oikologein

Για όσους πάνε γυρεύοντας στο χώρο της Οικολογίας και του Πολιτισμού. Υπό τη διαχείριση του Γιάννη Σχίζα

Ημέρες ορειβασίας

Ημέρες ορειβασίας

Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2025

Μαρὼ Τριανταφύλλου : Πέ­τρος

 

Μαρὼ Τριανταφύλλου


Μ ι ­κ ρ ὸ Ἀ φ ι έ ­ρ ω ­μ α: 6/6


Πέ­τρος


…καὶ τὸ ὂν σύ
Μαρ­τύ­ριο Πέ­τρου, 10.11

ΛΙ­ΜΝΗ... Με­γά­λη σὰ θά­λασ­σα... Γι’ αὐ­τὴν ἐπι­στρέ­φει κά­θε φο­ρὰ ἀπὸ τὰ δύ­σκο­λα μα­κρό­χρο­να τα­ξί­δια του. Δὲν τὸ λέ­ει, ἀλ­λὰ γι’ αὐ­τὴν ἐπι­στρέ­φει· νὰ τὴν δεῖ ἀκό­μα μιὰ φο­ρά. Νὰ τὸν φυ­σή­ξει ὁ ἄνε­μός της δυ­να­τός, νὰ φου­σκώ­σει τὰ ροῦ­χα του σὰν πα­νιά, νὰ νιώ­σει στὰ ρυ­τι­δια­σμέ­να πιὰ μά­γου­λα τὴν πα­γω­μέ­νη δρο­σιά, νὰ μυ­ρί­σει τὰ κύ­μα­τα. Κά­θε­ται ξη­με­ρώ­μα­τα στὶς ὄχθες της, τὸ πα­γω­μέ­νο νε­ρὸ χαϊ­δεύ­ει τὶς πα­τοῦ­σες του, ἔρ­χον­ται κά­τι μι­κρὰ ψα­ρά­κια καὶ τοῦ τσιμ­ποῦν τὰ δά­χτυ­λα. Με­ρι­κὲς φο­ρὲς χα­μο­γε­λᾶ σὰν κά­τι ὄμορ­φο νὰ θυ­μᾶ­ται, ποὺ τοῦ φέρ­νει τὴν ἀδιό­ρα­τη μνή­μη μιᾶς εὐ­δαι­μο­νί­ας. Συ­νή­θως ὅμως τὸ βλέμ­μα ἔχει μιὰ σκο­τει­νὴ ἀν­τά­ρα σὰν ναυά­γιο.

       Τὴν κοι­τά­ζει τὴ λί­μνη καὶ χά­νε­ται στὴν ὑδά­τι­νη ἔκτα­ση, τὴν κοι­τά­ζει σὰν νὰ πε­ρι­μέ­νει κά­τι, σὰν νὰ πε­ρι­μέ­νει νὰ γί­νει κά­τι, ἕνα θαῦ­μα ἂς ποῦ­με, νὰ ἀνα­δυ­θοῦν ἀπὸ τὰ νε­ρά της πλά­σμα­τα μα­γι­κά, μὲ φτε­ρὰ ἀπὸ κρύ­σταλ­λο καὶ φω­νὲς ἀδια­νόη­τες ποὺ τρα­γου­δοῦν ὕμνους σὲ γλῶσ­σες ἄγνω­στες, ἀλ­λού­τε­ρες, ξέ­νες κι ὀδυ­νη­ρὲς γιὰ τὸ ἄμα­θο ἀφτὶ τοῦ ἀν­θρώ­που. Εἶ­ναι φο­ρὲς ποὺ τὸ νε­ρὸ εἶ­ναι τό­σο ἥσυ­χο κι ἀκί­νη­το ποὺ νο­μί­ζει ὅτι εἶ­ναι συμ­πα­γές, ἕνα στε­ρεὸ ὑλι­κὸ στὸ χρῶ­μα τοῦ μο­λυ­βιοῦ. Λέ­ει μὲ τὸ νοῦ του πὼς θὰ μπο­ροῦ­σε νὰ κό­ψει ἕνα κομ­μά­τι, ἕναν ὡραῖο με­γά­λο τέ­λειο κύ­βο, ἂς ποῦ­με, καὶ νὰ τὸν πά­ρει ἀγ­κα­λιὰ τὸ νε­ρέ­νιο κύ­βο σὰ μω­ρό, καὶ νὰ τὸ να­νου­ρί­σει τὸ νε­ρὸ μὲ τὰ τρα­γού­δια ποὺ τοῦ μά­θαι­νε ἡ μά­να του σὰν ἤτα­νε παι­δί, μὲ τὰ τρα­γού­δια τῶν ψα­ρά­δων ποὺ τά ’μα­θε ὅταν με­γά­λω­σε κι ἔμ­παι­νε στὴ βάρ­κα του καὶ ξα­νοι­γό­τα­νε στὴ λί­μνη πα­ρα­κα­λῶν­τας τοὺς οὐ­ρα­νοὺς γιὰ μιὰ κα­λὴ ψα­ριά. Κι οἱ οὐ­ρα­νοὶ ἦταν φο­ρὲς ποὺ ἄκου­γαν, ἄλ­λες πά­λι μά­ζευε τὰ δί­χτυα μὲ χέ­ρια μα­τω­μέ­να ἀπ’ τὴν προ­σπά­θεια καὶ μέ­σα σπαρ­τα­ροῦ­σαν με­ρι­κὰ ἀσή­μαν­τα ψα­ρά­κια ποὺ ἀδύ­να­τον νὰ χορ­τά­σουν μιὰ ἔστω οἰ­κο­γέ­νεια, ποῦ ὄνει­ρα γιὰ ἀγο­ρα­πω­λη­σί­ες καὶ κέρ­δη. Ἡ ἀλή­θεια ὅμως εἶ­ναι πὼς αὐ­τὸ ποὺ πε­ρι­μέ­νει κυ­ρί­ως εἶ­ναι νὰ τὴν δεῖ θυ­μω­μέ­νη, ἄγρια, νὰ δεῖ τὰ κύ­μα­τα ὅπως ἐκεί­νη τὴ νύ­χτα, ἐκεί­νη τὴ νύ­χτα ποὺ ζα­ρω­μέ­νος ἀπὸ φό­βο προ­σπα­θοῦ­σε νὰ βρεῖ ἀνά­σα τό­σο με­γά­λη ποὺ νὰ φτά­σει βα­θιὰ στὰ πνε­μό­νια του νὰ τὰ χορ­τά­σει ἀέ­ρα, ἀλ­λὰ ἦταν ἀδύ­να­τον καὶ πνι­γό­ταν μέ­σα στὴν ἀγω­νία· ὥσπου ἦρ­θε ἡ ἀπό­φα­ση καὶ τὸν σή­κω­σε καὶ σὰν φτε­ρὸ τα­ξί­δε­ψε στὰ βά­θη μιᾶς πύ­ρι­νης, οὐ­σια­στι­κῆς καὶ τρυ­φε­ρῆς βε­βαιό­τη­τας.

       

Κοι­τά­ζει τὴ λί­μνη. Μὲ προ­σμο­νὴ καὶ φό­βο. Ἡ ψυ­χή του γο­να­τί­ζει ἀπὸ θλί­ψη. Θυ­μᾶ­ται ὅλα τὰ με­γά­λα ποὺ ἔχει πεῖ, τὶς βρον­τε­ρὲς φω­νὲς ποὺ συν­τά­ρα­ζαν τὰ πλή­θη, πῶς ἐξη­γοῦ­σε τὰ μυ­στή­ρια τρέ­μον­τας μὲ δά­κρυα στὰ μά­τια, πῶς γέ­μι­ζε τὶς ψυ­χὲς τοῦ πλή­θους μὲ ἀνυ­πό­μο­νη ἐλ­πί­δα. Τὰ μά­τια τῶν γυ­ναι­κῶν ποὺ τὸν κοι­τοῦ­σαν μὲ θαυ­μα­σμό, τοὺς δα­σκά­λους νὰ δαγ­κώ­νουν τὰ χεί­λη μὲ ζή­λεια μπρο­στά του· τὴ μνη­σι­κα­κία τῶν ἀρ­χόν­των. Τοὺς συν­τρό­φους του θυ­μᾶ­ται νὰ μοι­ρά­ζον­ται τὸ ψω­μὶ καὶ τὴν ἀνά­μνη­ση. Ὅμως ἡ λί­μνη ἦταν πάν­τα ἐκεῖ, ἡ λί­μνη εἶ­ναι πάν­τα ἐκεῖ καὶ τὸν πε­ρι­μέ­νει, ἕνα ἀμεί­λι­κτο ὅριο. Κά­νει ψύ­χρα, σφίγ­γε­ται μέ­σα στὸ πα­νω­φό­ρι του χω­ρὶς ἐλ­πί­δα. Ἡ ἀμ­φι­βο­λία δαγ­κώ­νει τὴν ψυ­χή του. Θὰ μπο­ροῦ­σε, ἄρα­γε, θὰ μπο­ροῦ­σε ξα­νά, ἀνα­ρω­τιέ­ται δει­λὰ κι ἕνα φί­δι δαγ­κώ­νει κο­ροϊ­δευ­τι­κὰ τὸ ἐρώ­τη­μα. Ὅταν ρω­τᾶς μὲ φω­νὴ ποὺ τρέ­μει, κα­τα­πί­νον­τας τὶς λέ­ξεις πρὶν κἂν τὶς ἀρ­θρώ­σεις, ἡ πι­θα­νό­τη­τα τῆς ἀπάν­τη­σης ἔχει χα­θεῖ. Τὶς ἀπαν­τή­σεις τὶς διεκ­δι­κοῦν οἱ ἄν­θρω­ποι – ἀκό­μα κι ἂν εἶ­ναι νὰ ἔρ­θουν μέ­σα σὲ χα­λά­ζι καὶ τέ­λος.

       Θὰ μπο­ροῦ­σε ἄρα­γε; Μιὰ φο­ρὰ ἀκό­μη θὰ μπο­ροῦ­σε;

       Ἴσως ἂν εἶ­χε ἔρ­θει χτές, σκε­φτό­ταν, χτὲς ἦταν μιὰ κα­λύ­τε­ρη μέ­ρα, ἔκαι­γε μέ­σα του ἡ βε­βαιό­τη­τα σὰν πυ­ρε­τός, λαμ­πά­δια­ζε ἡ ψυ­χή του καὶ πή­γαι­νε ὀλό­χα­ρη στὴ συ­νάν­τη­ση, σκε­φτό­ταν. Χτές. Ἀλ­λὰ κα­θυ­στέ­ρη­σε, ἄφη­σε μιὰ ὁλό­κλη­ρη μέ­ρα νὰ πε­ρά­σει καὶ στὴ διάρ­κεια τῆς μέ­ρας τού­της ἡ φω­τιὰ πῶς κα­τα­λά­για­σε, πῶς ἔγι­νε μιὰ ἄπρε­πη ἀνί­δεη φλό­γα ποὺ ντρέ­πε­ται. Ἂν εἶ­χε ἔρ­θει, ὅμως, χτές; Χτὲς ἦταν τό­σο βέ­βαιος, ἡ πί­στη του ἦταν βα­θιὰ καὶ θε­με­λιω­μέ­νη μέ­σα στὴ σάρ­κα τοῦ κορ­μιοῦ του, μὲς στῆς ψυ­χῆς του τὶς πυ­κνές, πορ­φυ­ρὲς καὶ πύ­ρι­νες ρα­νί­δες, εἶ­χε τό­ση ἐμ­πι­στο­σύ­νη στὸν ἑαυ­τό του καὶ στὴν ἀγά­πη του. Χτὲς θὰ μπο­ροῦ­σε νὰ ἔχει πά­λι συμ­βεῖ, νὰ ἔχει νιώ­σει τὴν ἀπό­λυ­τη ἐγ­κα­τά­λει­ψη στὴ βε­βαιό­τη­τα, νὰ ἔχει δια­σχί­σει ξυ­πό­λη­τος τὴ λί­μνη. Νὰ φτά­σει ὡς τὸ τέ­λος τού­τη τὴ φο­ρά. Ἀλ­λὰ δὲν ἦρ­θε. Καὶ δὲν θὰ μά­θει πο­τὲ τί θὰ μπο­ροῦ­σε νὰ εἶ­χε συμ­βεῖ, μό­νο αὐ­τὸ ποὺ δὲν συ­νέ­βη ξέ­ρει. Ὅπως καὶ τό­τε.

       Κά­θε μέ­ρα ἔρ­χε­ται στὴ λί­μνη καὶ κά­θε μέ­ρα νο­μί­ζει πὼς χτὲς δὲν εἶ­χε ἔρ­θει, χτὲς ποὺ δὲν χρεια­ζό­ταν λέ­ξεις, πα­ρὰ τὴν ἀν­τά­ρα τοῦ νε­ροῦ νὰ τὸν συ­νε­παίρ­νει. Ὅλος ὁ χρό­νος ἔχει γί­νει τὸ τυ­ραν­νι­κὸ χτές. Αὐ­τὸ ποὺ ἔχει ἀρ­χὴ δὲν εἶ­ναι ἀπα­ραί­τη­το νὰ ἔχει τέ­λος. Ἀλ­λὰ τού­τη ἡ σκέ­ψη, ποὺ θὰ μπο­ροῦ­σε νὰ εἶ­ναι ἡ εὐ­λο­γία, γί­νε­ται θη­λιὰ καὶ τὸν πνί­γει, γί­νε­ται ἀγω­νία σὰν κα­τά­ρα.


Ὁ Θε­ὸς δὲν ἔρ­χε­ται. Ὁ ἄν­θρω­πος μό­νος του πρέ­πει νὰ κά­νει τὸ δρό­μο, νὰ χρεια­στεῖ ἡ ψυ­χή του τὸ ἀχρεί­α­στο, τὸ ἔξω ἀπὸ τὶς λέ­ξεις ποὺ ὑπάρ­χει. Δι­κός του ὁ δρό­μος. Καὶ ἡ ἀπό­φα­ση.



[Ση­μεί­ω­ση τῆς Συγ­γρα­φέ­ως]

Ἀπὸ τὰ «Ση­μειώ­μα­τα γιὰ τοὺς ἥρω­ές μου»

Ὁ Πέ­τρος εἶ­ναι ἕνας ἀπὸ τοὺς ση­μαν­τι­κό­τε­ρους ἀπο­στό­λους. Πα­ρὰ τὴν πί­στη του στὸν Ἰη­σοῦ, ὅταν αὐ­τὸς τὸν κά­λε­σε νὰ περ­πα­τή­σει μα­ζί του πά­νω στὰ κύ­μα­τα τῆς λί­μνης τῆς Γεν­νη­σα­ρέτ, τῆς Θά­λασ­σας τῆς Γα­λι­λαί­ας δη­λα­δή, ὀλι­γο­πί­στη­σε καὶ κόν­τε­ψε νὰ πνι­γεῖ πρὶν τὸν σώ­σει ὁ Ἰη­σοῦς. Ἀρ­γό­τε­ρα, τὴν ὥρα τοῦ δι­κα­στη­ρί­ου τοῦ Ἰη­σοῦ, ἀρ­νή­θη­κε πὼς ἦταν μα­θη­τής του. Με­τα­νιω­μέ­νος, τα­ξί­δε­ψε μα­κριὰ γιὰ νὰ δια­δώ­σει τὴν πί­στη του. Στὴν πο­ρεία του ὣς τὸ μαρ­τύ­ριο καὶ τὸ θά­να­το, προ­ση­λύ­τι­σε πολ­λοὺς στὴ νέα θρη­σκεία. Εἶ­ναι πο­λὺ γνω­στὴ ἡ δη­μό­σια σύγ­κρου­σή του μὲ τὸν πε­ρί­φη­μο Σί­μω­να, ποὺ οἱ πη­γὲς τὸν ὀνο­μά­ζουν Μά­γο. Πλη­ρο­φο­ρί­ες γιὰ τὴ δρά­ση του βρί­σκου­με στὶς Πρά­ξεις Ἀπο­στό­λων καὶ στὸ ἀπό­κρυ­φο Πρά­ξεις Πέ­τρου, ποὺ ὁλο­κλη­ρώ­νε­ται μὲ τὸ Μαρ­τύ­ριο Πέ­τρου, ὅπου δια­βά­ζου­με τὴν πε­ρι­πέ­τεια μὲ τὸν Σί­μω­να καὶ τὸν μαρ­τυ­ρι­κὸ θά­να­το τοῦ ἀπό­στο­λου.

Πη­γή: Μα­ρὼ Τριαν­τα­φύλ­λου, Αἰ­νίγ­μα­τα, (Εὔ­μα­ρος, 2023). Πρώ­τη δη­μο­σί­ευ­ση: πε­ριο­δι­κό Σύ­να­ξη, τ. 161, Απρί­λιος 2022.

­Δεῖ­τε ἐ­δῶ Εἰ­σα­γω­γὴ στὸ ἀ­φιέ­ρω­μα ἀ­πὸ τὴν Ἡ­ρὼ Νι­κο­πού­λου: «Σκέ­ψεις γιὰ τὰ Αἰ­νίγ­μα­τα τῆς Μα­ρῶς Τριαν­τα­φύλ­λου».

Μαρὼ Τριανταφύλλου (Ἀθήνα 1963). Σπούδασε φιλοσοφία καὶ ἔκανε με­τα­πτυ­χιακὲς σπουδὲς στὸ Παρίσι στὴν σημειολογία καὶ στὴν φιλοσοφία τῆς τέχνης. Εἶ­ναι διδάκτορας ἀρχαίας ἱστορίας τοῦ τμήματος Ἱστορίας καὶ Ἀρ­χαι­ολογίας τῆς Φι­λοσοφικῆς Σχολῆς τοῦ Πανεπιστημίου Κρήτης. Ἀσχο­λεῖται μὲ τὴ θεατρικὴ κριτική. Ὡς συγγραφέας εἶναι κυρίως διηγημα­το­γρά­φος: Ἡ Δάφνη καὶ τὸ Βουνό, καὶ Τί νέα ἀπὸ τὸ στρατόπεδο Κρίσενβελτ. Διη­γήματά της ἔχουν μεταφραστεῖ στὰ ἰταλικὰ καὶ τὰ ἱσπανικά. Τελευ­ταῖο βιβλίο της ἡ συλλογὴ διηγημάτων Αἰνίγματα (Εὔμαρος, 2023).

Εἰκόνα: Ὁ Πέτρος βυθίζεται στὸ νερό  (Ματθαῖος 14, 22 - 33). Χρωμολιθογραφία βασισμένη σὲ χαρακτικὸ (1860) τοῦ Julius Schnorr von Carolsfeld (Γερμανὸς ζωγράφος, 1794 - 1872), ποὺ δημοσιεύτηκε περ. τὸ 1880.

Ση­μαν­τι­κὴ ἐ­νη­με­ρω­ση γιὰ τὴν πο­ρεί­α τοῦ ἱ­στο­λο­γί­ου: Δεῖ­τε ἐ­δῶ: Γιάν­νης Πα­τί­λης: Πλα­νό­δι­ον – Ἱ­στο­ρί­ες Μπον­ζάι. Στρο­φή .


 

Πλανόδιον - Ιστορίες Μπονζάι © 2025.
Unsubscribe or manage your email subscriptions.           

Αναρτήθηκε από oikoparaxenos στις 6:24 π.μ.
Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου BlogThis!Κοινοποίηση στο XΜοιραστείτε το στο FacebookΚοινοποίηση στο Pinterest
Ετικέτες Πολιτισμός, Τέχνη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα
Εγγραφή σε: Σχόλια ανάρτησης (Atom)

Έργο της Κυριακής Δραγομένη

Έργο της Κυριακής Δραγομένη
Η καταλυτική δράση των οικολογικών οργανώσεων. "ΚΛΙΚ"στη φωτο

ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ

ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ
Στη Βουλγαρία, οι ανεμογεννήτριες είναι ελάχιστες - και αυτές μάλιστα είναι τοποθετημένες σε χερσαίο, πεδινό έδαφος....ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΠΕΤΡΕΣ

ΠΕΤΡΕΣ
Απλώς πέτρες, αλλά τόσο καλαίσθητες....ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

Έτσι εμπλουτίζουν το αστικό τοπίο

Έτσι εμπλουτίζουν το αστικό τοπίο
Στις βουλγαρικές πόλεις του Εύξεινου εμπλουτίζουν το αστικό τοπίο με διατάξεις όπως αυτή, που παράγει ήχους με το φύσημα του ανέμου..ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

Σαλβατόρ Νταλί

Σαλβατόρ Νταλί
Του ερωτισμού σου τα οράματα....ΚΛΙΚ τη φωτο

ΕΤΣΙ ΗΘΕΛΑΝ ΤΑ ΑΙΟΛΙΚΆ ΤΟΥΣ !

ΕΤΣΙ ΗΘΕΛΑΝ ΤΑ ΑΙΟΛΙΚΆ ΤΟΥΣ !
Πριν μερικά χρόνια, η εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ" δημοσίευε αυτό το σκαρίφημα (ευτυχώς μόνο !) μιας ομάδας πανεπιστημιακών στην Θράκη, που φαντασίωναν με αυτό το τρόπο την παρανοϊκή εξέλιξη της αιολικής ιδέας : Αεμογεννήτριες παντού, σήμερα στα Μετέωρα και αύριο στην Ακρόπολη !

Με το τρόπο του Γ.Σ

Όσο προχωρεί ο καιρός και τα γεγονότα, ζω ολοένα με το εντονώτερο συναίσθημα πως δεν είμαστε στην Ελλάδα, πως αυτό το κατασκεύασμα που τόσο σπουδαίοι και ποικίλοι απεικονίζουν καθημερινά δεν είναι ο τόπος μας αλλά ένας εφιάλτης με ελάχιστα φωτεινά διαλείμματα, γεμάτα μια πολύ βαριά νοσταλγία.


Πηγή: Γιώργος Σεφέρης - Μέρες Γ΄


Συμβαίνουν εις τας Σερβίας......

Συμβαίνουν εις τας Σερβίας......
Με αυτό το τρόπο ενημερώνουν τους υποψηφιους πελάτες μιας χαρτοπαικτικής λέσχης ότι απαγορεύεται η οπλοφορία εντός της αιθούσης..

Ανθρωπολογία της παρακμής

Το πέρασμά μου από διάφορες θέσεις της δημόσιας, της επαγελματικής και της κοινωνικής ζωής, με έπεισε για την ύπαρξη μούτσων που θέλουν να γίνουν καμαρότοι ακόμη και τότε που το καράβι βυθίζεται. Αισθάνομαι υποχρεωμένος να κοινοποιήσω αυτή την αλήθεια στον κάθε ένα που μπορώ να επηρεάσω και που προβληματίζεται για την ανθρωπολογία της παρακμής.

Λίστα ιστολογίων

  • Newsroom | naftemporiki.gr
    Κακοκαιρία Byron: 331 κλήσεις στην Πυροσβεστική σε Αττική και Πελοπόννησο
    Πριν από 42 δευτερόλεπτα
  • What's new
    The hidden harm from salmon farming
    Πριν από 23 ώρες
  • dasarxeio.com
    Καθορισμός της αμοιβής των διαμεσολαβητών που μετέχουν σε διαδικασία κτηματολογικής διαμεσολάβησης
    Πριν από 23 ώρες
  • Δασαμάρι S.O.S.
    Η νέα μόδα στη διαχείριση των δασών. Καινούργια σχήματα, παλιά άγνοια.
    Πριν από 3 ημέρες
  • oikoniki
    ΚΑΛΟ ΒΟΛΙ, ΚΥΡΙΕ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ
    Πριν από 1 εβδομάδα
  • Γη και Ελευθερία.
    Σαράνταινα.
    Πριν από 1 εβδομάδα
  • Πόλεις και Πολιτικές
    BARCELONA IMPULSA : οδικός χάρτης για την οικονομική προώθηση της Βαρκελώνης έως το 2035
    Πριν από 4 εβδομάδες
  • Define Normal
    Ο βραχόκηπος με το όνομα Ναυτίλος στο κτήμα Συγγρού
    Πριν από 6 μήνες
  • art noise
    National Gallery of London
    Πριν από 10 μήνες
  • Painting of the Day, Daily Oil Paintings by Delilah
    Bee and Christmas lights
    Πριν από 1 χρόνια
  • ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
    Παράταση ζωής
    Πριν από 1 χρόνια
  • Υμηττός - Υψίπολις
    ‘’ΕΞΗΜΕΡΩΣΗ’’ του ΔΗΜΟΣΘΕΝΗ ΠΑΠΑΜΑΡΚΟΥ
    Πριν από 5 χρόνια
  • archaeopteryx
    Τα πολλά αιολικά και φ/β αυξάνουν (πολύ) το κόστος του συστήματος. (Τα λίγα, το αυξάνουν λιγότερο). Φάτε μάτια ψάρια...
    Πριν από 6 χρόνια
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ
    SOS! Με υπογραφή του Υπουργού Περιβάλλοντος κου Χατζηδάκη καταστρέφεται το ΓΕΩΠΑΡΚΟ ΣΗΤΕΙΑΣ
    Πριν από 6 χρόνια
  • GREEK FORESTS
    ΟΙ ΡΥΠΟΙ ΤΗΣ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑΣ ΦΘΑΝΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΕΜΒΡΥΟ.
    Πριν από 6 χρόνια
  • arts
    Αν η Αθήνα: Ομαδική εικαστική έκθεση στον Ιανό
    Πριν από 6 χρόνια
  • Agrokarma
    Πριν από 8 χρόνια
  • Archetype: To πιο ενημερωμένo 'περιοδικό' για αρχιτέκτονες
Εμφάνιση 5 Εμφάνιση όλων

Με ενδιαφέρουν

http://www.monumenta.org/



https://eepf.gr/el



http://www.eduportal.gr/


http://omilosfi.gr/


https://www.facebook.com/polikmag/


www.urbanpoint.gr/


https://apopeirates.blogspot.com/




http://greekarchitects.gr


http:/

http://ophioussa.blogspot.com/

/prasinoi.gr/category/sta-media/

http://www.nomosphysis.org.gr/



http://www.topontiki.gr/


www.pezoporia.gr



http://antigoldgr.org/

Αρχειοθήκη ιστολογίου

  • ▼  2025 (1095)
    • ►  Δεκεμβρίου (15)
    • ►  Νοεμβρίου (115)
    • ►  Οκτωβρίου (91)
    • ▼  Σεπτεμβρίου (96)
      • Ευρωπαϊκή Γιορτή των Πουλιών 2025
      • Lee
      • Η Άννα Μούζεβαλντ υπογράφει το νέο βιβλίο της στο ...
      • ΓΡΙΦΩΔΕΣ ΦΩΣ Ο ΑΦΘΟΝΩΝ ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΩΤΗΣ
      • «Re–Arm Europe» και προοπτική της ΕΕ*[1]
      • Η Αφρική έχει ήδη επιλέξει πλευρά στο θέμα της Παλ...
      • Είναι τόσο μεγάλη «θυσία» να αποκτήσει η Λαμία το ...
      • ΜΑΚΜΠΕΘ
      • ΚΑΠΝΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ 9-12/10/25
      • – 80 ευρωβουλευτές και βουλευτές καλούν την Ελλάδα...
      • Εκατοντάδες πολίτες «αποκρυπτογράφησαν» την άγνωστ...
      • ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ 1η ΟΚΤΩΒΡΙ...
      • Η αναγνώριση του Παλαιστινιακού κράτους: Ευθύνη γι...
      • Ξεκινά η νέα Κουκλοθεατρική σεζόν στο «Εργαστήρι Μ...
      • Μα­ρία Ἀκρι­βο­πού­λου: Belezza
      • 6ο Φεστιβάλ Σύγχρονου Χορού «Compartments Dance Pr...
      • ΜΑΝΙΦΕΣΤΟ
      • Χειμερινό Εξάμηνο 2025 // Σεμινάρια Φιλοσοφίας
      • «Πυρεξία - Τρία οράματα για τη Μέση Ανατολή» της N...
      • Δίχως κουλτούρα και δίχως τσίπα !
      • Ανεκτίμητη η αξία μιας παιδικής χαράς… Πότε θα γίν...
      • Εξορμήσεις του Ομίλου Φίλων Βουνού και Θάλασσας
      • Δεν κλείνει τα μάτια στον εκτοπισμό και τη γενοκτονία
      • Τα Σύγχρονα Κτίρια μας Αρρωσταίνουν και Σκοτώνουν
      • Συναυλία ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ
      • Κοινωνική συμμαχία για τη βιώσιμη μετακίνηση
      • Η «σχεδία» της μνήμης και της απελευθέρωσης
      • Ξενάγηση στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά | 130 Χρόνια ...
      • Γειά σου ΥΠΑ, χάρηκα για τη γνωριμία μας
      • Ο ΝΙΚΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ ΣΤΗ ΒΙΛΑ ΑΝΔΡΙΑΝΑ
      • Γάζα: Η Τελική Λύση και οι συνένοχοι
      • 12η Πανευβοϊκή γιορτή οικολογικής γεωργίας και χει...
      • Ντό­ρο­θυ Πάρ­κερ (Dorothy Parker): Μιὰ τη­λε­φω­ν...
      • ΤΑ "ΚΑΒΑΦΙΚΑ" του Αντώνη Κυζούλη
      • Περιστατικό στην οδό Αθηνάς
      • ΝΑ ΑΓΟΡΑΖΟΥΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ
      • Ένα Καλοκαίρι Επιτυχίας για το Πρόγραμμα στον Αμβρ...
      • ΒΡΑΒΕΙΟ ΕΙΡΗΝΗΣ ΝΙΚΟΣ ΝΙΚΗΦΟΡΙΔΗΣ
      • Σταχτοπούτα, 50 χρόνια μετά
      • H Oικολογική Συμμαχία για τον Ρόμπερτ Ρεντφορντ : ...
      • Κοινωνία Άκριτων Παθητικών και Μιμητικών Ανθρώπων;
      • Gavin Mueller : Σπάζοντας πράγματα στη δουλειά
      • Μαρὼ Τριανταφύλλου : Πέ­τρος
      • ΡΩΜΑΙΟΣ ΚΑΙ ΙΟΥΛΙΕΤΑ
      • Επιστρέφει το Rhodes Street Food Festival 16-21 Σε...
      • Από το εισαγωγικό κείμενο του φακέλου κυκλοφορίας
      • Κατάταξη εταιρειών κρουαζιέρας 2025: Δισταγμός απ...
      • DIASTIXO , σε πρώτο πρόσωπο
      • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
      • Τα δικαιώματα των ζώων είναι καθολικά, δίχως σύνορ...
      • Χρίστος Δάλκος: Η Ετυμολογία του ΖΑΒΛΑΚΩΝΩ, Μέρος Β΄
      • Ο δείκτης γονιμότητας και το φαινόμενο του brain d...
      • Οπως ο Προπίτσιν, κατρακυλά προς την απόλυτη παράνοια
      • Χριστίνα Ανδρέου: συνέντευξη στον Ελπιδοφόρο Ιντζέ...
      • Ο Iλάϊ Γουάλας και ο θάνατος του Γουέστερν …
      • Χωροχρονικά περισσότερος τουρισμός
      • Ἔρ­νεστ Χέ­μιν­γουέϊ (Ernest Hemingway): Στό Καί τ...
      • ΠΑΝΟΣ ΓΕΡΑΜΑΝΗΣ "ΛΑΪΚΟΙ ΒΑΡΔΟΙ"
      • ΤΟ ΚΡΑΣΩΜΕΝΟ ΝΕΡΟ
      • Σπερχειός: ΟΧΙ άλλα -και μόνο- «σισύφεια» αντιπλημ...
      • Γήπεδα ποδοσφαίρου απειλούνται από την υπερθέρμανσ...
      • ΑΠΟΝΟΜΗ ΒΡΑΒΕΙΟΥ ΕΙΡΗΝΗΣ «ΝΙΚΟΣ ΝΙΚΗΦΟΡΙΔΗΣ» 2025
      • Με αφορμή τη ΔΕΘ: Στατιστική ευμάρεια-Κοινωνική πρ...
      • Μαρὼ Τριανταφύλλου: Κάϊν
      • ΑΠΟ ΤΑ ΞΕΝΑ ΣΤΑ ΞΕΝΑ
      • ΦΟΙΒΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ
      • Ξεκινά η νέα Κουκλοθεατρική σεζόν στο «Εργαστήρι Μ...
      • Μαγδαλένα Σκοπελίτη : Μετατρέψτε τον θάνατο σε ζωή
      • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
      • ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΖΙΤΖΙΚΕΙΑ
      • 53o Φεστιβάλ βιβλίου στο Πεδίο του Άρεως
      • Το Δημογραφικό : Πολιτική πρόταση και υπαρξιακή α...
      • Ψηφιακή Δημοσιογραφία
      • Πρόγραμμα Παραστάσεων Θεατρικής Περιόδου 2025-2026...
      • Η παιγνιώδης βιωματική εκπαίδευση στην πρωτοβάθμια...
      • ΣΤΗ ΣΚΙΑ ΤΟΥ ΟΡΟΥΣ ΟΧΗ
      • ΟΙ ΕΣΧΑΤΙΕΣ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΕΟΣ….
      • Κων­σταν­τῖ­νος Πα­λαιο­λό­γος: Ἡ πολυθρόνα
      • Οι παραδοξότητες που θρέφουν τον τουρισμό
      • ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΜΑΣ
      • ΤΟ ΚΑΡΑΒΙ ΤΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΎΗΣ ΣΑΛΠΑΡΕΙ ΑΠΌ ΤΗ ΣΥΡΟ
      • ΗΝΩΜΕΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΙΕΣ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ
      • Edward Said ΟΡΙΕΝΤΑΛΙΣΜΟΣ
      • ΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΤΟΥ ΠΑΘΟΥΣ
      • Βασιλική Σοφρά : Χειροποίητα τοπία
      • ΝΕΑΡΟΣ ΦΥΣΗΤΗΡΑΣ ΕΚΒΡΑΣΤΗΚΕ ΝΕΚΡΟΣ ΣΤΗ ΣΑΜΟ
      • ΔΗΛΩΣΗ 3η Σεπτεμβρίου 2025
      • ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΥΠΑΙΘΡΟΥ
      • Ανοιχτή επιστολή προς τον Πρόεδρο της Τουρκικής Δ...
      • Καταγγελία Δικτύου Ομπρέλα για τις αυθαίρετες κατα...
      • ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΣΠΟΥΔΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ΠΕΙΡΑΪΚΟΎ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ
      • Μαρώ Τριανταφύλλου: Φι­λο­μή­λα
      • ’2 θεματα του δημοτικού συμβουλίου Κω με 2 πέναλτι...
      • Επαγγελματικό Εργαστήριο Δημιουργικής Γραφής από τ...
      • ΕΚΔΡΟΜΕΣ-ΔΡΑΣΕΙΣ του Ομίλου Φίλων Βουνού και Θάλασσας
      • Χρίστος Δάλκος: Ἡ ἐνδοσυγκριτικὴ ἐτυμολόγηση τοῦ ζ...
    • ►  Αυγούστου (62)
    • ►  Ιουλίου (72)
    • ►  Ιουνίου (98)
    • ►  Μαΐου (134)
    • ►  Απριλίου (102)
    • ►  Μαρτίου (101)
    • ►  Φεβρουαρίου (121)
    • ►  Ιανουαρίου (88)
  • ►  2024 (1208)
    • ►  Δεκεμβρίου (126)
    • ►  Νοεμβρίου (111)
    • ►  Οκτωβρίου (105)
    • ►  Σεπτεμβρίου (94)
    • ►  Αυγούστου (48)
    • ►  Ιουλίου (89)
    • ►  Ιουνίου (103)
    • ►  Μαΐου (98)
    • ►  Απριλίου (130)
    • ►  Μαρτίου (110)
    • ►  Φεβρουαρίου (103)
    • ►  Ιανουαρίου (91)
  • ►  2023 (873)
    • ►  Δεκεμβρίου (108)
    • ►  Νοεμβρίου (101)
    • ►  Οκτωβρίου (73)
    • ►  Σεπτεμβρίου (88)
    • ►  Αυγούστου (37)
    • ►  Ιουλίου (62)
    • ►  Ιουνίου (72)
    • ►  Μαΐου (67)
    • ►  Απριλίου (64)
    • ►  Μαρτίου (68)
    • ►  Φεβρουαρίου (68)
    • ►  Ιανουαρίου (65)
  • ►  2022 (868)
    • ►  Δεκεμβρίου (76)
    • ►  Νοεμβρίου (96)
    • ►  Οκτωβρίου (84)
    • ►  Σεπτεμβρίου (92)
    • ►  Αυγούστου (39)
    • ►  Ιουλίου (79)
    • ►  Ιουνίου (74)
    • ►  Μαΐου (65)
    • ►  Απριλίου (59)
    • ►  Μαρτίου (70)
    • ►  Φεβρουαρίου (68)
    • ►  Ιανουαρίου (66)
  • ►  2021 (882)
    • ►  Δεκεμβρίου (90)
    • ►  Νοεμβρίου (96)
    • ►  Οκτωβρίου (95)
    • ►  Σεπτεμβρίου (85)
    • ►  Αυγούστου (64)
    • ►  Ιουλίου (72)
    • ►  Ιουνίου (69)
    • ►  Μαΐου (66)
    • ►  Απριλίου (58)
    • ►  Μαρτίου (64)
    • ►  Φεβρουαρίου (57)
    • ►  Ιανουαρίου (66)
  • ►  2020 (956)
    • ►  Δεκεμβρίου (77)
    • ►  Νοεμβρίου (70)
    • ►  Οκτωβρίου (63)
    • ►  Σεπτεμβρίου (63)
    • ►  Αυγούστου (52)
    • ►  Ιουλίου (89)
    • ►  Ιουνίου (94)
    • ►  Μαΐου (85)
    • ►  Απριλίου (89)
    • ►  Μαρτίου (83)
    • ►  Φεβρουαρίου (98)
    • ►  Ιανουαρίου (93)
  • ►  2019 (1184)
    • ►  Δεκεμβρίου (108)
    • ►  Νοεμβρίου (97)
    • ►  Οκτωβρίου (93)
    • ►  Σεπτεμβρίου (84)
    • ►  Αυγούστου (58)
    • ►  Ιουλίου (79)
    • ►  Ιουνίου (116)
    • ►  Μαΐου (141)
    • ►  Απριλίου (123)
    • ►  Μαρτίου (100)
    • ►  Φεβρουαρίου (101)
    • ►  Ιανουαρίου (84)
  • ►  2018 (1160)
    • ►  Δεκεμβρίου (117)
    • ►  Νοεμβρίου (141)
    • ►  Οκτωβρίου (107)
    • ►  Σεπτεμβρίου (114)
    • ►  Αυγούστου (77)
    • ►  Ιουλίου (76)
    • ►  Ιουνίου (81)
    • ►  Μαΐου (99)
    • ►  Απριλίου (72)
    • ►  Μαρτίου (100)
    • ►  Φεβρουαρίου (93)
    • ►  Ιανουαρίου (83)
  • ►  2017 (706)
    • ►  Δεκεμβρίου (62)
    • ►  Νοεμβρίου (94)
    • ►  Οκτωβρίου (96)
    • ►  Σεπτεμβρίου (57)
    • ►  Αυγούστου (27)
    • ►  Ιουλίου (49)
    • ►  Ιουνίου (40)
    • ►  Μαΐου (62)
    • ►  Απριλίου (56)
    • ►  Μαρτίου (65)
    • ►  Φεβρουαρίου (54)
    • ►  Ιανουαρίου (44)
  • ►  2016 (665)
    • ►  Δεκεμβρίου (60)
    • ►  Νοεμβρίου (62)
    • ►  Οκτωβρίου (49)
    • ►  Σεπτεμβρίου (61)
    • ►  Αυγούστου (48)
    • ►  Ιουλίου (42)
    • ►  Ιουνίου (47)
    • ►  Μαΐου (64)
    • ►  Απριλίου (59)
    • ►  Μαρτίου (63)
    • ►  Φεβρουαρίου (51)
    • ►  Ιανουαρίου (59)
  • ►  2015 (705)
    • ►  Δεκεμβρίου (63)
    • ►  Νοεμβρίου (60)
    • ►  Οκτωβρίου (81)
    • ►  Σεπτεμβρίου (63)
    • ►  Αυγούστου (52)
    • ►  Ιουλίου (42)
    • ►  Ιουνίου (65)
    • ►  Μαΐου (49)
    • ►  Απριλίου (62)
    • ►  Μαρτίου (75)
    • ►  Φεβρουαρίου (45)
    • ►  Ιανουαρίου (48)
  • ►  2014 (548)
    • ►  Δεκεμβρίου (40)
    • ►  Νοεμβρίου (52)
    • ►  Οκτωβρίου (56)
    • ►  Σεπτεμβρίου (46)
    • ►  Αυγούστου (36)
    • ►  Ιουλίου (41)
    • ►  Ιουνίου (40)
    • ►  Μαΐου (38)
    • ►  Απριλίου (44)
    • ►  Μαρτίου (54)
    • ►  Φεβρουαρίου (51)
    • ►  Ιανουαρίου (50)
  • ►  2013 (423)
    • ►  Δεκεμβρίου (40)
    • ►  Νοεμβρίου (38)
    • ►  Οκτωβρίου (40)
    • ►  Σεπτεμβρίου (34)
    • ►  Αυγούστου (22)
    • ►  Ιουλίου (33)
    • ►  Ιουνίου (28)
    • ►  Μαΐου (50)
    • ►  Απριλίου (37)
    • ►  Μαρτίου (34)
    • ►  Φεβρουαρίου (31)
    • ►  Ιανουαρίου (36)
  • ►  2012 (308)
    • ►  Δεκεμβρίου (29)
    • ►  Νοεμβρίου (30)
    • ►  Οκτωβρίου (38)
    • ►  Σεπτεμβρίου (27)
    • ►  Αυγούστου (21)
    • ►  Ιουλίου (18)
    • ►  Ιουνίου (23)
    • ►  Μαΐου (28)
    • ►  Απριλίου (33)
    • ►  Μαρτίου (43)
    • ►  Φεβρουαρίου (16)
    • ►  Ιανουαρίου (2)
  • ►  2011 (7)
    • ►  Νοεμβρίου (1)
    • ►  Σεπτεμβρίου (1)
    • ►  Ιουλίου (2)
    • ►  Ιουνίου (1)
    • ►  Μαΐου (1)
    • ►  Μαρτίου (1)
  • ►  2010 (1)
    • ►  Νοεμβρίου (1)

Λεονάρντο Ντα Βίντσι

Λεονάρντο Ντα Βίντσι
Με την ευκαιρία της έκθεσής του στην Αθήνα......ΚΛΙΚ στη φωτο

Dirt road, της Delilah

Dirt road, της Delilah

Βουλγαρία, Εύξεινος Πόντος

Βουλγαρία, Εύξεινος Πόντος
Ένας τρόπος για να ρυθμίσουν τις ακτές...Το ύψος του κτιρίου ανυπόφορο...ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

ΝΤΕΡΣΟΥ ΟΥΖΑΛΑ

ΝΤΕΡΣΟΥ ΟΥΖΑΛΑ
Πολύτιμο το έργο του Βλαντιμίρ Αρσένιεβ, έδωσε την έμπνευση στον Ακίρα Κουροσάβα να γυρίσει ένα αριστούργημα...Τώρα κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Στοχαστής

Με τον αξέχαστο Ευθύμη Παπαδημητρίου

Με τον αξέχαστο Ευθύμη Παπαδημητρίου

ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ

ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ
Είναι τοποθετημένος σε ένα από τα υψώματα της Επτάλοφης Ρώμης, στη Βίλα Μποργκέζε

ΤΙΒΕΡΗΣ

ΤΙΒΕΡΗΣ
Ο Τίβερης στη Ρώμη δεν είναι μικρός ποταμός. Η κάπαρη πάντως μπορεί να ξεφυτρώνει μέσα από τις πέτρες που τον περιβάλλουν

Δια χειρος Pino Pandolfini

Δια χειρος Pino Pandolfini
Στη Video Art...

Σασπένς στις αποδράσεις...

Σασπένς στις αποδράσεις...
Παλαιοκώστας, και μην τον είδατε...

Στέφανος Ρόκος

Στέφανος Ρόκος
Μια πόλη υπό διαστημική απειλή; Ίσως...

ΠΑΛΕΡΜΟ

ΠΑΛΕΡΜΟ
Γίγαντες- δέντρα κοσμούν τον βοτανικό κήπο του Παλέρμα, προαναγγέλοντας τον ερχομό της Αφρικής...

Φωτογραφια

Φωτογραφια
Με το τρόπο του Δημήτρη Βερούχη

ΜΗΝ ΕΙΣΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΑΣ- ΝΑ EIΣΑΙ ΟΙΚΟΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ

ΜΗΝ ΕΙΣΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΑΣ- ΝΑ EIΣΑΙ  ΟΙΚΟΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ
.

ΘΟΔΩΡΟΣ 1931-2018

ΘΟΔΩΡΟΣ  1931-2018
Ο Θεόδωρος Παπαδημητρίου γνωστός απλά ως Θόδωρος, υπήρξε σημαντικός Έλληνας γλύπτης με διεθνή αναγνώριση.

Φαίδων Πατρικαλάκις, 1935-2017

Φαίδων Πατρικαλάκις, 1935-2017
Εξωφυλλο του βιβλιου που δεν μπορεσε ο ιδιος να απολαύσει, γιατι στο μεταξύ τον βρήκε ο θάνατος....Κλικ στην εικονα

Δημιούργημα της VIVART

Δημιούργημα της VIVART
Είναι εκτεθειμένα τόσο μακριά (Γιανίτσι της Εύβοιας) πλην όμως δείχνουν κοντινά με τα πιο γνήσια αισθήματά μας

ΤΣΟΥΧΤΡΑ, του Γιάννη Στρούμπα

ΤΣΟΥΧΤΡΑ, του Γιάννη Στρούμπα
"Μόλις τη βγάλαν στην ακτή με την απόχη . - Τεράστια σαν ταψί, --γαλάζια και λευκή. –Αν και τεμαχισμένη πια –ριγώ και μόνο στη θωριά της--------Όπως αρμόζει άλλωστε---σε μια γαλανόλευκη

Laszlo Koday

Laszlo Koday
"¨ομορφο άγγιγμα".

Τόσο τρυφερό !

Τόσο τρυφερό !

ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΠΑΝΤΕΛΙΔΗΣ

ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΠΑΝΤΕΛΙΔΗΣ
Η νεολαία έχει ανάγκη από είδωλα, αλλά αυτή η εξαρτησιακή σχέση θα μπορούσε να είναι πιο καλαίσθητη

ΤΟΠΙΟ

ΤΟΠΙΟ
Βικέντιος Μποκατσιάμπης

Μουσείο στο Ελληνικό

Μουσείο στο Ελληνικό
Η φωτογραφία έχει μόνο μουσειακή αξία, οι "επιβάτες" απλώς ανέρχονται σε ένα παροπλισμένο τζάμπο που "κείτεται" στο παλιό αεροδρόμιο Ελληνικού, δίπλα στο (διεκδικούμενο) μουσείο της Ολυμπιακής....ΚΛΙΚ στην ΕΙΚΟΝΑ

ARCHAEOPTERYX

ARCHAEOPTERYX
Εγκαθιστούν ανεμογεννήτριες στα ευρυτανικά βουνά, αυτοί, οι άσχετοι, οι υπαλληλίσκοι των αεριτζήδων. ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

ΥΠΕΡΟΧΟ ΜΑΤΑΚΙ

ΥΠΕΡΟΧΟ ΜΑΤΑΚΙ
Υπέροχο γατάκι, αλλά και το ματάκι της δεν πάει πίσω.....

ΩΣ ΠΡΟΒΑΤΑ ΕΠΙ ΜΝΗΜΟΝΙΟΝ

ΩΣ ΠΡΟΒΑΤΑ ΕΠΙ ΜΝΗΜΟΝΙΟΝ
Το ένα πρόβατο λέει στο άλλο : "Ησύχασε σου λέω! Για ντους μας πάνε !"

ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΚΛΕΟΠΑΣ


Τι κακιά μετάλλαξη έπαθε ο πίθηκος και προέκυψε το είδος μας;

Έ, κύριε Δαρβίνε;

«ΟΚΤΩ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ», περιοδικό ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΚΟΖΑΝΗΣ, τεύχος 176-177

Γιάννης Κουνέλης, 2017

Γιάννης Κουνέλης, 2017
Ανώνυμο έργο του, 2003

Με αφορμή τον θάνατο του Κρίστοφερ Λη

Lee
Συντάσσω ποίημα υπό απειλή
Σαν σε έργο τρόμου του Κρίστοφερ Λή
Σαν τρομοκρατημένος και από άλλους Lee –
Π.χ από τον καρατίστα μαχητή Μπρους Λη –
ή απ’ τον Νότιο στρατηγό, επίσης Λη

Εις τον ορίζοντα δεν βλέπω τη ζωή καλή
Από διαπραγματεύσεις αναμένω τη χαριστική βολή
Για την Ελλάδα δε, αλοί και τρισαλοί!
Για τα άτομα, άγνωστη η μοίρα η τρελή
Το μόνο βέβαιο, πως επιπλέουν οι φελλοί
ΓΙΑΓΚΟΣ ΡΑΠΤΗΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΡΧΙΑ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΡΧΙΑ
«Ο Ράμφος δεν είναι καθηγητής στο πανεπιστήμιο κι όταν μιλάει δεν μιλάει για να υπερασπιστεί τον θεσμό από τον οποίον βιοπορίζεται. Μιλάει για να υπερασπιστεί τις απόψεις του. Είναι καθαρόαιμος διανοητής και την αξιοπιστία του την αντλεί από την ίδια του τη σκέψη. Να είστε βέβαιοι πως αν ήταν καθηγητής πανεπιστημίου θα τον αντιμετώπιζαν με σεβασμό και δέος, καθότι η ωραία μας επαρχία τα σύνδρομά της δεν τα ξεπερνάει με τίποτε».ΤΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ ΚΛΙΚ στην ΕΙΚΟΝΑ

Φωτογραφιζω- αρα υπαρχω !

Φωτογραφιζω- αρα υπαρχω !
Μου την δίνει αυτή η παρανοϊκή εμμονή στην φωτογράφηση των πάντων....Η σύγχρονη φωτογραφοποιϊα έχει καταστρέψει την παλιά, που ήταν πρωτίστως ανθολόγηση και επιλογή των πλάνων...

Λολοσίδης Γιώργος

Λολοσίδης Γιώργος
.

ΤΟΤΟΣ FOR EVER

ΤΟΤΟΣ FOR EVER

Στέφανος Σταμέλλος

Στέφανος Σταμέλλος
Ο γνωστός ορειβάτης Στέφανος Σταμέλλος, σε ένα μεγάλο οδοιπορικό του στις ακτές του Μαλιακού, συναντά έξω από ένα εξοχικό αυτή την πινακίδα.... 'Ηθος Μαφίας, που προφανώς παραμένει ατιμώρητο για πολύ καιρό - κατά πως δείχνουν οι σκουριές...

Eνός λεπτού σιγή για τον Λουκάνικο

Eνός λεπτού σιγή για τον Λουκάνικο
Ήταν ο πιο αγαπητός σκύλος στο χώρο των αντιμνημονιακών ζωόφιλων. Θα μας λείψει - κάπου θα θέλαμε να του προσφέρουμε ένα πλούσιο γεύμα και να τον πάμε βόλτα στη πλατεία Συντάγματος

«Η τσούσκα», του Κάρολου Τσίζεκ

«Η τσούσκα», του Κάρολου Τσίζεκ
Σ΄ένα ουγγρικό, θυμάμαι οβελιστήριο, - Μια πιπεριά, που μοιάζει με καρδούλα, - Μα αν τη γευτείς, σου κατακαίει τα ούλα - Μου έκανε τη μπουκιά σωστό μαρτύριο - Μ’ έχουν και τα φιλιά σου έτσι ρημάξει - Μου άναψες μια φωτιά, που θα με κάψει

Αγαθόν το εξομολογείσθαι....

Αγαθόν το εξομολογείσθαι....
Ο εκδότης ισχυρίζεται ότι «ο δρόμος για την οικολογική κόλαση είναι στρωμένος με τριαντάφυλλα», πράγμα που με βάζει σε σκέψεις : Υπάρχει οικολογική κόλαση- κοντολογίς ένας «άλλος κόσμος» όπου οι διάβολοι βασανίζουν τους αμαρτωλούς με βιοδιασπώμενα μαστίγια και καζάνια από ανακυκλωμένο σκραπ μετάλλων ; Πάντως εύχομαι το βιβλίο να είναι διαφορετικό από τους ισχυρισμούς του εκδότη…

ΗΛΙΑΣ ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ 1946-2013

ΗΛΙΑΣ  ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ 1946-2013
Νηφάλιες - κάτω από τη στάχτη - του χινοπωρινού ουρανού - νανουρίζουνε ανάλαφρα - τον ίσκιο των ονείρων τους - σαν αδελφούλες δίδυμες - που ψιθυρίζουνε στον άνεμο – μέσα απ’ τα στάχυα («Λίμνες της Χαλκιδικής», από τη ποιητική συλλογή «Στροφή»)

Βρες χρόνο...



Βρες Χρόνο για Δουλειά – / Αυτό είναι το
Τίμημα της Ευτυχίας
Βρες Χρόνο για Σκέψη – / Αυτό είναι η Πηγή της Δύναμης
Βρες Χρόνο για Παιγνίδι – / Αυτό είναι το Μυστικό της Αιώνιας Νιότης
Βρες Χρόνο για Διάβασμα – / Αυτό είναι το Θεμέλιο της Γνώσης
Βρες Χρόνο να είσαι Φιλικός – / Αυτό είναι ο Δρόμος προς την Ευτυχία
Βρες Χρόνο για Όνειρα – / Αυτά θα τραβήξουν το Όχημά σου ως τα’ Αστέρια
Βρες Χρόνο ν’ Αγαπάς και ν’ Αγαπιέσαι – / Αυτό είναι το Προνόμιο των Θεών
Βρες Χρόνο να κοιτάς Ολόγυρά σου – / Είναι πολύ σύντομη η μέρα για να είσαι
εγωϊστής
Βρες Χρόνο να Γελάς – / Αυτό είναι η Μουσική της Ψυχής
Βρες Χρόνο να είσαι Παιδί – / Για να νιώθεις Αυθεντικά Ανθρώπινος

ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ

Μη-οπτικό τοπίο

Μη-οπτικό τοπίο
Υπάρχει ένα βιβλίο που ασχολείται με αυτούς που προσλαμβάνουν το τοπίο από άλλα, μη οπτικά ερεθίσματα…. Είναι το "Non-Visual Landscape: Landscape Planning for People with Vision Problems" γραμμένο από δυο Έλληνες της Αγγλίας, , την Αγγελική Κοσκινά και τον Νίκο Χασάναγα . ΚΛΙΚ στην εικόνα

Ιστορίες "Μπονζάϊ", Χ. Δάλκος

Ιστορίες "Μπονζάϊ", Χ. Δάλκος
Ο ήρωας του Χρίστου Δάλκου στο αφήγημα Μπονζάϊ ( τίτλος,«Τον Σαουδάραβαν», στο περιοδικό ΠΛΑΝΟΔΙΟΝ),κομίζει αποδείξεις περί του ότι οι Αρχαίοι «Είχαν προβλέψει το χτύπημα στους δίδυμους πύργους" Αλλά μετριοπαθώς σημειώνει : «…..αυτά δεν τα λέω εγώ, , τὰ λένε ὁ Πυθαγόρας και ο Πλάτων…»(ΠΑΤΗΣΤΕ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ)

Ετικέτες

  • Αερ (3)
  • Αεροπορικά (56)
  • ΑμΕΑ (9)
  • ανακύκλωση (36)
  • αστικός χώρος (770)
  • Διάστημα (57)
  • Διάφορα (371)
  • Δοκίμιο (208)
  • Εκδηλώσεις-βιβλία (1891)
  • Ελεύθεροι χώροι (585)
  • Ενέργεια (452)
  • Ενέργεια ζώα (12)
  • ζώα (524)
  • Θεωρία (373)
  • ιστορία (1304)
  • κοινωνία (2666)
  • Κύπρος (38)
  • μεταξύ σοβαρού και αστείου (258)
  • Μνημεία (111)
  • Οργανώσεις-συλλογικότητες (1372)
  • Παραγωγή-περιβάλλον (1204)
  • Πολιτισμός (2939)
  • πρόσωπα (1457)
  • Τέχνη (3328)
  • τεχνολογία (502)
  • τοπίο (590)
  • τουρισμός (381)
  • υγεία (365)
  • Φύση (1006)
  • φυσικό περιβάλλον (663)
  • χιούμορ (17)

Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
oikoparaxenos
Ιστολόγιο για την οικολογία και τον πολιτισμό.....
Προβολή πλήρους προφίλ

Αναγνώστες

Θέμα Ταξίδια. Από το Blogger.