oikologein

Για όσους πάνε γυρεύοντας στο χώρο της Οικολογίας και του Πολιτισμού. Υπό τη διαχείριση του Γιάννη Σχίζα

Ημέρες ορειβασίας

Ημέρες ορειβασίας

Τρίτη 19 Αυγούστου 2025

Ἡρὼ Νι­κο­πού­λου: Σκέ­ψεις γιὰ τὰ Αἰ­νίγ­μα­τα τῆς Μα­ρῶς Τριαν­τα­φύλ­λου

 



By planodion on 18 Αὔγουστος 2025

 


Ἡρὼ Νι­κο­πού­λου


Μα­ρὼ Τριαν­τα­φύλ­λου. Μι­κρὸ Ἀφιέ­ρω­μα: 1/6


Σκέ­ψεις γιὰ τὰ Αἰ­νίγ­μα­τα τῆς Μα­ρῶς Τριαν­τα­φύλ­λου


Ὁ ἄν­θρω­πος μό­νος του πρέ­πει νὰ κά­νει τὸ δρό­μο
Μα­ρὼ Τριαν­τα­φύλ­λου

ΩΣ ΜΙΛΑ ΚΑΝΕΙΣ σ’ ἕναν ἀπο­μα­γε­μέ­νο κό­σμο γιὰ τὸ τραῦ­μα, γιὰ τὴ μνή­μη, γιὰ τὸ θαῦ­μα, γιὰ τὴν ἀνά­στα­ση ἄρα γιὰ τὴν ἀνα­ζή­τη­ση τοῦ Θε­οῦ, γιὰ τὴν εὐ­γνω­μο­σύ­νη καὶ τὴν συγ­χώ­ρε­ση; Μοιά­ζουν ἔν­νοιες τό­σο μα­κρι­νές, σχε­δὸν ξε­χα­σμέ­νες. Ἡ ἔν­νοια τοῦ ἱε­ροῦ φαί­νε­ται νὰ πε­ρισ­σεύ­ει στὴν ἐπο­χὴ τῆς νε­ω­τε­ρι­κό­τη­τας καὶ τῆς με­τα­νε­ω­τε­ρι­κό­τη­τας, ποὺ μᾶς πε­ρι­κυ­κλώ­νει καὶ μᾶς ὁρί­ζει μὲ ἄλ­λου τύ­που πα­ρα­μέ­τρους καὶ δε­δο­μέ­να. Σὰν νὰ μὴν ὑπάρ­χει ἀνάγ­κη, χῶ­ρος καὶ χρό­νος γιὰ πα­ρό­μοιες ἀνα­ζη­τή­σεις, οἱ ὁποῖ­ες ἄλ­λω­στε θε­ω­ροῦν­ται πε­ρί­που ἀπαν­τη­μέ­νες ἀπὸ τὴν ἐπι­στή­μη, ἰδί­ως ἀπὸ τὴν στιγ­μὴ ποὺ ὁ ἄν­θρω­πος ἀπο­φά­σι­σε ὅτι θέ­λει καὶ μπο­ρεῖ νὰ γί­νει θε­ὸς στὴ θέ­ση τοῦ Θε­οῦ. Πρω­τί­στως στὴν ἀν­θρω­πό­και­νο ἐπο­χὴ ποὺ δια­νύ­ου­με, μὲ τὸν πλα­νή­τη μας ὅλο καὶ πιὸ συ­χνὰ σὲ κα­τά­στα­ση ἔκτα­κτης ἀνάγ­κης λό­γῳ τῶν κα­κῶν ἐπι­λο­γῶν τοῦ ἀν­θρώ­πι­νου εἴ­δους, ἡ ἀπου­σία τοῦ στοι­χεί­ου τοῦ ἱε­ροῦ ἀπὸ τὴ ζωή μας —καὶ δὲν μι­λῶ γιὰ θρη­σκεία— εἶ­ναι κά­τι πα­ρα­πά­νω ἀπὸ ἐμ­φα­νής. Αὐ­τὴ ἀκρι­βῶς ἡ ἀπου­σία εἶ­ναι ποὺ κά­νει τοῦ­το τὸ βι­βλίο ση­μαν­τι­κό, για­τὶ ἡ ἀνά­γνω­σή του μᾶς πα­ρο­τρύ­νει νὰ ἑστιά­σου­με στὸ θέ­μα τοῦ ἐσω­τε­ρι­κοῦ μας ἐλ­λείμ­μα­τος.

       

Τὰ πρό­σω­πα τῶν δέ­κα ἱστο­ριῶν τῆς Μα­ρῶς Τριαν­τα­φύλ­λου ἀπο­τε­λοῦν­ται ἀπὸ πέν­τε γυ­ναῖ­κες καὶ πέν­τε ἄν­δρες· ὅσο διά­βα­ζα τὸ βι­βλίο ἀνα­ρω­τή­θη­κα ἂν εἶ­ναι τυ­χαῖα αὐ­τὴ ἡ ἀριθ­μη­τι­κὴ ἰσορ­ρο­πία, δὲν βρῆ­κα ἀπάν­τη­ση. Ὅλοι πάν­τως οἱ χα­ρα­κτῆ­ρες προ­βάλ­λουν πει­στι­κὰ καὶ ὁλο­ζών­τα­να, ἐκ­κι­νῶν­τας ἀπὸ τὴν ἀφο­πλι­στι­κὴ «Φι­λίν­νιον» τοῦ πα­ρα­δο­ξο­λο­γρά­φου Φλέ­γον­τα Τραλ­λια­νοῦ τοῦ 2ου αἰ­ῶ­να μέ­χρι τὸν δι­σταγ­μὸ καὶ τὴν ἀγω­νία τῆς «Εὔ­ας», ποὺ μό­νη της περ­νᾶ τὸ κα­τώ­φλι τοῦ κή­που. Για­τί ἄρα­γε μό­νη της; Μή­πως για­τί οὐ­σια­στι­κὰ μό­νη της ὡς γυ­ναῖ­κα κα­λεῖ­ται νὰ ση­κώ­σει τὸ βά­ρος τῶν ζη­τη­μά­των τῆς με­γά­λης ἐξο­ρί­ας μὲ πρῶ­το καὶ κύ­ριο τὸ θέ­μα τοῦ πό­νου; Ἐξ ἀρ­χῆς ὁ δη­λω­τι­κὸς τί­τλος τῆς συλ­λο­γῆς μᾶς προ­ε­τοι­μά­ζει γιὰ τὸ ὅτι ἐδῶ θὰ βροῦ­με μό­νο τὰ Αἰ­νίγ­μα­τα, οἱ ἀπαν­τή­σεις θὰ πρέ­πει νὰ δο­θοῦν ἀπὸ κά­θε ἕναν ἀνα­γνώ­στη ξε­χω­ρι­στά.

       Ἡ Μα­ρὼ Τριαν­τα­φύλ­λου βρί­σκει ἕναν τρό­πο ἁπλὸ νὰ μι­λή­σει γιὰ ὅλα αὐ­τά, τὰ ὁποῖα δια­βά­ζον­τας κά­τω ἀπὸ τὶς γραμ­μὲς τῶν κει­μέ­νων της κα­τα­λα­βαί­νου­με πό­σο τὴν καῖ­νε. Κα­τα­φέρ­νει νὰ ὁδη­γεῖ τὸ θέ­μα της στὰ βα­θιὰ καὶ τὸν προ­σε­κτι­κὸ ἀνα­γνώ­στη στὸν ἀνα­στο­χα­σμὸ τῶν πραγ­μά­των μὲ γλῶσ­σα στρω­τὴ καὶ ταυ­το­χρό­νως μὲ ἀπρό­σμε­να πρω­τό­τυ­πες πα­ρο­μοιώ­σεις ὅπως αὐ­τὴ στὸ δι­ή­γη­μα «Πέ­τρος»: «Εἶ­ναι φο­ρὲς ποὺ τὸ νε­ρὸ εἶ­ναι τό­σο ἥσυ­χο κι ἀκί­νη­το ποὺ νο­μί­ζει ὅτι εἶ­ναι συμ­πα­γές.... Λέ­ει μὲ τὸ νοῦ του πὼς θὰ μπο­ροῦ­σε νὰ κό­ψει ἕνα κομ­μά­τι, ἕναν ὡραῖο με­γά­λο τέ­λειο κύ­βο, ἂς ποῦ­με, καὶ νὰ τὸν πά­ρει ἀγ­κα­λιὰ τὸ νε­ρέ­νιο κύ­βο σὰ μω­ρό, καὶ νὰ τὸ να­νου­ρί­σει τὸ νε­ρὸ μὲ τὰ τρα­γού­δια ποὺ τοῦ μά­θαι­νε ἡ μά­να του...» (σ. 52).

       Σὲ ὁρι­σμέ­να ση­μεῖα πα­ρα­τη­ροῦ­με κά­ποιες ἐπί­μο­νες ἐπα­να­λή­ψεις μι­κρῶν κο­φτῶν προ­τά­σε­ων, ὅπου ἡ συγ­γρα­φέ­ας θέ­λει νὰ το­νί­σει ἕνα συμβάν, νὰ τὸ κά­νει νὰ χα­ρα­χτεῖ στὸ νοῦ τοῦ ἀνα­γνώ­στη… Σὰν μι­κρὰ πι­σω­πα­τή­μα­τα μοιά­ζουν σ’ ἐκεῖ­να τὰ ση­μεῖα οἱ λέ­ξεις της, ποὺ δί­νουν ἕναν ἀσθμα­τι­κὸ τό­νο στὴ πε­ρι­γρα­φό­με­νη σκη­νή. Ἀλ­λοῦ πά­λι, ὁ λό­γος ἀπο­κτᾶ προ­φο­ρι­κό­τη­τα, καὶ ξε­πη­δᾶ τό­τε ἕνα εἶ­δος ἀπεύ­θυν­σης πρὸς τὸν ἀνα­γνώ­στη αὐ­ξά­νον­τας τὸ αἴ­σθη­μα συμ­με­το­χῆς καὶ οἰ­κειό­τη­τας.

       Στὰ δι­η­γή­μα­τα τῶν Αἰ­νιγ­μά­των δια­τυ­πώ­νον­ται ἐμ­μέ­σως ἀ­γω­­νι­ώ­δη ἐρω­τή­μα­τα, ἀπὸ τὰ ὁποῖα θὰ μπο­ροῦ­σαν νὰ προ­κύ­ψουν ἀπαν­τή­σεις γιὰ τὸν σύγ­χρο­νο τρό­πο σκέ­ψης, σ’ ἕναν κό­σμο ποὺ ἐπι­πλέ­ει μὲ δυ­σκο­λία πλέ­ον, προ­χω­ρῶν­τας ἀπὸ τὸ ἕνα ναυά­γιο στὸ ἄλ­λο. Ἀ­νή­κει στὶς ἀρε­τὲς τοῦ βι­βλί­ου τὸ ὅτι αὐ­τὴ ἡ ἐπεί­γου­σα ἀνάγ­κη δὲν κα­τα­γρά­φε­ται ὡς τέ­τοια μὲ ρη­τὸ καὶ κα­τη­γο­ρη­μα­τι­κὸ τρό­πο, ἀ­πο­φεύ­γον­τας, ἔ­τσι, κάθε ἴχνος δι­δα­κτι­σμοῦ ἢ ὁτι­δή­πο­τε ἄλ­λο ποὺ θὰ μπο­ροῦ­σε νὰ ἑρ­μη­νευ­τεῖ ἔτσι.

       Μέ­σα ἀπὸ τὰ δέ­κα δι­η­γή­μα­τα τῆς συλ­λο­γῆς ἡ Τριαν­τα­φύλ­λου μᾶς ὁδη­γεῖ σὲ δρό­μους σιω­πη­λούς, μο­να­χι­κοὺς ἀλ­λὰ στέ­ρε­ους, πα­τῶν­τας πά­νω στ’ ἀχνά­ρια πα­λιῶν κλα­σι­κῶν κει­μέ­νων, μὲ τοὺς ἥρω­ές της ἄλ­λο­τε νὰ ἀν­τλοῦν­ται ἀπὸ τὴν μυ­θο­λο­γία, ἄλ­λο­τε ἀπὸ τὴν Γέ­νε­ση καὶ τοὺς ἀρ­χαί­ους Ἕλ­λη­νες τρα­γι­κούς. Ἡ ἀφή­γη­σή της εἶ­ναι λι­τὴ καὶ ὑπαι­νι­κτι­κή, συ­νή­θως τὰ πράγ­μα­τα δὲν ὀνο­μά­ζον­ται εὐ­θέ­ως ἀλ­λὰ μέ­σῳ με­τω­νυ­μιῶν καὶ με­τα­φο­ρῶν, γιὰ πα­ρά­δειγ­μα ἡ ἔν­το­νη πα­ρου­σία τῆς φύ­σης καὶ οἱ διαρ­κεῖς δια­κυ­μάν­σεις τοῦ φω­τὸς μέ­σα ἀπὸ τὶς λε­πτο­με­ρεῖς καὶ ζων­τα­νὲς πε­ρι­γρα­φὲς τῆς συγ­γρα­φέ­ως ἀπο­δί­δουν τὸ κλί­μα καὶ τὴν ἀτμό­σφαι­ρα ποὺ ἐπι­διώκεται κά­θε φο­ρὰ ἐνι­σχύ­ον­τας τὴν ἐσω­τε­ρι­κό­τη­τα τῶν πε­ρι­γρα­φό­με­νων προ­σώ­πων. Συ­χνὰ ἡ συγγραφέας χρη­σι­μο­ποιεῖ τὰ εὐ­φρό­συ­να χρώ­μα­τα τοῦ φυ­σι­κοῦ πλού­του ποὺ πε­ρι­βάλ­λουν τοὺς πρω­τα­γω­νι­στές της ἐρή­μην τους, ὡς ἀν­τι­δια­στο­λὴ πρὸς τὸν ζό­φο ποὺ θὰ ἀκο­λου­θή­σει, ὅπως συμ­βαί­νει στὰ δι­η­γή­μα­τα «Λά­ζα­ρος» καὶ «Κάϊν» ὅπου ἡ ἀν­τί­στι­ξη εἶ­ναι πο­λὺ ἰσχυ­ρή. Πάν­τα ἡ ὀμορ­φιὰ ὑπάρ­χει ἐρή­μην μας καὶ γι’ αὐ­τὸ δια­σώ­ζε­ται ὡς τέ­τοια.

       Σχε­δὸν σὲ ὅλα τὰ δι­η­γή­μα­τα ὁ χρό­νος καὶ ὁ τό­πος εἶ­ναι ἀ­προσ­διό­ρι­στος. Ὅλα ὅσα πε­ρι­γρά­φον­ται ἐκεῖ —ἕνα ἐκεῖ ποὺ ἐν­τέ­λει ἀνα­σύ­ρε­ται ἀπὸ τὸν ἀνα­γνώ­στη συ­νειρ­μι­κὰ ἀλ­λὰ ὄχι ὑπο­χρε­ω­τι­κὰ— θὰ μπο­ροῦ­σαν νὰ συν­τε­λοῦν­ται ὁπου­δή­πο­τε ἀλ­λοῦ καὶ σὲ ὁποιον­δή­πο­τε χρό­νο. Αὐ­τὴ ἡ ἐπι­λο­γὴ ἐνι­σχύ­ει μὲ μιὰ πρό­σθε­τη δυ­να­μι­κὴ πρό­σω­πα καὶ γε­γο­νό­τα. Πολ­λὲς φο­ρὲς δια­βά­ζον­τας τὰ κεί­με­να ὁ νοῦς μου ἔβλε­πε τὰ πρό­σω­πα καὶ τὰ γε­γο­νό­τα στὴ ση­με­ρι­νὴ ἐπο­χή. Τὸ κά­νει ἄλ­λω­στε καὶ ἡ ἴδια ἡ συγ­γρα­φέ­ας δια­κρι­τι­κὰ ἀλ­λὰ κα­θα­ρὰ γιὰ τὸν προ­σε­κτι­κὸ ἀνα­γνώ­στη στὸ πιὸ ζο­φε­ρὸ ἀπ` ὅλα —στὰ ὅρια τοῦ γκρο­τέ­σκο— δι­ή­γη­μα «Φι­λο­μή­λα».

       Ὅσο γιὰ τὴν δε­δο­μέ­νη ἐξ ὁρι­σμοῦ, λό­γῳ τῶν τί­τλων (Ἰσμή­νη, Κάϊν, Ἰὼβ, κλπ) δια­κει­με­νι­κό­τη­τα αὐ­τὴ ἐμ­φι­λο­χω­ρεῖ δια­κρι­τι­κά, δὲν ἐπι­δει­κνύ­ε­ται, δια­τη­ρῶν­τας κατ΄ αὐ­τὸν τὸν τρό­πο τὴν ἀμε­σό­τη­τα καὶ τὴν αὐ­θεν­τι­κό­τη­τα τῆς προ­σω­πι­κῆς ἀνα­δια­μόρ­φω­σης τοῦ μύ­θου ἀνά­λο­γα μὲ τὸ τί θέ­λει νὰ ἀνα­δεί­ξει ἡ συγ­γρα­φέ­ας κά­θε φο­ρά. Ἡ ἀνα­μό­χλευ­ση τῶν ἱστο­ριῶν ἰδί­ως μὲ τὸ δια­φο­ρο­ποι­η­μέ­νο τέ­λος τους ἀνα­δει­κνύ­ει ἐρω­τή­μα­τα καὶ ἀγω­νί­ες, ὅπως γιὰ πα­ρά­δειγ­μα τὴν ἀγω­νία ποὺ προ­κύ­πτει ἀπὸ τὴν μά­ταιη ἀνα­μο­νὴ τῆς θεϊ­κῆς ἀπάν­τη­σης στὸ δι­ή­γη­μα τοῦ «Ἰώβ», ἢ ἀλ­λοῦ ἡ δια­τύ­πω­ση τῆς σκέ­ψης ὅτι τὸ κα­κὸ μπο­ρεῖ νὰ μὴν ὑπάρ­χει αὐ­τε­ξού­σιο ἀλ­λὰ νὰ προ­κύ­πτει ἀπὸ μιὰ λά­θος ἑρ­μη­νεία ὅπως συμ­βαί­νει στὸ δι­ή­γη­μα τοῦ «Κάϊν».
Στὸ τέ­λος κά­θε δι­η­γή­μα­τος ὑπάρ­χει μιὰ κα­τα­κλεῖ­δα δύο-τριῶν γραμ­μῶν ποὺ ὑπαι­νι­κτι­κὰ ὁλο­κλη­ρώ­νει ὅσα ἔχουν δια­δρα­μα­τι­στεί.

       Τὸ βι­βλίο κλεί­νει μὲ τὴν ἐξαι­ρε­τι­κὴ συμ­πε­ρα­σμα­τι­κὴ κα­τα­κλεῖ­δα ποὺ ὁλο­κλη­ρώ­νει τὸ τε­λευ­ταῖο δι­ή­γη­μα τοῦ «Πέ­τρου»:


Ὁ Θε­ὸς δὲν ἔρ­χε­ται. Ὁ ἄν­θρω­πος μό­νος του πρέ­πει νὰ κά­νει τὸ δρό­μο, νὰ χρεια­στεῖ ἡ ψυ­χή του τὸ ἀχρεί­α­στο, τὸ ἔξω ἀπὸ τὶς λέ­ξεις ποὺ ὑπάρ­χει. Δι­κός του ὁ δρό­μος. Καὶ ἡ ἀπό­φα­ση.



Πηγή: Πρώτη δημοσίευση.

Ἡρὼ Νι­κο­πού­λου (Ἀθή­να, 1958). Σπού­δα­σε ζω­γρα­φι­κὴ καὶ σκη­νο­γρα­φία στὴν Ἀνω­τά­τη Σχο­λὴ Κα­λῶν Τε­χνῶν τῆς Ἀθή­νας. Ἔχει ἐκ­θέ­σει ἔρ­γα της στὴν Ἑλ­λά­δα καὶ στὸ ἐξω­τε­ρι­κό. Ἔχει ἐκ­δώ­σει ὀκτὼ βι­βλία ποί­η­σης καὶ πέν­τε πε­ζο­γρα­φί­ας. Ποι­ή­μα­τα καὶ δι­η­γή­μα­τα της με­τα­φρά­στη­καν στὰ Ἀγ­γλι­κά, Γαλ­λι­κά, Ἰτα­λι­κά, Ἱσπα­νι­κά, καὶ ἄλ­λες εὐ­ρω­παϊ­κὲς γλῶσ­σες καὶ συμ­πε­ρι­λαμ­βά­νον­ται σὲ ἀν­τί­στοι­χες ἀν­θο­λο­γί­ες. Ἔχει συμ­με­τά­σχει σὲ πολ­λὰ Διε­θνῆ Φε­στι­βὰλ ποί­η­σης, ἐνῷ ἕνας τό­μος ποι­η­μά­των της κυ­κλο­φο­ρεῖ στὰ ἱσπα­νι­κὰ μὲ τί­τλο Aceptiones de la Mirana, (με­τά­φρα­ση: José Antonio Moreno Jurado (2019, El Arbol de la Luz, Sevilla). Ἀπὸ τὸ 2010 συν­διευ­θύ­νει μὲ τὸν Γιάν­νη Πα­τί­λη τὴν ἱστο­σε­λί­δα γιὰ τὸ μι­κρὸ δι­ή­γη­μα Πλα­νό­διον-Ἱστο­ρί­ες Μπον­ζάϊ. Ἀπὸ τὸ 2023 δια­τη­ρεῖ τὴν στή­λη μὲ τὸν τί­τλο «Ἕνα πα­ρά­θυ­ρο γιὰ τὸ μι­κρὸ δι­ή­γη­μα» στὴν ψη­φια­κὴ πλατ­φόρ­μα culturebook. Τὸ 2019 τὸ λο­γο­τε­χνι­κὸ πε­ριο­δι­κὸ Σί­συ­φος ἀφιέ­ρω­σε τὸ 17ο τεῦ­χος του στὸ ποι­η­τι­κὸ καὶ πε­ζο­γρα­φι­κό της ἔρ­γο, ἐ­νῶ ἀ­φι­έ­ρω­μα στὸ ἔρ­γο της συμ­πε­ρι­έ­λα­βε στὴν ὕ­λη του καὶ τὸ λο­­γο­­τε­­χνι­­κὸ πε­­ρι­ο­­δι­­κὸ Ἐμ­­βό­λι­μον, τχ. 101-102, τὸ 2024. Τε­λευ­ταῖο της βι­βλίο Τὸ Θαῦ­μα στὴν Ἐν­τα­τι­κή (2024, ἐκδ. ΑΩ). Εἶ­ναι μέ­λος τοῦ Εἰ­κα­στι­κοῦ Ἐπι­με­λη­τη­ρί­ου Ἑλ­λά­δας, τῆς Ἑται­ρεί­ας Συγ­γρα­φέ­ων καὶ τοῦ Κύ­κλου Ποι­η­τῶν.

www.ironikopoulou.gr

Αναρτήθηκε από oikoparaxenos στις 7:50 μ.μ.
Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου BlogThis!Κοινοποίηση στο XΜοιραστείτε το στο FacebookΚοινοποίηση στο Pinterest
Ετικέτες Πολιτισμός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα
Εγγραφή σε: Σχόλια ανάρτησης (Atom)

Έργο της Κυριακής Δραγομένη

Έργο της Κυριακής Δραγομένη
Η καταλυτική δράση των οικολογικών οργανώσεων. "ΚΛΙΚ"στη φωτο

ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ

ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ
Στη Βουλγαρία, οι ανεμογεννήτριες είναι ελάχιστες - και αυτές μάλιστα είναι τοποθετημένες σε χερσαίο, πεδινό έδαφος....ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΠΕΤΡΕΣ

ΠΕΤΡΕΣ
Απλώς πέτρες, αλλά τόσο καλαίσθητες....ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

Έτσι εμπλουτίζουν το αστικό τοπίο

Έτσι εμπλουτίζουν το αστικό τοπίο
Στις βουλγαρικές πόλεις του Εύξεινου εμπλουτίζουν το αστικό τοπίο με διατάξεις όπως αυτή, που παράγει ήχους με το φύσημα του ανέμου..ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

Σαλβατόρ Νταλί

Σαλβατόρ Νταλί
Του ερωτισμού σου τα οράματα....ΚΛΙΚ τη φωτο

ΕΤΣΙ ΗΘΕΛΑΝ ΤΑ ΑΙΟΛΙΚΆ ΤΟΥΣ !

ΕΤΣΙ ΗΘΕΛΑΝ ΤΑ ΑΙΟΛΙΚΆ ΤΟΥΣ !
Πριν μερικά χρόνια, η εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ" δημοσίευε αυτό το σκαρίφημα (ευτυχώς μόνο !) μιας ομάδας πανεπιστημιακών στην Θράκη, που φαντασίωναν με αυτό το τρόπο την παρανοϊκή εξέλιξη της αιολικής ιδέας : Αεμογεννήτριες παντού, σήμερα στα Μετέωρα και αύριο στην Ακρόπολη !

Με το τρόπο του Γ.Σ

Όσο προχωρεί ο καιρός και τα γεγονότα, ζω ολοένα με το εντονώτερο συναίσθημα πως δεν είμαστε στην Ελλάδα, πως αυτό το κατασκεύασμα που τόσο σπουδαίοι και ποικίλοι απεικονίζουν καθημερινά δεν είναι ο τόπος μας αλλά ένας εφιάλτης με ελάχιστα φωτεινά διαλείμματα, γεμάτα μια πολύ βαριά νοσταλγία.


Πηγή: Γιώργος Σεφέρης - Μέρες Γ΄


Συμβαίνουν εις τας Σερβίας......

Συμβαίνουν εις τας Σερβίας......
Με αυτό το τρόπο ενημερώνουν τους υποψηφιους πελάτες μιας χαρτοπαικτικής λέσχης ότι απαγορεύεται η οπλοφορία εντός της αιθούσης..

Ανθρωπολογία της παρακμής

Το πέρασμά μου από διάφορες θέσεις της δημόσιας, της επαγελματικής και της κοινωνικής ζωής, με έπεισε για την ύπαρξη μούτσων που θέλουν να γίνουν καμαρότοι ακόμη και τότε που το καράβι βυθίζεται. Αισθάνομαι υποχρεωμένος να κοινοποιήσω αυτή την αλήθεια στον κάθε ένα που μπορώ να επηρεάσω και που προβληματίζεται για την ανθρωπολογία της παρακμής.

Λίστα ιστολογίων

  • Newsroom | naftemporiki.gr
    Κακοκαιρία Byron: 331 κλήσεις στην Πυροσβεστική σε Αττική και Πελοπόννησο
    Πριν από 2 ώρες
  • What's new
    The hidden harm from salmon farming
    Πριν από 1 ημέρα
  • dasarxeio.com
    Καθορισμός της αμοιβής των διαμεσολαβητών που μετέχουν σε διαδικασία κτηματολογικής διαμεσολάβησης
    Πριν από 1 ημέρα
  • Δασαμάρι S.O.S.
    Η νέα μόδα στη διαχείριση των δασών. Καινούργια σχήματα, παλιά άγνοια.
    Πριν από 3 ημέρες
  • oikoniki
    ΚΑΛΟ ΒΟΛΙ, ΚΥΡΙΕ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ
    Πριν από 1 εβδομάδα
  • Γη και Ελευθερία.
    Σαράνταινα.
    Πριν από 1 εβδομάδα
  • Πόλεις και Πολιτικές
    BARCELONA IMPULSA : οδικός χάρτης για την οικονομική προώθηση της Βαρκελώνης έως το 2035
    Πριν από 4 εβδομάδες
  • Define Normal
    Ο βραχόκηπος με το όνομα Ναυτίλος στο κτήμα Συγγρού
    Πριν από 6 μήνες
  • art noise
    National Gallery of London
    Πριν από 10 μήνες
  • Painting of the Day, Daily Oil Paintings by Delilah
    Bee and Christmas lights
    Πριν από 1 χρόνια
  • ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
    Παράταση ζωής
    Πριν από 1 χρόνια
  • Υμηττός - Υψίπολις
    ‘’ΕΞΗΜΕΡΩΣΗ’’ του ΔΗΜΟΣΘΕΝΗ ΠΑΠΑΜΑΡΚΟΥ
    Πριν από 5 χρόνια
  • archaeopteryx
    Τα πολλά αιολικά και φ/β αυξάνουν (πολύ) το κόστος του συστήματος. (Τα λίγα, το αυξάνουν λιγότερο). Φάτε μάτια ψάρια...
    Πριν από 6 χρόνια
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ
    SOS! Με υπογραφή του Υπουργού Περιβάλλοντος κου Χατζηδάκη καταστρέφεται το ΓΕΩΠΑΡΚΟ ΣΗΤΕΙΑΣ
    Πριν από 6 χρόνια
  • GREEK FORESTS
    ΟΙ ΡΥΠΟΙ ΤΗΣ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑΣ ΦΘΑΝΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΕΜΒΡΥΟ.
    Πριν από 6 χρόνια
  • arts
    Αν η Αθήνα: Ομαδική εικαστική έκθεση στον Ιανό
    Πριν από 6 χρόνια
  • Agrokarma
    Πριν από 8 χρόνια
  • Archetype: To πιο ενημερωμένo 'περιοδικό' για αρχιτέκτονες
Εμφάνιση 5 Εμφάνιση όλων

Με ενδιαφέρουν

http://www.monumenta.org/



https://eepf.gr/el



http://www.eduportal.gr/


http://omilosfi.gr/


https://www.facebook.com/polikmag/


www.urbanpoint.gr/


https://apopeirates.blogspot.com/




http://greekarchitects.gr


http:/

http://ophioussa.blogspot.com/

/prasinoi.gr/category/sta-media/

http://www.nomosphysis.org.gr/



http://www.topontiki.gr/


www.pezoporia.gr



http://antigoldgr.org/

Αρχειοθήκη ιστολογίου

  • ▼  2025 (1095)
    • ►  Δεκεμβρίου (15)
    • ►  Νοεμβρίου (115)
    • ►  Οκτωβρίου (91)
    • ►  Σεπτεμβρίου (96)
    • ▼  Αυγούστου (62)
      • Για μια διεθνή αποστολή στη Γάζα
      • Η Δημοκρατία στο απόσπασμα τότε και τώρα
      • Μα­ρία Ἀκρι­βο­πού­λου: Τὸ κομμάτι
      • Το νερό είναι πολύτιμο· και πρέπει να το διαχειρισ...
      • Βάλτερ Μπένγιαμιν (Walter Benjamin): Παι­δὶ κρυμ­μ...
      • Ἀλέ­ξαν­δρος Βα­ναρ­γιώ­της: Ἀστέ­ρι κα­λο­και­ρι­νό
      • Ένας λοχίας τοπικιστής
      • Μικρασιατική Καταστροφή- Δύο συγκλονιστικά ντοκιμα...
      • ΣΑΠΑΝ ΦΕΣΤΙΒΑΛ
      • Αιολικά στα Ακαρνανικά: Στην ελληνική «Άγρια Δύση»...
      • Περιβαλλοντικό έγκλημα: Μετατρέπουν το Πεντελικό Ό...
      • Μαρὼ Τριανταφύλλου: Εὔα
      • Σά­ρα Χὶλς (Sara Hills): Ὅταν ὁ Νὶλ Ἄρμ­στρονγκ πε...
      • Οι πράσινοι κεντρικοί δρόμοι αναπτύσουν τις Τοπικέ...
      • ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΕΠΙΤΥΧΙΑ Η ΕΚΘΕΣΗ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΑΦ...
      • Γιάννης Πατίλης: Πλανόδιον – Ἱστορίες Μπονζάι. Στροφή
      • Βάλτερ Μπένγιαμιν (Walter Benjamin): Παι­δὶ ἀκα­τά...
      • ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΡΟΔΟΥ
      • ΓΙΟΡΤΗ ΜΝΗΜΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΒΑΝΝΑ ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗ
      • ΕΚΘΕΣΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ
      • Ευτύχης Μπιτσάκης: Έφυγε ένας σημαντικός διανοούμε...
      • Πληθυσμιακός κατήφορος , παιδοκτονίες και βρεφοκτο...
      • Αντώνης Ανηψητάκης : ΑΠΛΗΣΤΙΑ
      • Καρόλου Τσίζεκ : Καϊσια
      • Μαρὼ Τριανταφύλλου : Ἄλ­κηστη
      • ΚΟΥΡΑΣΜΕΝΟΣ ΑΠ' ΤΟΝ ΕΡΩΤΑ
      • Απαγόρευση θήρας στη Χίο: Ανάσα ζωής για το καμένο...
      • Γρηγόρη Κλαδούχου : Η μυθολογία της Αίγινας
      • Ρυθμιστική Απόφαση Θήρας 2025-2026: Σταθερά απογοη...
      • Ἡρὼ Νι­κο­πού­λου: Σκέ­ψεις γιὰ τὰ Αἰ­νίγ­μα­τα τῆ...
      • ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ ΤΕΧΝΗΣ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ VILLA ΡΟΔ...
      • Ο δρόμος μπροστά… για δημοκρατικούς πολίτες, κινή...
      • Οι αμμώδεις θύελλες και η ανθρωπότητα που χτενίζεται…
      • Η ΥΠΕΡΤΟΠΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΩΝ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΤΩΝ – ΤΕΡΕΖΑΣ ΛΟΥΙ...
      • «Οίνος Αρχέγονος – της Λέσβου Τέχνες» 9ο Φεστιβάλ...
      • ΠΡΑΣΙΝΟΙ -Οικολογία: Όχι στο αιολικό πάρκο στην Όρθρυ
      • Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης Τεχνών Εκατό - Ίδρ...
      • 2 Αυγούστου 1913 : Η κατάκτηση της ψηλότερης κορυ...
      • Ὁ μισοτελειωμένος ὕμνος στὴν Παναγία – τοῦ Χρίστου...
      • ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΡΕΜΙΕΡΑ : ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΟΥ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ «CAV...
      • ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ
      • Αιτήσεις 100 GW για 2 GW αιολική ισχύ! Όταν οι αρι...
      • Tο σχέδιο Νετανιάχου για κατοχή της Λωρίδας ενώ ο ...
      • Γάννη Σχιζα : Οι χώρες είναι εισόδημα
      • AΥΓΟΥΣΤΟΣ ΤΕΧΝΗΣ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ VILLA ΡΟΔ...
      • ΕΙΝΑΙ Η ΠΟΙΗΣΗ, ΗΛΙΘΙΕ !
      • Serial killer εργοδοτούσε αστέγους, τους καλούσε σ...
      • Πρωτοβουλία ενάντια στα ΠΥΡΗΝΙΚΑ 80 χρόνια από τη ...
      • ‘’3+δημοτικάέργα με ιδίουςπόρουςκαι 3+ ενστάσεις’’...
      • Η κυβέρνηση υπονομεύει την ανακύκλωση και παραδίδε...
      • Ελένη Τούσια : O Φύλακας του Κλουβιού
      • Δημοτικοί προϋπολογισμοί χωρίς την κοινωνία
      • Βάλτερ Μπένγιαμιν (Walter Benjamin): Παι­δὶ στὰ πε...
      • Από τη Βόρεια Εύβοια στα Κύθηρα: Το «μοντέλο» του ...
      • ΑΝΔΡΕΑΣ ΦΟΥΣΚΑΡΙΝΗΣ
      • 6ο Φεστιβάλ Σύγχρονου Χορού «Compartments Dance Pr...
      • ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΩΝ ΠΟΛΕΩΝ ΠΟΥ ΑΠΕΚΛΕΙΣΑΝ ΤΗ ΓΛΥΚΕΡΙΑ
      • ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΟΥΑΤΖΗΣ
      • ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΚΑΡΥΣΤΟΥ
      • Κυψέλη και ξηρός άρτος
      • ΗΛΙΑΣ ΓΛΕΝΤΖΕΣ
      • ΕΞΟΡΜΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΦΙΛΩΝ ΒΟΥΝΟΎ ΚΑΙ...
    • ►  Ιουλίου (72)
    • ►  Ιουνίου (98)
    • ►  Μαΐου (134)
    • ►  Απριλίου (102)
    • ►  Μαρτίου (101)
    • ►  Φεβρουαρίου (121)
    • ►  Ιανουαρίου (88)
  • ►  2024 (1208)
    • ►  Δεκεμβρίου (126)
    • ►  Νοεμβρίου (111)
    • ►  Οκτωβρίου (105)
    • ►  Σεπτεμβρίου (94)
    • ►  Αυγούστου (48)
    • ►  Ιουλίου (89)
    • ►  Ιουνίου (103)
    • ►  Μαΐου (98)
    • ►  Απριλίου (130)
    • ►  Μαρτίου (110)
    • ►  Φεβρουαρίου (103)
    • ►  Ιανουαρίου (91)
  • ►  2023 (873)
    • ►  Δεκεμβρίου (108)
    • ►  Νοεμβρίου (101)
    • ►  Οκτωβρίου (73)
    • ►  Σεπτεμβρίου (88)
    • ►  Αυγούστου (37)
    • ►  Ιουλίου (62)
    • ►  Ιουνίου (72)
    • ►  Μαΐου (67)
    • ►  Απριλίου (64)
    • ►  Μαρτίου (68)
    • ►  Φεβρουαρίου (68)
    • ►  Ιανουαρίου (65)
  • ►  2022 (868)
    • ►  Δεκεμβρίου (76)
    • ►  Νοεμβρίου (96)
    • ►  Οκτωβρίου (84)
    • ►  Σεπτεμβρίου (92)
    • ►  Αυγούστου (39)
    • ►  Ιουλίου (79)
    • ►  Ιουνίου (74)
    • ►  Μαΐου (65)
    • ►  Απριλίου (59)
    • ►  Μαρτίου (70)
    • ►  Φεβρουαρίου (68)
    • ►  Ιανουαρίου (66)
  • ►  2021 (882)
    • ►  Δεκεμβρίου (90)
    • ►  Νοεμβρίου (96)
    • ►  Οκτωβρίου (95)
    • ►  Σεπτεμβρίου (85)
    • ►  Αυγούστου (64)
    • ►  Ιουλίου (72)
    • ►  Ιουνίου (69)
    • ►  Μαΐου (66)
    • ►  Απριλίου (58)
    • ►  Μαρτίου (64)
    • ►  Φεβρουαρίου (57)
    • ►  Ιανουαρίου (66)
  • ►  2020 (956)
    • ►  Δεκεμβρίου (77)
    • ►  Νοεμβρίου (70)
    • ►  Οκτωβρίου (63)
    • ►  Σεπτεμβρίου (63)
    • ►  Αυγούστου (52)
    • ►  Ιουλίου (89)
    • ►  Ιουνίου (94)
    • ►  Μαΐου (85)
    • ►  Απριλίου (89)
    • ►  Μαρτίου (83)
    • ►  Φεβρουαρίου (98)
    • ►  Ιανουαρίου (93)
  • ►  2019 (1184)
    • ►  Δεκεμβρίου (108)
    • ►  Νοεμβρίου (97)
    • ►  Οκτωβρίου (93)
    • ►  Σεπτεμβρίου (84)
    • ►  Αυγούστου (58)
    • ►  Ιουλίου (79)
    • ►  Ιουνίου (116)
    • ►  Μαΐου (141)
    • ►  Απριλίου (123)
    • ►  Μαρτίου (100)
    • ►  Φεβρουαρίου (101)
    • ►  Ιανουαρίου (84)
  • ►  2018 (1160)
    • ►  Δεκεμβρίου (117)
    • ►  Νοεμβρίου (141)
    • ►  Οκτωβρίου (107)
    • ►  Σεπτεμβρίου (114)
    • ►  Αυγούστου (77)
    • ►  Ιουλίου (76)
    • ►  Ιουνίου (81)
    • ►  Μαΐου (99)
    • ►  Απριλίου (72)
    • ►  Μαρτίου (100)
    • ►  Φεβρουαρίου (93)
    • ►  Ιανουαρίου (83)
  • ►  2017 (706)
    • ►  Δεκεμβρίου (62)
    • ►  Νοεμβρίου (94)
    • ►  Οκτωβρίου (96)
    • ►  Σεπτεμβρίου (57)
    • ►  Αυγούστου (27)
    • ►  Ιουλίου (49)
    • ►  Ιουνίου (40)
    • ►  Μαΐου (62)
    • ►  Απριλίου (56)
    • ►  Μαρτίου (65)
    • ►  Φεβρουαρίου (54)
    • ►  Ιανουαρίου (44)
  • ►  2016 (665)
    • ►  Δεκεμβρίου (60)
    • ►  Νοεμβρίου (62)
    • ►  Οκτωβρίου (49)
    • ►  Σεπτεμβρίου (61)
    • ►  Αυγούστου (48)
    • ►  Ιουλίου (42)
    • ►  Ιουνίου (47)
    • ►  Μαΐου (64)
    • ►  Απριλίου (59)
    • ►  Μαρτίου (63)
    • ►  Φεβρουαρίου (51)
    • ►  Ιανουαρίου (59)
  • ►  2015 (705)
    • ►  Δεκεμβρίου (63)
    • ►  Νοεμβρίου (60)
    • ►  Οκτωβρίου (81)
    • ►  Σεπτεμβρίου (63)
    • ►  Αυγούστου (52)
    • ►  Ιουλίου (42)
    • ►  Ιουνίου (65)
    • ►  Μαΐου (49)
    • ►  Απριλίου (62)
    • ►  Μαρτίου (75)
    • ►  Φεβρουαρίου (45)
    • ►  Ιανουαρίου (48)
  • ►  2014 (548)
    • ►  Δεκεμβρίου (40)
    • ►  Νοεμβρίου (52)
    • ►  Οκτωβρίου (56)
    • ►  Σεπτεμβρίου (46)
    • ►  Αυγούστου (36)
    • ►  Ιουλίου (41)
    • ►  Ιουνίου (40)
    • ►  Μαΐου (38)
    • ►  Απριλίου (44)
    • ►  Μαρτίου (54)
    • ►  Φεβρουαρίου (51)
    • ►  Ιανουαρίου (50)
  • ►  2013 (423)
    • ►  Δεκεμβρίου (40)
    • ►  Νοεμβρίου (38)
    • ►  Οκτωβρίου (40)
    • ►  Σεπτεμβρίου (34)
    • ►  Αυγούστου (22)
    • ►  Ιουλίου (33)
    • ►  Ιουνίου (28)
    • ►  Μαΐου (50)
    • ►  Απριλίου (37)
    • ►  Μαρτίου (34)
    • ►  Φεβρουαρίου (31)
    • ►  Ιανουαρίου (36)
  • ►  2012 (308)
    • ►  Δεκεμβρίου (29)
    • ►  Νοεμβρίου (30)
    • ►  Οκτωβρίου (38)
    • ►  Σεπτεμβρίου (27)
    • ►  Αυγούστου (21)
    • ►  Ιουλίου (18)
    • ►  Ιουνίου (23)
    • ►  Μαΐου (28)
    • ►  Απριλίου (33)
    • ►  Μαρτίου (43)
    • ►  Φεβρουαρίου (16)
    • ►  Ιανουαρίου (2)
  • ►  2011 (7)
    • ►  Νοεμβρίου (1)
    • ►  Σεπτεμβρίου (1)
    • ►  Ιουλίου (2)
    • ►  Ιουνίου (1)
    • ►  Μαΐου (1)
    • ►  Μαρτίου (1)
  • ►  2010 (1)
    • ►  Νοεμβρίου (1)

Λεονάρντο Ντα Βίντσι

Λεονάρντο Ντα Βίντσι
Με την ευκαιρία της έκθεσής του στην Αθήνα......ΚΛΙΚ στη φωτο

Dirt road, της Delilah

Dirt road, της Delilah

Βουλγαρία, Εύξεινος Πόντος

Βουλγαρία, Εύξεινος Πόντος
Ένας τρόπος για να ρυθμίσουν τις ακτές...Το ύψος του κτιρίου ανυπόφορο...ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

ΝΤΕΡΣΟΥ ΟΥΖΑΛΑ

ΝΤΕΡΣΟΥ ΟΥΖΑΛΑ
Πολύτιμο το έργο του Βλαντιμίρ Αρσένιεβ, έδωσε την έμπνευση στον Ακίρα Κουροσάβα να γυρίσει ένα αριστούργημα...Τώρα κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Στοχαστής

Με τον αξέχαστο Ευθύμη Παπαδημητρίου

Με τον αξέχαστο Ευθύμη Παπαδημητρίου

ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ

ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ
Είναι τοποθετημένος σε ένα από τα υψώματα της Επτάλοφης Ρώμης, στη Βίλα Μποργκέζε

ΤΙΒΕΡΗΣ

ΤΙΒΕΡΗΣ
Ο Τίβερης στη Ρώμη δεν είναι μικρός ποταμός. Η κάπαρη πάντως μπορεί να ξεφυτρώνει μέσα από τις πέτρες που τον περιβάλλουν

Δια χειρος Pino Pandolfini

Δια χειρος Pino Pandolfini
Στη Video Art...

Σασπένς στις αποδράσεις...

Σασπένς στις αποδράσεις...
Παλαιοκώστας, και μην τον είδατε...

Στέφανος Ρόκος

Στέφανος Ρόκος
Μια πόλη υπό διαστημική απειλή; Ίσως...

ΠΑΛΕΡΜΟ

ΠΑΛΕΡΜΟ
Γίγαντες- δέντρα κοσμούν τον βοτανικό κήπο του Παλέρμα, προαναγγέλοντας τον ερχομό της Αφρικής...

Φωτογραφια

Φωτογραφια
Με το τρόπο του Δημήτρη Βερούχη

ΜΗΝ ΕΙΣΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΑΣ- ΝΑ EIΣΑΙ ΟΙΚΟΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ

ΜΗΝ ΕΙΣΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΑΣ- ΝΑ EIΣΑΙ  ΟΙΚΟΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ
.

ΘΟΔΩΡΟΣ 1931-2018

ΘΟΔΩΡΟΣ  1931-2018
Ο Θεόδωρος Παπαδημητρίου γνωστός απλά ως Θόδωρος, υπήρξε σημαντικός Έλληνας γλύπτης με διεθνή αναγνώριση.

Φαίδων Πατρικαλάκις, 1935-2017

Φαίδων Πατρικαλάκις, 1935-2017
Εξωφυλλο του βιβλιου που δεν μπορεσε ο ιδιος να απολαύσει, γιατι στο μεταξύ τον βρήκε ο θάνατος....Κλικ στην εικονα

Δημιούργημα της VIVART

Δημιούργημα της VIVART
Είναι εκτεθειμένα τόσο μακριά (Γιανίτσι της Εύβοιας) πλην όμως δείχνουν κοντινά με τα πιο γνήσια αισθήματά μας

ΤΣΟΥΧΤΡΑ, του Γιάννη Στρούμπα

ΤΣΟΥΧΤΡΑ, του Γιάννη Στρούμπα
"Μόλις τη βγάλαν στην ακτή με την απόχη . - Τεράστια σαν ταψί, --γαλάζια και λευκή. –Αν και τεμαχισμένη πια –ριγώ και μόνο στη θωριά της--------Όπως αρμόζει άλλωστε---σε μια γαλανόλευκη

Laszlo Koday

Laszlo Koday
"¨ομορφο άγγιγμα".

Τόσο τρυφερό !

Τόσο τρυφερό !

ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΠΑΝΤΕΛΙΔΗΣ

ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΠΑΝΤΕΛΙΔΗΣ
Η νεολαία έχει ανάγκη από είδωλα, αλλά αυτή η εξαρτησιακή σχέση θα μπορούσε να είναι πιο καλαίσθητη

ΤΟΠΙΟ

ΤΟΠΙΟ
Βικέντιος Μποκατσιάμπης

Μουσείο στο Ελληνικό

Μουσείο στο Ελληνικό
Η φωτογραφία έχει μόνο μουσειακή αξία, οι "επιβάτες" απλώς ανέρχονται σε ένα παροπλισμένο τζάμπο που "κείτεται" στο παλιό αεροδρόμιο Ελληνικού, δίπλα στο (διεκδικούμενο) μουσείο της Ολυμπιακής....ΚΛΙΚ στην ΕΙΚΟΝΑ

ARCHAEOPTERYX

ARCHAEOPTERYX
Εγκαθιστούν ανεμογεννήτριες στα ευρυτανικά βουνά, αυτοί, οι άσχετοι, οι υπαλληλίσκοι των αεριτζήδων. ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

ΥΠΕΡΟΧΟ ΜΑΤΑΚΙ

ΥΠΕΡΟΧΟ ΜΑΤΑΚΙ
Υπέροχο γατάκι, αλλά και το ματάκι της δεν πάει πίσω.....

ΩΣ ΠΡΟΒΑΤΑ ΕΠΙ ΜΝΗΜΟΝΙΟΝ

ΩΣ ΠΡΟΒΑΤΑ ΕΠΙ ΜΝΗΜΟΝΙΟΝ
Το ένα πρόβατο λέει στο άλλο : "Ησύχασε σου λέω! Για ντους μας πάνε !"

ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΚΛΕΟΠΑΣ


Τι κακιά μετάλλαξη έπαθε ο πίθηκος και προέκυψε το είδος μας;

Έ, κύριε Δαρβίνε;

«ΟΚΤΩ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ», περιοδικό ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΚΟΖΑΝΗΣ, τεύχος 176-177

Γιάννης Κουνέλης, 2017

Γιάννης Κουνέλης, 2017
Ανώνυμο έργο του, 2003

Με αφορμή τον θάνατο του Κρίστοφερ Λη

Lee
Συντάσσω ποίημα υπό απειλή
Σαν σε έργο τρόμου του Κρίστοφερ Λή
Σαν τρομοκρατημένος και από άλλους Lee –
Π.χ από τον καρατίστα μαχητή Μπρους Λη –
ή απ’ τον Νότιο στρατηγό, επίσης Λη

Εις τον ορίζοντα δεν βλέπω τη ζωή καλή
Από διαπραγματεύσεις αναμένω τη χαριστική βολή
Για την Ελλάδα δε, αλοί και τρισαλοί!
Για τα άτομα, άγνωστη η μοίρα η τρελή
Το μόνο βέβαιο, πως επιπλέουν οι φελλοί
ΓΙΑΓΚΟΣ ΡΑΠΤΗΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΡΧΙΑ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΡΧΙΑ
«Ο Ράμφος δεν είναι καθηγητής στο πανεπιστήμιο κι όταν μιλάει δεν μιλάει για να υπερασπιστεί τον θεσμό από τον οποίον βιοπορίζεται. Μιλάει για να υπερασπιστεί τις απόψεις του. Είναι καθαρόαιμος διανοητής και την αξιοπιστία του την αντλεί από την ίδια του τη σκέψη. Να είστε βέβαιοι πως αν ήταν καθηγητής πανεπιστημίου θα τον αντιμετώπιζαν με σεβασμό και δέος, καθότι η ωραία μας επαρχία τα σύνδρομά της δεν τα ξεπερνάει με τίποτε».ΤΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ ΚΛΙΚ στην ΕΙΚΟΝΑ

Φωτογραφιζω- αρα υπαρχω !

Φωτογραφιζω- αρα υπαρχω !
Μου την δίνει αυτή η παρανοϊκή εμμονή στην φωτογράφηση των πάντων....Η σύγχρονη φωτογραφοποιϊα έχει καταστρέψει την παλιά, που ήταν πρωτίστως ανθολόγηση και επιλογή των πλάνων...

Λολοσίδης Γιώργος

Λολοσίδης Γιώργος
.

ΤΟΤΟΣ FOR EVER

ΤΟΤΟΣ FOR EVER

Στέφανος Σταμέλλος

Στέφανος Σταμέλλος
Ο γνωστός ορειβάτης Στέφανος Σταμέλλος, σε ένα μεγάλο οδοιπορικό του στις ακτές του Μαλιακού, συναντά έξω από ένα εξοχικό αυτή την πινακίδα.... 'Ηθος Μαφίας, που προφανώς παραμένει ατιμώρητο για πολύ καιρό - κατά πως δείχνουν οι σκουριές...

Eνός λεπτού σιγή για τον Λουκάνικο

Eνός λεπτού σιγή για τον Λουκάνικο
Ήταν ο πιο αγαπητός σκύλος στο χώρο των αντιμνημονιακών ζωόφιλων. Θα μας λείψει - κάπου θα θέλαμε να του προσφέρουμε ένα πλούσιο γεύμα και να τον πάμε βόλτα στη πλατεία Συντάγματος

«Η τσούσκα», του Κάρολου Τσίζεκ

«Η τσούσκα», του Κάρολου Τσίζεκ
Σ΄ένα ουγγρικό, θυμάμαι οβελιστήριο, - Μια πιπεριά, που μοιάζει με καρδούλα, - Μα αν τη γευτείς, σου κατακαίει τα ούλα - Μου έκανε τη μπουκιά σωστό μαρτύριο - Μ’ έχουν και τα φιλιά σου έτσι ρημάξει - Μου άναψες μια φωτιά, που θα με κάψει

Αγαθόν το εξομολογείσθαι....

Αγαθόν το εξομολογείσθαι....
Ο εκδότης ισχυρίζεται ότι «ο δρόμος για την οικολογική κόλαση είναι στρωμένος με τριαντάφυλλα», πράγμα που με βάζει σε σκέψεις : Υπάρχει οικολογική κόλαση- κοντολογίς ένας «άλλος κόσμος» όπου οι διάβολοι βασανίζουν τους αμαρτωλούς με βιοδιασπώμενα μαστίγια και καζάνια από ανακυκλωμένο σκραπ μετάλλων ; Πάντως εύχομαι το βιβλίο να είναι διαφορετικό από τους ισχυρισμούς του εκδότη…

ΗΛΙΑΣ ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ 1946-2013

ΗΛΙΑΣ  ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ 1946-2013
Νηφάλιες - κάτω από τη στάχτη - του χινοπωρινού ουρανού - νανουρίζουνε ανάλαφρα - τον ίσκιο των ονείρων τους - σαν αδελφούλες δίδυμες - που ψιθυρίζουνε στον άνεμο – μέσα απ’ τα στάχυα («Λίμνες της Χαλκιδικής», από τη ποιητική συλλογή «Στροφή»)

Βρες χρόνο...



Βρες Χρόνο για Δουλειά – / Αυτό είναι το
Τίμημα της Ευτυχίας
Βρες Χρόνο για Σκέψη – / Αυτό είναι η Πηγή της Δύναμης
Βρες Χρόνο για Παιγνίδι – / Αυτό είναι το Μυστικό της Αιώνιας Νιότης
Βρες Χρόνο για Διάβασμα – / Αυτό είναι το Θεμέλιο της Γνώσης
Βρες Χρόνο να είσαι Φιλικός – / Αυτό είναι ο Δρόμος προς την Ευτυχία
Βρες Χρόνο για Όνειρα – / Αυτά θα τραβήξουν το Όχημά σου ως τα’ Αστέρια
Βρες Χρόνο ν’ Αγαπάς και ν’ Αγαπιέσαι – / Αυτό είναι το Προνόμιο των Θεών
Βρες Χρόνο να κοιτάς Ολόγυρά σου – / Είναι πολύ σύντομη η μέρα για να είσαι
εγωϊστής
Βρες Χρόνο να Γελάς – / Αυτό είναι η Μουσική της Ψυχής
Βρες Χρόνο να είσαι Παιδί – / Για να νιώθεις Αυθεντικά Ανθρώπινος

ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ

Μη-οπτικό τοπίο

Μη-οπτικό τοπίο
Υπάρχει ένα βιβλίο που ασχολείται με αυτούς που προσλαμβάνουν το τοπίο από άλλα, μη οπτικά ερεθίσματα…. Είναι το "Non-Visual Landscape: Landscape Planning for People with Vision Problems" γραμμένο από δυο Έλληνες της Αγγλίας, , την Αγγελική Κοσκινά και τον Νίκο Χασάναγα . ΚΛΙΚ στην εικόνα

Ιστορίες "Μπονζάϊ", Χ. Δάλκος

Ιστορίες "Μπονζάϊ", Χ. Δάλκος
Ο ήρωας του Χρίστου Δάλκου στο αφήγημα Μπονζάϊ ( τίτλος,«Τον Σαουδάραβαν», στο περιοδικό ΠΛΑΝΟΔΙΟΝ),κομίζει αποδείξεις περί του ότι οι Αρχαίοι «Είχαν προβλέψει το χτύπημα στους δίδυμους πύργους" Αλλά μετριοπαθώς σημειώνει : «…..αυτά δεν τα λέω εγώ, , τὰ λένε ὁ Πυθαγόρας και ο Πλάτων…»(ΠΑΤΗΣΤΕ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ)

Ετικέτες

  • Αερ (3)
  • Αεροπορικά (56)
  • ΑμΕΑ (9)
  • ανακύκλωση (36)
  • αστικός χώρος (770)
  • Διάστημα (57)
  • Διάφορα (371)
  • Δοκίμιο (208)
  • Εκδηλώσεις-βιβλία (1891)
  • Ελεύθεροι χώροι (585)
  • Ενέργεια (452)
  • Ενέργεια ζώα (12)
  • ζώα (524)
  • Θεωρία (373)
  • ιστορία (1304)
  • κοινωνία (2666)
  • Κύπρος (38)
  • μεταξύ σοβαρού και αστείου (258)
  • Μνημεία (111)
  • Οργανώσεις-συλλογικότητες (1372)
  • Παραγωγή-περιβάλλον (1204)
  • Πολιτισμός (2939)
  • πρόσωπα (1457)
  • Τέχνη (3328)
  • τεχνολογία (502)
  • τοπίο (590)
  • τουρισμός (381)
  • υγεία (365)
  • Φύση (1006)
  • φυσικό περιβάλλον (663)
  • χιούμορ (17)

Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
oikoparaxenos
Ιστολόγιο για την οικολογία και τον πολιτισμό.....
Προβολή πλήρους προφίλ

Αναγνώστες

Θέμα Ταξίδια. Από το Blogger.