Στην Ελλάδα υπάρχουν δρόμοι που λείπουν και δρόμοι που
περισσεύουν, ή για την ακρίβεια που γίνονται
για το τίποτε, αν χαρακτηρίσουμε κάποιους εργολάβους ως τιποτένιους….
Τούτου δοθέντος, πολλοί δρόμοι λειτουργούν σαν ταύροι σε υαλοπωλείο, απαρτιώνουν βιότοπους,
μπαχαλοποιούν το χώρο καταστρέφοντας άλλες χρήσεις, ξοδεύουν απερίσκεπτα πόρους
με ασήμαντα συνολικά οφέλη, σκορπίζουν ασχήμια.…
Για το συγκεκριμένο δρόμο στη Σαντορίνη δεν έχω υπόψη ακριβώς τι συμβαίνει και
πως έχει η περίπτωση – όμως φοβάμαι γενικώς τους εργολάβους, και διευκολύνσεις
φέροντας.....
Γι αυτό και αντιγράφω απόσπασμα από επιστολή που στέλνει στον
δικτυακό χώρο της PEEGEP ο Γεωπόνος
Κώστας Στάμου, κάτοικος Οίας-Σαντορίνης :
"Έχει ήδη δημοπρατηθεί νέος δρόμος Οίας - Αεροδρομίου. έχουμε ήδη
καταθέσει αίτηση ακύρωσης και περιμένουμε το ΣΤΕ για την αίτηση αναστολής του
έργου.
Η μελέτη είναι πλημμελής (άποψη των μηχανικών που την πήραν από
την περιφέρεια και την εξέτασαν με λεπτομέρεια). Δηλαδή προβλέπονται
επιχωματώσεις με φερτές ύλες έως 25 - 30 μέτρα ύψος, οι οχετοί είναι αρκετοί (2
μέτρα περίπου ο καθένας) αλλά κλείνονται αρκετά ρέματα , ο δρόμος θα είναι
ταχείας κυκλοφορίας, προβλέπονται κολόνες φωτισμού αρκετά ψηλές (σαν εθνική
οδό), τα πρανή θα εκτείνονται σε έκταση 8 μέτρων εκατέρωθεν και θα φυτεύουν με
χλωρίδα (αδιευκρίνιστη στη μελέτη) πιθανόν μη ιθαγενή. Καταστρέφονται 80
στρέμματα παραδοσιακού αμπελώνα του νησιού και ο δρόμος συνολικά 16 χλμ, ο
μισός θα είναι πάνω σε παλιά χάραξη και ο νέος θα περάσει από μια περιοχή που
είναι εξαιρετικού φυσικού κάλους και μέσα από τον αμπελώνα. Όπως
μπορείτε να αντιληφθείτε θα είναι ένα έργο που θα προκαλέσει σίγουρα μεγάλη
αισθητική υποβάθμιση, αλλά και περιβαλλοντική.
Οι μόνοι που θέλουν το έργο είναι αυτοί που νομίζουν ότι τα
κτήματα τους θα πάρουν αξία πάνω στο δρόμο και οι διάφοροι εργολάβοι. Γενικά
οι κάτοικοι θα προτιμούσαν βελτίωση του υπάρχοντος δρόμου και όχι ένα τόσο
μεγάλο έργο σε ένα τόσο μικρό νησί.
(Εν όψει : Ολυμπιακή εργολαβία που θα παραμείνει άχρηστη μέχρι την ανάληψη των Ολυμπιακών Αγώνων του 2196 από την Ελλάδα...)
Δυστυχώς δεν έχω την ΜΠΕ αλλά καταλαβαίνω ότι θα είναι και αυτή
ελλιπής.
Επειδή θέλουμε, πέρα από την υποστήριξη των μηχανικών που θα
προσβάλουν τη μελέτη στο ΣΤΕ, να υποστηρίξουμε το θέμα και από γεωτεχνική
πλευρά (βοηθητικά), σε σχέση με τις επιπτώσεις ενός τέτοιου δρόμου στο νησί και
ειδικότερα σε θέματα όπως η υποβάθμιση του αμπελώνα, του περιβάλλοντος , η
αισθητική υποβάθμιση, η πληθυσμιακή διατάραξη, η εισαγωγή φυτών μη
εγκλιματισμένων στο οικοσύστημα του νησιού, η διάβρωση (που ήδη είναι εκτενής
λόγω του τύπου των εδαφών και των δυνατών ανέμων), το πόση έκταση εκατέρωθεν
μπορεί να επηρεάσει αρνητικά κλπ , ή ότι άλλο μπορεί να προκαλέσει ένα τέτοιο
έργο στην παραγωγή των διαφόρων προϊόντων και κυρίως των αμπελιών πχ μόλυνση
από ρύπους αυτοκινήτων , ηχητική όχληση πανίδας και ανθρώπων κλπ .
Συγχωρέστε με για την μακρηγορία, αλλά θα είναι πολύ σημαντικό και
βοηθητικό, αν κάποιος συνάδελφος γνωρίζει κάτι από αντίστοιχη μελέτη ή από
κάποια ΜΠΕ ώστε να μπορέσουμε να υποστηρίξουμε, τουλάχιστον να μην ξεκινήσει το
έργο και να ξαναγίνει μια πιο πλήρης μελέτη.
Γνώμη
μου είναι ότι το έργο δεν χρειάζεται στο νησί, τουλάχιστον όχι έτσι όπως πάει
να γίνει, αρκετά έχει οικοδομηθεί ως τώρα, δεν έχει ανάγκη από τέτοιου είδους
ανάπτυξη. Να σημειώσω δε, ότι ο νέος δρόμος θα μειώσει την ώρα από το
αεροδρόμιο στην Οία μόλις κατά 7 λεπτά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου