oikologein

Για όσους πάνε γυρεύοντας στο χώρο της Οικολογίας και του Πολιτισμού. Υπό τη διαχείριση του Γιάννη Σχίζα

Ημέρες ορειβασίας

Ημέρες ορειβασίας

Τετάρτη 3 Σεπτεμβρίου 2025

Μαρώ Τριανταφύλλου: Φι­λο­μή­λα

 





By planodion on 3 Σεπτέμβριος 2025

 


Μαρώ Τριανταφύλλου


Μ ι ­κ ρ ὸ Ἀ φ ι έ ­ρ ω ­μ α: 2/6


Φι­λο­μή­λα


καὶ μι­μεῖ­ται τὴν γλῶτ­ταν ἡ χεὶρ
Ἀχιλ­λεύς Τά­τιος

ΟΥ­ΤΑ­ΕΙ ΤΑ ΔΑ­ΧΤΥ­ΛΑ ΤΗΣ στὸ κου­πά­κι μὲ τὸ κόκ­κι­νο ὑγρό, τὰ ἀφή­νει λί­γη ὥρα κι ἔπει­τα χι­μά­ει στὸν ἄσπρο τοῖ­χο καὶ κά­νει με­γά­λες κυ­μα­τι­στὲς γραμ­μές, ζω­γρα­φί­ζει τὶς καμ­πύ­λες μὲ λύσ­σα σὰ νὰ μα­λώ­νουν χί­λιοι δαί­μο­νες στὴν κοι­λιά της. Ὄχι, ὄχι· λά­θος. Οἱ δαί­μο­νες θέ­λουν νὰ βγοῦν ἀπ’ τὴν κοι­λιά της καὶ νὰ ζω­γρα­φί­σουν. Οἱ γραμ­μὲς ἀπο­τυ­πώ­νουν τὶς φω­νὲς τῶν δαι­μό­νων· καὶ τὸν πό­νο τοῦ κορ­μιοῦ της. Με­γά­λες καμ­πύ­λες γραμ­μὲς ποὺ προ­σπα­θοῦν νὰ μὴν συ­ναν­τη­θοῦν ἀλ­λὰ δὲν τὰ κα­τα­φέρ­νουν, πέ­φτει τε­λι­κὰ ἡ μιὰ πά­νω στὴν ἄλ­λη σὰν τε­τε­λε­σμέ­νο – ἕνα ἄρ­ρυθ­μο καὶ κα­κὸ τε­τε­λε­σμέ­νο. Ὅταν δὲν ἔχει ἀρ­κε­τὸ κόκ­κι­νο, ἀρ­χί­ζει νὰ δαγ­κώ­νει τὰ δά­χτυ­λά της· τρα­βά­ει τὰ πε­τσά­κια γύ­ρω ἀπὸ τὰ νύ­χια μὲ λύσ­σα μέ­χρι ποὺ οἱ ἄκρες τῶν δα­χτύ­λων γί­νον­ται μιὰ πλη­γή, ἀλ­λὰ τὸ αἷ­μα ἀπὸ ’κεῖ δὲν εἶ­ναι ἀρ­κε­τό, τὸ αἷ­μα ἀπὸ τὸ σῶ­μα της δὲν εἶ­ναι πο­τὲ ἀρ­κε­τό, πάν­τα χρω­στά­ει αἷ­μα, καὶ οἱ γραμ­μὲς εἶ­ναι ἀχνές, ὅσο προ­χω­ρᾶ τὸ δά­χτυ­λο πά­νω στὴν ἐπι­φά­νεια τοῦ τοί­χου τὸ χρῶ­μα χά­νε­ται, ὥσπου στὸ τέ­λος ὁ τοῖ­χος θριαμ­βεύ­ει λευ­κὸς καὶ σιω­πη­λός. Κα­μιὰ ἱστο­ρία δὲν ἔχει γρα­φτεῖ πά­νω του, κα­νεὶς δὲν μπο­ρεῖ νὰ φαν­τα­στεῖ τὶς ἱστο­ρί­ες ποὺ θὰ μπο­ροῦ­σαν νὰ ἔχουν γρα­φτεῖ πά­νω στὴ λευ­κὴ ἐπι­φά­νειά του. Τό­τε ὁ τοῖ­χος δὲν εἶ­ναι πιὰ μάρ­τυ­ρας, εἶ­ναι ἕνα τέ­λος ποὺ κα­τα­πί­νει τὴν ἱστο­ρία καὶ τὴν ἐγ­κλω­βί­ζει στὴν ψεύ­τι­κη ἁγνό­τη­τα τῆς λευ­κό­τη­τάς του.

     

 Στὸ τέ­λος τῆς μέ­ρας, κά­θε­ται στὴν ἄκρη τοῦ κρε­βα­τιοῦ καὶ με­λε­τᾶ τὰ σχέ­δια πά­νω στὸν τοῖ­χο μὲ βλέμ­μα προ­σε­κτι­κὸ καὶ ἀφο­σιω­μέ­νο, ὅπως τοῦ χει­ρουρ­γοῦ πρὶν ἀπὸ δύ­σκο­λη ἐγ­χεί­ρη­ση, πα­ρα­τη­ρεῖ ὅλες τὶς λε­πτο­μέ­ρειες, τὶς δια­σταυ­ρώ­σεις τῶν γραμ­μῶν, τὶς καμ­πυ­λω­τὲς πλευ­ρὲς τῶν σχη­μά­των ποὺ φράσ­σουν μὲ ἀπελ­πι­σία τμή­μα­τα τῆς ἀφή­γη­σης, φυ­λα­κί­ζουν τὰ πρό­σω­πα στὶς στιγ­μές τους, τό­τε ἀκρι­βῶς ποὺ ἔγι­ναν πρω­τα­γω­νι­στὲς καὶ πρέ­πει πιὰ νὰ ἀφη­γοῦν­ται στὸν αἰ­ῶ­να, ξα­νὰ καὶ ξα­νά, τὸ μέ­ρος τῆς φρί­κης ποὺ τοὺς ἀνα­λο­γεῖ. Αὐ­τὴ ἐνορ­χη­στρώ­νει μέ­σα στὶς συ­ναν­τή­σεις τῶν κυ­μα­τι­στῶν γραμ­μῶν τὴν ἀφή­γη­ση, συν­θέ­τει τὴ βου­βὴ μαρ­τυ­ρία, ἀγω­νιᾶ κά­θε φο­ρὰ νὰ εἶ­ναι ἀκρι­βής, ὅσο πιὸ ἀκρι­βὴς γί­νε­ται, νὰ μὴν πα­ρα­λεί­ψει τί­πο­τε. Πρέ­πει οἱ ἄν­θρω­ποι νὰ μά­θουν. Ἀλ­λὰ ἡ φρί­κη εἶ­ναι πάν­τα πιὸ με­γά­λη καὶ τὴν ἑπό­με­νη μέ­ρα πρέ­πει πά­λι νὰ ἀρ­χί­σει ἀπὸ τὴν ἀρ­χή. Νὰ βου­τή­ξει τὰ δά­χτυ­λά της μὲ ἀγω­νία στὴν κόκ­κι­νη μπο­γιὰ καὶ νὰ ἀρ­χί­σει νὰ σέρ­νει τὰ νο­τι­σμέ­να δά­χτυ­λα πά­νω στὸν λευ­κό της τοῖ­χο.

       Αὐ­τὸς ἀνα­σαί­νει μὲ κό­πο ξα­πλω­μέ­νος στὸ πά­τω­μα, εἶ­ναι ἐκεῖ πάν­τα, μὲ τὰ μά­τια γουρ­λω­μέ­να ἀπὸ τρό­μο, μὲ ἕναν πό­νο ἀφό­ρη­το νὰ τοῦ ρο­κα­νί­ζει τὰ σπλά­χνα, ἐκεῖ στὸ με­γά­λο βα­θὺ τραῦ­μα κά­τω ἀπὸ τὸν ἀφα­λὸ καὶ πιὸ κά­τω στὴν ἠβι­κὴ χώ­ρα καὶ πιὸ κά­τω, ἐκεῖ ποὺ κά­πο­τε ἦταν ὁ κρα­ταιὸς φαλ­λός του καὶ τώ­ρα κά­τι γε­λοῖα ξέ­φτια πε­τσιῶν. Κά­θε πρωῒ ποὺ αὐ­τὴ ξυ­πνᾶ ἀπὸ τὸν σύν­το­μο γε­μᾶ­το ἐφιάλ­τες ὕπνο, κό­βει μὲ τὰ δόν­τια της ἕνα κομ­μά­τι ἀπὸ τὴν κοι­λιά του. Τὸ αἷ­μα ἀνα­βρύ­ζει προ­σφέ­ρον­τάς της φρέ­σκο κόκ­κι­νο γιὰ τὸν πί­να­κά της. Θὰ ἤθε­λε νὰ τὸ γευ­τεῖ, νὰ νιώ­σει ὅλη τὴ με­ταλ­λι­κὴ ἀψά­δα του, νὰ τὸ κα­θα­ρί­σει ἀπὸ τὰ χεί­λη της περ­νῶν­τας πολ­λὲς φο­ρὲς τὴ γλῶσ­σα της ἀπά­νω τους, ἀλ­λὰ δὲν ἔχει γλῶσ­σα γιὰ νὰ τὸ ὑπο­δε­χτεῖ στὸ στό­μα της, τὸ στό­μα της εἶ­ναι μιὰ ἄδεια τρῦ­πα, μιὰ χαί­νου­σα, τρο­μα­κτι­κὴ ὀπή, ἕνα ἀπέ­θαν­το τραῦ­μα. Αὐ­τὸς τὴν τρά­βη­ξε τό­τε, τὴν ξε­ρί­ζω­σε σὰ νά ’ταν ἄχρη­στο χόρ­το σὲ κῆ­πο. Ἦταν ἀκό­μα μέ­σα της, μέ­σα στὸ σῶ­μα της ποὺ εἶ­χε εἰ­σβά­λει βί­αια —τὴν εἶ­χε χτυ­πή­σει, τὴν εἶ­χε σύ­ρει πά­νω στὶς πέ­τρες, τὰ χέ­ρια του ἔσφι­ξαν τὸ λαι­μό της, εἶ­δε τὸ βλέμ­μα του κο­ροϊ­δευ­τι­κὸ καὶ θρα­σὺ νὰ λια­νί­ζει ἕνα ἕνα τὰ μέ­λη της, νὰ φτά­νει ὣς τὴν ψυ­χή της καὶ νὰ τὴν μο­λύ­νει γιὰ πάν­τα— τὸ σῶ­μα της πο­νοῦ­σε, τὸν ἔδιω­χνε, φώ­να­ζε, ἔβγαι­ναν τρο­μα­χτι­κὰ οὐρ­λια­χτὰ ἀπὸ μέ­σα της, βρι­σιὲς καὶ κα­τά­ρες, ἦταν ἀκό­μα μέ­σα της καὶ μ’ ἕνα γέ­λιο γυά­λι­νο καὶ βρο­με­ρό, μ’ ἕνα γέ­λιο θριαμ­βευ­τι­κὸ ποὺ ἔκα­νε τὰ που­λιὰ νὰ κουρ­νιά­σουν τρο­μαγ­μέ­να στὶς λόχ­μες, ἔβα­λε τὸ χέ­ρι του μέ­σα στὸ στό­μα της, ἔβα­λε τὸ χέ­ρι του βα­θιὰ μέ­σα στὸ στό­μα της καὶ τρά­βη­ξε ἔξω μὲ δύ­να­μη τὴ γλῶσ­σα της, τὴν ξε­ρί­ζω­σε ἀπὸ τὸ λαι­μό της καὶ τὴν πέ­τα­ξε δί­πλα, μέ­σα στὰ ἀγ­κά­θια. Αὐ­τὴ πνι­γό­ταν ἀπὸ τὸ ἴδιο της τὸ αἷ­μα. Αὐ­τός, ρι­ζω­μέ­νος μέ­σα της γιὰ πάν­τα, βγῆ­κε ἀπὸ τὸ κορ­μί της κι ἔφυ­γε. Ἡ γλῶσ­σα της σπαρ­τα­ροῦ­σε στὰ ἀγ­κά­θια. Αὐ­τός την κλό­τση­σε.


Μά­ζε­ψε τὴν πε­θα­μέ­νη γλῶσ­σα της καὶ γύ­ρι­σε πί­σω. Χω­ρὶς μι­λιά. Μὲ τὸν τρό­μο στὰ μά­τια. Σπαρ­τα­ροῦ­σε ὁ νοῦς της, ἡ ψυ­χή της ὑπό­φε­ρε κομ­μα­τια­σμέ­νη σὲ ἕνα πρὶν κι ἕνα με­τά. Ὥσπου ἡ ψυ­χή της κα­τοί­κη­σε στὸ με­τὰ γιὰ πάν­τα, κι οἱ δαί­μο­νες τὴν διέ­σχι­ζαν μὲ νύ­χια γαμ­ψὰ καὶ δυ­να­τὰ κι ἕνα γέ­λιο ποὺ βρο­μοῦ­σε ξι­νι­σμέ­νο κρα­σὶ καὶ κρεμ­μύ­δι. Κα­νεὶς δὲν τὴν ἄκου­γε, κα­νεὶς δὲν προ­σπα­θοῦ­σε νὰ τὴν ἀκού­σει. Ἄθλια λό­για πα­ρη­γο­ριᾶς ἔβγαι­ναν γρή­γο­ρα καὶ ἀσύν­τα­χτα ἀπὸ ἀπρό­σε­χτα στό­μα­τα. Μό­νο ἡ ἀδερ­φή της, ὅσο ζοῦ­σε, τὴν ἀγ­κά­λια­ζε μὲ ἀγά­πη καὶ τὴν να­νού­ρι­ζε τρυ­φε­ρά. Στὰ λό­για τοῦ να­νου­ρί­σμα­τος κα­τα­λά­βαι­νε ὅτι ἡ ἀδερ­φή της ἤξε­ρε, ἐπι­κοι­νω­νοῦ­σαν στὴ μυ­στι­κὴ γλῶσ­σα τῶν γυ­ναι­κῶν. Τώ­ρα πά­ει κι αὐ­τή. Ἡ μο­να­ξιά της σὰν πη­χτὸ ὑγρὸ καὶ μέ­σα του κο­λυμ­πᾶ μὲ δυ­σκο­λία καὶ μα­ρά­ζι.


Τὸν βρῆ­κε μιὰ μέ­ρα ποὺ δὲν τὸ πε­ρί­με­νε, τὸν βρῆ­κε καὶ τὸν ἔφε­ρε μὲ τὴ βία στὸ μι­κρὸ λευ­κὸ δω­μά­τιο μὲ τὸν φεγ­γί­τη ψη­λά, ἀπὸ ὅπου μπαί­νει τὰ πρωϊ­νὰ λί­γο φυ­σι­κὸ φῶς καὶ πέ­φτει εὐ­ερ­γε­τι­κὸ πά­νω στὸ πρό­σω­πό της. Ἀπὸ τό­τε τὸν κρα­τᾶ ἐκεῖ, μα­ζί της. Στὸ κλει­δω­μέ­νο δω­μά­τιο μὲ τὸ μι­κρὸ φεγ­γί­τη. Ξα­πλω­μέ­νο στὸ πά­τω­μα, στὸ πλάϊ τοῦ κρε­βα­τιοῦ της. Κά­θε πρωὶ κό­βει μὲ τὰ δόν­τια ἕνα κομ­μά­τι ἀπὸ τὸ σῶ­μα του, ἀπὸ τὴν κοι­λιά του. Τὸ αἷ­μα τρέ­χει. Φτύ­νει μὲ ἀη­δία τὴ σάρ­κα καὶ βου­τᾶ τὰ δά­χτυ­λα στὴν πλη­γή. Ἀφή­νει γιὰ ὥρα τὸ χέ­ρι της στὸ κου­πά­κι τῆς πλη­γῆς ὡς νὰ μου­λιά­σουν ἀπὸ τὸ αἷ­μα τὰ δά­χτυ­λά της κι ἔπει­τα ἀρ­χί­ζει νὰ ζω­γρα­φί­ζει στὸν τοῖ­χο. Μι­λοῦ­με καὶ μὲ τὰ χέ­ρια μας. Ὁ λό­γος βρί­σκει τὰ μο­νο­πά­τια του. Εἶ­ναι ἀπο­φα­σι­σμέ­νη νὰ τὴν πεῖ τὴν ἱστο­ρία της ὁπωσ­δή­πο­τε. Κά­ποια μέ­ρα θὰ κα­τα­φέ­ρει νὰ τὴν πεῖ ὅπως πρέ­πει. Μό­νο νὰ φτά­σει τὸ αἷ­μα του, νὰ μὴν στε­ρέ­ψει πρὶν τε­λειώ­σουν οἱ δο­κι­μές. Νὰ μὴν τὴν δια­κό­πτουν ἐπί­σης οἱ για­τροὶ μὲ τὶς χον­τρὲς βε­λό­νες ποὺ ἐξε­ρευ­νοῦν ἄστο­χα τὸ μυα­λό της. Νὰ μὴν εἶ­ναι πιὰ αὐ­τὸς ἐδῶ.


[Ση­μεί­ω­ση Συγ­γρα­φέ­ως]

Ἀπὸ τὰ «Ση­μειώ­μα­τα γιὰ τοὺς ἥρω­ές μου»

Ἡ Φι­λο­μή­λα ἦταν κό­ρη τοῦ Παν­δί­ο­να, ποὺ δια­δέ­χθη­κε στὸ θρό­νο τῆς Ἀθή­νας τὸν πα­τέ­ρα τοῦ Ἐρι­χθί­ο­να. Ἀδελ­φὴ της ἦταν ἡ Πρό­κνη. Αὐ­τὴν τὴν παν­τρεύ­τη­κε ὁ Θρα­κιώ­της βα­σι­λιᾶς Τη­ρέ­ας, γιὸς τοῦ θε­οῦ Ἄρη. Μὰ λί­γο με­τὰ τὸν κα­τέ­λα­βε ἔρω­τας με­γά­λος γιὰ τὴν ἀδελ­φή της. Μὲ τε­χνά­σμα­τα τὴν πῆ­ρε μα­ζί του σὲ τα­ξί­δι ὅπου τὴν βί­α­σε καὶ γιὰ νὰ μὴν μι­λή­σει τῆς ἔκο­ψε τὴ γλῶσ­σα καὶ τὴν κλεί­δω­σε σὲ ἕνα κά­στρο. Τό­τε ἡ Φι­λο­μή­λα ὕφα­νε ἕνα πα­νὶ καὶ κέν­τη­σε πά­νω του τὸν πό­νο της καὶ τό ’στει­λε στὴν Πρό­κνη. Ἐκεί­νη, ὀρ­γι­σμέ­νη μὲ τὸν ἄν­τρα της, βρῆ­κε τὴν ἀδερ­φή της, τὴν ἐλευ­θέ­ρω­σε καὶ μα­ζὶ σχε­δί­α­σαν τὴ φο­βε­ρὴ ἐκ­δί­κη­ση. Ἡ Πρό­κνη σκό­τω­σε τὸ παι­δὶ ποὺ εἶ­χε μα­ζί του, τὸν Ἴτυ, τὸν μα­γεί­ρε­ψε καὶ τὸν ἔδω­σε στὸν Τη­ρέα νὰ τὸν φά­ει. Ὅταν ἐκεῖ­νος ἀπό­φα­γε, τοῦ ’δει­ξε τὸ κε­φά­λι τοῦ γιοῦ του. Τὴν Πρό­κνη οἱ θε­οὶ τὴν με­τα­μόρ­φω­σαν σὲ ἀη­δό­νι, γιὰ νὰ τρα­γου­δᾶ γλυ­κὰ τὸν πό­νο της καὶ νὰ γυ­ρεύ­ει αἰ­ώ­νια τὸ παι­δί της, ἐνῷ τὴ Φι­λο­μήλα σὲ χε­λι­δό­να ποὺ μὲ τὴν κομ­μέ­νη γλῶσ­σα της φω­νά­ζει τὸ ὄνο­μα τοῦ βια­στῆ της στοὺς αἰ­ῶ­νες.

Πη­γή: Μα­ρὼ Τριαν­τα­φύλ­λου, Αἰ­νίγ­μα­τα, (Εὔ­μα­ρος, 2023).

­Δεῖ­τε ἐ­δῶ Εἰ­σα­γω­γὴ στὸ ἀ­φιέ­ρω­μα ἀ­πὸ τὴν Ἡ­ρὼ Νι­κο­πού­λου: «Σκέ­ψεις γιὰ τὰ Αἰ­νίγ­μα­τα τῆς Μα­ρῶς Τριαν­τα­φύλ­λου».

Μαρὼ Τριανταφύλλου (Ἀθήνα 1963). Σπούδασε φιλοσοφία καὶ ἔκανε με­τα­πτυχιακὲς σπουδὲς στὸ Παρίσι στὴν σημειολογία καὶ στὴν φιλοσοφία τῆς τέχνης. Εἶναι διδάκτορας ἀρχαίας ἱστορίας τοῦ τμήματος Ἱστορίας καὶ Ἀρ­χαι­ολογίας τῆς Φιλοσοφικῆς Σχολῆς τοῦ Πανεπιστημίου Κρήτης. Ἀσχο­λεῖται μὲ τὴ θεατρικὴ κριτική. Ὡς συγγραφέας εἶναι κυρίως διηγημα­το­γρά­φος: Ἡ Δάφνη καὶ τὸ Βουνό, Τί νέα ἀπὸ τὸ στρατόπεδο Κρίσενβελτ. Διη­γήματά της ἔχουν μεταφραστεῖ στὰ ἰταλικὰ καὶ τὰ ἱσπανικά. Τελευ­ταῖο βιβλίο της ἡ συλλογὴ διηγημάτων Αἰνίγματα (Εὔμαρος, 2023).

Εἰκόνα: Φιλομήλα (1896), ξυλο­γρα­φία. Ἔργο τοῦ Ed­ward Bur­ne-Jo­nes (1833-1898). Τὸ ὑ­φαν­τὸ τῆς Φιλο­μή­λας μὲ τὴν ἱ­στο­ρία τοῦ μαρ­τυ­ρί­ου της.

Ση­μαν­τι­κὴ ἐ­νη­με­ρω­ση γιὰ τὴν πο­ρεί­α τοῦ ἱ­στο­λο­γί­ου: Δεῖ­τε ἐ­δῶ: Γιάν­νης Πα­τί­λης: Πλα­νό­δι­ον – Ἱ­στο­ρί­ες Μπον­ζάι. Στρο­φή .


Αναρτήθηκε από oikoparaxenos στις 6:03 π.μ.
Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου BlogThis!Κοινοποίηση στο XΜοιραστείτε το στο FacebookΚοινοποίηση στο Pinterest
Ετικέτες Πολιτισμός, Τέχνη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα
Εγγραφή σε: Σχόλια ανάρτησης (Atom)

Έργο της Κυριακής Δραγομένη

Έργο της Κυριακής Δραγομένη
Η καταλυτική δράση των οικολογικών οργανώσεων. "ΚΛΙΚ"στη φωτο

ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ

ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ
Στη Βουλγαρία, οι ανεμογεννήτριες είναι ελάχιστες - και αυτές μάλιστα είναι τοποθετημένες σε χερσαίο, πεδινό έδαφος....ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΠΕΤΡΕΣ

ΠΕΤΡΕΣ
Απλώς πέτρες, αλλά τόσο καλαίσθητες....ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

Έτσι εμπλουτίζουν το αστικό τοπίο

Έτσι εμπλουτίζουν το αστικό τοπίο
Στις βουλγαρικές πόλεις του Εύξεινου εμπλουτίζουν το αστικό τοπίο με διατάξεις όπως αυτή, που παράγει ήχους με το φύσημα του ανέμου..ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

Σαλβατόρ Νταλί

Σαλβατόρ Νταλί
Του ερωτισμού σου τα οράματα....ΚΛΙΚ τη φωτο

ΕΤΣΙ ΗΘΕΛΑΝ ΤΑ ΑΙΟΛΙΚΆ ΤΟΥΣ !

ΕΤΣΙ ΗΘΕΛΑΝ ΤΑ ΑΙΟΛΙΚΆ ΤΟΥΣ !
Πριν μερικά χρόνια, η εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ" δημοσίευε αυτό το σκαρίφημα (ευτυχώς μόνο !) μιας ομάδας πανεπιστημιακών στην Θράκη, που φαντασίωναν με αυτό το τρόπο την παρανοϊκή εξέλιξη της αιολικής ιδέας : Αεμογεννήτριες παντού, σήμερα στα Μετέωρα και αύριο στην Ακρόπολη !

Με το τρόπο του Γ.Σ

Όσο προχωρεί ο καιρός και τα γεγονότα, ζω ολοένα με το εντονώτερο συναίσθημα πως δεν είμαστε στην Ελλάδα, πως αυτό το κατασκεύασμα που τόσο σπουδαίοι και ποικίλοι απεικονίζουν καθημερινά δεν είναι ο τόπος μας αλλά ένας εφιάλτης με ελάχιστα φωτεινά διαλείμματα, γεμάτα μια πολύ βαριά νοσταλγία.


Πηγή: Γιώργος Σεφέρης - Μέρες Γ΄


Συμβαίνουν εις τας Σερβίας......

Συμβαίνουν εις τας Σερβίας......
Με αυτό το τρόπο ενημερώνουν τους υποψηφιους πελάτες μιας χαρτοπαικτικής λέσχης ότι απαγορεύεται η οπλοφορία εντός της αιθούσης..

Ανθρωπολογία της παρακμής

Το πέρασμά μου από διάφορες θέσεις της δημόσιας, της επαγελματικής και της κοινωνικής ζωής, με έπεισε για την ύπαρξη μούτσων που θέλουν να γίνουν καμαρότοι ακόμη και τότε που το καράβι βυθίζεται. Αισθάνομαι υποχρεωμένος να κοινοποιήσω αυτή την αλήθεια στον κάθε ένα που μπορώ να επηρεάσω και που προβληματίζεται για την ανθρωπολογία της παρακμής.

Λίστα ιστολογίων

  • Newsroom | naftemporiki.gr
    Κακοκαιρία Byron: 331 κλήσεις στην Πυροσβεστική σε Αττική και Πελοπόννησο
    Πριν από 2 ώρες
  • What's new
    The hidden harm from salmon farming
    Πριν από 1 ημέρα
  • dasarxeio.com
    Καθορισμός της αμοιβής των διαμεσολαβητών που μετέχουν σε διαδικασία κτηματολογικής διαμεσολάβησης
    Πριν από 1 ημέρα
  • Δασαμάρι S.O.S.
    Η νέα μόδα στη διαχείριση των δασών. Καινούργια σχήματα, παλιά άγνοια.
    Πριν από 3 ημέρες
  • oikoniki
    ΚΑΛΟ ΒΟΛΙ, ΚΥΡΙΕ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ
    Πριν από 1 εβδομάδα
  • Γη και Ελευθερία.
    Σαράνταινα.
    Πριν από 1 εβδομάδα
  • Πόλεις και Πολιτικές
    BARCELONA IMPULSA : οδικός χάρτης για την οικονομική προώθηση της Βαρκελώνης έως το 2035
    Πριν από 4 εβδομάδες
  • Define Normal
    Ο βραχόκηπος με το όνομα Ναυτίλος στο κτήμα Συγγρού
    Πριν από 6 μήνες
  • art noise
    National Gallery of London
    Πριν από 10 μήνες
  • Painting of the Day, Daily Oil Paintings by Delilah
    Bee and Christmas lights
    Πριν από 1 χρόνια
  • ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
    Παράταση ζωής
    Πριν από 1 χρόνια
  • Υμηττός - Υψίπολις
    ‘’ΕΞΗΜΕΡΩΣΗ’’ του ΔΗΜΟΣΘΕΝΗ ΠΑΠΑΜΑΡΚΟΥ
    Πριν από 5 χρόνια
  • archaeopteryx
    Τα πολλά αιολικά και φ/β αυξάνουν (πολύ) το κόστος του συστήματος. (Τα λίγα, το αυξάνουν λιγότερο). Φάτε μάτια ψάρια...
    Πριν από 6 χρόνια
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ
    SOS! Με υπογραφή του Υπουργού Περιβάλλοντος κου Χατζηδάκη καταστρέφεται το ΓΕΩΠΑΡΚΟ ΣΗΤΕΙΑΣ
    Πριν από 6 χρόνια
  • GREEK FORESTS
    ΟΙ ΡΥΠΟΙ ΤΗΣ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑΣ ΦΘΑΝΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΕΜΒΡΥΟ.
    Πριν από 6 χρόνια
  • arts
    Αν η Αθήνα: Ομαδική εικαστική έκθεση στον Ιανό
    Πριν από 6 χρόνια
  • Agrokarma
    Πριν από 8 χρόνια
  • Archetype: To πιο ενημερωμένo 'περιοδικό' για αρχιτέκτονες
Εμφάνιση 5 Εμφάνιση όλων

Με ενδιαφέρουν

http://www.monumenta.org/



https://eepf.gr/el



http://www.eduportal.gr/


http://omilosfi.gr/


https://www.facebook.com/polikmag/


www.urbanpoint.gr/


https://apopeirates.blogspot.com/




http://greekarchitects.gr


http:/

http://ophioussa.blogspot.com/

/prasinoi.gr/category/sta-media/

http://www.nomosphysis.org.gr/



http://www.topontiki.gr/


www.pezoporia.gr



http://antigoldgr.org/

Αρχειοθήκη ιστολογίου

  • ▼  2025 (1095)
    • ►  Δεκεμβρίου (15)
    • ►  Νοεμβρίου (115)
    • ►  Οκτωβρίου (91)
    • ▼  Σεπτεμβρίου (96)
      • Ευρωπαϊκή Γιορτή των Πουλιών 2025
      • Lee
      • Η Άννα Μούζεβαλντ υπογράφει το νέο βιβλίο της στο ...
      • ΓΡΙΦΩΔΕΣ ΦΩΣ Ο ΑΦΘΟΝΩΝ ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΩΤΗΣ
      • «Re–Arm Europe» και προοπτική της ΕΕ*[1]
      • Η Αφρική έχει ήδη επιλέξει πλευρά στο θέμα της Παλ...
      • Είναι τόσο μεγάλη «θυσία» να αποκτήσει η Λαμία το ...
      • ΜΑΚΜΠΕΘ
      • ΚΑΠΝΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ 9-12/10/25
      • – 80 ευρωβουλευτές και βουλευτές καλούν την Ελλάδα...
      • Εκατοντάδες πολίτες «αποκρυπτογράφησαν» την άγνωστ...
      • ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ 1η ΟΚΤΩΒΡΙ...
      • Η αναγνώριση του Παλαιστινιακού κράτους: Ευθύνη γι...
      • Ξεκινά η νέα Κουκλοθεατρική σεζόν στο «Εργαστήρι Μ...
      • Μα­ρία Ἀκρι­βο­πού­λου: Belezza
      • 6ο Φεστιβάλ Σύγχρονου Χορού «Compartments Dance Pr...
      • ΜΑΝΙΦΕΣΤΟ
      • Χειμερινό Εξάμηνο 2025 // Σεμινάρια Φιλοσοφίας
      • «Πυρεξία - Τρία οράματα για τη Μέση Ανατολή» της N...
      • Δίχως κουλτούρα και δίχως τσίπα !
      • Ανεκτίμητη η αξία μιας παιδικής χαράς… Πότε θα γίν...
      • Εξορμήσεις του Ομίλου Φίλων Βουνού και Θάλασσας
      • Δεν κλείνει τα μάτια στον εκτοπισμό και τη γενοκτονία
      • Τα Σύγχρονα Κτίρια μας Αρρωσταίνουν και Σκοτώνουν
      • Συναυλία ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ
      • Κοινωνική συμμαχία για τη βιώσιμη μετακίνηση
      • Η «σχεδία» της μνήμης και της απελευθέρωσης
      • Ξενάγηση στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά | 130 Χρόνια ...
      • Γειά σου ΥΠΑ, χάρηκα για τη γνωριμία μας
      • Ο ΝΙΚΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ ΣΤΗ ΒΙΛΑ ΑΝΔΡΙΑΝΑ
      • Γάζα: Η Τελική Λύση και οι συνένοχοι
      • 12η Πανευβοϊκή γιορτή οικολογικής γεωργίας και χει...
      • Ντό­ρο­θυ Πάρ­κερ (Dorothy Parker): Μιὰ τη­λε­φω­ν...
      • ΤΑ "ΚΑΒΑΦΙΚΑ" του Αντώνη Κυζούλη
      • Περιστατικό στην οδό Αθηνάς
      • ΝΑ ΑΓΟΡΑΖΟΥΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ
      • Ένα Καλοκαίρι Επιτυχίας για το Πρόγραμμα στον Αμβρ...
      • ΒΡΑΒΕΙΟ ΕΙΡΗΝΗΣ ΝΙΚΟΣ ΝΙΚΗΦΟΡΙΔΗΣ
      • Σταχτοπούτα, 50 χρόνια μετά
      • H Oικολογική Συμμαχία για τον Ρόμπερτ Ρεντφορντ : ...
      • Κοινωνία Άκριτων Παθητικών και Μιμητικών Ανθρώπων;
      • Gavin Mueller : Σπάζοντας πράγματα στη δουλειά
      • Μαρὼ Τριανταφύλλου : Πέ­τρος
      • ΡΩΜΑΙΟΣ ΚΑΙ ΙΟΥΛΙΕΤΑ
      • Επιστρέφει το Rhodes Street Food Festival 16-21 Σε...
      • Από το εισαγωγικό κείμενο του φακέλου κυκλοφορίας
      • Κατάταξη εταιρειών κρουαζιέρας 2025: Δισταγμός απ...
      • DIASTIXO , σε πρώτο πρόσωπο
      • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
      • Τα δικαιώματα των ζώων είναι καθολικά, δίχως σύνορ...
      • Χρίστος Δάλκος: Η Ετυμολογία του ΖΑΒΛΑΚΩΝΩ, Μέρος Β΄
      • Ο δείκτης γονιμότητας και το φαινόμενο του brain d...
      • Οπως ο Προπίτσιν, κατρακυλά προς την απόλυτη παράνοια
      • Χριστίνα Ανδρέου: συνέντευξη στον Ελπιδοφόρο Ιντζέ...
      • Ο Iλάϊ Γουάλας και ο θάνατος του Γουέστερν …
      • Χωροχρονικά περισσότερος τουρισμός
      • Ἔρ­νεστ Χέ­μιν­γουέϊ (Ernest Hemingway): Στό Καί τ...
      • ΠΑΝΟΣ ΓΕΡΑΜΑΝΗΣ "ΛΑΪΚΟΙ ΒΑΡΔΟΙ"
      • ΤΟ ΚΡΑΣΩΜΕΝΟ ΝΕΡΟ
      • Σπερχειός: ΟΧΙ άλλα -και μόνο- «σισύφεια» αντιπλημ...
      • Γήπεδα ποδοσφαίρου απειλούνται από την υπερθέρμανσ...
      • ΑΠΟΝΟΜΗ ΒΡΑΒΕΙΟΥ ΕΙΡΗΝΗΣ «ΝΙΚΟΣ ΝΙΚΗΦΟΡΙΔΗΣ» 2025
      • Με αφορμή τη ΔΕΘ: Στατιστική ευμάρεια-Κοινωνική πρ...
      • Μαρὼ Τριανταφύλλου: Κάϊν
      • ΑΠΟ ΤΑ ΞΕΝΑ ΣΤΑ ΞΕΝΑ
      • ΦΟΙΒΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ
      • Ξεκινά η νέα Κουκλοθεατρική σεζόν στο «Εργαστήρι Μ...
      • Μαγδαλένα Σκοπελίτη : Μετατρέψτε τον θάνατο σε ζωή
      • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
      • ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΖΙΤΖΙΚΕΙΑ
      • 53o Φεστιβάλ βιβλίου στο Πεδίο του Άρεως
      • Το Δημογραφικό : Πολιτική πρόταση και υπαρξιακή α...
      • Ψηφιακή Δημοσιογραφία
      • Πρόγραμμα Παραστάσεων Θεατρικής Περιόδου 2025-2026...
      • Η παιγνιώδης βιωματική εκπαίδευση στην πρωτοβάθμια...
      • ΣΤΗ ΣΚΙΑ ΤΟΥ ΟΡΟΥΣ ΟΧΗ
      • ΟΙ ΕΣΧΑΤΙΕΣ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΕΟΣ….
      • Κων­σταν­τῖ­νος Πα­λαιο­λό­γος: Ἡ πολυθρόνα
      • Οι παραδοξότητες που θρέφουν τον τουρισμό
      • ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΜΑΣ
      • ΤΟ ΚΑΡΑΒΙ ΤΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΎΗΣ ΣΑΛΠΑΡΕΙ ΑΠΌ ΤΗ ΣΥΡΟ
      • ΗΝΩΜΕΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΙΕΣ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ
      • Edward Said ΟΡΙΕΝΤΑΛΙΣΜΟΣ
      • ΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΤΟΥ ΠΑΘΟΥΣ
      • Βασιλική Σοφρά : Χειροποίητα τοπία
      • ΝΕΑΡΟΣ ΦΥΣΗΤΗΡΑΣ ΕΚΒΡΑΣΤΗΚΕ ΝΕΚΡΟΣ ΣΤΗ ΣΑΜΟ
      • ΔΗΛΩΣΗ 3η Σεπτεμβρίου 2025
      • ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΥΠΑΙΘΡΟΥ
      • Ανοιχτή επιστολή προς τον Πρόεδρο της Τουρκικής Δ...
      • Καταγγελία Δικτύου Ομπρέλα για τις αυθαίρετες κατα...
      • ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΣΠΟΥΔΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ΠΕΙΡΑΪΚΟΎ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ
      • Μαρώ Τριανταφύλλου: Φι­λο­μή­λα
      • ’2 θεματα του δημοτικού συμβουλίου Κω με 2 πέναλτι...
      • Επαγγελματικό Εργαστήριο Δημιουργικής Γραφής από τ...
      • ΕΚΔΡΟΜΕΣ-ΔΡΑΣΕΙΣ του Ομίλου Φίλων Βουνού και Θάλασσας
      • Χρίστος Δάλκος: Ἡ ἐνδοσυγκριτικὴ ἐτυμολόγηση τοῦ ζ...
    • ►  Αυγούστου (62)
    • ►  Ιουλίου (72)
    • ►  Ιουνίου (98)
    • ►  Μαΐου (134)
    • ►  Απριλίου (102)
    • ►  Μαρτίου (101)
    • ►  Φεβρουαρίου (121)
    • ►  Ιανουαρίου (88)
  • ►  2024 (1208)
    • ►  Δεκεμβρίου (126)
    • ►  Νοεμβρίου (111)
    • ►  Οκτωβρίου (105)
    • ►  Σεπτεμβρίου (94)
    • ►  Αυγούστου (48)
    • ►  Ιουλίου (89)
    • ►  Ιουνίου (103)
    • ►  Μαΐου (98)
    • ►  Απριλίου (130)
    • ►  Μαρτίου (110)
    • ►  Φεβρουαρίου (103)
    • ►  Ιανουαρίου (91)
  • ►  2023 (873)
    • ►  Δεκεμβρίου (108)
    • ►  Νοεμβρίου (101)
    • ►  Οκτωβρίου (73)
    • ►  Σεπτεμβρίου (88)
    • ►  Αυγούστου (37)
    • ►  Ιουλίου (62)
    • ►  Ιουνίου (72)
    • ►  Μαΐου (67)
    • ►  Απριλίου (64)
    • ►  Μαρτίου (68)
    • ►  Φεβρουαρίου (68)
    • ►  Ιανουαρίου (65)
  • ►  2022 (868)
    • ►  Δεκεμβρίου (76)
    • ►  Νοεμβρίου (96)
    • ►  Οκτωβρίου (84)
    • ►  Σεπτεμβρίου (92)
    • ►  Αυγούστου (39)
    • ►  Ιουλίου (79)
    • ►  Ιουνίου (74)
    • ►  Μαΐου (65)
    • ►  Απριλίου (59)
    • ►  Μαρτίου (70)
    • ►  Φεβρουαρίου (68)
    • ►  Ιανουαρίου (66)
  • ►  2021 (882)
    • ►  Δεκεμβρίου (90)
    • ►  Νοεμβρίου (96)
    • ►  Οκτωβρίου (95)
    • ►  Σεπτεμβρίου (85)
    • ►  Αυγούστου (64)
    • ►  Ιουλίου (72)
    • ►  Ιουνίου (69)
    • ►  Μαΐου (66)
    • ►  Απριλίου (58)
    • ►  Μαρτίου (64)
    • ►  Φεβρουαρίου (57)
    • ►  Ιανουαρίου (66)
  • ►  2020 (956)
    • ►  Δεκεμβρίου (77)
    • ►  Νοεμβρίου (70)
    • ►  Οκτωβρίου (63)
    • ►  Σεπτεμβρίου (63)
    • ►  Αυγούστου (52)
    • ►  Ιουλίου (89)
    • ►  Ιουνίου (94)
    • ►  Μαΐου (85)
    • ►  Απριλίου (89)
    • ►  Μαρτίου (83)
    • ►  Φεβρουαρίου (98)
    • ►  Ιανουαρίου (93)
  • ►  2019 (1184)
    • ►  Δεκεμβρίου (108)
    • ►  Νοεμβρίου (97)
    • ►  Οκτωβρίου (93)
    • ►  Σεπτεμβρίου (84)
    • ►  Αυγούστου (58)
    • ►  Ιουλίου (79)
    • ►  Ιουνίου (116)
    • ►  Μαΐου (141)
    • ►  Απριλίου (123)
    • ►  Μαρτίου (100)
    • ►  Φεβρουαρίου (101)
    • ►  Ιανουαρίου (84)
  • ►  2018 (1160)
    • ►  Δεκεμβρίου (117)
    • ►  Νοεμβρίου (141)
    • ►  Οκτωβρίου (107)
    • ►  Σεπτεμβρίου (114)
    • ►  Αυγούστου (77)
    • ►  Ιουλίου (76)
    • ►  Ιουνίου (81)
    • ►  Μαΐου (99)
    • ►  Απριλίου (72)
    • ►  Μαρτίου (100)
    • ►  Φεβρουαρίου (93)
    • ►  Ιανουαρίου (83)
  • ►  2017 (706)
    • ►  Δεκεμβρίου (62)
    • ►  Νοεμβρίου (94)
    • ►  Οκτωβρίου (96)
    • ►  Σεπτεμβρίου (57)
    • ►  Αυγούστου (27)
    • ►  Ιουλίου (49)
    • ►  Ιουνίου (40)
    • ►  Μαΐου (62)
    • ►  Απριλίου (56)
    • ►  Μαρτίου (65)
    • ►  Φεβρουαρίου (54)
    • ►  Ιανουαρίου (44)
  • ►  2016 (665)
    • ►  Δεκεμβρίου (60)
    • ►  Νοεμβρίου (62)
    • ►  Οκτωβρίου (49)
    • ►  Σεπτεμβρίου (61)
    • ►  Αυγούστου (48)
    • ►  Ιουλίου (42)
    • ►  Ιουνίου (47)
    • ►  Μαΐου (64)
    • ►  Απριλίου (59)
    • ►  Μαρτίου (63)
    • ►  Φεβρουαρίου (51)
    • ►  Ιανουαρίου (59)
  • ►  2015 (705)
    • ►  Δεκεμβρίου (63)
    • ►  Νοεμβρίου (60)
    • ►  Οκτωβρίου (81)
    • ►  Σεπτεμβρίου (63)
    • ►  Αυγούστου (52)
    • ►  Ιουλίου (42)
    • ►  Ιουνίου (65)
    • ►  Μαΐου (49)
    • ►  Απριλίου (62)
    • ►  Μαρτίου (75)
    • ►  Φεβρουαρίου (45)
    • ►  Ιανουαρίου (48)
  • ►  2014 (548)
    • ►  Δεκεμβρίου (40)
    • ►  Νοεμβρίου (52)
    • ►  Οκτωβρίου (56)
    • ►  Σεπτεμβρίου (46)
    • ►  Αυγούστου (36)
    • ►  Ιουλίου (41)
    • ►  Ιουνίου (40)
    • ►  Μαΐου (38)
    • ►  Απριλίου (44)
    • ►  Μαρτίου (54)
    • ►  Φεβρουαρίου (51)
    • ►  Ιανουαρίου (50)
  • ►  2013 (423)
    • ►  Δεκεμβρίου (40)
    • ►  Νοεμβρίου (38)
    • ►  Οκτωβρίου (40)
    • ►  Σεπτεμβρίου (34)
    • ►  Αυγούστου (22)
    • ►  Ιουλίου (33)
    • ►  Ιουνίου (28)
    • ►  Μαΐου (50)
    • ►  Απριλίου (37)
    • ►  Μαρτίου (34)
    • ►  Φεβρουαρίου (31)
    • ►  Ιανουαρίου (36)
  • ►  2012 (308)
    • ►  Δεκεμβρίου (29)
    • ►  Νοεμβρίου (30)
    • ►  Οκτωβρίου (38)
    • ►  Σεπτεμβρίου (27)
    • ►  Αυγούστου (21)
    • ►  Ιουλίου (18)
    • ►  Ιουνίου (23)
    • ►  Μαΐου (28)
    • ►  Απριλίου (33)
    • ►  Μαρτίου (43)
    • ►  Φεβρουαρίου (16)
    • ►  Ιανουαρίου (2)
  • ►  2011 (7)
    • ►  Νοεμβρίου (1)
    • ►  Σεπτεμβρίου (1)
    • ►  Ιουλίου (2)
    • ►  Ιουνίου (1)
    • ►  Μαΐου (1)
    • ►  Μαρτίου (1)
  • ►  2010 (1)
    • ►  Νοεμβρίου (1)

Λεονάρντο Ντα Βίντσι

Λεονάρντο Ντα Βίντσι
Με την ευκαιρία της έκθεσής του στην Αθήνα......ΚΛΙΚ στη φωτο

Dirt road, της Delilah

Dirt road, της Delilah

Βουλγαρία, Εύξεινος Πόντος

Βουλγαρία, Εύξεινος Πόντος
Ένας τρόπος για να ρυθμίσουν τις ακτές...Το ύψος του κτιρίου ανυπόφορο...ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

ΝΤΕΡΣΟΥ ΟΥΖΑΛΑ

ΝΤΕΡΣΟΥ ΟΥΖΑΛΑ
Πολύτιμο το έργο του Βλαντιμίρ Αρσένιεβ, έδωσε την έμπνευση στον Ακίρα Κουροσάβα να γυρίσει ένα αριστούργημα...Τώρα κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Στοχαστής

Με τον αξέχαστο Ευθύμη Παπαδημητρίου

Με τον αξέχαστο Ευθύμη Παπαδημητρίου

ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ

ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ
Είναι τοποθετημένος σε ένα από τα υψώματα της Επτάλοφης Ρώμης, στη Βίλα Μποργκέζε

ΤΙΒΕΡΗΣ

ΤΙΒΕΡΗΣ
Ο Τίβερης στη Ρώμη δεν είναι μικρός ποταμός. Η κάπαρη πάντως μπορεί να ξεφυτρώνει μέσα από τις πέτρες που τον περιβάλλουν

Δια χειρος Pino Pandolfini

Δια χειρος Pino Pandolfini
Στη Video Art...

Σασπένς στις αποδράσεις...

Σασπένς στις αποδράσεις...
Παλαιοκώστας, και μην τον είδατε...

Στέφανος Ρόκος

Στέφανος Ρόκος
Μια πόλη υπό διαστημική απειλή; Ίσως...

ΠΑΛΕΡΜΟ

ΠΑΛΕΡΜΟ
Γίγαντες- δέντρα κοσμούν τον βοτανικό κήπο του Παλέρμα, προαναγγέλοντας τον ερχομό της Αφρικής...

Φωτογραφια

Φωτογραφια
Με το τρόπο του Δημήτρη Βερούχη

ΜΗΝ ΕΙΣΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΑΣ- ΝΑ EIΣΑΙ ΟΙΚΟΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ

ΜΗΝ ΕΙΣΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΑΣ- ΝΑ EIΣΑΙ  ΟΙΚΟΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ
.

ΘΟΔΩΡΟΣ 1931-2018

ΘΟΔΩΡΟΣ  1931-2018
Ο Θεόδωρος Παπαδημητρίου γνωστός απλά ως Θόδωρος, υπήρξε σημαντικός Έλληνας γλύπτης με διεθνή αναγνώριση.

Φαίδων Πατρικαλάκις, 1935-2017

Φαίδων Πατρικαλάκις, 1935-2017
Εξωφυλλο του βιβλιου που δεν μπορεσε ο ιδιος να απολαύσει, γιατι στο μεταξύ τον βρήκε ο θάνατος....Κλικ στην εικονα

Δημιούργημα της VIVART

Δημιούργημα της VIVART
Είναι εκτεθειμένα τόσο μακριά (Γιανίτσι της Εύβοιας) πλην όμως δείχνουν κοντινά με τα πιο γνήσια αισθήματά μας

ΤΣΟΥΧΤΡΑ, του Γιάννη Στρούμπα

ΤΣΟΥΧΤΡΑ, του Γιάννη Στρούμπα
"Μόλις τη βγάλαν στην ακτή με την απόχη . - Τεράστια σαν ταψί, --γαλάζια και λευκή. –Αν και τεμαχισμένη πια –ριγώ και μόνο στη θωριά της--------Όπως αρμόζει άλλωστε---σε μια γαλανόλευκη

Laszlo Koday

Laszlo Koday
"¨ομορφο άγγιγμα".

Τόσο τρυφερό !

Τόσο τρυφερό !

ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΠΑΝΤΕΛΙΔΗΣ

ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΠΑΝΤΕΛΙΔΗΣ
Η νεολαία έχει ανάγκη από είδωλα, αλλά αυτή η εξαρτησιακή σχέση θα μπορούσε να είναι πιο καλαίσθητη

ΤΟΠΙΟ

ΤΟΠΙΟ
Βικέντιος Μποκατσιάμπης

Μουσείο στο Ελληνικό

Μουσείο στο Ελληνικό
Η φωτογραφία έχει μόνο μουσειακή αξία, οι "επιβάτες" απλώς ανέρχονται σε ένα παροπλισμένο τζάμπο που "κείτεται" στο παλιό αεροδρόμιο Ελληνικού, δίπλα στο (διεκδικούμενο) μουσείο της Ολυμπιακής....ΚΛΙΚ στην ΕΙΚΟΝΑ

ARCHAEOPTERYX

ARCHAEOPTERYX
Εγκαθιστούν ανεμογεννήτριες στα ευρυτανικά βουνά, αυτοί, οι άσχετοι, οι υπαλληλίσκοι των αεριτζήδων. ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

ΥΠΕΡΟΧΟ ΜΑΤΑΚΙ

ΥΠΕΡΟΧΟ ΜΑΤΑΚΙ
Υπέροχο γατάκι, αλλά και το ματάκι της δεν πάει πίσω.....

ΩΣ ΠΡΟΒΑΤΑ ΕΠΙ ΜΝΗΜΟΝΙΟΝ

ΩΣ ΠΡΟΒΑΤΑ ΕΠΙ ΜΝΗΜΟΝΙΟΝ
Το ένα πρόβατο λέει στο άλλο : "Ησύχασε σου λέω! Για ντους μας πάνε !"

ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΚΛΕΟΠΑΣ


Τι κακιά μετάλλαξη έπαθε ο πίθηκος και προέκυψε το είδος μας;

Έ, κύριε Δαρβίνε;

«ΟΚΤΩ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ», περιοδικό ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΚΟΖΑΝΗΣ, τεύχος 176-177

Γιάννης Κουνέλης, 2017

Γιάννης Κουνέλης, 2017
Ανώνυμο έργο του, 2003

Με αφορμή τον θάνατο του Κρίστοφερ Λη

Lee
Συντάσσω ποίημα υπό απειλή
Σαν σε έργο τρόμου του Κρίστοφερ Λή
Σαν τρομοκρατημένος και από άλλους Lee –
Π.χ από τον καρατίστα μαχητή Μπρους Λη –
ή απ’ τον Νότιο στρατηγό, επίσης Λη

Εις τον ορίζοντα δεν βλέπω τη ζωή καλή
Από διαπραγματεύσεις αναμένω τη χαριστική βολή
Για την Ελλάδα δε, αλοί και τρισαλοί!
Για τα άτομα, άγνωστη η μοίρα η τρελή
Το μόνο βέβαιο, πως επιπλέουν οι φελλοί
ΓΙΑΓΚΟΣ ΡΑΠΤΗΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΡΧΙΑ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΡΧΙΑ
«Ο Ράμφος δεν είναι καθηγητής στο πανεπιστήμιο κι όταν μιλάει δεν μιλάει για να υπερασπιστεί τον θεσμό από τον οποίον βιοπορίζεται. Μιλάει για να υπερασπιστεί τις απόψεις του. Είναι καθαρόαιμος διανοητής και την αξιοπιστία του την αντλεί από την ίδια του τη σκέψη. Να είστε βέβαιοι πως αν ήταν καθηγητής πανεπιστημίου θα τον αντιμετώπιζαν με σεβασμό και δέος, καθότι η ωραία μας επαρχία τα σύνδρομά της δεν τα ξεπερνάει με τίποτε».ΤΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ ΚΛΙΚ στην ΕΙΚΟΝΑ

Φωτογραφιζω- αρα υπαρχω !

Φωτογραφιζω- αρα υπαρχω !
Μου την δίνει αυτή η παρανοϊκή εμμονή στην φωτογράφηση των πάντων....Η σύγχρονη φωτογραφοποιϊα έχει καταστρέψει την παλιά, που ήταν πρωτίστως ανθολόγηση και επιλογή των πλάνων...

Λολοσίδης Γιώργος

Λολοσίδης Γιώργος
.

ΤΟΤΟΣ FOR EVER

ΤΟΤΟΣ FOR EVER

Στέφανος Σταμέλλος

Στέφανος Σταμέλλος
Ο γνωστός ορειβάτης Στέφανος Σταμέλλος, σε ένα μεγάλο οδοιπορικό του στις ακτές του Μαλιακού, συναντά έξω από ένα εξοχικό αυτή την πινακίδα.... 'Ηθος Μαφίας, που προφανώς παραμένει ατιμώρητο για πολύ καιρό - κατά πως δείχνουν οι σκουριές...

Eνός λεπτού σιγή για τον Λουκάνικο

Eνός λεπτού σιγή για τον Λουκάνικο
Ήταν ο πιο αγαπητός σκύλος στο χώρο των αντιμνημονιακών ζωόφιλων. Θα μας λείψει - κάπου θα θέλαμε να του προσφέρουμε ένα πλούσιο γεύμα και να τον πάμε βόλτα στη πλατεία Συντάγματος

«Η τσούσκα», του Κάρολου Τσίζεκ

«Η τσούσκα», του Κάρολου Τσίζεκ
Σ΄ένα ουγγρικό, θυμάμαι οβελιστήριο, - Μια πιπεριά, που μοιάζει με καρδούλα, - Μα αν τη γευτείς, σου κατακαίει τα ούλα - Μου έκανε τη μπουκιά σωστό μαρτύριο - Μ’ έχουν και τα φιλιά σου έτσι ρημάξει - Μου άναψες μια φωτιά, που θα με κάψει

Αγαθόν το εξομολογείσθαι....

Αγαθόν το εξομολογείσθαι....
Ο εκδότης ισχυρίζεται ότι «ο δρόμος για την οικολογική κόλαση είναι στρωμένος με τριαντάφυλλα», πράγμα που με βάζει σε σκέψεις : Υπάρχει οικολογική κόλαση- κοντολογίς ένας «άλλος κόσμος» όπου οι διάβολοι βασανίζουν τους αμαρτωλούς με βιοδιασπώμενα μαστίγια και καζάνια από ανακυκλωμένο σκραπ μετάλλων ; Πάντως εύχομαι το βιβλίο να είναι διαφορετικό από τους ισχυρισμούς του εκδότη…

ΗΛΙΑΣ ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ 1946-2013

ΗΛΙΑΣ  ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ 1946-2013
Νηφάλιες - κάτω από τη στάχτη - του χινοπωρινού ουρανού - νανουρίζουνε ανάλαφρα - τον ίσκιο των ονείρων τους - σαν αδελφούλες δίδυμες - που ψιθυρίζουνε στον άνεμο – μέσα απ’ τα στάχυα («Λίμνες της Χαλκιδικής», από τη ποιητική συλλογή «Στροφή»)

Βρες χρόνο...



Βρες Χρόνο για Δουλειά – / Αυτό είναι το
Τίμημα της Ευτυχίας
Βρες Χρόνο για Σκέψη – / Αυτό είναι η Πηγή της Δύναμης
Βρες Χρόνο για Παιγνίδι – / Αυτό είναι το Μυστικό της Αιώνιας Νιότης
Βρες Χρόνο για Διάβασμα – / Αυτό είναι το Θεμέλιο της Γνώσης
Βρες Χρόνο να είσαι Φιλικός – / Αυτό είναι ο Δρόμος προς την Ευτυχία
Βρες Χρόνο για Όνειρα – / Αυτά θα τραβήξουν το Όχημά σου ως τα’ Αστέρια
Βρες Χρόνο ν’ Αγαπάς και ν’ Αγαπιέσαι – / Αυτό είναι το Προνόμιο των Θεών
Βρες Χρόνο να κοιτάς Ολόγυρά σου – / Είναι πολύ σύντομη η μέρα για να είσαι
εγωϊστής
Βρες Χρόνο να Γελάς – / Αυτό είναι η Μουσική της Ψυχής
Βρες Χρόνο να είσαι Παιδί – / Για να νιώθεις Αυθεντικά Ανθρώπινος

ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ

Μη-οπτικό τοπίο

Μη-οπτικό τοπίο
Υπάρχει ένα βιβλίο που ασχολείται με αυτούς που προσλαμβάνουν το τοπίο από άλλα, μη οπτικά ερεθίσματα…. Είναι το "Non-Visual Landscape: Landscape Planning for People with Vision Problems" γραμμένο από δυο Έλληνες της Αγγλίας, , την Αγγελική Κοσκινά και τον Νίκο Χασάναγα . ΚΛΙΚ στην εικόνα

Ιστορίες "Μπονζάϊ", Χ. Δάλκος

Ιστορίες "Μπονζάϊ", Χ. Δάλκος
Ο ήρωας του Χρίστου Δάλκου στο αφήγημα Μπονζάϊ ( τίτλος,«Τον Σαουδάραβαν», στο περιοδικό ΠΛΑΝΟΔΙΟΝ),κομίζει αποδείξεις περί του ότι οι Αρχαίοι «Είχαν προβλέψει το χτύπημα στους δίδυμους πύργους" Αλλά μετριοπαθώς σημειώνει : «…..αυτά δεν τα λέω εγώ, , τὰ λένε ὁ Πυθαγόρας και ο Πλάτων…»(ΠΑΤΗΣΤΕ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ)

Ετικέτες

  • Αερ (3)
  • Αεροπορικά (56)
  • ΑμΕΑ (9)
  • ανακύκλωση (36)
  • αστικός χώρος (770)
  • Διάστημα (57)
  • Διάφορα (371)
  • Δοκίμιο (208)
  • Εκδηλώσεις-βιβλία (1891)
  • Ελεύθεροι χώροι (585)
  • Ενέργεια (452)
  • Ενέργεια ζώα (12)
  • ζώα (524)
  • Θεωρία (373)
  • ιστορία (1304)
  • κοινωνία (2666)
  • Κύπρος (38)
  • μεταξύ σοβαρού και αστείου (258)
  • Μνημεία (111)
  • Οργανώσεις-συλλογικότητες (1372)
  • Παραγωγή-περιβάλλον (1204)
  • Πολιτισμός (2939)
  • πρόσωπα (1457)
  • Τέχνη (3328)
  • τεχνολογία (502)
  • τοπίο (590)
  • τουρισμός (381)
  • υγεία (365)
  • Φύση (1006)
  • φυσικό περιβάλλον (663)
  • χιούμορ (17)

Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
oikoparaxenos
Ιστολόγιο για την οικολογία και τον πολιτισμό.....
Προβολή πλήρους προφίλ

Αναγνώστες

Θέμα Ταξίδια. Από το Blogger.