

https://www.classicshorts.com/stories/teleycal.html

Αναρτήθηκε από oikoparaxenos στις 7:57 π.μ.
Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου BlogThis!Κοινοποίηση στο XΜοιραστείτε το στο FacebookΚοινοποίηση στο Pinterest
Ετικέτες Πολιτισμός, Τέχνη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα
Εγγραφή σε: Σχόλια ανάρτησης (Atom)

Έργο της Κυριακής Δραγομένη

Έργο της Κυριακής Δραγομένη
Η καταλυτική δράση των οικολογικών οργανώσεων. "ΚΛΙΚ"στη φωτο

ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ

ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ
Στη Βουλγαρία, οι ανεμογεννήτριες είναι ελάχιστες - και αυτές μάλιστα είναι τοποθετημένες σε χερσαίο, πεδινό έδαφος....ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΠΕΤΡΕΣ

ΠΕΤΡΕΣ
Απλώς πέτρες, αλλά τόσο καλαίσθητες....ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

Έτσι εμπλουτίζουν το αστικό τοπίο

Έτσι εμπλουτίζουν το αστικό τοπίο
Στις βουλγαρικές πόλεις του Εύξεινου εμπλουτίζουν το αστικό τοπίο με διατάξεις όπως αυτή, που παράγει ήχους με το φύσημα του ανέμου..ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

Σαλβατόρ Νταλί

Σαλβατόρ Νταλί
Του ερωτισμού σου τα οράματα....ΚΛΙΚ τη φωτο

ΕΤΣΙ ΗΘΕΛΑΝ ΤΑ ΑΙΟΛΙΚΆ ΤΟΥΣ !

ΕΤΣΙ ΗΘΕΛΑΝ ΤΑ ΑΙΟΛΙΚΆ ΤΟΥΣ !
Πριν μερικά χρόνια, η εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ" δημοσίευε αυτό το σκαρίφημα (ευτυχώς μόνο !) μιας ομάδας πανεπιστημιακών στην Θράκη, που φαντασίωναν με αυτό το τρόπο την παρανοϊκή εξέλιξη της αιολικής ιδέας : Αεμογεννήτριες παντού, σήμερα στα Μετέωρα και αύριο στην Ακρόπολη !

Με το τρόπο του Γ.Σ

Όσο προχωρεί ο καιρός και τα γεγονότα, ζω ολοένα με το εντονώτερο συναίσθημα πως δεν είμαστε στην Ελλάδα, πως αυτό το κατασκεύασμα που τόσο σπουδαίοι και ποικίλοι απεικονίζουν καθημερινά δεν είναι ο τόπος μας αλλά ένας εφιάλτης με ελάχιστα φωτεινά διαλείμματα, γεμάτα μια πολύ βαριά νοσταλγία.


Πηγή: Γιώργος Σεφέρης - Μέρες Γ΄


Συμβαίνουν εις τας Σερβίας......

Συμβαίνουν εις τας Σερβίας......
Με αυτό το τρόπο ενημερώνουν τους υποψηφιους πελάτες μιας χαρτοπαικτικής λέσχης ότι απαγορεύεται η οπλοφορία εντός της αιθούσης..

Ανθρωπολογία της παρακμής

Το πέρασμά μου από διάφορες θέσεις της δημόσιας, της επαγελματικής και της κοινωνικής ζωής, με έπεισε για την ύπαρξη μούτσων που θέλουν να γίνουν καμαρότοι ακόμη και τότε που το καράβι βυθίζεται. Αισθάνομαι υποχρεωμένος να κοινοποιήσω αυτή την αλήθεια στον κάθε ένα που μπορώ να επηρεάσω και που προβληματίζεται για την ανθρωπολογία της παρακμής.

Λίστα ιστολογίων

  • Newsroom | naftemporiki.gr
    Κακοκαιρία Byron: 331 κλήσεις στην Πυροσβεστική σε Αττική και Πελοπόννησο
    Πριν από 36 δευτερόλεπτα
  • What's new
    The hidden harm from salmon farming
    Πριν από 23 ώρες
  • dasarxeio.com
    Καθορισμός της αμοιβής των διαμεσολαβητών που μετέχουν σε διαδικασία κτηματολογικής διαμεσολάβησης
    Πριν από 23 ώρες
  • Δασαμάρι S.O.S.
    Η νέα μόδα στη διαχείριση των δασών. Καινούργια σχήματα, παλιά άγνοια.
    Πριν από 3 ημέρες
  • oikoniki
    ΚΑΛΟ ΒΟΛΙ, ΚΥΡΙΕ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ
    Πριν από 1 εβδομάδα
  • Γη και Ελευθερία.
    Σαράνταινα.
    Πριν από 1 εβδομάδα
  • Πόλεις και Πολιτικές
    BARCELONA IMPULSA : οδικός χάρτης για την οικονομική προώθηση της Βαρκελώνης έως το 2035
    Πριν από 4 εβδομάδες
  • Define Normal
    Ο βραχόκηπος με το όνομα Ναυτίλος στο κτήμα Συγγρού
    Πριν από 6 μήνες
  • art noise
    National Gallery of London
    Πριν από 10 μήνες
  • Painting of the Day, Daily Oil Paintings by Delilah
    Bee and Christmas lights
    Πριν από 1 χρόνια
  • ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
    Παράταση ζωής
    Πριν από 1 χρόνια
  • Υμηττός - Υψίπολις
    ‘’ΕΞΗΜΕΡΩΣΗ’’ του ΔΗΜΟΣΘΕΝΗ ΠΑΠΑΜΑΡΚΟΥ
    Πριν από 5 χρόνια
  • archaeopteryx
    Τα πολλά αιολικά και φ/β αυξάνουν (πολύ) το κόστος του συστήματος. (Τα λίγα, το αυξάνουν λιγότερο). Φάτε μάτια ψάρια...
    Πριν από 6 χρόνια
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ
    SOS! Με υπογραφή του Υπουργού Περιβάλλοντος κου Χατζηδάκη καταστρέφεται το ΓΕΩΠΑΡΚΟ ΣΗΤΕΙΑΣ
    Πριν από 6 χρόνια
  • GREEK FORESTS
    ΟΙ ΡΥΠΟΙ ΤΗΣ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑΣ ΦΘΑΝΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΕΜΒΡΥΟ.
    Πριν από 6 χρόνια
  • arts
    Αν η Αθήνα: Ομαδική εικαστική έκθεση στον Ιανό
    Πριν από 6 χρόνια
  • Agrokarma
    Πριν από 8 χρόνια
  • Archetype: To πιο ενημερωμένo 'περιοδικό' για αρχιτέκτονες
Εμφάνιση 5 Εμφάνιση όλων

Με ενδιαφέρουν

http://www.monumenta.org/



https://eepf.gr/el



http://www.eduportal.gr/


http://omilosfi.gr/


https://www.facebook.com/polikmag/


www.urbanpoint.gr/


https://apopeirates.blogspot.com/




http://greekarchitects.gr


http:/

http://ophioussa.blogspot.com/

/prasinoi.gr/category/sta-media/

http://www.nomosphysis.org.gr/



http://www.topontiki.gr/


www.pezoporia.gr



http://antigoldgr.org/

Αρχειοθήκη ιστολογίου

  • ▼  2025 (1095)
    • ►  Δεκεμβρίου (15)
    • ►  Νοεμβρίου (115)
    • ►  Οκτωβρίου (91)
    • ▼  Σεπτεμβρίου (96)
      • Ευρωπαϊκή Γιορτή των Πουλιών 2025
      • Lee
      • Η Άννα Μούζεβαλντ υπογράφει το νέο βιβλίο της στο ...
      • ΓΡΙΦΩΔΕΣ ΦΩΣ Ο ΑΦΘΟΝΩΝ ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΩΤΗΣ
      • «Re–Arm Europe» και προοπτική της ΕΕ*[1]
      • Η Αφρική έχει ήδη επιλέξει πλευρά στο θέμα της Παλ...
      • Είναι τόσο μεγάλη «θυσία» να αποκτήσει η Λαμία το ...
      • ΜΑΚΜΠΕΘ
      • ΚΑΠΝΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ 9-12/10/25
      • – 80 ευρωβουλευτές και βουλευτές καλούν την Ελλάδα...
      • Εκατοντάδες πολίτες «αποκρυπτογράφησαν» την άγνωστ...
      • ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ 1η ΟΚΤΩΒΡΙ...
      • Η αναγνώριση του Παλαιστινιακού κράτους: Ευθύνη γι...
      • Ξεκινά η νέα Κουκλοθεατρική σεζόν στο «Εργαστήρι Μ...
      • Μα­ρία Ἀκρι­βο­πού­λου: Belezza
      • 6ο Φεστιβάλ Σύγχρονου Χορού «Compartments Dance Pr...
      • ΜΑΝΙΦΕΣΤΟ
      • Χειμερινό Εξάμηνο 2025 // Σεμινάρια Φιλοσοφίας
      • «Πυρεξία - Τρία οράματα για τη Μέση Ανατολή» της N...
      • Δίχως κουλτούρα και δίχως τσίπα !
      • Ανεκτίμητη η αξία μιας παιδικής χαράς… Πότε θα γίν...
      • Εξορμήσεις του Ομίλου Φίλων Βουνού και Θάλασσας
      • Δεν κλείνει τα μάτια στον εκτοπισμό και τη γενοκτονία
      • Τα Σύγχρονα Κτίρια μας Αρρωσταίνουν και Σκοτώνουν
      • Συναυλία ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ
      • Κοινωνική συμμαχία για τη βιώσιμη μετακίνηση
      • Η «σχεδία» της μνήμης και της απελευθέρωσης
      • Ξενάγηση στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά | 130 Χρόνια ...
      • Γειά σου ΥΠΑ, χάρηκα για τη γνωριμία μας
      • Ο ΝΙΚΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ ΣΤΗ ΒΙΛΑ ΑΝΔΡΙΑΝΑ
      • Γάζα: Η Τελική Λύση και οι συνένοχοι
      • 12η Πανευβοϊκή γιορτή οικολογικής γεωργίας και χει...
      • Ντό­ρο­θυ Πάρ­κερ (Dorothy Parker): Μιὰ τη­λε­φω­ν...
      • ΤΑ "ΚΑΒΑΦΙΚΑ" του Αντώνη Κυζούλη
      • Περιστατικό στην οδό Αθηνάς
      • ΝΑ ΑΓΟΡΑΖΟΥΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ
      • Ένα Καλοκαίρι Επιτυχίας για το Πρόγραμμα στον Αμβρ...
      • ΒΡΑΒΕΙΟ ΕΙΡΗΝΗΣ ΝΙΚΟΣ ΝΙΚΗΦΟΡΙΔΗΣ
      • Σταχτοπούτα, 50 χρόνια μετά
      • H Oικολογική Συμμαχία για τον Ρόμπερτ Ρεντφορντ : ...
      • Κοινωνία Άκριτων Παθητικών και Μιμητικών Ανθρώπων;
      • Gavin Mueller : Σπάζοντας πράγματα στη δουλειά
      • Μαρὼ Τριανταφύλλου : Πέ­τρος
      • ΡΩΜΑΙΟΣ ΚΑΙ ΙΟΥΛΙΕΤΑ
      • Επιστρέφει το Rhodes Street Food Festival 16-21 Σε...
      • Από το εισαγωγικό κείμενο του φακέλου κυκλοφορίας
      • Κατάταξη εταιρειών κρουαζιέρας 2025: Δισταγμός απ...
      • DIASTIXO , σε πρώτο πρόσωπο
      • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
      • Τα δικαιώματα των ζώων είναι καθολικά, δίχως σύνορ...
      • Χρίστος Δάλκος: Η Ετυμολογία του ΖΑΒΛΑΚΩΝΩ, Μέρος Β΄
      • Ο δείκτης γονιμότητας και το φαινόμενο του brain d...
      • Οπως ο Προπίτσιν, κατρακυλά προς την απόλυτη παράνοια
      • Χριστίνα Ανδρέου: συνέντευξη στον Ελπιδοφόρο Ιντζέ...
      • Ο Iλάϊ Γουάλας και ο θάνατος του Γουέστερν …
      • Χωροχρονικά περισσότερος τουρισμός
      • Ἔρ­νεστ Χέ­μιν­γουέϊ (Ernest Hemingway): Στό Καί τ...
      • ΠΑΝΟΣ ΓΕΡΑΜΑΝΗΣ "ΛΑΪΚΟΙ ΒΑΡΔΟΙ"
      • ΤΟ ΚΡΑΣΩΜΕΝΟ ΝΕΡΟ
      • Σπερχειός: ΟΧΙ άλλα -και μόνο- «σισύφεια» αντιπλημ...
      • Γήπεδα ποδοσφαίρου απειλούνται από την υπερθέρμανσ...
      • ΑΠΟΝΟΜΗ ΒΡΑΒΕΙΟΥ ΕΙΡΗΝΗΣ «ΝΙΚΟΣ ΝΙΚΗΦΟΡΙΔΗΣ» 2025
      • Με αφορμή τη ΔΕΘ: Στατιστική ευμάρεια-Κοινωνική πρ...
      • Μαρὼ Τριανταφύλλου: Κάϊν
      • ΑΠΟ ΤΑ ΞΕΝΑ ΣΤΑ ΞΕΝΑ
      • ΦΟΙΒΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ
      • Ξεκινά η νέα Κουκλοθεατρική σεζόν στο «Εργαστήρι Μ...
      • Μαγδαλένα Σκοπελίτη : Μετατρέψτε τον θάνατο σε ζωή
      • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
      • ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΖΙΤΖΙΚΕΙΑ
      • 53o Φεστιβάλ βιβλίου στο Πεδίο του Άρεως
      • Το Δημογραφικό : Πολιτική πρόταση και υπαρξιακή α...
      • Ψηφιακή Δημοσιογραφία
      • Πρόγραμμα Παραστάσεων Θεατρικής Περιόδου 2025-2026...
      • Η παιγνιώδης βιωματική εκπαίδευση στην πρωτοβάθμια...
      • ΣΤΗ ΣΚΙΑ ΤΟΥ ΟΡΟΥΣ ΟΧΗ
      • ΟΙ ΕΣΧΑΤΙΕΣ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΕΟΣ….
      • Κων­σταν­τῖ­νος Πα­λαιο­λό­γος: Ἡ πολυθρόνα
      • Οι παραδοξότητες που θρέφουν τον τουρισμό
      • ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΜΑΣ
      • ΤΟ ΚΑΡΑΒΙ ΤΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΎΗΣ ΣΑΛΠΑΡΕΙ ΑΠΌ ΤΗ ΣΥΡΟ
      • ΗΝΩΜΕΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΙΕΣ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ
      • Edward Said ΟΡΙΕΝΤΑΛΙΣΜΟΣ
      • ΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΤΟΥ ΠΑΘΟΥΣ
      • Βασιλική Σοφρά : Χειροποίητα τοπία
      • ΝΕΑΡΟΣ ΦΥΣΗΤΗΡΑΣ ΕΚΒΡΑΣΤΗΚΕ ΝΕΚΡΟΣ ΣΤΗ ΣΑΜΟ
      • ΔΗΛΩΣΗ 3η Σεπτεμβρίου 2025
      • ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΥΠΑΙΘΡΟΥ
      • Ανοιχτή επιστολή προς τον Πρόεδρο της Τουρκικής Δ...
      • Καταγγελία Δικτύου Ομπρέλα για τις αυθαίρετες κατα...
      • ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΣΠΟΥΔΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ΠΕΙΡΑΪΚΟΎ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ
      • Μαρώ Τριανταφύλλου: Φι­λο­μή­λα
      • ’2 θεματα του δημοτικού συμβουλίου Κω με 2 πέναλτι...
      • Επαγγελματικό Εργαστήριο Δημιουργικής Γραφής από τ...
      • ΕΚΔΡΟΜΕΣ-ΔΡΑΣΕΙΣ του Ομίλου Φίλων Βουνού και Θάλασσας
      • Χρίστος Δάλκος: Ἡ ἐνδοσυγκριτικὴ ἐτυμολόγηση τοῦ ζ...
    • ►  Αυγούστου (62)
    • ►  Ιουλίου (72)
    • ►  Ιουνίου (98)
    • ►  Μαΐου (134)
    • ►  Απριλίου (102)
    • ►  Μαρτίου (101)
    • ►  Φεβρουαρίου (121)
    • ►  Ιανουαρίου (88)
  • ►  2024 (1208)
    • ►  Δεκεμβρίου (126)
    • ►  Νοεμβρίου (111)
    • ►  Οκτωβρίου (105)
    • ►  Σεπτεμβρίου (94)
    • ►  Αυγούστου (48)
    • ►  Ιουλίου (89)
    • ►  Ιουνίου (103)
    • ►  Μαΐου (98)
    • ►  Απριλίου (130)
    • ►  Μαρτίου (110)
    • ►  Φεβρουαρίου (103)
    • ►  Ιανουαρίου (91)
  • ►  2023 (873)
    • ►  Δεκεμβρίου (108)
    • ►  Νοεμβρίου (101)
    • ►  Οκτωβρίου (73)
    • ►  Σεπτεμβρίου (88)
    • ►  Αυγούστου (37)
    • ►  Ιουλίου (62)
    • ►  Ιουνίου (72)
    • ►  Μαΐου (67)
    • ►  Απριλίου (64)
    • ►  Μαρτίου (68)
    • ►  Φεβρουαρίου (68)
    • ►  Ιανουαρίου (65)
  • ►  2022 (868)
    • ►  Δεκεμβρίου (76)
    • ►  Νοεμβρίου (96)
    • ►  Οκτωβρίου (84)
    • ►  Σεπτεμβρίου (92)
    • ►  Αυγούστου (39)
    • ►  Ιουλίου (79)
    • ►  Ιουνίου (74)
    • ►  Μαΐου (65)
    • ►  Απριλίου (59)
    • ►  Μαρτίου (70)
    • ►  Φεβρουαρίου (68)
    • ►  Ιανουαρίου (66)
  • ►  2021 (882)
    • ►  Δεκεμβρίου (90)
    • ►  Νοεμβρίου (96)
    • ►  Οκτωβρίου (95)
    • ►  Σεπτεμβρίου (85)
    • ►  Αυγούστου (64)
    • ►  Ιουλίου (72)
    • ►  Ιουνίου (69)
    • ►  Μαΐου (66)
    • ►  Απριλίου (58)
    • ►  Μαρτίου (64)
    • ►  Φεβρουαρίου (57)
    • ►  Ιανουαρίου (66)
  • ►  2020 (956)
    • ►  Δεκεμβρίου (77)
    • ►  Νοεμβρίου (70)
    • ►  Οκτωβρίου (63)
    • ►  Σεπτεμβρίου (63)
    • ►  Αυγούστου (52)
    • ►  Ιουλίου (89)
    • ►  Ιουνίου (94)
    • ►  Μαΐου (85)
    • ►  Απριλίου (89)
    • ►  Μαρτίου (83)
    • ►  Φεβρουαρίου (98)
    • ►  Ιανουαρίου (93)
  • ►  2019 (1184)
    • ►  Δεκεμβρίου (108)
    • ►  Νοεμβρίου (97)
    • ►  Οκτωβρίου (93)
    • ►  Σεπτεμβρίου (84)
    • ►  Αυγούστου (58)
    • ►  Ιουλίου (79)
    • ►  Ιουνίου (116)
    • ►  Μαΐου (141)
    • ►  Απριλίου (123)
    • ►  Μαρτίου (100)
    • ►  Φεβρουαρίου (101)
    • ►  Ιανουαρίου (84)
  • ►  2018 (1160)
    • ►  Δεκεμβρίου (117)
    • ►  Νοεμβρίου (141)
    • ►  Οκτωβρίου (107)
    • ►  Σεπτεμβρίου (114)
    • ►  Αυγούστου (77)
    • ►  Ιουλίου (76)
    • ►  Ιουνίου (81)
    • ►  Μαΐου (99)
    • ►  Απριλίου (72)
    • ►  Μαρτίου (100)
    • ►  Φεβρουαρίου (93)
    • ►  Ιανουαρίου (83)
  • ►  2017 (706)
    • ►  Δεκεμβρίου (62)
    • ►  Νοεμβρίου (94)
    • ►  Οκτωβρίου (96)
    • ►  Σεπτεμβρίου (57)
    • ►  Αυγούστου (27)
    • ►  Ιουλίου (49)
    • ►  Ιουνίου (40)
    • ►  Μαΐου (62)
    • ►  Απριλίου (56)
    • ►  Μαρτίου (65)
    • ►  Φεβρουαρίου (54)
    • ►  Ιανουαρίου (44)
  • ►  2016 (665)
    • ►  Δεκεμβρίου (60)
    • ►  Νοεμβρίου (62)
    • ►  Οκτωβρίου (49)
    • ►  Σεπτεμβρίου (61)
    • ►  Αυγούστου (48)
    • ►  Ιουλίου (42)
    • ►  Ιουνίου (47)
    • ►  Μαΐου (64)
    • ►  Απριλίου (59)
    • ►  Μαρτίου (63)
    • ►  Φεβρουαρίου (51)
    • ►  Ιανουαρίου (59)
  • ►  2015 (705)
    • ►  Δεκεμβρίου (63)
    • ►  Νοεμβρίου (60)
    • ►  Οκτωβρίου (81)
    • ►  Σεπτεμβρίου (63)
    • ►  Αυγούστου (52)
    • ►  Ιουλίου (42)
    • ►  Ιουνίου (65)
    • ►  Μαΐου (49)
    • ►  Απριλίου (62)
    • ►  Μαρτίου (75)
    • ►  Φεβρουαρίου (45)
    • ►  Ιανουαρίου (48)
  • ►  2014 (548)
    • ►  Δεκεμβρίου (40)
    • ►  Νοεμβρίου (52)
    • ►  Οκτωβρίου (56)
    • ►  Σεπτεμβρίου (46)
    • ►  Αυγούστου (36)
    • ►  Ιουλίου (41)
    • ►  Ιουνίου (40)
    • ►  Μαΐου (38)
    • ►  Απριλίου (44)
    • ►  Μαρτίου (54)
    • ►  Φεβρουαρίου (51)
    • ►  Ιανουαρίου (50)
  • ►  2013 (423)
    • ►  Δεκεμβρίου (40)
    • ►  Νοεμβρίου (38)
    • ►  Οκτωβρίου (40)
    • ►  Σεπτεμβρίου (34)
    • ►  Αυγούστου (22)
    • ►  Ιουλίου (33)
    • ►  Ιουνίου (28)
    • ►  Μαΐου (50)
    • ►  Απριλίου (37)
    • ►  Μαρτίου (34)
    • ►  Φεβρουαρίου (31)
    • ►  Ιανουαρίου (36)
  • ►  2012 (308)
    • ►  Δεκεμβρίου (29)
    • ►  Νοεμβρίου (30)
    • ►  Οκτωβρίου (38)
    • ►  Σεπτεμβρίου (27)
    • ►  Αυγούστου (21)
    • ►  Ιουλίου (18)
    • ►  Ιουνίου (23)
    • ►  Μαΐου (28)
    • ►  Απριλίου (33)
    • ►  Μαρτίου (43)
    • ►  Φεβρουαρίου (16)
    • ►  Ιανουαρίου (2)
  • ►  2011 (7)
    • ►  Νοεμβρίου (1)
    • ►  Σεπτεμβρίου (1)
    • ►  Ιουλίου (2)
    • ►  Ιουνίου (1)
    • ►  Μαΐου (1)
    • ►  Μαρτίου (1)
  • ►  2010 (1)
    • ►  Νοεμβρίου (1)

Λεονάρντο Ντα Βίντσι

Λεονάρντο Ντα Βίντσι
Με την ευκαιρία της έκθεσής του στην Αθήνα......ΚΛΙΚ στη φωτο

Dirt road, της Delilah

Dirt road, της Delilah

Βουλγαρία, Εύξεινος Πόντος

Βουλγαρία, Εύξεινος Πόντος
Ένας τρόπος για να ρυθμίσουν τις ακτές...Το ύψος του κτιρίου ανυπόφορο...ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

ΝΤΕΡΣΟΥ ΟΥΖΑΛΑ

ΝΤΕΡΣΟΥ ΟΥΖΑΛΑ
Πολύτιμο το έργο του Βλαντιμίρ Αρσένιεβ, έδωσε την έμπνευση στον Ακίρα Κουροσάβα να γυρίσει ένα αριστούργημα...Τώρα κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Στοχαστής

Με τον αξέχαστο Ευθύμη Παπαδημητρίου

Με τον αξέχαστο Ευθύμη Παπαδημητρίου

ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ

ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ
Είναι τοποθετημένος σε ένα από τα υψώματα της Επτάλοφης Ρώμης, στη Βίλα Μποργκέζε

ΤΙΒΕΡΗΣ

ΤΙΒΕΡΗΣ
Ο Τίβερης στη Ρώμη δεν είναι μικρός ποταμός. Η κάπαρη πάντως μπορεί να ξεφυτρώνει μέσα από τις πέτρες που τον περιβάλλουν

Δια χειρος Pino Pandolfini

Δια χειρος Pino Pandolfini
Στη Video Art...

Σασπένς στις αποδράσεις...

Σασπένς στις αποδράσεις...
Παλαιοκώστας, και μην τον είδατε...

Στέφανος Ρόκος

Στέφανος Ρόκος
Μια πόλη υπό διαστημική απειλή; Ίσως...

ΠΑΛΕΡΜΟ

ΠΑΛΕΡΜΟ
Γίγαντες- δέντρα κοσμούν τον βοτανικό κήπο του Παλέρμα, προαναγγέλοντας τον ερχομό της Αφρικής...

Φωτογραφια

Φωτογραφια
Με το τρόπο του Δημήτρη Βερούχη

ΜΗΝ ΕΙΣΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΑΣ- ΝΑ EIΣΑΙ ΟΙΚΟΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ

ΜΗΝ ΕΙΣΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΑΣ- ΝΑ EIΣΑΙ  ΟΙΚΟΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ
.

ΘΟΔΩΡΟΣ 1931-2018

ΘΟΔΩΡΟΣ  1931-2018
Ο Θεόδωρος Παπαδημητρίου γνωστός απλά ως Θόδωρος, υπήρξε σημαντικός Έλληνας γλύπτης με διεθνή αναγνώριση.

Φαίδων Πατρικαλάκις, 1935-2017

Φαίδων Πατρικαλάκις, 1935-2017
Εξωφυλλο του βιβλιου που δεν μπορεσε ο ιδιος να απολαύσει, γιατι στο μεταξύ τον βρήκε ο θάνατος....Κλικ στην εικονα

Δημιούργημα της VIVART

Δημιούργημα της VIVART
Είναι εκτεθειμένα τόσο μακριά (Γιανίτσι της Εύβοιας) πλην όμως δείχνουν κοντινά με τα πιο γνήσια αισθήματά μας

ΤΣΟΥΧΤΡΑ, του Γιάννη Στρούμπα

ΤΣΟΥΧΤΡΑ, του Γιάννη Στρούμπα
"Μόλις τη βγάλαν στην ακτή με την απόχη . - Τεράστια σαν ταψί, --γαλάζια και λευκή. –Αν και τεμαχισμένη πια –ριγώ και μόνο στη θωριά της--------Όπως αρμόζει άλλωστε---σε μια γαλανόλευκη

Laszlo Koday

Laszlo Koday
"¨ομορφο άγγιγμα".

Τόσο τρυφερό !

Τόσο τρυφερό !

ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΠΑΝΤΕΛΙΔΗΣ

ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΠΑΝΤΕΛΙΔΗΣ
Η νεολαία έχει ανάγκη από είδωλα, αλλά αυτή η εξαρτησιακή σχέση θα μπορούσε να είναι πιο καλαίσθητη

ΤΟΠΙΟ

ΤΟΠΙΟ
Βικέντιος Μποκατσιάμπης

Μουσείο στο Ελληνικό

Μουσείο στο Ελληνικό
Η φωτογραφία έχει μόνο μουσειακή αξία, οι "επιβάτες" απλώς ανέρχονται σε ένα παροπλισμένο τζάμπο που "κείτεται" στο παλιό αεροδρόμιο Ελληνικού, δίπλα στο (διεκδικούμενο) μουσείο της Ολυμπιακής....ΚΛΙΚ στην ΕΙΚΟΝΑ

ARCHAEOPTERYX

ARCHAEOPTERYX
Εγκαθιστούν ανεμογεννήτριες στα ευρυτανικά βουνά, αυτοί, οι άσχετοι, οι υπαλληλίσκοι των αεριτζήδων. ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

ΥΠΕΡΟΧΟ ΜΑΤΑΚΙ

ΥΠΕΡΟΧΟ ΜΑΤΑΚΙ
Υπέροχο γατάκι, αλλά και το ματάκι της δεν πάει πίσω.....

ΩΣ ΠΡΟΒΑΤΑ ΕΠΙ ΜΝΗΜΟΝΙΟΝ

ΩΣ ΠΡΟΒΑΤΑ ΕΠΙ ΜΝΗΜΟΝΙΟΝ
Το ένα πρόβατο λέει στο άλλο : "Ησύχασε σου λέω! Για ντους μας πάνε !"

ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΚΛΕΟΠΑΣ


Τι κακιά μετάλλαξη έπαθε ο πίθηκος και προέκυψε το είδος μας;

Έ, κύριε Δαρβίνε;

«ΟΚΤΩ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ», περιοδικό ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΚΟΖΑΝΗΣ, τεύχος 176-177

Γιάννης Κουνέλης, 2017

Γιάννης Κουνέλης, 2017
Ανώνυμο έργο του, 2003

Με αφορμή τον θάνατο του Κρίστοφερ Λη

Lee
Συντάσσω ποίημα υπό απειλή
Σαν σε έργο τρόμου του Κρίστοφερ Λή
Σαν τρομοκρατημένος και από άλλους Lee –
Π.χ από τον καρατίστα μαχητή Μπρους Λη –
ή απ’ τον Νότιο στρατηγό, επίσης Λη

Εις τον ορίζοντα δεν βλέπω τη ζωή καλή
Από διαπραγματεύσεις αναμένω τη χαριστική βολή
Για την Ελλάδα δε, αλοί και τρισαλοί!
Για τα άτομα, άγνωστη η μοίρα η τρελή
Το μόνο βέβαιο, πως επιπλέουν οι φελλοί
ΓΙΑΓΚΟΣ ΡΑΠΤΗΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΡΧΙΑ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΡΧΙΑ
«Ο Ράμφος δεν είναι καθηγητής στο πανεπιστήμιο κι όταν μιλάει δεν μιλάει για να υπερασπιστεί τον θεσμό από τον οποίον βιοπορίζεται. Μιλάει για να υπερασπιστεί τις απόψεις του. Είναι καθαρόαιμος διανοητής και την αξιοπιστία του την αντλεί από την ίδια του τη σκέψη. Να είστε βέβαιοι πως αν ήταν καθηγητής πανεπιστημίου θα τον αντιμετώπιζαν με σεβασμό και δέος, καθότι η ωραία μας επαρχία τα σύνδρομά της δεν τα ξεπερνάει με τίποτε».ΤΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ ΚΛΙΚ στην ΕΙΚΟΝΑ

Φωτογραφιζω- αρα υπαρχω !

Φωτογραφιζω- αρα υπαρχω !
Μου την δίνει αυτή η παρανοϊκή εμμονή στην φωτογράφηση των πάντων....Η σύγχρονη φωτογραφοποιϊα έχει καταστρέψει την παλιά, που ήταν πρωτίστως ανθολόγηση και επιλογή των πλάνων...

Λολοσίδης Γιώργος

Λολοσίδης Γιώργος
.

ΤΟΤΟΣ FOR EVER

ΤΟΤΟΣ FOR EVER

Στέφανος Σταμέλλος

Στέφανος Σταμέλλος
Ο γνωστός ορειβάτης Στέφανος Σταμέλλος, σε ένα μεγάλο οδοιπορικό του στις ακτές του Μαλιακού, συναντά έξω από ένα εξοχικό αυτή την πινακίδα.... 'Ηθος Μαφίας, που προφανώς παραμένει ατιμώρητο για πολύ καιρό - κατά πως δείχνουν οι σκουριές...

Eνός λεπτού σιγή για τον Λουκάνικο

Eνός λεπτού σιγή για τον Λουκάνικο
Ήταν ο πιο αγαπητός σκύλος στο χώρο των αντιμνημονιακών ζωόφιλων. Θα μας λείψει - κάπου θα θέλαμε να του προσφέρουμε ένα πλούσιο γεύμα και να τον πάμε βόλτα στη πλατεία Συντάγματος

«Η τσούσκα», του Κάρολου Τσίζεκ

«Η τσούσκα», του Κάρολου Τσίζεκ
Σ΄ένα ουγγρικό, θυμάμαι οβελιστήριο, - Μια πιπεριά, που μοιάζει με καρδούλα, - Μα αν τη γευτείς, σου κατακαίει τα ούλα - Μου έκανε τη μπουκιά σωστό μαρτύριο - Μ’ έχουν και τα φιλιά σου έτσι ρημάξει - Μου άναψες μια φωτιά, που θα με κάψει

Αγαθόν το εξομολογείσθαι....

Αγαθόν το εξομολογείσθαι....
Ο εκδότης ισχυρίζεται ότι «ο δρόμος για την οικολογική κόλαση είναι στρωμένος με τριαντάφυλλα», πράγμα που με βάζει σε σκέψεις : Υπάρχει οικολογική κόλαση- κοντολογίς ένας «άλλος κόσμος» όπου οι διάβολοι βασανίζουν τους αμαρτωλούς με βιοδιασπώμενα μαστίγια και καζάνια από ανακυκλωμένο σκραπ μετάλλων ; Πάντως εύχομαι το βιβλίο να είναι διαφορετικό από τους ισχυρισμούς του εκδότη…

ΗΛΙΑΣ ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ 1946-2013

ΗΛΙΑΣ  ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ 1946-2013
Νηφάλιες - κάτω από τη στάχτη - του χινοπωρινού ουρανού - νανουρίζουνε ανάλαφρα - τον ίσκιο των ονείρων τους - σαν αδελφούλες δίδυμες - που ψιθυρίζουνε στον άνεμο – μέσα απ’ τα στάχυα («Λίμνες της Χαλκιδικής», από τη ποιητική συλλογή «Στροφή»)

Βρες χρόνο...



Βρες Χρόνο για Δουλειά – / Αυτό είναι το
Τίμημα της Ευτυχίας
Βρες Χρόνο για Σκέψη – / Αυτό είναι η Πηγή της Δύναμης
Βρες Χρόνο για Παιγνίδι – / Αυτό είναι το Μυστικό της Αιώνιας Νιότης
Βρες Χρόνο για Διάβασμα – / Αυτό είναι το Θεμέλιο της Γνώσης
Βρες Χρόνο να είσαι Φιλικός – / Αυτό είναι ο Δρόμος προς την Ευτυχία
Βρες Χρόνο για Όνειρα – / Αυτά θα τραβήξουν το Όχημά σου ως τα’ Αστέρια
Βρες Χρόνο ν’ Αγαπάς και ν’ Αγαπιέσαι – / Αυτό είναι το Προνόμιο των Θεών
Βρες Χρόνο να κοιτάς Ολόγυρά σου – / Είναι πολύ σύντομη η μέρα για να είσαι
εγωϊστής
Βρες Χρόνο να Γελάς – / Αυτό είναι η Μουσική της Ψυχής
Βρες Χρόνο να είσαι Παιδί – / Για να νιώθεις Αυθεντικά Ανθρώπινος

ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ

Μη-οπτικό τοπίο

Μη-οπτικό τοπίο
Υπάρχει ένα βιβλίο που ασχολείται με αυτούς που προσλαμβάνουν το τοπίο από άλλα, μη οπτικά ερεθίσματα…. Είναι το "Non-Visual Landscape: Landscape Planning for People with Vision Problems" γραμμένο από δυο Έλληνες της Αγγλίας, , την Αγγελική Κοσκινά και τον Νίκο Χασάναγα . ΚΛΙΚ στην εικόνα

Ιστορίες "Μπονζάϊ", Χ. Δάλκος

Ιστορίες "Μπονζάϊ", Χ. Δάλκος
Ο ήρωας του Χρίστου Δάλκου στο αφήγημα Μπονζάϊ ( τίτλος,«Τον Σαουδάραβαν», στο περιοδικό ΠΛΑΝΟΔΙΟΝ),κομίζει αποδείξεις περί του ότι οι Αρχαίοι «Είχαν προβλέψει το χτύπημα στους δίδυμους πύργους" Αλλά μετριοπαθώς σημειώνει : «…..αυτά δεν τα λέω εγώ, , τὰ λένε ὁ Πυθαγόρας και ο Πλάτων…»(ΠΑΤΗΣΤΕ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ)

Ετικέτες

  • Αερ (3)
  • Αεροπορικά (56)
  • ΑμΕΑ (9)
  • ανακύκλωση (36)
  • αστικός χώρος (770)
  • Διάστημα (57)
  • Διάφορα (371)
  • Δοκίμιο (208)
  • Εκδηλώσεις-βιβλία (1891)
  • Ελεύθεροι χώροι (585)
  • Ενέργεια (452)
  • Ενέργεια ζώα (12)
  • ζώα (524)
  • Θεωρία (373)
  • ιστορία (1304)
  • κοινωνία (2666)
  • Κύπρος (38)
  • μεταξύ σοβαρού και αστείου (258)
  • Μνημεία (111)
  • Οργανώσεις-συλλογικότητες (1372)
  • Παραγωγή-περιβάλλον (1204)
  • Πολιτισμός (2939)
  • πρόσωπα (1457)
  • Τέχνη (3328)
  • τεχνολογία (502)
  • τοπίο (590)
  • τουρισμός (381)
  • υγεία (365)
  • Φύση (1006)
  • φυσικό περιβάλλον (663)
  • χιούμορ (17)

Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
oikoparaxenos
Ιστολόγιο για την οικολογία και τον πολιτισμό.....
Προβολή πλήρους προφίλ

Αναγνώστες

Θέμα Ταξίδια. Από το Blogger.