Ημέρες ορειβασίας

Ημέρες ορειβασίας

Παρασκευή 22 Αυγούστου 2025

Πληθυσμιακός κατήφορος , παιδοκτονίες και βρεφοκτονίες

 




Του Γιάννη Σχίζα

Ο ελληνικός πληθυσμός κλείνει το ρήμα «καταρρέω» σε όλους τους χρόνους και τις εγκλήσεις, θυμίζοντας  το τραγούδι του  Βασίλη Παπακωνσταντίνου!   Ναι μεν τη χρονική περίοδο 2010-2024 ο συνολικός πληθυσμός μειώθηκε κατά 6,4%, αλλά υπολογίζεται  ότι το 2100 ο πληθυσμός θα έχει πλέον εκπέσει  στους 7,3 εκατομμύρια ανθρώπους. Την ίδια  στιγμή  τα εγκλήματα κατά της παιδικής και βρεφικής ηλικίας  δίνουν και παίρνουν .

 

Θυμίζω ένα έγκλημα που είχε γίνει το 2017  εναντίον ενός παιδιού, που το κουβάλαγε μετά την έξωσή από το σπίτι ο «πατέρας» του  σε μια θήκη εργαλείων. Τελικά το 2022, η κοινωνία σοκάρεται με αυτό το ειδεχθές έγκλημα που έχει σαν έδρα την Κυψέλη :  Ο Πολωνός πατριός του 7χρονου Ανδρέα  ήταν ο δολοφόνος που τον έπνιξε  σε συνεργασία  με τη μάνα του , που επί πέντε  χρόνια έκρυβαν τη σορό σε λάρνακα στην ταράτσα της πολυκατοικίας.

 

 Θυμίζω το ανεξακρίβωτο έγκλημα που είχε γίνει στη Μακεδονία, με αποτέλεσμα να ψάχνουν για περισσότερο από μια δεκαετία  τον δράστη, να ερευνούν και να μην τον βρίσκουν.

Θυμίζω τον Μανώλη Δουρή  που σκότωσε αφού προηγουμένως βίασε το γιό του, θυμίζω τα εγκλήματα της Ρούλας Πισπιρίγγου εναντίον βρεφών, 3 τον αριθμό, που ξεπεράστηκαν μόνο από τα εγκλήματα της Ειρήνης  Μουρτζούκου , τον αριθμό 5. Το Φθινόπωρο του 1999  ο 40χρονος Γιώργος Μεταξάκης, για να εκδικηθεί την εν διαστάσει σύζυγό του, παίρνει τα τέσσερα παιδιά -τους τρεις γιους του, ηλικίας 10, 4 και 2, και τη 12χρονη κόρη του- και τα πηγαίνει με το αυτοκίνητό του στον Αλμυρό ποταμό στο Ηράκλειο. Εκεί δένει τα χέρια της κόρης του στο λεβιέ για να μην μπορεί να κουνηθεί και πετά στα κρύα και ορμητικά νερά του ποταμού τα τρία αγόρια.

 

Και έπεται συνέχεια   : Μία γειτόνισσα ανακαλύπτει τυχαία το νεκρό σώμα της 13χρονης Βασούλας Βουλγαράκη μέσα σε μία λίμνη αίματος. Το άψυχο σώμα του παιδιού ήταν κατακρεουργημένο, σε βαθμό ώστε να  σοκάρει τους πάντες.  Η μητέρα της μικρής Βασούλας κατηγόρεί  άμεσα τον εν διαστάσει σύζυγό της, ο οποίος έγινε ο βασικός ύποπτος. Τελικά, ο ύποπτος  συλλαμβάνεται  και καταδικάζεται  σε ισόβια κάθειρξη για τη δολοφονία της μικρής του κόρης. Ο λόγος που προέβη σε αυτή την αποτρόπαια πράξη; Ήταν  για να εκδικηθεί την πρώην σύζυγό του, που τον εγκατέλειψε….

 

Δύο χρόνια μετά, τον Φεβρουάριο του 1997, στο Κακοτάρι Ηλείας, η 48χρονη Παναγιώτα Τσιφρικά δηλητηρίασε την έγκυο ανύπαντρη κόρη της επειδή φοβόταν για το τι θα πει το χωριό. Η νεαρή κοπέλα έκρυβε την εγκυμοσύνη της από όλους, ώσπου κάποια στιγμή η μητέρα της το αντιλήφθηκε , και  μην αντέχοντας την κατακραυγή του χωριού πήρε το δηλητήριο, γέμισε ένα μπουκαλάκι και το φύλαξε. Το μοιραίο βράδυ η  Παναγιώτα μαγείρεψε φακές και έβαλε στα παιδιά της να φάνε, ειδικά όμως στο πιάτο της εγκυμονούσας κόρης της υπήρχε το δηλητήριο. Η 48χρονη ομολόγησε τη δολοφονία του παιδιού της λέγοντας :  «Έχω άλλα 2 κορίτσια, πως θα τα πάντρευα μετά από τέτοια ντροπή;».

 

 

Θυμίζω ένα χρόνο μακρινό, όπως το 1972,  που είχε εκτελεσθεί ο Βασίλης Λυμπέρης για τη δολοφονία της πεθεράς του και άλλων τριών μελών της οικογένειάς του . Η δολοφονία που κρίθηκε σε χρόνο ρεκόρ – μέσα σε μερικούς μήνες – είχε πολλές ανατριχιαστικές λεπτομέρειες  . Πάντως  ο Λυμπέρης ήταν ο τελευταίος που εκτελέσθηκε , γιατί  στη συνέχεια η ποινή του θανάτου εξέλιπε από το ελληνικό «σωφρονιστικό» σύστημα.

 

ΔΟΛΟΦΟΝΙΕΣ ΑΛΛΆ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ

Δολοφονίες παιδιών , εφήβων, βρεφών, αλλά την ίδια στιγμή το Πανελλήνιο συγκλονίζεται για τις δολοφονίες ζώων – που μπορεί να είναι αρκούδες, γάτες, σκυλιά, αλεπούδες. Τα ζώα είναι μικρά, είναι καλoσυνάτα συνήθως, είναι επιθετικά αλλά και  ευγενικά. Πολλοί και διάφοροι ξεσηκώνονται, δηλώνουν την αποστροφή και τη φρίκη τους, αλλά οπωσδήποτε δεν μπορούν να καλύψουν αυτό το «ανισοζύγιο» : Το ανισοζύγιο  ευαισθησίας  ανάμεσα σε ανθρώπους και ζώα, που έχει κάτι το προκλητικό, αλλά χάρις στις Φιλοζωϊκές οργανώσεις έχει ενταχθεί στη ζωή μας.

 Ανάμεσα στα άλλα   έχουμε και τις σαδιστικές  δολοφονίες των Σιωνιστών  στην Γάζα, που εμπνέουν  αισθήματα φρίκης : Οι σιωνιστές περιμένουν τους κατοίκους να συγκεντρωθούν και μετά αρχίζουν τις ντουφεκιές – κι όποιον πάρει ο χάρος. Πάντως μέσα  στα πλήθη των σκοτωμένων και ακρωτηριασμένων πρώτα   έρχονται τα παιδιά κάθε ηλικίας. Το Γραφείο Τύπου της κυβέρνησης της Γάζας προειδοποίησε σε δραματικούς τόνους ότι η πολιτική του Ισραήλ σχετικά με την ανθρωπιστική βοήθεια οδηγεί σε μια «άνευ προηγουμένου και επικείμενη ανθρωπιστική καταστροφή» τονίζοντας ότι 100.000 παιδιά ηλικίας δύο ετών και κάτω, συμπεριλαμβανομένων 40.000 βρεφών, κινδυνεύουν να πεθάνουν μέσα σε λίγες μέρες. Αυτό οφείλεται στην «πλήρη έλλειψη βρεφικού γάλακτος και συμπληρωμάτων διατροφής, καθώς και στο συνεχές κλείσιμο των διαβάσεων και στην παρεμπόδιση της εισόδου των απλούστερων βασικών προμηθειών»,   ανέφερε σε ανακοίνωσή του το Γραφείο Τύπου.

Γύρω στο 2100 δεν μας βλέπω καλά, οι στατιστικές δεν χαρίζονται. Οι στατιστικές λένε ό,τι δεν λέει μια επί μέρους  αποτρόπαιη δολοφονία, και κατά τούτο θυμίζουν μια έκφραση που αποδίδεται στο Στάλιν.

Οι δολοφονίες παιδιών έχουν σαν κίνητρο το μίσος για τη ζωή των άλλων. Όπως και οι αυτοκτονίες , εμπεριέχουν κι αυτές κάποια εκδίκηση.

Τι  μπορεί να σημαίνουν όλα αυτά ; Τα  εγκληματολογικά εγχειρίδια  σημειώνουν πρωτίστως μιαν ιδέα – δηλαδή το μίσος για τη ζωή. Ένα μίσος συλλογικό πολλές φορές, που διαμέσου αυτού πλήττει αυτούς που θέλει να πλήξει, ένα μίσος που θυμίζει τη Μήδεια : Η Μήδεια ακολουθεί τον Ιάσωνα φεύγοντας από την Κολχίδα , όμως στην Κόρινθο όπου καταφεύγουν  ο Ιάσωνας  μνηστεύεται την κόρη του βασιλιά της πόλης. Τότε η Μήδεια προβαίνει σε μια τρομερή εκδίκηση : Σκοτώνει τον καρπό των ερώτων της με τον Ιάσωνα  -   τα δύο τους παιδιά. Και μ’ αυτό τον τρόπο  μένει στο διηνεκές, σαν πρόσωπο της τραγωδίας του Ευριπίδη, που πρωτοπαίχθηκε το 431 πΧ.

ΣΤΗΝ ΚΑΡΥΣΤΟ, ΓΙΑ ΔΙΑΚΟΠΕΣ

Παρ’ όλες αυτές τις σκέψεις  είμαι στην Κάρυστο για διακοπές, και βλέπω τα αμαξίδια με τα παιδάκια ή παιδαρέλια να περνούν πέρα δώθε, να τρέχουν χαρούμενα και ασυνάρτητα, να έχουν  μια έκφραση ευφορίας στο πρόσωπό τους. Οι γονείς τα ακολουθούν  ξοπίσω τους ή τα παρακολουθούν γενικώς, κατά κανόνα έχοντας μια αίσθηση ευχαρίστησης . Η σκηνή  προδίδει μια λογική «οικογενειακού τουρισμού», που αρχίζει να σπανίζει στην Ελλάδα, αλλά πάντως είναι ωραίο να την παρακολουθείς.. Ένας εκλεκτός φίλος ισχυρίζεται ότι ο τουρισμός είναι προνόμιο της νεανικής ηλικίας – και πιθανόν να έχει δίκιο – αλλά πάντως εκείνη τη ξέφρενη χαρά τη διαθέτουν  και την εξωτερικεύουν τα μικρά pitsiricoid. Ποιος θα μπορούσε να στερήσει από αυτή τη χαρά τα παιδιά; Ποιος θα μπορούσε να φτάσει μέχρι το φόνο; Ποια απόγνωση, ποιος καθωσπρεπεισμός, ποιο παράπλευρο μίσος, μπορεί να καταλήξει στο χαμό τους;

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου