oikologein

Για όσους πάνε γυρεύοντας στο χώρο της Οικολογίας και του Πολιτισμού. Υπό τη διαχείριση του Γιάννη Σχίζα

Ημέρες ορειβασίας

Ημέρες ορειβασίας

Κυριακή 30 Νοεμβρίου 2025

Ἔρ­νεστ Χέ­μιν­γουεϊ (Ernest Hemingway): Γά­τα στή βρο­χή

 


By planodion on 30 Νοέμβριος 2025



Ἔρ­νεστ Χέ­μιν­γουεϊ (Ernest Hemingway)


Γά­τα στή βρο­χή

(Cat in the Rain)


ΥΟ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ ὅλοι κι ὅλοι εἶ­χαν κα­τα­λύ­σει στό ξε­νο­δο­χεῖο. Δέν γνώ­ρι­ζαν κα­νέ­ναν ἀπ’ ὅσους συ­ναν­τοῦ­σαν στίς σκά­λες φεύ­γον­τας ἤ γυ­ρί­ζον­τας στό δω­μά­τιό τους.

       Βρι­σκό­ταν στόν δεύ­τε­ρο ὄρο­φο κι ἔβλε­πε θά­λασ­σα. Ἐπί­σης, ἔβλε­πε στόν δη­μό­σιο κῆ­πο καί τό μνη­μεῖο τοῦ πο­λέ­μου. Ὑπῆρ­χαν ψη­λοί φοί­νι­κες καί πρά­σι­να παγ­κά­κια στόν δη­μό­σιο κῆ­πο. Ὅταν ὁ και­ρός ἦταν κα­λός ὑπῆρ­χε πάν­το­τε κά­ποιος καλ­λι­τέ­χνης μέ τό κα­βα­λέ­το του. Οἱ καλ­λι­τέ­χνες ἀγα­ποῦ­σαν τόν τρό­πο πού με­γά­λω­ναν οἱ φοί­νι­κες καί τά φω­τει­νά χρώ­μα­τα τῶν ξε­νο­δο­χεί­ων πού ἔβλε­παν στόν κῆ­πο καί τή θά­λασ­σα. Οἱ Ἰτα­λοί ἔρ­χον­ταν ἀπό μα­κριά γιά νά δοῦν τό μνη­μεῖο τοῦ πο­λέ­μου. Ἦταν μπρού­τζι­νο καί λαμ­πο­κο­ποῦ­σε στή βρο­χή. Ἔβρε­χε. Ἡ βρο­χή ἔστα­ζε ἀπό τίς φοι­νι­κιές. Τό νε­ρό σχη­μά­τι­ζε λι­μνοῦ­λες πά­νω στά χα­λι­κό­στρω­τα μο­νο­πά­τια. Ἡ θά­λασ­σα ἔσπα­γε σέ μιά μα­κριά γραμ­μή μές στή βρο­χή καί ὑπο­χω­ροῦ­σε στήν πα­ρα­λία γιά νά ἐπα­νέλ­θει καί νά σπά­σει ξα­νά σέ μιά μα­κριά γραμ­μή μές στή βρο­χή. Τ’ αὐ­το­κί­νη­τα εἶ­χαν φύ­γει ἀπό τήν πλα­τεία δί­πλα στό μνη­μεῖο. Ἀπέ­ναν­τι, στήν εἴ­σο­δο τοῦ κα­φέ, ἕνας σερ­βι­τό­ρος κα­θό­ταν κοι­τά­ζον­τας ἔξω στήν ἄδεια πλα­τεία.

       

Ἡ Ἀμε­ρι­κα­νί­δα σύ­ζυ­γος στε­κό­ταν στό πα­ρά­θυ­ρο χα­ζεύ­ον­τας ἔξω. Ἀκρι­βῶς κά­τω ἀπό τό πα­ρά­θυ­ρό τους ἦταν μιά γά­τα κου­λου­ρια­σμέ­νη κά­τω ἀπό ἕνα ἀπό τά πρά­σι­να τρα­πέ­ζια πού ἔστα­ζαν. Ἡ γά­τα προ­σπα­θοῦ­σε νά γί­νει ὅσο τό δυ­να­τόν πιό μι­κρή ὥστε νά μή βρέ­χε­ται.

       «Θά κα­τέ­βω νά πά­ρω ἐκεῖ­νο τό γα­τά­κι», εἶ­πε ἡ Ἀμε­ρι­κα­νί­δα σύ­ζυ­γος.

       «Θά τό κά­νω ἐγώ», προ­σφέρ­θη­κε ὁ ἄν­τρας της ἀπό τό κρε­βά­τι.

       «Ὄχι, θά τό πά­ρω ἐγώ. Τό καη­μέ­νο τό γα­τά­κι προ­σπα­θεῖ νά μεί­νει στε­γνό κά­τω ἀπό τό τρα­πέ­ζι.»

       Ὁ ἄν­τρας συ­νέ­χι­ζε νά δια­βά­ζει, ξα­πλω­μέ­νος καί στη­ριγ­μέ­νος σέ δύο μα­ξι­λά­ρια στά πό­δια τοῦ κρε­βα­τιοῦ.

       «Μή βρα­χεῖς», εἶ­πε.

       Ἡ γυ­ναί­κα κα­τέ­βη­κε τίς σκά­λες καί ὁ ἰδιο­κτή­της τοῦ ξε­νο­δο­χεί­ου ση­κώ­θη­κε καί ὑπο­κλί­θη­κε κα­θώς ἐκεί­νη περ­νοῦ­σε ἀπό τή ρε­σε­ψιόν. Τό γρα­φεῖο του ἦταν στό ἀκρια­νό πί­σω μέ­ρος τοῦ χώ­ρου. Ἦταν ἡλι­κιω­μέ­νος καί πο­λύ ψη­λός.

       «Il piove»(1), εἶ­πε ἡ σύ­ζυ­γος. Τῆς ἄρε­σε ὁ ξε­νο­δό­χος.

       «Si, si, Signera, brutto tempo. Εἶ­ναι πο­λύ κα­κός και­ρός.»

       Στε­κό­ταν πί­σω ἀπό τό γρα­φεῖο στό βά­θος τοῦ σκο­τει­νοῦ δω­μα­τί­ου. Ἡ γυ­ναί­κα τόν συμ­πα­θοῦ­σε. Τῆς ἄρε­σε ὁ σο­βα­ρός τρό­πος μέ τόν ὁποῖ­ον δε­χό­ταν ὁποιο­δή­πο­τε πα­ρά­πο­νο. Τῆς ἄρε­σε ἡ ἀξιο­πρέ­πειά του. Τῆς ἄρε­σε ὁ τρό­πος πού ἤθε­λε νά τήν ἐξυ­πη­ρε­τή­σει. Τῆς ἄρε­σε τό πῶς ἔνιω­θε γιά τό ἐπάγ­γελ­μα τοῦ ξε­νο­δό­χου. Τῆς ἄρε­σε τό γε­ρα­σμέ­νο βα­ρύ του πρό­σω­πο καί τά με­γά­λα του χέ­ρια. Μέ τήν συμ­πά­θειά της πρός ἐκεῖ­νον, ἄνοι­ξε τήν πόρ­τα κοι­τών­τας ἔξω. Ἔβρε­χε πιό δυ­να­τά. Ἕνας ἄν­τρας μέ ἀδιά­βρο­χο διέ­σχι­ζε τήν ἄδεια πλα­τεία πρός τό κα­φέ. Ἡ γά­τα θἄ­πρε­πε νἄ­ναι κά­που γύ­ρω πρός τά δε­ξιά. Ἴσως μπο­ροῦ­σε νά προ­χω­ρή­σει κά­τω ἀπό τά γεῖ­σα. Κα­θώς στε­κό­ταν στήν πόρ­τα, μιά ὀμ­πρέ­λα ἄνοι­ξε πί­σω της. Ἦταν ἡ κα­μα­ριέ­ρα πού φρόν­τι­ζε τό δω­μά­τιό τους.

       «Δέν πρέ­πει νά βρα­χεῖ­τε», χα­μο­γέ­λα­σε, μι­λών­τας ἰτα­λι­κά. Φυ­σι­κά, τήν εἶ­χε στεί­λει ὁ ξε­νο­δό­χος. Μέ τήν κα­μα­ριέ­ρα νά κρα­τά­ει τήν ὀμ­πρέ­λα πά­νω ἀπό τό κε­φά­λι της, περ­πά­τη­σε κα­τά μῆ­κος τοῦ λι­θό­στρω­του δρο­μί­σκου ὥσπου ἔφτα­σε κά­τω ἀπό τό πα­ρά­θυ­ρό τους. Τό τρα­πέ­ζι ἦταν ἐκεῖ, φω­τει­νό πρά­σι­νο, ξε­πλυ­μέ­νο ἀπό τή βρο­χή, ἀλ­λά ἡ γά­τα εἶ­χε φύ­γει. Ξαφ­νι­κά ἀπο­γο­η­τεύ­θη­κε. Ἡ κα­μα­ριέ­ρα τήν κοί­τα­ξε.

       «Χά­σα­τε κά­τι, Κυ­ρία;»

       «Ἦταν μιά γά­τα», εἶ­πε ἡ Ἀμε­ρι­κα­νί­δα.

       «Μιά γά­τα;»

       «Ναί, μιά γά­τα.»

       «Μιά γά­τα;» γέ­λα­σε ἡ κα­μα­ριέ­ρα. «Μιά γά­τα στή βρο­χή;»

       «Ναί», εἶ­πε ἐκεί­νη, «κά­τω ἀπό τό τρα­πέ­ζι». Κι ὕστε­ρα, «Ἄχ, τήν ἤθε­λα τό­σο πο­λύ. Ἤθε­λα ἕνα γα­τά­κι.»

       Ὅταν μι­λοῦ­σε ἀγ­γλι­κά τό πρό­σω­πο τῆς κα­μα­ριέ­ρας σκλή­ραι­νε.

       «Ἐλᾶ­τε, Κυ­ρία», εἶ­πε. «Πρέ­πει νά γυ­ρί­σου­με. Θά βρα­χεῖ­τε.»

       «Μᾶλ­λον ἔχεις δί­κιο», εἶ­πε ἡ Ἀμε­ρι­κα­νί­δα.

       Ἐπέ­στρε­ψαν περ­πα­τών­τας κα­τά μῆ­κος τοῦ μι­κροῦ δρό­μου καί μπῆ­καν μέ­σα. Ἡ κα­μα­ριέ­ρα ἔμει­νε ἔξω νά κλεί­σει τήν ὀμ­πρέ­λα. Κα­θώς ἡ Ἀμε­ρι­κα­νί­δα περ­νοῦ­σε τήν ρε­σε­ψιόν ὁ ἰδιο­κτή­της ὑπο­κλί­θη­κε ἀπό τό γρα­φεῖο του. Ἡ κο­πέ­λα ἔνιω­σε μέ­σα της ἕνα μι­κρό σφί­ξι­μο. Ὁ ἰδιο­κτήτης τήν ἔκα­νε νά αἰ­σθά­νε­ται μι­κρή καί τήν ἴδια στιγ­μή πραγ­μα­τι­κά ση­μαν­τι­κή. Γιά μιά στιγ­μή ἔνιω­σε πώς ἦταν ὑπέρ­τα­τα ση­μαν­τι­κή. Συ­νέ­χι­σε ἀνε­βαί­νον­τας τίς σκά­λες. Ἄνοι­ξε τήν πόρ­τα τοῦ δω­μα­τί­ου. Ὁ Τζώρτζ διά­βα­ζε στό κρε­βά­τι.

       «Πῆ­ρες τή γά­τα;» ρώ­τη­σε ἀφή­νον­τας κά­τω τό βι­βλίο.

       «Εἶ­χε φύ­γει.»

       «Ἀνα­ρω­τιέ­μαι ποῦ πῆ­γε», εἶ­πε, ξε­κου­ρά­ζον­τας τά μά­τια του ἀπό τό διά­βα­σμα.

       Ἐκεί­νη κά­θι­σε στό κρε­βά­τι.

       «Τήν ἤθε­λα τό­σο πο­λύ», εἶ­πε. «Δέν ξέ­ρω για­τί τήν ἤθε­λα τό­σο πο­λύ. Ἤθε­λα αὐ­τό τό μι­κρό γα­τά­κι.»

       «Δέν εἶ­ναι κα­θό­λου ὡραῖο νἄ­σαι ἕνα μι­κρό γα­τά­κι στή βρο­χή.» Ὁ Τζώρτζ διά­βα­ζε καί πά­λι.

       Ἐκεί­νη πῆ­γε καί κά­θι­σε μπρο­στά στόν κα­θρέ­φτη τῆς τουα­λέτ­τας κοι­τά­ζον­τας τόν ἑαυ­τό της μέ τόν κα­θρέ­φτη χει­ρός. Με­λε­τοῦ­σε τό προ­φίλ της, πρῶ­τα ἀπό τή μία πλευ­ρά κι ὕστε­ρα ἀπό τήν ἄλ­λη. Με­τά πα­ρα­τη­ροῦ­σε τό πί­σω μέ­ρος τοῦ κε­φα­λιοῦ καί τοῦ λαι­μοῦ της.

       «Δέν νο­μί­ζεις ὅτι θἄ­ταν κα­λή ἰδεα ν’ ἀφή­σω τά μαλ­λιά μου νά μα­κρύ­νουν;» ρώ­τη­σε, κοι­τά­ζον­τας ξα­νά τό προ­φίλ της.

       Ὁ Τζώρτζ σή­κω­σε τό βλέμ­μα του κι εἶ­δε τό πί­σω μέ­ρος τοῦ λαι­μοῦ της μέ τά πα­ρό­μοια μέ ἀγο­ρί­στι­κα κον­το­κου­ρε­μέ­να μαλ­λιά.

       «Μοῦ ἀρέ­σουν ὅπως εἶ­ναι.»

       «Ἔχω κου­ρα­στεῖ τό­σο πο­λύ μ’ αὐ­τά», εἶ­πε. «Ἔχω κου­ρα­στεῖ νά μοιά­ζω μέ ἀγό­ρι.»

       Ὁ Τζώρτζ με­τα­κι­νή­θη­κε στό κρε­βά­τι ἀλ­λά­ζον­τας θέ­ση. Δέν εἶ­χε πά­ρει τό βλέμ­μα του ἀπό πά­νω της ἀπ’ ὅταν ἄρ­χι­σε νά μι­λά­ει.

       «Δεί­χνεις πο­λύ ὡραία», εἶ­πε.

       Ἄφη­σε τόν κα­θρέ­φτη πά­νω στήν τουα­λέ­τα καί πῆ­γε στό πα­ρά­θυ­ρο κοι­τά­ζον­τας ἔξω. Εἶ­χε ἀρ­χί­σει νά σκο­τει­νιά­ζει.

       «Θέ­λω νά τρα­βή­ξω τά μαλ­λιά μου πί­σω ἁπα­λά καί σφι­χτά καί νά τά πιά­σω σ’ ἕναν με­γά­λο κό­τσο πού νά τόν αι­σθά­νο­μαι», εἶ­πε. «Θέ­λω νἄ­χω ἕνα γα­τά­κι νά κά­θε­ται στήν ἀγ­κα­λιά μου καί νά γουρ­γου­ρί­ζει ὅταν τό χαϊ­δεύω.»

       «Ναί;» εἶ­πε ὁ Τζώρτζ ἀπό τό κρε­βά­τι.

       «Καί θέ­λω νά τρώω σέ τρα­πέ­ζι μέ τά δι­κά μου ἀση­μι­κά καί θέ­λω κε­ριά. Καί θέ­λω νἄ­ναι Ἄνοι­ξη καί νά βουρ­τσί­ζω τά μαλ­λιά μου μπρο­στά σ’ ἕναν κα­θρέ­φτη καί θέ­λω ἕνα γα­τά­κι καί θέ­λω καί και­νούρ­για ροῦ­χα.»

       «Ὤχ, βού­λω­σ’ το καί βρές κά­τι νά δια­βά­σεις», εἶ­πε ὁ Τζώρτζ. Διά­βα­ζε πά­λι.

       Ἡ γυ­ναί­κα του κοι­τοῦ­σε ἔξω ἀπό τό πα­ρά­θυ­ρο. Εἶ­χε σκο­τει­νιά­σει ἐν­τε­λῶς τώ­ρα κι ἡ βρο­χή ἔπε­φτε ἀκό­μη πά­νω στίς φοι­νι­κιές.

       «Τέ­λος πάν­των, θέ­λω μιά γά­τα», εἶ­πε, «θέ­λω μιά γά­τα τώ­ρα. Ἄν δέν μπο­ρῶ νἄ­χω μα­κριά μαλ­λιά ἤ λί­γη χα­ρά, μπο­ρῶ νἄ­χω μιά γά­τα.»

       Ὁ Τζώρτζ δέν ἄκου­γε. Διά­βα­ζε τό βι­βλίο του. Ἡ σύ­ζυ­γός του κοί­τα­ζε ἔξω ἀπό τό πα­ρά­θυ­ρο στήν πλα­τεία, ἐκεῖ ὅπου εἶ­χε ἀνά­ψει τό φῶς. Κά­ποιος χτύ­πη­σε τήν πόρ­τα.

       «Πε­ρᾶ­στε», εἶ­πε ὁ Τζώρτζ. «Σή­κω­σε τό βλέμ­μα του ἀπό τό βι­βλίο.

       Στό κα­τώ­φλι στε­κό­ταν ἡ κα­μα­ριέ­ρα. Κρα­τοῦ­σε σφιγ­μέ­νη πά­νω της μιά με­γά­λη γά­τα ταρ­τα­ρού­γα(2) ἡ ὁποία κι­νιό­ταν πέ­ρα-δῶ­θε στό σῶ­μα της.

       «Συγ­γνώ­μη», εἶ­πε, «ὁ ἰδιο­κτή­της μοῦ ζή­τη­σε νά φέ­ρω αὐ­τό γιά τήν Κυ­ρία.»


Σημ.τ.μ.:
(1) Βρέ­χει.
(2) Το­rtο­ise-shell cat. Οἱ γά­τες Ταρ­τα­ροῦ­γες, ποὺ στὰ ἀγ­γλι­κά ἀπο­καλοῦν­ται χαϊ­δευ­τι­κὰ «torties», δὲν ἀπο­τε­λοῦν συγ­κε­κρι­μέ­νη ρά­τσα, ἀλ­λὰ δια­κρί­νον­ται ἀπὸ τὸ μο­να­δι­κὸ μο­τί­βο τοῦ τρί­χω­μα­τός τους. Αὐ­τὸ τὸ μο­τί­βο συν­δυά­ζει ἀπο­χρώ­σεις τοῦ μαύ­ρου, τοῦ κόκ­κι­νου, τοῦ πορ­το­κα­λὶ καὶ τοῦ κρὲμ σὲ ἕνα στὺλ patchwork ἢ ἂλ­λες μί­ξεις ποὺ τὸ κά­νουν νὰ μοιά­ζει μὲ κα­βού­κι χελώ­νας.


Πη­γή: Library of America

https://storyoftheweek.loa.org/2022/07/cat-in-rain.html

Τὸ «Cat in the Rain» δη­μο­σιεύ­τη­κε γιὰ πρώ­τη φο­ρὰ ἀπὸ τὶς ἐκ­δό­σεις Boni & Liveright τὸ 1925 στὴ συλ­λο­γὴ δι­η­γη­μά­των In OurTime.

Αναρτήθηκε από oikoparaxenos στις 5:38 π.μ.
Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου BlogThis!Κοινοποίηση στο XΜοιραστείτε το στο FacebookΚοινοποίηση στο Pinterest
Ετικέτες Πολιτισμός, Τέχνη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα
Εγγραφή σε: Σχόλια ανάρτησης (Atom)

Έργο της Κυριακής Δραγομένη

Έργο της Κυριακής Δραγομένη
Η καταλυτική δράση των οικολογικών οργανώσεων. "ΚΛΙΚ"στη φωτο

ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ

ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ
Στη Βουλγαρία, οι ανεμογεννήτριες είναι ελάχιστες - και αυτές μάλιστα είναι τοποθετημένες σε χερσαίο, πεδινό έδαφος....ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΠΕΤΡΕΣ

ΠΕΤΡΕΣ
Απλώς πέτρες, αλλά τόσο καλαίσθητες....ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

Έτσι εμπλουτίζουν το αστικό τοπίο

Έτσι εμπλουτίζουν το αστικό τοπίο
Στις βουλγαρικές πόλεις του Εύξεινου εμπλουτίζουν το αστικό τοπίο με διατάξεις όπως αυτή, που παράγει ήχους με το φύσημα του ανέμου..ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

Σαλβατόρ Νταλί

Σαλβατόρ Νταλί
Του ερωτισμού σου τα οράματα....ΚΛΙΚ τη φωτο

ΕΤΣΙ ΗΘΕΛΑΝ ΤΑ ΑΙΟΛΙΚΆ ΤΟΥΣ !

ΕΤΣΙ ΗΘΕΛΑΝ ΤΑ ΑΙΟΛΙΚΆ ΤΟΥΣ !
Πριν μερικά χρόνια, η εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ" δημοσίευε αυτό το σκαρίφημα (ευτυχώς μόνο !) μιας ομάδας πανεπιστημιακών στην Θράκη, που φαντασίωναν με αυτό το τρόπο την παρανοϊκή εξέλιξη της αιολικής ιδέας : Αεμογεννήτριες παντού, σήμερα στα Μετέωρα και αύριο στην Ακρόπολη !

Με το τρόπο του Γ.Σ

Όσο προχωρεί ο καιρός και τα γεγονότα, ζω ολοένα με το εντονώτερο συναίσθημα πως δεν είμαστε στην Ελλάδα, πως αυτό το κατασκεύασμα που τόσο σπουδαίοι και ποικίλοι απεικονίζουν καθημερινά δεν είναι ο τόπος μας αλλά ένας εφιάλτης με ελάχιστα φωτεινά διαλείμματα, γεμάτα μια πολύ βαριά νοσταλγία.


Πηγή: Γιώργος Σεφέρης - Μέρες Γ΄


Συμβαίνουν εις τας Σερβίας......

Συμβαίνουν εις τας Σερβίας......
Με αυτό το τρόπο ενημερώνουν τους υποψηφιους πελάτες μιας χαρτοπαικτικής λέσχης ότι απαγορεύεται η οπλοφορία εντός της αιθούσης..

Ανθρωπολογία της παρακμής

Το πέρασμά μου από διάφορες θέσεις της δημόσιας, της επαγελματικής και της κοινωνικής ζωής, με έπεισε για την ύπαρξη μούτσων που θέλουν να γίνουν καμαρότοι ακόμη και τότε που το καράβι βυθίζεται. Αισθάνομαι υποχρεωμένος να κοινοποιήσω αυτή την αλήθεια στον κάθε ένα που μπορώ να επηρεάσω και που προβληματίζεται για την ανθρωπολογία της παρακμής.

Λίστα ιστολογίων

  • Newsroom | naftemporiki.gr
    Κακοκαιρία Byron: 331 κλήσεις στην Πυροσβεστική σε Αττική και Πελοπόννησο
    Πριν από 37 δευτερόλεπτα
  • What's new
    The hidden harm from salmon farming
    Πριν από 23 ώρες
  • dasarxeio.com
    Καθορισμός της αμοιβής των διαμεσολαβητών που μετέχουν σε διαδικασία κτηματολογικής διαμεσολάβησης
    Πριν από 23 ώρες
  • Δασαμάρι S.O.S.
    Η νέα μόδα στη διαχείριση των δασών. Καινούργια σχήματα, παλιά άγνοια.
    Πριν από 3 ημέρες
  • oikoniki
    ΚΑΛΟ ΒΟΛΙ, ΚΥΡΙΕ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ
    Πριν από 1 εβδομάδα
  • Γη και Ελευθερία.
    Σαράνταινα.
    Πριν από 1 εβδομάδα
  • Πόλεις και Πολιτικές
    BARCELONA IMPULSA : οδικός χάρτης για την οικονομική προώθηση της Βαρκελώνης έως το 2035
    Πριν από 4 εβδομάδες
  • Define Normal
    Ο βραχόκηπος με το όνομα Ναυτίλος στο κτήμα Συγγρού
    Πριν από 6 μήνες
  • art noise
    National Gallery of London
    Πριν από 10 μήνες
  • Painting of the Day, Daily Oil Paintings by Delilah
    Bee and Christmas lights
    Πριν από 1 χρόνια
  • ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
    Παράταση ζωής
    Πριν από 1 χρόνια
  • Υμηττός - Υψίπολις
    ‘’ΕΞΗΜΕΡΩΣΗ’’ του ΔΗΜΟΣΘΕΝΗ ΠΑΠΑΜΑΡΚΟΥ
    Πριν από 5 χρόνια
  • archaeopteryx
    Τα πολλά αιολικά και φ/β αυξάνουν (πολύ) το κόστος του συστήματος. (Τα λίγα, το αυξάνουν λιγότερο). Φάτε μάτια ψάρια...
    Πριν από 6 χρόνια
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ
    SOS! Με υπογραφή του Υπουργού Περιβάλλοντος κου Χατζηδάκη καταστρέφεται το ΓΕΩΠΑΡΚΟ ΣΗΤΕΙΑΣ
    Πριν από 6 χρόνια
  • GREEK FORESTS
    ΟΙ ΡΥΠΟΙ ΤΗΣ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑΣ ΦΘΑΝΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΕΜΒΡΥΟ.
    Πριν από 6 χρόνια
  • arts
    Αν η Αθήνα: Ομαδική εικαστική έκθεση στον Ιανό
    Πριν από 6 χρόνια
  • Agrokarma
    Πριν από 8 χρόνια
  • Archetype: To πιο ενημερωμένo 'περιοδικό' για αρχιτέκτονες
Εμφάνιση 5 Εμφάνιση όλων

Με ενδιαφέρουν

http://www.monumenta.org/



https://eepf.gr/el



http://www.eduportal.gr/


http://omilosfi.gr/


https://www.facebook.com/polikmag/


www.urbanpoint.gr/


https://apopeirates.blogspot.com/




http://greekarchitects.gr


http:/

http://ophioussa.blogspot.com/

/prasinoi.gr/category/sta-media/

http://www.nomosphysis.org.gr/



http://www.topontiki.gr/


www.pezoporia.gr



http://antigoldgr.org/

Αρχειοθήκη ιστολογίου

  • ▼  2025 (1095)
    • ►  Δεκεμβρίου (15)
    • ▼  Νοεμβρίου (115)
      • Η ευθύνη μας
      • "ΕΝΟΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ" ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΥ ΕΚΔΟΘ...
      • Ἔρ­νεστ Χέ­μιν­γουεϊ (Ernest Hemingway): Γά­τα στή...
      • ΒΙΩΣΙΜΗ ΠΟΛΗ
      • Ανάγκη για μια νέα ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
      • ΓΟΡΓΟΠΟΤΑΜΟΣ
      • Προϋπολογισμός 2026: Ίδια αντιλαϊκή πολιτική ….αλλ...
      • ΟΤΑΝ ΑΝΘΟΥΣΕ Η ΓΕΙΤΟΝΙΑ
      • Νί­κος Νι­κο­λά­ου-Χα­τζη­μι­χα­ήλ: Ἡ Ἁγία Ρόδη ἡ ...
      • ΔΗΜΟΣ ΠΡΕΣΠΩΝ και ΕΛΛΕΤ ενώνουν δυνάμεις για την ...
      • COP30: Πόσο ειλικρινείς είναι οι “υπερασπιστές” το...
      • Γεωπολιτικές ανακατατάξεις στην Ανατολική Μεσόγειο...
      • Πάνος Νιαβής : Το μαύρο γάλα της ήττας
      • «Βλέπω Άλλες Κούκλες και ακούω την ιστορία του Κου...
      • Η «μικρή κυρία» Μις Μαρπλ και ο «μικρός κύριος» Πο...
      • Εὐ­θύ­μιος Λέν­τζας: Γε­μᾶ­τος στορ­γή
      • Εκδήλωση για εκπαιδευτικούς
      • Horace McCoy : «ΣΚΟΤΩΝΟΥΝ ΤΑ ΑΛΟΓΑ ΟΤΑΝ ΓΕΡΑΣΟΥΝ»
      • Χε­σοὺς Κα­στε­γιά­νος (Jesús Castellanos): Ἡ ἀγω­...
      • ΣΠΑΜΕ ΤΗ ΣΙΩΠΗ
      • Καλός συνταξιούχος, ο νεκρός συνταξιούχος…
      • Chassan Kanafani, Διηγήματα
      • ΑΡΚΑΔΙΑ ΧΑΙΡΕ !
      • Η πιο ριζοσπαστική πράξη σήμερα είναι να υπερασπίζ...
      • 21 Νοε. 2025:ΤΙΜΗ ΣΤΙΣ ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
      • «Αναρρίχηση κειμένου» του Θοδωρή Γκόνη
      • Άλλη μια Κακοποίηση Θαλάσσιων Θηλαστικών: Η Ανοχή ...
      • ΟΙ ΜΟΝΟΛΟΓΟΙ ΤΩΝ ΣΥΝΟΡΩΝ
      • 21 Νοεμβρίου, 2010
      • Στεφανία Στεφάνου: Μορφές
      • Η ΠΑΤΡΙΔΟΓΝΩΣΙΑ ΤΗΣ ΚΥΨΕΛΗΣ
      • «Η Άλλη Κούκλα χτυπά την πόρτα μας» Αφηγήσεις, Ιστ...
      • ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΣΕ ΠΑΛΙΕΣ ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΝΟΙΚΊΕΣ
      • Δημήτρη Ψαθά, "ΦΟΝ ΔΗΜΗΤΡΑΚΗΣ"
      • TΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΗ
      • Κάρ­λο Μαν­τσό­νι (Carlo Manzoni): Ὁ ὀδον­τί­α­τρος
      • Επιστολή με πάνω από 350 υπογραφές: «Τα παιδιά της...
      • Μέρες Ολόκληρες στα Δέντρα
      • «Πολύ Κακό για το Τίποτα»
      • «Στη σκιά της βελανιδιάς - Μνήμες, βιώματα και ιστ...
      • Ελεύθερες, στην αιχμαλωσία
      • Δηλώστε συμμετοχή για τα Βραβεία Ευρωπαίων Πολιτών...
      • Λίγα λόγια από τον μαθητή για τον δάσκαλο
      • Δέ­σποι­να Καϊ­τα­τζῆ-Χου­λιού­μη: Ἔχει ἕνα κέ­φι ...
      • Πάνος Νιαβής :Το μαύρο γάλα της ήττας
      • Πολυτεχνείο 2025: κάνε το όπως το ‘73
      • ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΝΗΘΑ !
      • Ἀρί­στει­δες Φερ­νάν­τες (Arístides Fernández): Πα...
      • ΑΘΗΝΑ 200 χρόνια και κτίρια
      • ΤΟ ΝΕΡΟ ΝΕΡΑΚΙ
      • «Φτου και Τρ_αίνω!»
      • Ελεύθερες στην αιχμαλωσία
      • Κουκλοπαράσταση «Θα κάνω ΜΠΑΜ!» από τον Θίασο "Cel...
      • Έχει όρια η σάτιρα;
      • Ο δρόμος του Ποσειδώνη
      • Ποια λογική δικαιολογεί την καταστροφή του φυσικού...
      • Η εξέγερση του Πολυτεχνείου παραμένει ζωντανή στη ...
      • Το "Δόντι" στην Πάτρα : "Ο συγγραφέας, ο εκδότης κ...
      • EKΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗ
      • ΗΛΕΙΑΚΟ ΦΩΣ ΣΤΟΥ ΖΩΓΡΑΦΟΥ
      • ΠΡΟΦΟΡΙΚΉ ΙΣΤΟΡΙΑ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ
      • Louis Althusser : Για την αναπαραγωγή Ιδεολογ...
      • Φοίβος Καρακίτσος : 5 ημέρες Ένα σύντομο ταξίδι σο...
      • Ο κατακερματισμός της αντιπολίτευσης και η ανάγκη ...
      • Τα παιδιά μαζεύουν τις ελιές στον Κήπο - Παιδική ...
      • Βάλτερ Μπένγιαμιν (Walter Benjamin): Γύρ­να πί­σω!...
      • ΑΜΠΕΛΟΦΥΛΛΟΣΟΦΙΑΣ ΤΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ
      • ΑΠΟ ΚΛΙΜΑ Κ ΩΣΗ
      • ΗΜΕΡΑ ΜΝΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΙΜΗΣ
      • ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ : ΕΠΙΔΑΥΡΟΣ - ΝΑΥΠΛΙΟ - ΤΟΛΟ
      • ΤΕΧΝΟΛΑΪΚΙΣΜΟΣ
      • Όχι νέα δεσμά ορυκτών καυσίμων για την Ελλάδα
      • «Kumku Yamki» Μία δια-ηλικιακή παράσταση μουσικού ...
      • Μουσικές εκδηλώσεις στη μνήμη του Μουσουργού Δημήτ...
      • ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΑΡΓΟΛΙΚΑ ΒΟΥΝΑ
      • «Για ένα πουκάμισο αδειανό, για ένα ΣΥΡΙΖΑ»
      • Τά­κης Γε­ράρ­δης: Ἡ γριὰ μά­να
      • ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΤΕΜΠΩΝ ΣΤΙΣ ΡΑΓΕΣ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ
      • Κοραής Δαμάτης: καλοήθη παράσιτα
      • Συμμετέχοντας στον Μαραθώνιο
      • Πρόσκληση 'στην φωτογραφική έκθεση - παρουσίαση το...
      • ΘΑ ΜΕΙΝΟΥΜΕ ΜΑΖΙ ΣΟΥ
      • Περί των ΕΛΤΑ ο λόγος...
      • Τι υποστηρίξατε στο συνέδριο της ΚΕΔΚΕ κ. Δήμαρχε ...
      • Το μέλλον της εργασίας πρέπει να είναι ανθρώπινο
      • Π Ρ Ο Σ Κ Λ Η Σ Η
      • Πάμ­πλο Μπρά­ου (Pablo Brau): Ο ἥρωας
      • SUPPORT DIDIS ARCHITECTURE AND FANTASY
      • «Mapping Chaos», ατομική έκθεση του Σταμάτη Κοζά σ...
      • Ελληνικές απαιτήσεις κατά της Τουρκίας
      • Κυριακή 16 Νοέμβρη 2025, στις 10:00: Πεζοπορία στη...
      • Ο ΟΣΔΕΛ ξεκινά μεγάλη Πανελλαδική Καμπάνια για την...
      • ΤΟ ΟΥΦΟ ΠΟΥ ΕΡΧΕΤΑΙ
      • Άλλο ένα Περιβαλλοντικό Έγκλημα σε Εξέλιξη με Αποδ...
      • Η κυβέρνηση έλαβε γράμμα από τους πολίτες για τα ΕΛΤΑ
      • Νί­κος Νι­κο­λά­ου‑Χα­τζη­μι­χα­ήλ: Δια­δρο­μὴ εἴ­...
      • Τα νερά της Ευρυτανίας είναι ταυτότητα, είναι ζωή ...
      • Χρειάζεται πολιτικό θάρρος για την οικοδόμηση καλύ...
      • ΠΕΖΟΠΟΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΝΗΘΑΣ
      • Πρώτη φορά στη δημοσιότητα, με πρωτοβουλία του ΟΣΔ...
    • ►  Οκτωβρίου (91)
    • ►  Σεπτεμβρίου (96)
    • ►  Αυγούστου (62)
    • ►  Ιουλίου (72)
    • ►  Ιουνίου (98)
    • ►  Μαΐου (134)
    • ►  Απριλίου (102)
    • ►  Μαρτίου (101)
    • ►  Φεβρουαρίου (121)
    • ►  Ιανουαρίου (88)
  • ►  2024 (1208)
    • ►  Δεκεμβρίου (126)
    • ►  Νοεμβρίου (111)
    • ►  Οκτωβρίου (105)
    • ►  Σεπτεμβρίου (94)
    • ►  Αυγούστου (48)
    • ►  Ιουλίου (89)
    • ►  Ιουνίου (103)
    • ►  Μαΐου (98)
    • ►  Απριλίου (130)
    • ►  Μαρτίου (110)
    • ►  Φεβρουαρίου (103)
    • ►  Ιανουαρίου (91)
  • ►  2023 (873)
    • ►  Δεκεμβρίου (108)
    • ►  Νοεμβρίου (101)
    • ►  Οκτωβρίου (73)
    • ►  Σεπτεμβρίου (88)
    • ►  Αυγούστου (37)
    • ►  Ιουλίου (62)
    • ►  Ιουνίου (72)
    • ►  Μαΐου (67)
    • ►  Απριλίου (64)
    • ►  Μαρτίου (68)
    • ►  Φεβρουαρίου (68)
    • ►  Ιανουαρίου (65)
  • ►  2022 (868)
    • ►  Δεκεμβρίου (76)
    • ►  Νοεμβρίου (96)
    • ►  Οκτωβρίου (84)
    • ►  Σεπτεμβρίου (92)
    • ►  Αυγούστου (39)
    • ►  Ιουλίου (79)
    • ►  Ιουνίου (74)
    • ►  Μαΐου (65)
    • ►  Απριλίου (59)
    • ►  Μαρτίου (70)
    • ►  Φεβρουαρίου (68)
    • ►  Ιανουαρίου (66)
  • ►  2021 (882)
    • ►  Δεκεμβρίου (90)
    • ►  Νοεμβρίου (96)
    • ►  Οκτωβρίου (95)
    • ►  Σεπτεμβρίου (85)
    • ►  Αυγούστου (64)
    • ►  Ιουλίου (72)
    • ►  Ιουνίου (69)
    • ►  Μαΐου (66)
    • ►  Απριλίου (58)
    • ►  Μαρτίου (64)
    • ►  Φεβρουαρίου (57)
    • ►  Ιανουαρίου (66)
  • ►  2020 (956)
    • ►  Δεκεμβρίου (77)
    • ►  Νοεμβρίου (70)
    • ►  Οκτωβρίου (63)
    • ►  Σεπτεμβρίου (63)
    • ►  Αυγούστου (52)
    • ►  Ιουλίου (89)
    • ►  Ιουνίου (94)
    • ►  Μαΐου (85)
    • ►  Απριλίου (89)
    • ►  Μαρτίου (83)
    • ►  Φεβρουαρίου (98)
    • ►  Ιανουαρίου (93)
  • ►  2019 (1184)
    • ►  Δεκεμβρίου (108)
    • ►  Νοεμβρίου (97)
    • ►  Οκτωβρίου (93)
    • ►  Σεπτεμβρίου (84)
    • ►  Αυγούστου (58)
    • ►  Ιουλίου (79)
    • ►  Ιουνίου (116)
    • ►  Μαΐου (141)
    • ►  Απριλίου (123)
    • ►  Μαρτίου (100)
    • ►  Φεβρουαρίου (101)
    • ►  Ιανουαρίου (84)
  • ►  2018 (1160)
    • ►  Δεκεμβρίου (117)
    • ►  Νοεμβρίου (141)
    • ►  Οκτωβρίου (107)
    • ►  Σεπτεμβρίου (114)
    • ►  Αυγούστου (77)
    • ►  Ιουλίου (76)
    • ►  Ιουνίου (81)
    • ►  Μαΐου (99)
    • ►  Απριλίου (72)
    • ►  Μαρτίου (100)
    • ►  Φεβρουαρίου (93)
    • ►  Ιανουαρίου (83)
  • ►  2017 (706)
    • ►  Δεκεμβρίου (62)
    • ►  Νοεμβρίου (94)
    • ►  Οκτωβρίου (96)
    • ►  Σεπτεμβρίου (57)
    • ►  Αυγούστου (27)
    • ►  Ιουλίου (49)
    • ►  Ιουνίου (40)
    • ►  Μαΐου (62)
    • ►  Απριλίου (56)
    • ►  Μαρτίου (65)
    • ►  Φεβρουαρίου (54)
    • ►  Ιανουαρίου (44)
  • ►  2016 (665)
    • ►  Δεκεμβρίου (60)
    • ►  Νοεμβρίου (62)
    • ►  Οκτωβρίου (49)
    • ►  Σεπτεμβρίου (61)
    • ►  Αυγούστου (48)
    • ►  Ιουλίου (42)
    • ►  Ιουνίου (47)
    • ►  Μαΐου (64)
    • ►  Απριλίου (59)
    • ►  Μαρτίου (63)
    • ►  Φεβρουαρίου (51)
    • ►  Ιανουαρίου (59)
  • ►  2015 (705)
    • ►  Δεκεμβρίου (63)
    • ►  Νοεμβρίου (60)
    • ►  Οκτωβρίου (81)
    • ►  Σεπτεμβρίου (63)
    • ►  Αυγούστου (52)
    • ►  Ιουλίου (42)
    • ►  Ιουνίου (65)
    • ►  Μαΐου (49)
    • ►  Απριλίου (62)
    • ►  Μαρτίου (75)
    • ►  Φεβρουαρίου (45)
    • ►  Ιανουαρίου (48)
  • ►  2014 (548)
    • ►  Δεκεμβρίου (40)
    • ►  Νοεμβρίου (52)
    • ►  Οκτωβρίου (56)
    • ►  Σεπτεμβρίου (46)
    • ►  Αυγούστου (36)
    • ►  Ιουλίου (41)
    • ►  Ιουνίου (40)
    • ►  Μαΐου (38)
    • ►  Απριλίου (44)
    • ►  Μαρτίου (54)
    • ►  Φεβρουαρίου (51)
    • ►  Ιανουαρίου (50)
  • ►  2013 (423)
    • ►  Δεκεμβρίου (40)
    • ►  Νοεμβρίου (38)
    • ►  Οκτωβρίου (40)
    • ►  Σεπτεμβρίου (34)
    • ►  Αυγούστου (22)
    • ►  Ιουλίου (33)
    • ►  Ιουνίου (28)
    • ►  Μαΐου (50)
    • ►  Απριλίου (37)
    • ►  Μαρτίου (34)
    • ►  Φεβρουαρίου (31)
    • ►  Ιανουαρίου (36)
  • ►  2012 (308)
    • ►  Δεκεμβρίου (29)
    • ►  Νοεμβρίου (30)
    • ►  Οκτωβρίου (38)
    • ►  Σεπτεμβρίου (27)
    • ►  Αυγούστου (21)
    • ►  Ιουλίου (18)
    • ►  Ιουνίου (23)
    • ►  Μαΐου (28)
    • ►  Απριλίου (33)
    • ►  Μαρτίου (43)
    • ►  Φεβρουαρίου (16)
    • ►  Ιανουαρίου (2)
  • ►  2011 (7)
    • ►  Νοεμβρίου (1)
    • ►  Σεπτεμβρίου (1)
    • ►  Ιουλίου (2)
    • ►  Ιουνίου (1)
    • ►  Μαΐου (1)
    • ►  Μαρτίου (1)
  • ►  2010 (1)
    • ►  Νοεμβρίου (1)

Λεονάρντο Ντα Βίντσι

Λεονάρντο Ντα Βίντσι
Με την ευκαιρία της έκθεσής του στην Αθήνα......ΚΛΙΚ στη φωτο

Dirt road, της Delilah

Dirt road, της Delilah

Βουλγαρία, Εύξεινος Πόντος

Βουλγαρία, Εύξεινος Πόντος
Ένας τρόπος για να ρυθμίσουν τις ακτές...Το ύψος του κτιρίου ανυπόφορο...ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

ΝΤΕΡΣΟΥ ΟΥΖΑΛΑ

ΝΤΕΡΣΟΥ ΟΥΖΑΛΑ
Πολύτιμο το έργο του Βλαντιμίρ Αρσένιεβ, έδωσε την έμπνευση στον Ακίρα Κουροσάβα να γυρίσει ένα αριστούργημα...Τώρα κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Στοχαστής

Με τον αξέχαστο Ευθύμη Παπαδημητρίου

Με τον αξέχαστο Ευθύμη Παπαδημητρίου

ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ

ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ
Είναι τοποθετημένος σε ένα από τα υψώματα της Επτάλοφης Ρώμης, στη Βίλα Μποργκέζε

ΤΙΒΕΡΗΣ

ΤΙΒΕΡΗΣ
Ο Τίβερης στη Ρώμη δεν είναι μικρός ποταμός. Η κάπαρη πάντως μπορεί να ξεφυτρώνει μέσα από τις πέτρες που τον περιβάλλουν

Δια χειρος Pino Pandolfini

Δια χειρος Pino Pandolfini
Στη Video Art...

Σασπένς στις αποδράσεις...

Σασπένς στις αποδράσεις...
Παλαιοκώστας, και μην τον είδατε...

Στέφανος Ρόκος

Στέφανος Ρόκος
Μια πόλη υπό διαστημική απειλή; Ίσως...

ΠΑΛΕΡΜΟ

ΠΑΛΕΡΜΟ
Γίγαντες- δέντρα κοσμούν τον βοτανικό κήπο του Παλέρμα, προαναγγέλοντας τον ερχομό της Αφρικής...

Φωτογραφια

Φωτογραφια
Με το τρόπο του Δημήτρη Βερούχη

ΜΗΝ ΕΙΣΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΑΣ- ΝΑ EIΣΑΙ ΟΙΚΟΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ

ΜΗΝ ΕΙΣΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΑΣ- ΝΑ EIΣΑΙ  ΟΙΚΟΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ
.

ΘΟΔΩΡΟΣ 1931-2018

ΘΟΔΩΡΟΣ  1931-2018
Ο Θεόδωρος Παπαδημητρίου γνωστός απλά ως Θόδωρος, υπήρξε σημαντικός Έλληνας γλύπτης με διεθνή αναγνώριση.

Φαίδων Πατρικαλάκις, 1935-2017

Φαίδων Πατρικαλάκις, 1935-2017
Εξωφυλλο του βιβλιου που δεν μπορεσε ο ιδιος να απολαύσει, γιατι στο μεταξύ τον βρήκε ο θάνατος....Κλικ στην εικονα

Δημιούργημα της VIVART

Δημιούργημα της VIVART
Είναι εκτεθειμένα τόσο μακριά (Γιανίτσι της Εύβοιας) πλην όμως δείχνουν κοντινά με τα πιο γνήσια αισθήματά μας

ΤΣΟΥΧΤΡΑ, του Γιάννη Στρούμπα

ΤΣΟΥΧΤΡΑ, του Γιάννη Στρούμπα
"Μόλις τη βγάλαν στην ακτή με την απόχη . - Τεράστια σαν ταψί, --γαλάζια και λευκή. –Αν και τεμαχισμένη πια –ριγώ και μόνο στη θωριά της--------Όπως αρμόζει άλλωστε---σε μια γαλανόλευκη

Laszlo Koday

Laszlo Koday
"¨ομορφο άγγιγμα".

Τόσο τρυφερό !

Τόσο τρυφερό !

ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΠΑΝΤΕΛΙΔΗΣ

ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΠΑΝΤΕΛΙΔΗΣ
Η νεολαία έχει ανάγκη από είδωλα, αλλά αυτή η εξαρτησιακή σχέση θα μπορούσε να είναι πιο καλαίσθητη

ΤΟΠΙΟ

ΤΟΠΙΟ
Βικέντιος Μποκατσιάμπης

Μουσείο στο Ελληνικό

Μουσείο στο Ελληνικό
Η φωτογραφία έχει μόνο μουσειακή αξία, οι "επιβάτες" απλώς ανέρχονται σε ένα παροπλισμένο τζάμπο που "κείτεται" στο παλιό αεροδρόμιο Ελληνικού, δίπλα στο (διεκδικούμενο) μουσείο της Ολυμπιακής....ΚΛΙΚ στην ΕΙΚΟΝΑ

ARCHAEOPTERYX

ARCHAEOPTERYX
Εγκαθιστούν ανεμογεννήτριες στα ευρυτανικά βουνά, αυτοί, οι άσχετοι, οι υπαλληλίσκοι των αεριτζήδων. ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

ΥΠΕΡΟΧΟ ΜΑΤΑΚΙ

ΥΠΕΡΟΧΟ ΜΑΤΑΚΙ
Υπέροχο γατάκι, αλλά και το ματάκι της δεν πάει πίσω.....

ΩΣ ΠΡΟΒΑΤΑ ΕΠΙ ΜΝΗΜΟΝΙΟΝ

ΩΣ ΠΡΟΒΑΤΑ ΕΠΙ ΜΝΗΜΟΝΙΟΝ
Το ένα πρόβατο λέει στο άλλο : "Ησύχασε σου λέω! Για ντους μας πάνε !"

ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΚΛΕΟΠΑΣ


Τι κακιά μετάλλαξη έπαθε ο πίθηκος και προέκυψε το είδος μας;

Έ, κύριε Δαρβίνε;

«ΟΚΤΩ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ», περιοδικό ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΚΟΖΑΝΗΣ, τεύχος 176-177

Γιάννης Κουνέλης, 2017

Γιάννης Κουνέλης, 2017
Ανώνυμο έργο του, 2003

Με αφορμή τον θάνατο του Κρίστοφερ Λη

Lee
Συντάσσω ποίημα υπό απειλή
Σαν σε έργο τρόμου του Κρίστοφερ Λή
Σαν τρομοκρατημένος και από άλλους Lee –
Π.χ από τον καρατίστα μαχητή Μπρους Λη –
ή απ’ τον Νότιο στρατηγό, επίσης Λη

Εις τον ορίζοντα δεν βλέπω τη ζωή καλή
Από διαπραγματεύσεις αναμένω τη χαριστική βολή
Για την Ελλάδα δε, αλοί και τρισαλοί!
Για τα άτομα, άγνωστη η μοίρα η τρελή
Το μόνο βέβαιο, πως επιπλέουν οι φελλοί
ΓΙΑΓΚΟΣ ΡΑΠΤΗΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΡΧΙΑ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΡΧΙΑ
«Ο Ράμφος δεν είναι καθηγητής στο πανεπιστήμιο κι όταν μιλάει δεν μιλάει για να υπερασπιστεί τον θεσμό από τον οποίον βιοπορίζεται. Μιλάει για να υπερασπιστεί τις απόψεις του. Είναι καθαρόαιμος διανοητής και την αξιοπιστία του την αντλεί από την ίδια του τη σκέψη. Να είστε βέβαιοι πως αν ήταν καθηγητής πανεπιστημίου θα τον αντιμετώπιζαν με σεβασμό και δέος, καθότι η ωραία μας επαρχία τα σύνδρομά της δεν τα ξεπερνάει με τίποτε».ΤΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ ΚΛΙΚ στην ΕΙΚΟΝΑ

Φωτογραφιζω- αρα υπαρχω !

Φωτογραφιζω- αρα υπαρχω !
Μου την δίνει αυτή η παρανοϊκή εμμονή στην φωτογράφηση των πάντων....Η σύγχρονη φωτογραφοποιϊα έχει καταστρέψει την παλιά, που ήταν πρωτίστως ανθολόγηση και επιλογή των πλάνων...

Λολοσίδης Γιώργος

Λολοσίδης Γιώργος
.

ΤΟΤΟΣ FOR EVER

ΤΟΤΟΣ FOR EVER

Στέφανος Σταμέλλος

Στέφανος Σταμέλλος
Ο γνωστός ορειβάτης Στέφανος Σταμέλλος, σε ένα μεγάλο οδοιπορικό του στις ακτές του Μαλιακού, συναντά έξω από ένα εξοχικό αυτή την πινακίδα.... 'Ηθος Μαφίας, που προφανώς παραμένει ατιμώρητο για πολύ καιρό - κατά πως δείχνουν οι σκουριές...

Eνός λεπτού σιγή για τον Λουκάνικο

Eνός λεπτού σιγή για τον Λουκάνικο
Ήταν ο πιο αγαπητός σκύλος στο χώρο των αντιμνημονιακών ζωόφιλων. Θα μας λείψει - κάπου θα θέλαμε να του προσφέρουμε ένα πλούσιο γεύμα και να τον πάμε βόλτα στη πλατεία Συντάγματος

«Η τσούσκα», του Κάρολου Τσίζεκ

«Η τσούσκα», του Κάρολου Τσίζεκ
Σ΄ένα ουγγρικό, θυμάμαι οβελιστήριο, - Μια πιπεριά, που μοιάζει με καρδούλα, - Μα αν τη γευτείς, σου κατακαίει τα ούλα - Μου έκανε τη μπουκιά σωστό μαρτύριο - Μ’ έχουν και τα φιλιά σου έτσι ρημάξει - Μου άναψες μια φωτιά, που θα με κάψει

Αγαθόν το εξομολογείσθαι....

Αγαθόν το εξομολογείσθαι....
Ο εκδότης ισχυρίζεται ότι «ο δρόμος για την οικολογική κόλαση είναι στρωμένος με τριαντάφυλλα», πράγμα που με βάζει σε σκέψεις : Υπάρχει οικολογική κόλαση- κοντολογίς ένας «άλλος κόσμος» όπου οι διάβολοι βασανίζουν τους αμαρτωλούς με βιοδιασπώμενα μαστίγια και καζάνια από ανακυκλωμένο σκραπ μετάλλων ; Πάντως εύχομαι το βιβλίο να είναι διαφορετικό από τους ισχυρισμούς του εκδότη…

ΗΛΙΑΣ ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ 1946-2013

ΗΛΙΑΣ  ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ 1946-2013
Νηφάλιες - κάτω από τη στάχτη - του χινοπωρινού ουρανού - νανουρίζουνε ανάλαφρα - τον ίσκιο των ονείρων τους - σαν αδελφούλες δίδυμες - που ψιθυρίζουνε στον άνεμο – μέσα απ’ τα στάχυα («Λίμνες της Χαλκιδικής», από τη ποιητική συλλογή «Στροφή»)

Βρες χρόνο...



Βρες Χρόνο για Δουλειά – / Αυτό είναι το
Τίμημα της Ευτυχίας
Βρες Χρόνο για Σκέψη – / Αυτό είναι η Πηγή της Δύναμης
Βρες Χρόνο για Παιγνίδι – / Αυτό είναι το Μυστικό της Αιώνιας Νιότης
Βρες Χρόνο για Διάβασμα – / Αυτό είναι το Θεμέλιο της Γνώσης
Βρες Χρόνο να είσαι Φιλικός – / Αυτό είναι ο Δρόμος προς την Ευτυχία
Βρες Χρόνο για Όνειρα – / Αυτά θα τραβήξουν το Όχημά σου ως τα’ Αστέρια
Βρες Χρόνο ν’ Αγαπάς και ν’ Αγαπιέσαι – / Αυτό είναι το Προνόμιο των Θεών
Βρες Χρόνο να κοιτάς Ολόγυρά σου – / Είναι πολύ σύντομη η μέρα για να είσαι
εγωϊστής
Βρες Χρόνο να Γελάς – / Αυτό είναι η Μουσική της Ψυχής
Βρες Χρόνο να είσαι Παιδί – / Για να νιώθεις Αυθεντικά Ανθρώπινος

ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ

Μη-οπτικό τοπίο

Μη-οπτικό τοπίο
Υπάρχει ένα βιβλίο που ασχολείται με αυτούς που προσλαμβάνουν το τοπίο από άλλα, μη οπτικά ερεθίσματα…. Είναι το "Non-Visual Landscape: Landscape Planning for People with Vision Problems" γραμμένο από δυο Έλληνες της Αγγλίας, , την Αγγελική Κοσκινά και τον Νίκο Χασάναγα . ΚΛΙΚ στην εικόνα

Ιστορίες "Μπονζάϊ", Χ. Δάλκος

Ιστορίες "Μπονζάϊ", Χ. Δάλκος
Ο ήρωας του Χρίστου Δάλκου στο αφήγημα Μπονζάϊ ( τίτλος,«Τον Σαουδάραβαν», στο περιοδικό ΠΛΑΝΟΔΙΟΝ),κομίζει αποδείξεις περί του ότι οι Αρχαίοι «Είχαν προβλέψει το χτύπημα στους δίδυμους πύργους" Αλλά μετριοπαθώς σημειώνει : «…..αυτά δεν τα λέω εγώ, , τὰ λένε ὁ Πυθαγόρας και ο Πλάτων…»(ΠΑΤΗΣΤΕ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ)

Ετικέτες

  • Αερ (3)
  • Αεροπορικά (56)
  • ΑμΕΑ (9)
  • ανακύκλωση (36)
  • αστικός χώρος (770)
  • Διάστημα (57)
  • Διάφορα (371)
  • Δοκίμιο (208)
  • Εκδηλώσεις-βιβλία (1891)
  • Ελεύθεροι χώροι (585)
  • Ενέργεια (452)
  • Ενέργεια ζώα (12)
  • ζώα (524)
  • Θεωρία (373)
  • ιστορία (1304)
  • κοινωνία (2666)
  • Κύπρος (38)
  • μεταξύ σοβαρού και αστείου (258)
  • Μνημεία (111)
  • Οργανώσεις-συλλογικότητες (1372)
  • Παραγωγή-περιβάλλον (1204)
  • Πολιτισμός (2939)
  • πρόσωπα (1457)
  • Τέχνη (3328)
  • τεχνολογία (502)
  • τοπίο (590)
  • τουρισμός (381)
  • υγεία (365)
  • Φύση (1006)
  • φυσικό περιβάλλον (663)
  • χιούμορ (17)

Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
oikoparaxenos
Ιστολόγιο για την οικολογία και τον πολιτισμό.....
Προβολή πλήρους προφίλ

Αναγνώστες

Θέμα Ταξίδια. Από το Blogger.