oikologein

Για όσους πάνε γυρεύοντας στο χώρο της Οικολογίας και του Πολιτισμού. Υπό τη διαχείριση του Γιάννη Σχίζα

Ημέρες ορειβασίας

Ημέρες ορειβασίας

Τετάρτη 27 Αυγούστου 2025

Μαρὼ Τριανταφύλλου: Εὔα

Πλανόδιον - Ιστορίες Μπονζάι

Μαρὼ Τριανταφύλλου: Εὔα


 planodion on 27 Αὔγουστος 2025


Μαρὼ Τριανταφύλλου


Μ ι ­κ ρ ὸ Ἀ φ ι έ ­ρ ω ­μ α: 3/6


Εὔα


πλη­θύ­νων πλη­θυ­νῶ τὰς λύ­πας σου
Γέ­νε­ση, 3.16

ΛΗ­ΣΙΑ­ΣΕ μὲ δι­στα­κτι­κὰ βή­μα­τα. Μέ­χρι τώ­ρα δὲν ἤξε­ρε ὅτι ὁ κῆ­πος κά­που τε­λειώ­νει, δὲν εἶ­χε σκε­φτεῖ νὰ σκε­φτεῖ πὼς ὁ κῆ­πος εἶ­χε ἔκτα­ση καὶ ὅρια, οὔ­τε τί εἶ­ναι ἔκτα­ση καὶ ὅρια εἶ­χε σκε­φτεῖ πο­τὲ νὰ σκε­φτεῖ. Ὁ κῆ­πος ἦταν αὐ­τὸ ποὺ ἦταν, κι αὐ­τὴ ζοῦ­σε ἐκεῖ, μέ­σα στὸν κῆ­πο, μα­ζὶ μὲ τὸν κῆ­πο. Ἀλ­λὰ τώ­ρα ἔφτα­σε ἐδῶ κι ἂν κά­νει ἕνα ἀκό­μα βῆ­μα, ἂν ἁπλώ­σει τὸ χέ­ρι καὶ ψά­ξει λί­γο μέ­σα στὰ κλα­διὰ τῶν ἀναρ­ρι­χη­τι­κῶν μὲ τὴ λι­γω­τι­κὴ μυ­ρω­διά, θὰ βρεῖ τὸ χε­ρού­λι μιᾶς πα­λιᾶς πόρ­τας, μιᾶς μι­κρῆς ἀσή­μαν­της πύ­λης σκε­πα­σμέ­νης ἀπὸ κλα­διὰ μὲ πυ­κνὰ φυλ­λώ­μα­τα κι ἀγ­κα­θω­τὲς ἀπο­λή­ξεις ποὺ μπή­γον­ται βί­αια καὶ ὀδυ­νη­ρὰ στὰ δά­χτυ­λα καὶ τὴν πα­λά­μη. Πρέ­πει νὰ τὴν ἀνοί­ξει καὶ νὰ προ­χω­ρή­σει, νὰ βγεῖ ἔξω ἀπὸ τὸν πε­ρί­βο­λο τοῦ κή­που. Ἀλ­λὰ μό­λις τὴν πε­ρά­σει, μό­λις δια­σχί­σει τὴ μη­δα­μι­νὴ ἀπό­στα­ση, μό­λις τὸ σῶ­μα της βρε­θεῖ μιὰ ἀνά­σα πέ­ρα ἀπὸ τὸν πε­ρί­βο­λο ποὺ πε­ρι­κλεί­ει τὸν κῆ­πο, τό­τε θὰ εἶ­ναι πιὰ ἀλ­λοῦ, καὶ αὐ­τὸ τὸ ἀλ­λοῦ τὴν τρο­μά­ζει, ἄγνω­στο καὶ ἐπι­κίν­δυ­νο· δὲν εἶ­χε σκε­φτεῖ πο­τὲ πὼς ὑπῆρ­χε ἕνα ἀλ­λοῦ ποὺ κά­πο­τε θά ’πρε­πε νὰ πά­ει νὰ τὸ συ­ναν­τή­σει καὶ νὰ ζή­σει ἐκεῖ.

     

 Προ­σπά­θη­σε νὰ πεί­σει τὸ σῶ­μα της νὰ ὑπα­κού­σει, τὸ χέ­ρι της νὰ ὑπα­κού­σει, τὸ πό­δι της νὰ ὑπα­κού­σει καὶ νὰ προ­χω­ρή­σει, ἀλ­λὰ πα­ρέ­με­νε ἀκί­νη­τη μπρο­στὰ στὴν πόρ­τα, τὸ σῶ­μα της ἀρ­νιό­ταν αὐ­τὸ τὸ ἕνα μι­κρὸ ἀσή­μαν­το βῆ­μα πρὶν ἀπὸ τὸ πρῶ­το. Μιὰ χον­τρὴ στά­λα ἱδρῶ­τα ἔτρε­ξε ἀπὸ τὸ μέ­τω­πο πρὸς τὸ σα­γό­νι, μιὰ λε­ρω­μέ­νη στα­γό­να ἁλ­μυ­ροῦ νε­ροῦ ποὺ κύ­λη­σε ἐνο­χλη­τι­κὰ ἀπὸ τὶς ρί­ζες τῶν μαλ­λιῶν στὸ μέ­τω­πο κι ἔπει­τα κα­τρα­κύ­λη­σε στὸν γκρε­μὸ τοῦ σα­γο­νιοῦ, ἔπε­σε πά­νω στὸ στῆ­θος ποὺ τὸ σκε­πά­ζει μὲ χά­ρη καὶ ἀγω­νία μιὰ ὄμορ­φη μπού­κλα στιλ­πνῶν ἀλ­λὰ κά­πως ἀχτέ­νι­στων μαλ­λιῶν καὶ κρύ­βει τὴ γύ­μνια τῶν κα­λο­κα­μω­μέ­νων μα­στῶν της.

       Τὸ βλέμ­μα της, διά­φα­νο καὶ πο­νε­μέ­νο, τὸ βλέμ­μα της τρο­μαγ­μέ­νο σὰν ἐλά­φι πλη­γω­μέ­νο ποὺ ἀνα­ζη­τᾶ νε­ρὸ νὰ σβή­σει τὴν δί­ψα τοῦ πό­νου, κοι­τοῦ­σε τὴν πόρ­τα καὶ ἔπει­τα γύ­ρι­ζε κι ἔρι­χνε γρή­γο­ρες, λαί­μαρ­γες μα­τιὲς πί­σω της, στὸν κῆ­πο. Τῆς φά­νη­κε πὼς πρώ­τη φο­ρὰ ἔβλε­πε. Ἄρ­χι­σε νὰ ὀνο­μα­τί­ζει τὰ πράγ­μα­τα. Πρώ­τη φο­ρὰ ποὺ ὀνο­μά­τι­ζε τὰ πράγ­μα­τα γύ­ρω της. Πρώ­τη φο­ρὰ ἔνιω­θε τὴν ἀνάγ­κη νὰ δώ­σει ἕνα ὄνο­μα στὰ πράγ­μα­τα γύ­ρω της, αὐ­τὰ τὰ πράγ­μα­τα ποὺ τό­σον και­ρὸ ἦταν ἕνα μα­ζί τους. Κά­θε δέν­τρο, κά­θε φυ­τό, κά­θε ζῶο, κά­θε ἔν­το­μο, κά­θε ἑρ­πε­τὸ ἔχει ἕνα ὄνο­μα, τοῦ δί­νει ἐκεί­νη ἕνα ὄνο­μα, γιὰ νὰ τὸ ξε­χω­ρί­ζει ἀπὸ τὰ ἄλ­λα, τὰ ὅμοια καὶ τὰ δια­φο­ρε­τι­κὰ καὶ ἀπὸ τὸν ἑαυ­τό της. Κι ἔνιω­σε τὴν ἀνάγ­κη νὰ δώ­σει ἕνα ὄνο­μα στὸν ἑαυ­τό της ἐπί­σης. Δια­λέ­γει ἤχους, τοὺς συν­θέ­τει σὲ μι­κρὲς μου­σι­κὲς συμ­φω­νί­ες καὶ ἀκουμ­πᾶ κά­θε μιὰ πά­νω στὰ πλά­σμα­τα τοῦ κή­που. Καὶ στὶς πέ­τρες καὶ στὰ σύν­νε­φα ἀκό­μη. Σὲ ὅλα δί­νει ἕνα ὄνο­μα. Γιὰ ὅλα δη­μιουρ­γεῖ μιὰ λέ­ξη. Οἱ λέ­ξεις γιὰ τὸν κό­σμο γύ­ρω της εἶ­ναι δι­κές της. Τὸ δι­κό Του ὄνο­μα ὅμως; Κα­θυ­στε­ρεῖ κοι­τῶν­τας τὴν πόρ­τα κι ἔπει­τα μὲ πε­ρί­σκε­ψη καὶ κά­ποιο φό­βο, δια­λέ­γει λί­γους ἤχους, ὅσο πιὸ λί­γους μπο­ρεῖ, καὶ δί­νει ἕνα ὄνο­μα σ’ Ἐκεῖ­νον. Μέ­σα στὸ νοῦ της τό­τε σχη­μα­τί­ζε­ται μὲ μι­κρὲς κόκ­κι­νες φλό­γες τὸ δι­κό της ὄνο­μα.

       Μὲ μιὰ ἀρ­γὴ ἀμή­χα­νη κί­νη­ση σή­κω­σε τὸ χέ­ρι καὶ τὸ ἅπλω­σε πρὸς τὴν πύ­λη, τὰ δά­χτυ­λά της ψα­χού­λε­ψαν μέ­σα στὰ φύλ­λα, μιὰ πα­σχα­λί­τσα ἀκούμ­πη­σε τὸ νύ­χι της, στα­μά­τη­σε πά­νω στὸ νύ­χι στιγ­μιαῖα κι ἔπει­τα πέ­τα­ξε καὶ χά­θη­κε μέ­σα στὸ πυ­κνὸ φύλ­λω­μα. Βρῆ­κε τὸ πό­μο­λο. Με­ταλ­λι­κό, σκλη­ρὸ καὶ πα­γω­μέ­νο κι ὅμως τὸ ἄγ­γιγ­μά του τῆς ἔκα­ψε τὰ δά­χτυ­λα. Πρώ­τη φο­ρὰ στὴ ζωή της ἄγ­γι­ξε ἕνα με­ταλ­λι­κὸ ἀν­τι­κεί­με­νο. Πρώ­τη φο­ρὰ στὴ ζωή της ξέ­ρει τί θὰ πεῖ «πρώ­τη φο­ρά» καὶ ὁ χρό­νος παίρ­νει ὑπό­στα­ση μέ­σα στὸ νοῦ της. Σκέ­φτε­ται μὲ μιὰ κα­θα­ρό­τη­τα ποὺ κά­νει τὸ κε­φά­λι της νὰ πο­νά­ει πὼς δὲν ὑπάρ­χει μό­νο ἡ στιγ­μὴ ποὺ ἔχει αἰ­ώ­νια διάρ­κεια, ἀλ­λὰ γιὰ κά­θε ἀνά­σα ὑπάρ­χει μιὰ προ­η­γού­με­νη καὶ θὰ ὑπάρ­ξει, ἴσως, μιὰ ἑπό­με­νη, καὶ ὁ χρό­νος εἶ­ναι μιὰ ἀτέ­λειω­τη ἁλυ­σί­δα ἀπὸ πρὶν καὶ με­τά, κι αὐ­τὴ σὰ νὰ χο­ρεύ­ει πά­νω σὲ ἕνα γυα­λι­στε­ρὸ βρά­χο ἕναν ὄμορ­φο μο­να­δι­κὸ χο­ρό.

       Ἔστρι­ψε τὸ πό­μο­λο μὲ δυ­σκο­λία. Ἡ πόρ­τα πα­ρ’ ὅλ’ αὐ­τὰ ἄνοι­ξε ἀθό­ρυ­βα. Τώ­ρα δὲν μέ­νει πα­ρὰ νὰ κά­νει τὸ τε­λευ­ταῖο βῆ­μα πρὶν ἀπ’ τὸ πρῶ­το. Ἐξα­κο­λού­θη­σε νὰ δι­στά­ζει, τὸ πό­δι της ἔμει­νε γιὰ λί­γο με­τέ­ω­ρο. Μὲ τὸ δε­ξί της χέ­ρι ἄγ­γι­ξε τὴν κοι­λιά της γιὰ νὰ πά­ρει δύ­να­μη. Δὲν τὸ ξέ­ρει, ἀλ­λὰ στὸ βά­θος τῶν σπλά­χνων της ὑπάρ­χει ἕνα μι­κρὸ ἔμ­βρυο. Δὲν τὸ ξέ­ρει ἀκό­μα. Ὁ χρό­νος θὰ πά­ρει τὴ μορ­φή του. Ὁ χρό­νος θὰ ὑπάρ­χει ἐξ αἰ­τί­ας του.

       Γιὰ λί­γο ἔκλει­σε μὲ δύ­να­μη τὰ βλέ­φα­ρα, σφρά­γι­σε τὰ μά­τια ὣς νὰ πο­νέ­σουν. Ἀνα­γνώ­ρι­σε στὸ δεῖγ­μα τοῦ πό­νου τὸν με­γά­λο πό­νο τῆς ἐλευ­θε­ρί­ας.

       Κα­τέ­βα­σε τὸ πό­δι της ἀρ­γὰ-ἀρ­γά, ἀκούμ­πη­σε τὸ ἔδα­φος, τὸ πέλ­μα της ἔνιω­σε τὸ χῶ­μα, τὸ και­νού­ριο χῶ­μα, ὁ κῆ­πος ἦταν πί­σω της πιά. Ἔκα­νε ἕνα δεύ­τε­ρο βῆ­μα. Ἀπο­φά­σι­σε καὶ ἔκα­νε ἕνα δεύ­τε­ρο βῆ­μα. Εἶ­ναι ἡ πρώ­τη ἀπό­φα­ση. Θὰ ἀκο­λου­θή­σουν κι ἄλ­λες, ἡ μιὰ πιὸ δύ­σκο­λη ἀπὸ τὴν ἄλ­λη, ἀλ­λὰ θὰ εἶ­ναι ὅλες δι­κές της. Αὐ­τὸ εἶ­ναι τὸ πιὸ δύ­σκο­λο, νὰ ἀπο­φα­σί­ζει μό­νη της. Τὴν ὥρα ποὺ ἔκλει­σε τὴν πόρ­τα, ἄκου­σε πί­σω της τὸ κε­λά­η­δη­μα τῶν που­λιῶν. Ἡ σιω­πὴ δια­λύ­θη­κε. Ξε­χώ­ρι­σε τὸν κο­ρυ­δαλ­λὸ καὶ τὴν ἄχα­ρη ἀστεία φω­νὴ μιᾶς πά­πιας. Προ­χώ­ρη­σε ἕνα βῆ­μα ἀκό­μη. Τὸ φῶς δὲν ἦταν πιὰ τρυ­φε­ρὸ καὶ οἰ­κεῖο. Ἦταν σκλη­ρὸ καὶ ἄκαμ­πτο, ἔπε­φτε πά­νω της σὰν μα­στί­γιο. Στὸν κῆ­πο τὰ που­λιὰ τρα­γου­δοῦ­σαν, ἀλ­λὰ ἐδῶ, ἔξω, ἦταν σιω­πή. Ἡ σιω­πή τοῦ το­πί­ου τὴν τρό­μα­ξε. Ἀφουγ­κρά­στη­κε μὲ προ­σο­χή, με­τὰ ἀπὸ λί­γο ἄρ­χι­σε νὰ ἀκού­ει ἤχους, ἄρ­χι­σε νὰ ἀνα­κα­λύ­πτει τοὺς ἤχους τοῦ χώ­ρου· με­τὰ ἦρ­θαν τὰ χρώ­μα­τα.


Πρέ­πει νὰ ἀπο­φα­σί­σει σὲ ποιόν βρά­χο θὰ κα­τα­λύ­σει ὅταν νυ­χτώ­σει καὶ με­τὰ ποῦ θὰ φτιά­ξει τὸ σπί­τι της.



[Ση­μεί­ω­ση τῆς Συγ­γρα­φέ­ως]

Ἀπὸ τὰ «Ση­μειώ­μα­τα γιὰ τοὺς ἥρω­ές μου»

Ἡ Εὔα, σύμ­φω­να μὲ τὴ βι­βλι­κὴ ἀφή­γη­ση, δη­μιουρ­γή­θη­κε ἀπὸ τὸ Θεὸ τὴν ἕκτη μέ­ρα τῆς δη­μιουρ­γί­ας. Ὁ Ἀδάμ, ὁ πρῶ­τος ἄν­θρω­πος, κοι­μή­θη­κε βα­θιὰ καὶ ὁ Θε­ὸς πῆ­ρε ἕνα κομ­μά­τι ἀπὸ τὸ πλευ­ρό του καὶ ἔπλα­σε τὴν Εὔα. Τὸ ὄνο­μά της ση­μαί­νει ζωή. Θε­ω­ρή­θη­κε ἡ αἰ­τία ποὺ ὁ ἄν­θρω­πος ἔχα­σε τὸν Πα­ρά­δει­σο, ἀλ­λὰ εἶ­ναι καὶ ἡ αἰ­τία ποὺ ὁ ἄν­θρω­πος ἔχει συ­νεί­δη­ση τῆς ἀν­θρω­πι­νό­τη­τάς του. Ἐξο­ρί­στη­κε ἀπὸ τὸν Πα­ρά­δει­σο μα­ζὶ μὲ τὸν Ἀδάμ, ἔζη­σε πολ­λὰ χρό­νια μὲ τὸν σύν­τρο­φό της, ἀπέ­κτη­σε παι­διὰ κι ἐγ­γό­νια. Ἔμα­θε νὰ ἀν­τέ­χει τὸν πό­νο τῆς γέν­νας, τὸν πό­νο τοῦ κορ­μιοῦ ποὺ ἀρ­ρω­σταί­νει καὶ γερ­νά­ει, νὰ χαί­ρε­ται τὴ ζωὴ καὶ νὰ πε­ρι­μέ­νει τὸ θά­να­το. Σύμ­φω­να μὲ μιὰ πα­ρά­δο­ση τῶν Γνω­στι­κῶν, ὑπῆρ­χαν δύο Εὖ­ες: ἡ ἀλη­θι­νὴ Εὔα, φω­τει­νὴ καὶ σο­φή, κα­τοι­κοῦ­σε μέ­σα στὸ δέν­τρο τῆς Ζω­ῆς, ἦταν ἡ ἴδια τὸ δέν­τρο τῆς Ζω­ῆς.

Πη­γή: Μα­ρὼ Τριαν­τα­φύλλου, Αἰ­νίγ­μα­τα (Εὔ­μα­ρος, 2023).

­Δεῖ­τε ἐ­δῶ Εἰ­σα­γω­γὴ στὸ ἀ­φιέ­ρω­μα ἀ­πὸ τὴν Ἡ­ρὼ Νι­κο­πού­λου: «Σκέ­ψεις γιὰ τὰ Αἰ­νίγ­μα­τα τῆς Μα­ρῶς Τριαν­τα­φύλ­λου».

Μαρὼ Τριανταφύλλου (Ἀθήνα 1963). Σπούδασε φιλοσοφία καὶ ἔκανε με­τα­πτυχιακὲς σπουδὲς στὸ Παρίσι στὴν σημειολογία καὶ στὴν φιλοσοφία τῆς τέχνης. Εἶναι διδάκτορας ἀρχαίας ἱστορίας τοῦ τμήματος Ἱστορίας καὶ Ἀρ­­χαι­ολογίας τῆς Φιλοσοφικῆς Σχολῆς τοῦ Πανεπιστημίου Κρήτης. Ἀσχο­λεῖ­ται μὲ τὴ θεατρικὴ κριτική. Ὡς συγγραφέας εἶναι κυρίως διηγημα­το­γρά­φος: Ἡ Δάφνη καὶ τὸ Βουνό, Τί νέα ἀπὸ τὸ στρατόπεδο Κρίσενβελτ. Διη­γήματά της ἔχουν μεταφραστεῖ στὰ ἰταλικὰ καὶ τὰ ἱσπανικά. Τελευ­ταῖο βιβλίο της ἡ συλλογὴ διηγημάτων Αἰνίγματα (Εὔμαρος, 2023).

Εἰκόνα: ἔργο τοῦ John Martin (1789-1854).

Ση­μαν­τι­κὴ ἐ­νη­με­ρω­ση γιὰ τὴν πο­ρεί­α τοῦ ἱ­στο­λο­γί­ου: Δεῖ­τε ἐ­δῶ: Γιάν­νης Πα­τί­λης: Πλα­νό­δι­ον – Ἱ­στο­ρί­ες Μπον­ζάι. Στρο­φή .


Πλανόδιον - Ιστορίες Μπονζάι © 2025.
Unsubscribe or manage your email subscriptions.           

 

Αναρτήθηκε από oikoparaxenos στις 4:22 μ.μ.
Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου BlogThis!Κοινοποίηση στο XΜοιραστείτε το στο FacebookΚοινοποίηση στο Pinterest
Ετικέτες Πολιτισμός, Τέχνη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα
Εγγραφή σε: Σχόλια ανάρτησης (Atom)

Έργο της Κυριακής Δραγομένη

Έργο της Κυριακής Δραγομένη
Η καταλυτική δράση των οικολογικών οργανώσεων. "ΚΛΙΚ"στη φωτο

ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ

ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ
Στη Βουλγαρία, οι ανεμογεννήτριες είναι ελάχιστες - και αυτές μάλιστα είναι τοποθετημένες σε χερσαίο, πεδινό έδαφος....ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΠΕΤΡΕΣ

ΠΕΤΡΕΣ
Απλώς πέτρες, αλλά τόσο καλαίσθητες....ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

Έτσι εμπλουτίζουν το αστικό τοπίο

Έτσι εμπλουτίζουν το αστικό τοπίο
Στις βουλγαρικές πόλεις του Εύξεινου εμπλουτίζουν το αστικό τοπίο με διατάξεις όπως αυτή, που παράγει ήχους με το φύσημα του ανέμου..ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

Σαλβατόρ Νταλί

Σαλβατόρ Νταλί
Του ερωτισμού σου τα οράματα....ΚΛΙΚ τη φωτο

ΕΤΣΙ ΗΘΕΛΑΝ ΤΑ ΑΙΟΛΙΚΆ ΤΟΥΣ !

ΕΤΣΙ ΗΘΕΛΑΝ ΤΑ ΑΙΟΛΙΚΆ ΤΟΥΣ !
Πριν μερικά χρόνια, η εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ" δημοσίευε αυτό το σκαρίφημα (ευτυχώς μόνο !) μιας ομάδας πανεπιστημιακών στην Θράκη, που φαντασίωναν με αυτό το τρόπο την παρανοϊκή εξέλιξη της αιολικής ιδέας : Αεμογεννήτριες παντού, σήμερα στα Μετέωρα και αύριο στην Ακρόπολη !

Με το τρόπο του Γ.Σ

Όσο προχωρεί ο καιρός και τα γεγονότα, ζω ολοένα με το εντονώτερο συναίσθημα πως δεν είμαστε στην Ελλάδα, πως αυτό το κατασκεύασμα που τόσο σπουδαίοι και ποικίλοι απεικονίζουν καθημερινά δεν είναι ο τόπος μας αλλά ένας εφιάλτης με ελάχιστα φωτεινά διαλείμματα, γεμάτα μια πολύ βαριά νοσταλγία.


Πηγή: Γιώργος Σεφέρης - Μέρες Γ΄


Συμβαίνουν εις τας Σερβίας......

Συμβαίνουν εις τας Σερβίας......
Με αυτό το τρόπο ενημερώνουν τους υποψηφιους πελάτες μιας χαρτοπαικτικής λέσχης ότι απαγορεύεται η οπλοφορία εντός της αιθούσης..

Ανθρωπολογία της παρακμής

Το πέρασμά μου από διάφορες θέσεις της δημόσιας, της επαγελματικής και της κοινωνικής ζωής, με έπεισε για την ύπαρξη μούτσων που θέλουν να γίνουν καμαρότοι ακόμη και τότε που το καράβι βυθίζεται. Αισθάνομαι υποχρεωμένος να κοινοποιήσω αυτή την αλήθεια στον κάθε ένα που μπορώ να επηρεάσω και που προβληματίζεται για την ανθρωπολογία της παρακμής.

Λίστα ιστολογίων

  • Newsroom | naftemporiki.gr
    Κακοκαιρία Byron: 331 κλήσεις στην Πυροσβεστική σε Αττική και Πελοπόννησο
    Πριν από 2 ώρες
  • What's new
    The hidden harm from salmon farming
    Πριν από 1 ημέρα
  • dasarxeio.com
    Καθορισμός της αμοιβής των διαμεσολαβητών που μετέχουν σε διαδικασία κτηματολογικής διαμεσολάβησης
    Πριν από 1 ημέρα
  • Δασαμάρι S.O.S.
    Η νέα μόδα στη διαχείριση των δασών. Καινούργια σχήματα, παλιά άγνοια.
    Πριν από 3 ημέρες
  • oikoniki
    ΚΑΛΟ ΒΟΛΙ, ΚΥΡΙΕ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ
    Πριν από 1 εβδομάδα
  • Γη και Ελευθερία.
    Σαράνταινα.
    Πριν από 1 εβδομάδα
  • Πόλεις και Πολιτικές
    BARCELONA IMPULSA : οδικός χάρτης για την οικονομική προώθηση της Βαρκελώνης έως το 2035
    Πριν από 4 εβδομάδες
  • Define Normal
    Ο βραχόκηπος με το όνομα Ναυτίλος στο κτήμα Συγγρού
    Πριν από 6 μήνες
  • art noise
    National Gallery of London
    Πριν από 10 μήνες
  • Painting of the Day, Daily Oil Paintings by Delilah
    Bee and Christmas lights
    Πριν από 1 χρόνια
  • ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
    Παράταση ζωής
    Πριν από 1 χρόνια
  • Υμηττός - Υψίπολις
    ‘’ΕΞΗΜΕΡΩΣΗ’’ του ΔΗΜΟΣΘΕΝΗ ΠΑΠΑΜΑΡΚΟΥ
    Πριν από 5 χρόνια
  • archaeopteryx
    Τα πολλά αιολικά και φ/β αυξάνουν (πολύ) το κόστος του συστήματος. (Τα λίγα, το αυξάνουν λιγότερο). Φάτε μάτια ψάρια...
    Πριν από 6 χρόνια
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ
    SOS! Με υπογραφή του Υπουργού Περιβάλλοντος κου Χατζηδάκη καταστρέφεται το ΓΕΩΠΑΡΚΟ ΣΗΤΕΙΑΣ
    Πριν από 6 χρόνια
  • GREEK FORESTS
    ΟΙ ΡΥΠΟΙ ΤΗΣ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑΣ ΦΘΑΝΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΕΜΒΡΥΟ.
    Πριν από 6 χρόνια
  • arts
    Αν η Αθήνα: Ομαδική εικαστική έκθεση στον Ιανό
    Πριν από 6 χρόνια
  • Agrokarma
    Πριν από 8 χρόνια
  • Archetype: To πιο ενημερωμένo 'περιοδικό' για αρχιτέκτονες
Εμφάνιση 5 Εμφάνιση όλων

Με ενδιαφέρουν

http://www.monumenta.org/



https://eepf.gr/el



http://www.eduportal.gr/


http://omilosfi.gr/


https://www.facebook.com/polikmag/


www.urbanpoint.gr/


https://apopeirates.blogspot.com/




http://greekarchitects.gr


http:/

http://ophioussa.blogspot.com/

/prasinoi.gr/category/sta-media/

http://www.nomosphysis.org.gr/



http://www.topontiki.gr/


www.pezoporia.gr



http://antigoldgr.org/

Αρχειοθήκη ιστολογίου

  • ▼  2025 (1095)
    • ►  Δεκεμβρίου (15)
    • ►  Νοεμβρίου (115)
    • ►  Οκτωβρίου (91)
    • ►  Σεπτεμβρίου (96)
    • ▼  Αυγούστου (62)
      • Για μια διεθνή αποστολή στη Γάζα
      • Η Δημοκρατία στο απόσπασμα τότε και τώρα
      • Μα­ρία Ἀκρι­βο­πού­λου: Τὸ κομμάτι
      • Το νερό είναι πολύτιμο· και πρέπει να το διαχειρισ...
      • Βάλτερ Μπένγιαμιν (Walter Benjamin): Παι­δὶ κρυμ­μ...
      • Ἀλέ­ξαν­δρος Βα­ναρ­γιώ­της: Ἀστέ­ρι κα­λο­και­ρι­νό
      • Ένας λοχίας τοπικιστής
      • Μικρασιατική Καταστροφή- Δύο συγκλονιστικά ντοκιμα...
      • ΣΑΠΑΝ ΦΕΣΤΙΒΑΛ
      • Αιολικά στα Ακαρνανικά: Στην ελληνική «Άγρια Δύση»...
      • Περιβαλλοντικό έγκλημα: Μετατρέπουν το Πεντελικό Ό...
      • Μαρὼ Τριανταφύλλου: Εὔα
      • Σά­ρα Χὶλς (Sara Hills): Ὅταν ὁ Νὶλ Ἄρμ­στρονγκ πε...
      • Οι πράσινοι κεντρικοί δρόμοι αναπτύσουν τις Τοπικέ...
      • ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΕΠΙΤΥΧΙΑ Η ΕΚΘΕΣΗ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΑΦ...
      • Γιάννης Πατίλης: Πλανόδιον – Ἱστορίες Μπονζάι. Στροφή
      • Βάλτερ Μπένγιαμιν (Walter Benjamin): Παι­δὶ ἀκα­τά...
      • ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΡΟΔΟΥ
      • ΓΙΟΡΤΗ ΜΝΗΜΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΒΑΝΝΑ ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗ
      • ΕΚΘΕΣΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ
      • Ευτύχης Μπιτσάκης: Έφυγε ένας σημαντικός διανοούμε...
      • Πληθυσμιακός κατήφορος , παιδοκτονίες και βρεφοκτο...
      • Αντώνης Ανηψητάκης : ΑΠΛΗΣΤΙΑ
      • Καρόλου Τσίζεκ : Καϊσια
      • Μαρὼ Τριανταφύλλου : Ἄλ­κηστη
      • ΚΟΥΡΑΣΜΕΝΟΣ ΑΠ' ΤΟΝ ΕΡΩΤΑ
      • Απαγόρευση θήρας στη Χίο: Ανάσα ζωής για το καμένο...
      • Γρηγόρη Κλαδούχου : Η μυθολογία της Αίγινας
      • Ρυθμιστική Απόφαση Θήρας 2025-2026: Σταθερά απογοη...
      • Ἡρὼ Νι­κο­πού­λου: Σκέ­ψεις γιὰ τὰ Αἰ­νίγ­μα­τα τῆ...
      • ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ ΤΕΧΝΗΣ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ VILLA ΡΟΔ...
      • Ο δρόμος μπροστά… για δημοκρατικούς πολίτες, κινή...
      • Οι αμμώδεις θύελλες και η ανθρωπότητα που χτενίζεται…
      • Η ΥΠΕΡΤΟΠΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΩΝ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΤΩΝ – ΤΕΡΕΖΑΣ ΛΟΥΙ...
      • «Οίνος Αρχέγονος – της Λέσβου Τέχνες» 9ο Φεστιβάλ...
      • ΠΡΑΣΙΝΟΙ -Οικολογία: Όχι στο αιολικό πάρκο στην Όρθρυ
      • Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης Τεχνών Εκατό - Ίδρ...
      • 2 Αυγούστου 1913 : Η κατάκτηση της ψηλότερης κορυ...
      • Ὁ μισοτελειωμένος ὕμνος στὴν Παναγία – τοῦ Χρίστου...
      • ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΡΕΜΙΕΡΑ : ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΟΥ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ «CAV...
      • ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ
      • Αιτήσεις 100 GW για 2 GW αιολική ισχύ! Όταν οι αρι...
      • Tο σχέδιο Νετανιάχου για κατοχή της Λωρίδας ενώ ο ...
      • Γάννη Σχιζα : Οι χώρες είναι εισόδημα
      • AΥΓΟΥΣΤΟΣ ΤΕΧΝΗΣ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ VILLA ΡΟΔ...
      • ΕΙΝΑΙ Η ΠΟΙΗΣΗ, ΗΛΙΘΙΕ !
      • Serial killer εργοδοτούσε αστέγους, τους καλούσε σ...
      • Πρωτοβουλία ενάντια στα ΠΥΡΗΝΙΚΑ 80 χρόνια από τη ...
      • ‘’3+δημοτικάέργα με ιδίουςπόρουςκαι 3+ ενστάσεις’’...
      • Η κυβέρνηση υπονομεύει την ανακύκλωση και παραδίδε...
      • Ελένη Τούσια : O Φύλακας του Κλουβιού
      • Δημοτικοί προϋπολογισμοί χωρίς την κοινωνία
      • Βάλτερ Μπένγιαμιν (Walter Benjamin): Παι­δὶ στὰ πε...
      • Από τη Βόρεια Εύβοια στα Κύθηρα: Το «μοντέλο» του ...
      • ΑΝΔΡΕΑΣ ΦΟΥΣΚΑΡΙΝΗΣ
      • 6ο Φεστιβάλ Σύγχρονου Χορού «Compartments Dance Pr...
      • ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΩΝ ΠΟΛΕΩΝ ΠΟΥ ΑΠΕΚΛΕΙΣΑΝ ΤΗ ΓΛΥΚΕΡΙΑ
      • ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΟΥΑΤΖΗΣ
      • ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΚΑΡΥΣΤΟΥ
      • Κυψέλη και ξηρός άρτος
      • ΗΛΙΑΣ ΓΛΕΝΤΖΕΣ
      • ΕΞΟΡΜΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΦΙΛΩΝ ΒΟΥΝΟΎ ΚΑΙ...
    • ►  Ιουλίου (72)
    • ►  Ιουνίου (98)
    • ►  Μαΐου (134)
    • ►  Απριλίου (102)
    • ►  Μαρτίου (101)
    • ►  Φεβρουαρίου (121)
    • ►  Ιανουαρίου (88)
  • ►  2024 (1208)
    • ►  Δεκεμβρίου (126)
    • ►  Νοεμβρίου (111)
    • ►  Οκτωβρίου (105)
    • ►  Σεπτεμβρίου (94)
    • ►  Αυγούστου (48)
    • ►  Ιουλίου (89)
    • ►  Ιουνίου (103)
    • ►  Μαΐου (98)
    • ►  Απριλίου (130)
    • ►  Μαρτίου (110)
    • ►  Φεβρουαρίου (103)
    • ►  Ιανουαρίου (91)
  • ►  2023 (873)
    • ►  Δεκεμβρίου (108)
    • ►  Νοεμβρίου (101)
    • ►  Οκτωβρίου (73)
    • ►  Σεπτεμβρίου (88)
    • ►  Αυγούστου (37)
    • ►  Ιουλίου (62)
    • ►  Ιουνίου (72)
    • ►  Μαΐου (67)
    • ►  Απριλίου (64)
    • ►  Μαρτίου (68)
    • ►  Φεβρουαρίου (68)
    • ►  Ιανουαρίου (65)
  • ►  2022 (868)
    • ►  Δεκεμβρίου (76)
    • ►  Νοεμβρίου (96)
    • ►  Οκτωβρίου (84)
    • ►  Σεπτεμβρίου (92)
    • ►  Αυγούστου (39)
    • ►  Ιουλίου (79)
    • ►  Ιουνίου (74)
    • ►  Μαΐου (65)
    • ►  Απριλίου (59)
    • ►  Μαρτίου (70)
    • ►  Φεβρουαρίου (68)
    • ►  Ιανουαρίου (66)
  • ►  2021 (882)
    • ►  Δεκεμβρίου (90)
    • ►  Νοεμβρίου (96)
    • ►  Οκτωβρίου (95)
    • ►  Σεπτεμβρίου (85)
    • ►  Αυγούστου (64)
    • ►  Ιουλίου (72)
    • ►  Ιουνίου (69)
    • ►  Μαΐου (66)
    • ►  Απριλίου (58)
    • ►  Μαρτίου (64)
    • ►  Φεβρουαρίου (57)
    • ►  Ιανουαρίου (66)
  • ►  2020 (956)
    • ►  Δεκεμβρίου (77)
    • ►  Νοεμβρίου (70)
    • ►  Οκτωβρίου (63)
    • ►  Σεπτεμβρίου (63)
    • ►  Αυγούστου (52)
    • ►  Ιουλίου (89)
    • ►  Ιουνίου (94)
    • ►  Μαΐου (85)
    • ►  Απριλίου (89)
    • ►  Μαρτίου (83)
    • ►  Φεβρουαρίου (98)
    • ►  Ιανουαρίου (93)
  • ►  2019 (1184)
    • ►  Δεκεμβρίου (108)
    • ►  Νοεμβρίου (97)
    • ►  Οκτωβρίου (93)
    • ►  Σεπτεμβρίου (84)
    • ►  Αυγούστου (58)
    • ►  Ιουλίου (79)
    • ►  Ιουνίου (116)
    • ►  Μαΐου (141)
    • ►  Απριλίου (123)
    • ►  Μαρτίου (100)
    • ►  Φεβρουαρίου (101)
    • ►  Ιανουαρίου (84)
  • ►  2018 (1160)
    • ►  Δεκεμβρίου (117)
    • ►  Νοεμβρίου (141)
    • ►  Οκτωβρίου (107)
    • ►  Σεπτεμβρίου (114)
    • ►  Αυγούστου (77)
    • ►  Ιουλίου (76)
    • ►  Ιουνίου (81)
    • ►  Μαΐου (99)
    • ►  Απριλίου (72)
    • ►  Μαρτίου (100)
    • ►  Φεβρουαρίου (93)
    • ►  Ιανουαρίου (83)
  • ►  2017 (706)
    • ►  Δεκεμβρίου (62)
    • ►  Νοεμβρίου (94)
    • ►  Οκτωβρίου (96)
    • ►  Σεπτεμβρίου (57)
    • ►  Αυγούστου (27)
    • ►  Ιουλίου (49)
    • ►  Ιουνίου (40)
    • ►  Μαΐου (62)
    • ►  Απριλίου (56)
    • ►  Μαρτίου (65)
    • ►  Φεβρουαρίου (54)
    • ►  Ιανουαρίου (44)
  • ►  2016 (665)
    • ►  Δεκεμβρίου (60)
    • ►  Νοεμβρίου (62)
    • ►  Οκτωβρίου (49)
    • ►  Σεπτεμβρίου (61)
    • ►  Αυγούστου (48)
    • ►  Ιουλίου (42)
    • ►  Ιουνίου (47)
    • ►  Μαΐου (64)
    • ►  Απριλίου (59)
    • ►  Μαρτίου (63)
    • ►  Φεβρουαρίου (51)
    • ►  Ιανουαρίου (59)
  • ►  2015 (705)
    • ►  Δεκεμβρίου (63)
    • ►  Νοεμβρίου (60)
    • ►  Οκτωβρίου (81)
    • ►  Σεπτεμβρίου (63)
    • ►  Αυγούστου (52)
    • ►  Ιουλίου (42)
    • ►  Ιουνίου (65)
    • ►  Μαΐου (49)
    • ►  Απριλίου (62)
    • ►  Μαρτίου (75)
    • ►  Φεβρουαρίου (45)
    • ►  Ιανουαρίου (48)
  • ►  2014 (548)
    • ►  Δεκεμβρίου (40)
    • ►  Νοεμβρίου (52)
    • ►  Οκτωβρίου (56)
    • ►  Σεπτεμβρίου (46)
    • ►  Αυγούστου (36)
    • ►  Ιουλίου (41)
    • ►  Ιουνίου (40)
    • ►  Μαΐου (38)
    • ►  Απριλίου (44)
    • ►  Μαρτίου (54)
    • ►  Φεβρουαρίου (51)
    • ►  Ιανουαρίου (50)
  • ►  2013 (423)
    • ►  Δεκεμβρίου (40)
    • ►  Νοεμβρίου (38)
    • ►  Οκτωβρίου (40)
    • ►  Σεπτεμβρίου (34)
    • ►  Αυγούστου (22)
    • ►  Ιουλίου (33)
    • ►  Ιουνίου (28)
    • ►  Μαΐου (50)
    • ►  Απριλίου (37)
    • ►  Μαρτίου (34)
    • ►  Φεβρουαρίου (31)
    • ►  Ιανουαρίου (36)
  • ►  2012 (308)
    • ►  Δεκεμβρίου (29)
    • ►  Νοεμβρίου (30)
    • ►  Οκτωβρίου (38)
    • ►  Σεπτεμβρίου (27)
    • ►  Αυγούστου (21)
    • ►  Ιουλίου (18)
    • ►  Ιουνίου (23)
    • ►  Μαΐου (28)
    • ►  Απριλίου (33)
    • ►  Μαρτίου (43)
    • ►  Φεβρουαρίου (16)
    • ►  Ιανουαρίου (2)
  • ►  2011 (7)
    • ►  Νοεμβρίου (1)
    • ►  Σεπτεμβρίου (1)
    • ►  Ιουλίου (2)
    • ►  Ιουνίου (1)
    • ►  Μαΐου (1)
    • ►  Μαρτίου (1)
  • ►  2010 (1)
    • ►  Νοεμβρίου (1)

Λεονάρντο Ντα Βίντσι

Λεονάρντο Ντα Βίντσι
Με την ευκαιρία της έκθεσής του στην Αθήνα......ΚΛΙΚ στη φωτο

Dirt road, της Delilah

Dirt road, της Delilah

Βουλγαρία, Εύξεινος Πόντος

Βουλγαρία, Εύξεινος Πόντος
Ένας τρόπος για να ρυθμίσουν τις ακτές...Το ύψος του κτιρίου ανυπόφορο...ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

ΝΤΕΡΣΟΥ ΟΥΖΑΛΑ

ΝΤΕΡΣΟΥ ΟΥΖΑΛΑ
Πολύτιμο το έργο του Βλαντιμίρ Αρσένιεβ, έδωσε την έμπνευση στον Ακίρα Κουροσάβα να γυρίσει ένα αριστούργημα...Τώρα κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Στοχαστής

Με τον αξέχαστο Ευθύμη Παπαδημητρίου

Με τον αξέχαστο Ευθύμη Παπαδημητρίου

ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ

ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ
Είναι τοποθετημένος σε ένα από τα υψώματα της Επτάλοφης Ρώμης, στη Βίλα Μποργκέζε

ΤΙΒΕΡΗΣ

ΤΙΒΕΡΗΣ
Ο Τίβερης στη Ρώμη δεν είναι μικρός ποταμός. Η κάπαρη πάντως μπορεί να ξεφυτρώνει μέσα από τις πέτρες που τον περιβάλλουν

Δια χειρος Pino Pandolfini

Δια χειρος Pino Pandolfini
Στη Video Art...

Σασπένς στις αποδράσεις...

Σασπένς στις αποδράσεις...
Παλαιοκώστας, και μην τον είδατε...

Στέφανος Ρόκος

Στέφανος Ρόκος
Μια πόλη υπό διαστημική απειλή; Ίσως...

ΠΑΛΕΡΜΟ

ΠΑΛΕΡΜΟ
Γίγαντες- δέντρα κοσμούν τον βοτανικό κήπο του Παλέρμα, προαναγγέλοντας τον ερχομό της Αφρικής...

Φωτογραφια

Φωτογραφια
Με το τρόπο του Δημήτρη Βερούχη

ΜΗΝ ΕΙΣΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΑΣ- ΝΑ EIΣΑΙ ΟΙΚΟΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ

ΜΗΝ ΕΙΣΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΑΣ- ΝΑ EIΣΑΙ  ΟΙΚΟΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ
.

ΘΟΔΩΡΟΣ 1931-2018

ΘΟΔΩΡΟΣ  1931-2018
Ο Θεόδωρος Παπαδημητρίου γνωστός απλά ως Θόδωρος, υπήρξε σημαντικός Έλληνας γλύπτης με διεθνή αναγνώριση.

Φαίδων Πατρικαλάκις, 1935-2017

Φαίδων Πατρικαλάκις, 1935-2017
Εξωφυλλο του βιβλιου που δεν μπορεσε ο ιδιος να απολαύσει, γιατι στο μεταξύ τον βρήκε ο θάνατος....Κλικ στην εικονα

Δημιούργημα της VIVART

Δημιούργημα της VIVART
Είναι εκτεθειμένα τόσο μακριά (Γιανίτσι της Εύβοιας) πλην όμως δείχνουν κοντινά με τα πιο γνήσια αισθήματά μας

ΤΣΟΥΧΤΡΑ, του Γιάννη Στρούμπα

ΤΣΟΥΧΤΡΑ, του Γιάννη Στρούμπα
"Μόλις τη βγάλαν στην ακτή με την απόχη . - Τεράστια σαν ταψί, --γαλάζια και λευκή. –Αν και τεμαχισμένη πια –ριγώ και μόνο στη θωριά της--------Όπως αρμόζει άλλωστε---σε μια γαλανόλευκη

Laszlo Koday

Laszlo Koday
"¨ομορφο άγγιγμα".

Τόσο τρυφερό !

Τόσο τρυφερό !

ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΠΑΝΤΕΛΙΔΗΣ

ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΠΑΝΤΕΛΙΔΗΣ
Η νεολαία έχει ανάγκη από είδωλα, αλλά αυτή η εξαρτησιακή σχέση θα μπορούσε να είναι πιο καλαίσθητη

ΤΟΠΙΟ

ΤΟΠΙΟ
Βικέντιος Μποκατσιάμπης

Μουσείο στο Ελληνικό

Μουσείο στο Ελληνικό
Η φωτογραφία έχει μόνο μουσειακή αξία, οι "επιβάτες" απλώς ανέρχονται σε ένα παροπλισμένο τζάμπο που "κείτεται" στο παλιό αεροδρόμιο Ελληνικού, δίπλα στο (διεκδικούμενο) μουσείο της Ολυμπιακής....ΚΛΙΚ στην ΕΙΚΟΝΑ

ARCHAEOPTERYX

ARCHAEOPTERYX
Εγκαθιστούν ανεμογεννήτριες στα ευρυτανικά βουνά, αυτοί, οι άσχετοι, οι υπαλληλίσκοι των αεριτζήδων. ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

ΥΠΕΡΟΧΟ ΜΑΤΑΚΙ

ΥΠΕΡΟΧΟ ΜΑΤΑΚΙ
Υπέροχο γατάκι, αλλά και το ματάκι της δεν πάει πίσω.....

ΩΣ ΠΡΟΒΑΤΑ ΕΠΙ ΜΝΗΜΟΝΙΟΝ

ΩΣ ΠΡΟΒΑΤΑ ΕΠΙ ΜΝΗΜΟΝΙΟΝ
Το ένα πρόβατο λέει στο άλλο : "Ησύχασε σου λέω! Για ντους μας πάνε !"

ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΚΛΕΟΠΑΣ


Τι κακιά μετάλλαξη έπαθε ο πίθηκος και προέκυψε το είδος μας;

Έ, κύριε Δαρβίνε;

«ΟΚΤΩ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ», περιοδικό ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΚΟΖΑΝΗΣ, τεύχος 176-177

Γιάννης Κουνέλης, 2017

Γιάννης Κουνέλης, 2017
Ανώνυμο έργο του, 2003

Με αφορμή τον θάνατο του Κρίστοφερ Λη

Lee
Συντάσσω ποίημα υπό απειλή
Σαν σε έργο τρόμου του Κρίστοφερ Λή
Σαν τρομοκρατημένος και από άλλους Lee –
Π.χ από τον καρατίστα μαχητή Μπρους Λη –
ή απ’ τον Νότιο στρατηγό, επίσης Λη

Εις τον ορίζοντα δεν βλέπω τη ζωή καλή
Από διαπραγματεύσεις αναμένω τη χαριστική βολή
Για την Ελλάδα δε, αλοί και τρισαλοί!
Για τα άτομα, άγνωστη η μοίρα η τρελή
Το μόνο βέβαιο, πως επιπλέουν οι φελλοί
ΓΙΑΓΚΟΣ ΡΑΠΤΗΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΡΧΙΑ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΡΧΙΑ
«Ο Ράμφος δεν είναι καθηγητής στο πανεπιστήμιο κι όταν μιλάει δεν μιλάει για να υπερασπιστεί τον θεσμό από τον οποίον βιοπορίζεται. Μιλάει για να υπερασπιστεί τις απόψεις του. Είναι καθαρόαιμος διανοητής και την αξιοπιστία του την αντλεί από την ίδια του τη σκέψη. Να είστε βέβαιοι πως αν ήταν καθηγητής πανεπιστημίου θα τον αντιμετώπιζαν με σεβασμό και δέος, καθότι η ωραία μας επαρχία τα σύνδρομά της δεν τα ξεπερνάει με τίποτε».ΤΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ ΚΛΙΚ στην ΕΙΚΟΝΑ

Φωτογραφιζω- αρα υπαρχω !

Φωτογραφιζω- αρα υπαρχω !
Μου την δίνει αυτή η παρανοϊκή εμμονή στην φωτογράφηση των πάντων....Η σύγχρονη φωτογραφοποιϊα έχει καταστρέψει την παλιά, που ήταν πρωτίστως ανθολόγηση και επιλογή των πλάνων...

Λολοσίδης Γιώργος

Λολοσίδης Γιώργος
.

ΤΟΤΟΣ FOR EVER

ΤΟΤΟΣ FOR EVER

Στέφανος Σταμέλλος

Στέφανος Σταμέλλος
Ο γνωστός ορειβάτης Στέφανος Σταμέλλος, σε ένα μεγάλο οδοιπορικό του στις ακτές του Μαλιακού, συναντά έξω από ένα εξοχικό αυτή την πινακίδα.... 'Ηθος Μαφίας, που προφανώς παραμένει ατιμώρητο για πολύ καιρό - κατά πως δείχνουν οι σκουριές...

Eνός λεπτού σιγή για τον Λουκάνικο

Eνός λεπτού σιγή για τον Λουκάνικο
Ήταν ο πιο αγαπητός σκύλος στο χώρο των αντιμνημονιακών ζωόφιλων. Θα μας λείψει - κάπου θα θέλαμε να του προσφέρουμε ένα πλούσιο γεύμα και να τον πάμε βόλτα στη πλατεία Συντάγματος

«Η τσούσκα», του Κάρολου Τσίζεκ

«Η τσούσκα», του Κάρολου Τσίζεκ
Σ΄ένα ουγγρικό, θυμάμαι οβελιστήριο, - Μια πιπεριά, που μοιάζει με καρδούλα, - Μα αν τη γευτείς, σου κατακαίει τα ούλα - Μου έκανε τη μπουκιά σωστό μαρτύριο - Μ’ έχουν και τα φιλιά σου έτσι ρημάξει - Μου άναψες μια φωτιά, που θα με κάψει

Αγαθόν το εξομολογείσθαι....

Αγαθόν το εξομολογείσθαι....
Ο εκδότης ισχυρίζεται ότι «ο δρόμος για την οικολογική κόλαση είναι στρωμένος με τριαντάφυλλα», πράγμα που με βάζει σε σκέψεις : Υπάρχει οικολογική κόλαση- κοντολογίς ένας «άλλος κόσμος» όπου οι διάβολοι βασανίζουν τους αμαρτωλούς με βιοδιασπώμενα μαστίγια και καζάνια από ανακυκλωμένο σκραπ μετάλλων ; Πάντως εύχομαι το βιβλίο να είναι διαφορετικό από τους ισχυρισμούς του εκδότη…

ΗΛΙΑΣ ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ 1946-2013

ΗΛΙΑΣ  ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ 1946-2013
Νηφάλιες - κάτω από τη στάχτη - του χινοπωρινού ουρανού - νανουρίζουνε ανάλαφρα - τον ίσκιο των ονείρων τους - σαν αδελφούλες δίδυμες - που ψιθυρίζουνε στον άνεμο – μέσα απ’ τα στάχυα («Λίμνες της Χαλκιδικής», από τη ποιητική συλλογή «Στροφή»)

Βρες χρόνο...



Βρες Χρόνο για Δουλειά – / Αυτό είναι το
Τίμημα της Ευτυχίας
Βρες Χρόνο για Σκέψη – / Αυτό είναι η Πηγή της Δύναμης
Βρες Χρόνο για Παιγνίδι – / Αυτό είναι το Μυστικό της Αιώνιας Νιότης
Βρες Χρόνο για Διάβασμα – / Αυτό είναι το Θεμέλιο της Γνώσης
Βρες Χρόνο να είσαι Φιλικός – / Αυτό είναι ο Δρόμος προς την Ευτυχία
Βρες Χρόνο για Όνειρα – / Αυτά θα τραβήξουν το Όχημά σου ως τα’ Αστέρια
Βρες Χρόνο ν’ Αγαπάς και ν’ Αγαπιέσαι – / Αυτό είναι το Προνόμιο των Θεών
Βρες Χρόνο να κοιτάς Ολόγυρά σου – / Είναι πολύ σύντομη η μέρα για να είσαι
εγωϊστής
Βρες Χρόνο να Γελάς – / Αυτό είναι η Μουσική της Ψυχής
Βρες Χρόνο να είσαι Παιδί – / Για να νιώθεις Αυθεντικά Ανθρώπινος

ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ

Μη-οπτικό τοπίο

Μη-οπτικό τοπίο
Υπάρχει ένα βιβλίο που ασχολείται με αυτούς που προσλαμβάνουν το τοπίο από άλλα, μη οπτικά ερεθίσματα…. Είναι το "Non-Visual Landscape: Landscape Planning for People with Vision Problems" γραμμένο από δυο Έλληνες της Αγγλίας, , την Αγγελική Κοσκινά και τον Νίκο Χασάναγα . ΚΛΙΚ στην εικόνα

Ιστορίες "Μπονζάϊ", Χ. Δάλκος

Ιστορίες "Μπονζάϊ", Χ. Δάλκος
Ο ήρωας του Χρίστου Δάλκου στο αφήγημα Μπονζάϊ ( τίτλος,«Τον Σαουδάραβαν», στο περιοδικό ΠΛΑΝΟΔΙΟΝ),κομίζει αποδείξεις περί του ότι οι Αρχαίοι «Είχαν προβλέψει το χτύπημα στους δίδυμους πύργους" Αλλά μετριοπαθώς σημειώνει : «…..αυτά δεν τα λέω εγώ, , τὰ λένε ὁ Πυθαγόρας και ο Πλάτων…»(ΠΑΤΗΣΤΕ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ)

Ετικέτες

  • Αερ (3)
  • Αεροπορικά (56)
  • ΑμΕΑ (9)
  • ανακύκλωση (36)
  • αστικός χώρος (770)
  • Διάστημα (57)
  • Διάφορα (371)
  • Δοκίμιο (208)
  • Εκδηλώσεις-βιβλία (1891)
  • Ελεύθεροι χώροι (585)
  • Ενέργεια (452)
  • Ενέργεια ζώα (12)
  • ζώα (524)
  • Θεωρία (373)
  • ιστορία (1304)
  • κοινωνία (2666)
  • Κύπρος (38)
  • μεταξύ σοβαρού και αστείου (258)
  • Μνημεία (111)
  • Οργανώσεις-συλλογικότητες (1372)
  • Παραγωγή-περιβάλλον (1204)
  • Πολιτισμός (2939)
  • πρόσωπα (1457)
  • Τέχνη (3328)
  • τεχνολογία (502)
  • τοπίο (590)
  • τουρισμός (381)
  • υγεία (365)
  • Φύση (1006)
  • φυσικό περιβάλλον (663)
  • χιούμορ (17)

Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
oikoparaxenos
Ιστολόγιο για την οικολογία και τον πολιτισμό.....
Προβολή πλήρους προφίλ

Αναγνώστες

Θέμα Ταξίδια. Από το Blogger.