oikologein

Για όσους πάνε γυρεύοντας στο χώρο της Οικολογίας και του Πολιτισμού. Υπό τη διαχείριση του Γιάννη Σχίζα

Ημέρες ορειβασίας

Ημέρες ορειβασίας

Κυριακή 12 Οκτωβρίου 2025

Δέ­σποι­να Καϊ­τα­τζῆ-Χου­λιού­μη: Ἄν­τε νὰ τὰ ἑνώ­σεις

 



By planodion on 12 Ὀκτώβριος 2025



Δέ­σποι­να Καϊ­τα­τζῆ-Χου­λιού­μη


Ἄν­τε νὰ τὰ ἑνώ­σεις


Τῆς ἐξο­ρί­ας ἡ γῆ 
εἶ­ναι ρα­γι­σμέ­νο ἔδα­φος. 
Μὴν τὸ πα­τᾶς 
μὴν πη­δᾶς πά­νω του 
ψά­ξε μό­νο τὴ μνή­μη σου 
Δια­φο­ρε­τι­κὰ γκρε­μί­ζε­ται 
καὶ βυ­θί­ζε­σαι
Γι­λὰ Μοσ­σά­εντ, «Δέρ­μα ἀπὸ πε­τα­λοῦ­δες»

ΠΕ­ΡΙ­ΚΛΗΣ μὲ ὅλη τὴν οἰ­κο­γέ­νεια καὶ τοὺς μελ­λό­νυμ­φους ἦρ­θαν στὴν Ἑλ­λά­δα μὲ ἀφορ­μὴ τὸν γά­μο τοῦ μι­κροῦ γιοῦ, τοῦ Τά­σου. Εἶ­χε φύ­γει λί­γο πρὶν ἀπὸ τὰ δώ­δε­κα μὲ τοὺς γο­νεῖς στὸ Σί­δνεϋ τῆς Αὐ­στρα­λί­ας. Πρὶν τε­λειώ­σει τὸ δη­μο­τι­κό. Σχο­λια­ρό­παι­δο. Πρώ­τη φο­ρὰ ποὺ ἐρ­χό­ταν ἀπὸ τό­τε. Στὴν ἀρ­χὴ ἦταν καὶ τὰ ἔξο­δα βέ­βαια. Με­τὰ συ­νε­χῶς τὸ ἀνέ­βα­λε. Δί­στα­ζε. Σὰν νὰ φο­βό­ταν νὰ ἔρ­θει ἀν­τι­μέ­τω­πος μὲ τὰ πα­λιά. Τε­λευ­ταῖα κα­τά­φε­ρε νὰ ἐπα­να­συν­δε­θεῖ μὲ συγ­γε­νεῖς. Τὸ ἀπο­φά­σι­σε ἐπί τέ­λους. Ὁ γά­μος θὰ γι­νό­ταν στὴ Σαν­το­ρί­νη. Τὸ γλέν­τι στὸ ξε­νο­δο­χεῖο «Ἀν­δρο­μέ­δα» τοῦ πρω­τε­ξά­δερ­φου. Ὅλα εἶ­χαν ἑτοι­μα­στεῖ ἀπ’ ἐκεῖ­νον κι ἀπὸ τὸ προ­σω­πι­κὸ τοῦ ξε­νο­δο­χεί­ου. Κα­τέ­φτα­σαν ἀε­ρο­πο­ρι­κῶς στὸ «Μα­κε­δο­νία».

Ἤθε­λαν νὰ πε­ρά­σουν πρῶ­τα ἀπὸ τὸ χω­ριὸ οἰ­κο­γε­νεια­κῶς πρὶν φύ­γουν γιὰ Σαν­το­ρί­νη. Θὰ ἔμε­ναν μιὰ βρα­διὰ σὲ μιὰ θεία καὶ θὰ ἔφευ­γαν τὴν ἑπο­μέ­νη. Ὁ ἴδιος θὰ ἐπέ­στρε­φε με­τὰ τὸν γά­μο νὰ μεί­νει λί­γο ἀκό­μα. Ζή­τη­σε νὰ πά­ει πρῶ­τα μιὰ βόλ­τα μο­νά­χος. Τοὺς ἄφη­σε στὴ θεία καὶ βγῆ­κε.

       Βα­δί­ζον­τας στὸ δρό­μο κλό­τση­σε μιὰ πέ­τρα. Εἶ­χε χρό­νια νὰ τὸ κά­νει, πῶς τοῦ ἦρ­θε ἄρα­γε; Μι­κρὸς τὸ συ­νή­θι­ζε. Ἀσυ­ναί­σθη­τα πῆ­ρε τὸν δρό­μο γιὰ τὸ σπί­τι. «Σὰν νὰ ἐπι­στρέ­φω ἀπὸ τὸ σχο­λεῖο», μουρ­μού­ρι­σε. Τὸ διώ­ρο­φο ἀπέ­ναν­τι ἀπὸ τὴν ἐκ­κλη­σία τὸ εἶ­χαν ἀφή­σει μι­σο­τε­λειω­μέ­νο, ὅταν ἔφυ­γαν. Για­πί.

       Ἦταν τό­τε ἀρ­χὲς τῆς δε­κα­ε­τί­ας τοῦ ’60 ποὺ ὁ κό­σμος ἄρ­χι­σε νὰ ἀνα­σκουμ­πώ­νε­ται κά­πως. Πρό­σφυ­γες σχε­δὸν ὅλοι στὸ χω­ριὸ ἄρ­χι­ζαν δει­λὰ-δει­λὰ νὰ χτί­ζουν τὰ σπί­τια τους. Φτώ­χεια καὶ ἀνέ­χεια ὡστό­σο. Κά­ποιοι εἶ­χαν φύ­γει ἐσω­τε­ρι­κοὶ με­τα­νά­στες στὴν Ἀθή­να. Ἐρ­γά­τες στὰ ὑφαν­τουρ­γεῖα, με­ρι­κοὶ θυ­ρω­ροί. Τὰ παι­διὰ που­λοῦ­σαν λα­χεῖα. Δὲν ὑπῆρ­χαν πολ­λὲς δου­λειές. Ἄρ­χι­σε ἡ με­τα­νά­στευ­ση στὸ ἐξω­τε­ρι­κό. Με­τά, μὲ τὴ Χούν­τα ποὺ σά­ρω­σε τὰ πάν­τα, ἦρ­θε κι ἔδε­σε τὸ πρᾶγ­μα. Ὁ δρό­μος τῆς με­τα­νά­στευ­σης δια­νοί­χτη­κε μα­ζὶ μὲ ἐκεῖ­νον τῆς προ­σφυ­γιᾶς. Ὁ κό­σμος ἔφευ­γε ὄχι μό­νο λό­γῳ ἀνερ­γί­ας καὶ ἀνέ­χειας ἀλ­λὰ καὶ γιὰ νὰ γλι­τώ­σουν ἀπὸ τοὺς ἀσφα­λῖ­τες. Πολ­λοὶ φο­βοῦν­ταν μὴν τοὺς μπου­ζου­ριά­σουν. Οἱ πε­ρισ­σό­τε­ροι οἰ­κο­νο­μι­κοὶ με­τα­νά­στες στὴ Γερ­μα­νία, ἀλ­λὰ καὶ σὲ κά­θε γω­νιὰ τῆς γῆς. Σου­η­δία, Κα­να­δᾶ, Αὐ­στρα­λία. Τὸ μι­σὸ χω­ριὸ εἶ­χε ἀδειά­σει. Τὸ σπί­τι γιὰ χρό­νια μα­ρά­ζω­νε μι­σο­τε­λειω­μέ­νο, ὥσπου που­λή­θη­κε.


Πέ­ρα­σε τὴν αὐ­λό­πορ­τα. Μπρο­στά του ὀρ­θω­νό­ταν ἕνα φρον­τι­σμέ­νο ἀγρο­τό­σπι­το. Δὲν τοῦ θύ­μι­ζε τί­πο­τε ἀπὸ τὸ για­πὶ ποὺ εἶ­χαν ἀφή­σει. Ἔφε­ρε ἕνα γῦ­ρο τὴν αὐ­λή. Τί­πο­τα, ἑτοι­μά­στη­κε νὰ πεῖ καὶ τό­τε εἶ­δε τὴ ρο­διὰ λί­γο πί­σω ἀπὸ τὸ σπί­τι. Κρα­τοῦ­σε ἀκό­μη, μὲ τὰ λι­γο­στὰ ρό­δια νὰ παίρ­νουν νὰ ρο­δί­ζουν. Τὴν εἶ­χε φυ­τέ­ψει ὁ παπ­ποῦς, ὅταν ἔσκα­ψαν γιὰ τὰ θε­μέ­λια τοῦ σπι­τιοῦ. Σφί­χτη­κε. Στὰ μά­τια του πρό­βα­λε τὸ χα­μό­σπι­το ὅπου ζοῦ­σαν ὅλοι μα­ζί, σὲ ἕνα δω­μά­τιο, ἐνῷ χτι­ζό­ταν τὸ διώ­ρο­φο. Οἱ μο­λό­χες πυ­ρὲς ἀπὸ τὸ κόκ­κι­νο στὸν ἥλιο. Ἔκα­τσε λί­γο στὴν αὐ­λή. Ζή­τη­σε νὰ μπεῖ μέ­σα νὰ δεῖ τὸ σπί­τι ὅπου πο­τὲ δὲν πρό­λα­βαν νὰ ζή­σουν. Ἀνέ­βη­κε στὸ μπαλ­κό­νι. Ἡ εἰ­κό­να ἀπὸ τὴ φω­το­γρά­φη­ση μὲ τὴ μά­να καὶ τὴν ἀδερ­φὴ στὴ σκά­λα χω­ρὶς κάγ­κε­λα, θο­λή. Ἔφυ­γε μὲ ἕναν κόμ­πο στὸν λαι­μό. Πῆ­γε στὰ μνή­μα­τα. Στὴν πα­λιὰ ἐκ­κλη­σιά. Με­τὰ κά­θι­σε στὸ «Κα­φὲ Λά­κης». Τό­τε ἦταν τὸ «Κα­φε­παν­το­πω­λεῖ­ον, ὁ Νῖ­κος». Ἀνα­ζη­τοῦ­σε πρό­σω­πα νὰ τοῦ θύ­μι­ζαν κά­τι ἀπὸ τό­τε. Τό­σα χρό­νια ἀνά­με­σα... Ὅλα ἴδια... Ὅλα δια­φο­ρε­τι­κά, ὅλα ἀλ­λιῶς.


Ζοῦ­σαν κα­λὰ στὴν Αὐ­στρα­λία. Εἶ­χαν τὶς δου­λειές, τὰ σπί­τια τους. Προ­πάν­των σχο­λεῖα, ποὺ ἄνοι­γαν δρό­μους γιὰ ὅλους. Πα­ράλ­λη­λα, γιὰ τὰ δι­κά τους εἶ­χαν συλ­λό­γους κι ἑλ­λη­νι­κὰ σχο­λειά, ἐκ­κλη­σιές. Βά­φτι­ζαν κι ἔκα­ναν τε­λε­τὲς γά­μων καὶ κη­δειῶν στὶς ἐκ­κλη­σιές τους. Ὅλα κα­λά, ἀλ­λὰ τοὺς ἔτρω­γε τὸ σα­ρά­κι τῆς νο­σταλ­γί­ας. Ὅλο τὸ ἀπω­θοῦ­σαν. Τὸ ξε­χνοῦ­σαν τά­χα, κι αὐ­τὸ ὅλο ἀνα­πη­δοῦ­σε κι ἔβγαι­νε στὴν ἐπι­φά­νεια στὶς πιὸ ἀκα­τάλ­λη­λες στιγ­μές. Ἄν­τε, τὶς ἄϋ­πνες νύ­χτες στὸ κρε­βά­τι ἐν­τά­ξει. Ὅταν ἐρ­χό­ταν καὶ στὶς πιὸ χα­ρού­με­νες ἢ ὀδυ­νη­ρὲς στιγ­μὲς τῆς ζω­ῆς, στοὺς γά­μους καὶ στὶς κη­δεῖ­ες, ἔ τό­τε ἦταν δύ­σκο­λα. Γί­νον­ταν ἄνω κά­τω κι ἄν­τε νὰ κρυ­φτοῦν κι ἄν­τε νὰ συ­νέλ­θουν.

       Μι­λοῦ­σε σπα­στὰ ἑλ­λη­νι­κὰ ὁ Πε­ρι­κλῆς. Ἡ προ­φο­ρὰ ἰδιαί­τε­ρη. Μί­ξη ἑλ­λη­νι­κῆς, τουρ­κι­κῆς καὶ ἀγ­γλι­κῆς. Οἱ γο­νεῖς, Πόν­τιοι πρό­σφυ­γες, τουρ­κό­φω­νοι. Στὸ σπί­τι μι­λοῦ­σαν τούρ­κι­κα. Στὸ σχο­λεῖο ἀγ­γλι­κά, στὸ ἑλ­λη­νι­κὸ σχο­λεῖο ἀγ­γλι­κὰ μὲ λί­γα ἑλ­λη­νι­κά. Ἡ γυ­ναῖ­κα του, κι αὐ­τὴ παι­δὶ πρώ­της γε­νιᾶς με­τα­να­στῶν ἀπὸ τὰ Γιαν­νι­τσά. Σλα­βο­μα­κε­δό­νες. Στὸ δι­κό του σπί­τι μπῆ­καν καὶ τὰ σλα­βο­μα­κε­δο­νι­κά. Τὰ παι­διὰ γρή­γο­ρα ἀπώ­θη­σαν τὶς μη­τρι­κὲς γλῶσ­σες τῶν γο­νιῶν. Προ­σπά­θη­σαν νὰ κρα­τή­σουν λί­γα ἑλ­λη­νι­κὰ πλάϊ στὰ ἀγ­γλι­κὰ ποὺ κυ­ριαρ­χοῦ­σαν στὸ σχο­λεῖο καὶ ἔξω. Ἔπρε­πε νὰ ἐν­τα­χθοῦν, καὶ ἡ με­τα­να­στευ­τι­κὴ πο­λι­τι­κὴ κι ἐκ­παί­δευ­ση βο­η­θοῦ­σαν πο­λύ. Ὁ ἴδιος δὲν σπού­δα­σε, ἔγι­νε ἕνας πε­τυ­χη­μέ­νος μα­γα­ζά­το­ρας. Με­γά­λω­σε μὲ ἄνε­ση τὰ παι­διὰ καὶ φρόν­τι­σε νὰ σπου­δά­σει ἐκεῖ­να. Τὴ με­γά­λη, καρ­διο­χει­ρουρ­γό· τὸν μι­κρό, δι­κη­γό­ρο. Καὶ ἔφτα­σε ἡ ὥρα νὰ τὸν παν­τρέ­ψουν κι αὐ­τόν. Ἀνα­στά­σης, τὸ ὄνο­μα τοῦ πα­τέ­ρα. Τὸν φώ­να­ζαν «Τά­σος».


Συ­νῆλ­θε κά­πως στὸ κα­φέ. Πῆ­γε νὰ πά­ρει τοὺς δι­κούς του νὰ κά­νουν ἕναν γῦ­ρο στὸ χω­ριό. «Νὰ γνω­ρί­σε­τε τὸν τό­πο μας», εἶ­πε μὲ πά­θος στὰ παι­διά. Μή­πως θὰ ἔπρε­πε νὰ πῶ τὸν τό­πο μου; διε­ρω­τή­θη­κε. Τὸν τό­πο ΜΟΥ; ἀνα­ρω­τή­θη­κε γιὰ δεύ­τε­ρη φο­ρὰ καὶ βυ­θί­στη­κε σὲ σκέ­ψη.

       Πέ­ρα­σαν ἀπὸ τὸ γή­πε­δο. Ὁ πα­τέ­ρας ἦταν τερ­μα­το­φύ­λα­κας. Τὸν βλέ­πει νὰ πέ­φτει μπρο­στὰ ἀπὸ τὸ τέρ­μα νὰ πιά­νει τὴν μπά­λα. Κι ὁ ἴδιος ἦταν κα­λός. Μπο­ρεῖ νὰ γι­νό­ταν πο­δο­σφαι­ρι­στής, ἂν δὲν ἔφευ­γαν. Τὸ σχο­λεῖο... λου­κέ­το. Στὴν τα­μπέ­λα δὲν ἔγρα­φε «Δι­θέ­σιον Δη­μο­τι­κὸν Σχο­λεῖ­ον Λει­βα­δο­χω­ρί­ου». Ἦταν Πο­λι­τι­στι­κὸς Σύλ­λο­γος Γυ­ναι­κῶν πλέ­ον. Ἡ αὐ­λή, πα­ρα­τη­μέ­νη. Τὰ λί­γα γέ­ρι­κα πεῦ­κα, τὰ μό­να ποὺ ἐπι­βί­ω­σαν ἀπὸ τὸν πευ­κώ­να καὶ τὸν ὀπω­ρῶ­να τοῦ σχο­λεί­ου, ψυ­χορ­ρα­γοῦ­σαν. Ἡ αἰ­ω­νό­βια γκορ­τσιὰ στὸ κέν­τρο τῆς αὐ­λῆς μὲ τὴ με­γά­λη κου­δού­να δὲν ὑπῆρ­χε πιά. Ἀνα­ρω­τή­θη­κε γιὰ τὴν κου­δού­να. Με­γα­λύ­τε­ρη ἀπὸ τὴν καμ­πά­να τῆς ἐκ­κλη­σί­ας. Ἤθε­λε νὰ τὴν ξα­νά­βλε­πε. Ἠχοῦ­σε κιό­λας στὰ ἀφτιά. Διά­λειμ­μα. Νά, τὸ μι­κρὸ μαυ­ρά­κι μὲ τὸ μο­νί­μως σχι­σμέ­νο ἀπὸ τὸ παι­χνί­δι κά­μπο­το σορ­τσά­κι. Πε­τά­γε­ται ἀπὸ τὴν πόρ­τα πρὸς τὴν αὐ­λή. Βγά­ζει ἀπὸ τὴν τσέ­πη τὸ κου­βά­ρι ἀπὸ κου­ρέ­λια. Πα­λιὰ ροῦ­χα, ποὺ εἶ­χε κό­ψει καὶ συρ­ρά­ψει ἡ μά­να, γιὰ νὰ ὑφά­νει κου­ρε­λοῦ. Τὸ κλο­τσά­ει, κα­λεῖ τοὺς συμ­μα­θη­τὲς νὰ κά­νουν παι­χνί­δι. Χα­μή­λω­σε τὸ βλέμ­μα, μὴν τὸν δοῦν τὰ παι­διὰ καὶ ἡ γυ­ναῖ­κα του. Ὅλα τοῦ φαί­νον­ταν τό­σο ἔρη­μα, τό­σο ξέ­να. Ἔνιω­σε νὰ με­τε­ω­ρί­ζε­ται στὸ κε­νό. Αὐ­τὰ ποὺ ἔβλε­πε ἀπεῖ­χαν ἀπὸ τὸν τό­πο του, τὸν τό­πο τῆς μνή­μης. Ἀπο­μυ­θο­ποιοῦ­σαν τὶς ὑπέ­ρο­χες νο­σταλ­γι­κὲς εἰ­κό­νες τῆς φαν­τα­σί­ας. Μή­πως θὰ ἦταν κα­λύ­τε­ρα νὰ μέ­να­με μὲ τὶς εἰ­κό­νες τῆς φαν­τα­σί­ας; Τὸν κυ­ρί­ευ­σε θλί­ψη. Ὅμως οἱ εἰ­κό­νες ἦταν ἐκεῖ μέ­σα του ἀναλ­λοί­ω­τες, σκέ­φτη­κε στὴν προ­σπά­θειά του νὰ μὴ τὸν πά­ρει ἀπὸ κά­τω. Ἀπὸ τὴν ἄλ­λη ὁ τό­πος μπρο­στά του, στὴν πραγ­μα­τι­κὴ διά­στα­ση τοῦ πα­ρόν­τος. Ἴσως ἔτσι θὰ ἦταν πιὸ εὔ­κο­λο νὰ ἔβρι­σκε ἰσορ­ρο­πία καὶ γα­λή­νη μέ­σα του, ἀνα­λο­γί­στη­κε χω­ρὶς νὰ τὸ πι­στεύ­ει. Κομ­μά­τια καὶ θρύ­ψα­λα. Ἄν­τε νὰ τὰ ἑνώ­σεις. Ἄν­τε νὰ ρά­ψεις τὰ κομ­μά­τια σου σὲ ἕνα κορ­δό­νι, νὰ ξε­τυ­λί­ξεις τὸ κου­βά­ρι μέ­σα σου καὶ νὰ ὑφά­νεις τὴν κου­ρε­λοῦ τῆς ζω­ῆς σου. Ὅπως ἔρα­βε ἡ μά­να μὲ τὸ βε­λό­νι τὰ κου­ρέ­λια. Τὰ τύ­λι­γε σὲ κου­βά­ρι καὶ τὰ ξε­τύ­λι­γε στὴ συ­νέ­χεια, γιὰ νὰ ὑφά­νει τὴν κου­ρε­λοῦ, νὰ τὴ στρώ­σει, νὰ ζε­στά­νει τὸ σπί­τι, τὶς ψυ­χές τους. Ἔστρε­ψε τὸ βλέμ­μα πρὸς τὸν σπουρ­γί­τη, ποὺ πῆ­ρε μὲ τὸ ράμ­φος μιὰ πευ­κο­βε­λό­να ἀπὸ τὴ γῆ καὶ χώ­θη­κε βια­στι­κὰ κά­τω ἀπὸ τὰ κε­ρα­μί­δια, ὅπου ἔχτι­ζε τὴ φω­λιά του.



Πηγή: Ἀπὸ τὴν συλ­λο­γὴ διη­γη­μά­των Ὁ τό­πος μέσα μας (ἐκδ. Ἁρμός, 2020).

Ἡ Δέ­σποι­να Καϊ­τα­τζῆ-Χου­λιού­μη ζεῖ στὶς Σέρ­ρες ἀπ' ὅπου κα­τά­γε­ται. Εἶ­ναι Κλι­νι­κὴ Ψυ­χο­λό­γος (MSc), ποι­ή­τρια, συγ­γρα­φέ­ας καὶ με­τα­φρά­στρια, μέ­λος τῆς Ἑται­ρεί­ας Λο­γο­τε­χνῶν Θεσ­σα­λο­νί­κης. Ἐρ­γά­στη­κε σὲ δη­μό­σιες μο­νά­δες Ἐκ­παί­δευ­σης, Ἀπο­κα­τά­στα­σης καὶ Ψυ­χι­κῆς Ὑγεί­ας στὴ Σου­η­δία καὶ στὴν Ἑλ­λά­δα. Ἐξέ­δω­σε ἕξι ποι­η­τι­κὲς συλ­λο­γές, ἡ τε­λευ­ταία της ἔχει τί­τλο Μὲ λέ­νε Εὔα (ἐκ­δό­σεις Μαν­δρα­γό­ρας, 2023). Ἐξέ­δω­σε τὴ συλ­λο­γὴ δι­η­γη­μά­των Ὁ τό­πος μέ­σα μας (ἐκ­δό­σεις Ἁρ­μός), ἐνῷ ἀν­θο­λό­γη­σε καὶ με­τέ­φρα­σε τέσ­σε­ρα βι­βλία σου­η­δι­κῆς ποί­η­σης. Ποι­ή­μα­τα καὶ δι­η­γή­μα­τά της με­τα­φρά­στη­καν καὶ δη­μο­σιεύ­τη­καν σὲ ἄλ­λες γλῶσ­σες. Τὸ 2024 κυ­κλο­φό­ρη­σε ἀν­θο­λο­γία ποι­η­μά­των της στὰ ἱσπα­νι­κὰ μὲ τί­τλο Los hi­jos de E­va σὲ με­τά­φρα­ση τοῦ Jo­sé An­to­nio More­no Ju­ra­do ἀπὸ τὶς ἐκ­δό­σεις Pa­dil­la Li­bros, Se­vil­la. Τὸ 2023 τῆς ἀπο­νε­μή­θη­κε Τι­μη­τι­κὴ διά­κρι­ση στὸ 1ο Διε­θνὲς Φε­στι­βὰλ Ποί­η­σης Σερ­ρῶν τοῦ Συν­δέ­σμου Φι­λο­λό­γων καὶ τὸ 2024 τῆς ἀπο­νε­μή­θη­κε τι­μη­τι­κὴ διά­κρι­ση γιὰ τὸ ποι­η­τι­κό της ἔρ­γο καὶ τὴν κοι­νω­νι­κὴ προ­σφο­ρά της ἀπὸ τὴν Λέ­σχη Λάϊ­ονς Σερ­ρῶν Στρυ­μο­νιᾶς.

Ση­μαν­τι­κὴ ἐ­νη­με­ρω­ση γιὰ τὴν πο­ρεί­α τοῦ ἱ­στο­λο­γί­ου: Δεῖ­τε ἐ­δῶ: Γιάν­νης Πα­τί­λης: Πλα­νό­δι­ον – Ἱ­στο­ρί­ες Μπον­ζάι. Στρο­φή .



Πλανόδιον - Ιστορίες Μπονζάι © 2025.
Unsubscribe or manage your email subscriptions.           

Αναρτήθηκε από oikoparaxenos στις 8:25 μ.μ.
Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου BlogThis!Κοινοποίηση στο XΜοιραστείτε το στο FacebookΚοινοποίηση στο Pinterest
Ετικέτες Πολιτισμός, Τέχνη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα
Εγγραφή σε: Σχόλια ανάρτησης (Atom)

Έργο της Κυριακής Δραγομένη

Έργο της Κυριακής Δραγομένη
Η καταλυτική δράση των οικολογικών οργανώσεων. "ΚΛΙΚ"στη φωτο

ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ

ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ
Στη Βουλγαρία, οι ανεμογεννήτριες είναι ελάχιστες - και αυτές μάλιστα είναι τοποθετημένες σε χερσαίο, πεδινό έδαφος....ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΠΕΤΡΕΣ

ΠΕΤΡΕΣ
Απλώς πέτρες, αλλά τόσο καλαίσθητες....ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

Έτσι εμπλουτίζουν το αστικό τοπίο

Έτσι εμπλουτίζουν το αστικό τοπίο
Στις βουλγαρικές πόλεις του Εύξεινου εμπλουτίζουν το αστικό τοπίο με διατάξεις όπως αυτή, που παράγει ήχους με το φύσημα του ανέμου..ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

Σαλβατόρ Νταλί

Σαλβατόρ Νταλί
Του ερωτισμού σου τα οράματα....ΚΛΙΚ τη φωτο

ΕΤΣΙ ΗΘΕΛΑΝ ΤΑ ΑΙΟΛΙΚΆ ΤΟΥΣ !

ΕΤΣΙ ΗΘΕΛΑΝ ΤΑ ΑΙΟΛΙΚΆ ΤΟΥΣ !
Πριν μερικά χρόνια, η εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ" δημοσίευε αυτό το σκαρίφημα (ευτυχώς μόνο !) μιας ομάδας πανεπιστημιακών στην Θράκη, που φαντασίωναν με αυτό το τρόπο την παρανοϊκή εξέλιξη της αιολικής ιδέας : Αεμογεννήτριες παντού, σήμερα στα Μετέωρα και αύριο στην Ακρόπολη !

Με το τρόπο του Γ.Σ

Όσο προχωρεί ο καιρός και τα γεγονότα, ζω ολοένα με το εντονώτερο συναίσθημα πως δεν είμαστε στην Ελλάδα, πως αυτό το κατασκεύασμα που τόσο σπουδαίοι και ποικίλοι απεικονίζουν καθημερινά δεν είναι ο τόπος μας αλλά ένας εφιάλτης με ελάχιστα φωτεινά διαλείμματα, γεμάτα μια πολύ βαριά νοσταλγία.


Πηγή: Γιώργος Σεφέρης - Μέρες Γ΄


Συμβαίνουν εις τας Σερβίας......

Συμβαίνουν εις τας Σερβίας......
Με αυτό το τρόπο ενημερώνουν τους υποψηφιους πελάτες μιας χαρτοπαικτικής λέσχης ότι απαγορεύεται η οπλοφορία εντός της αιθούσης..

Ανθρωπολογία της παρακμής

Το πέρασμά μου από διάφορες θέσεις της δημόσιας, της επαγελματικής και της κοινωνικής ζωής, με έπεισε για την ύπαρξη μούτσων που θέλουν να γίνουν καμαρότοι ακόμη και τότε που το καράβι βυθίζεται. Αισθάνομαι υποχρεωμένος να κοινοποιήσω αυτή την αλήθεια στον κάθε ένα που μπορώ να επηρεάσω και που προβληματίζεται για την ανθρωπολογία της παρακμής.

Λίστα ιστολογίων

  • Newsroom | naftemporiki.gr
    Κακοκαιρία Byron: 331 κλήσεις στην Πυροσβεστική σε Αττική και Πελοπόννησο
    Πριν από 42 δευτερόλεπτα
  • What's new
    The hidden harm from salmon farming
    Πριν από 23 ώρες
  • dasarxeio.com
    Καθορισμός της αμοιβής των διαμεσολαβητών που μετέχουν σε διαδικασία κτηματολογικής διαμεσολάβησης
    Πριν από 23 ώρες
  • Δασαμάρι S.O.S.
    Η νέα μόδα στη διαχείριση των δασών. Καινούργια σχήματα, παλιά άγνοια.
    Πριν από 3 ημέρες
  • oikoniki
    ΚΑΛΟ ΒΟΛΙ, ΚΥΡΙΕ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ
    Πριν από 1 εβδομάδα
  • Γη και Ελευθερία.
    Σαράνταινα.
    Πριν από 1 εβδομάδα
  • Πόλεις και Πολιτικές
    BARCELONA IMPULSA : οδικός χάρτης για την οικονομική προώθηση της Βαρκελώνης έως το 2035
    Πριν από 4 εβδομάδες
  • Define Normal
    Ο βραχόκηπος με το όνομα Ναυτίλος στο κτήμα Συγγρού
    Πριν από 6 μήνες
  • art noise
    National Gallery of London
    Πριν από 10 μήνες
  • Painting of the Day, Daily Oil Paintings by Delilah
    Bee and Christmas lights
    Πριν από 1 χρόνια
  • ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
    Παράταση ζωής
    Πριν από 1 χρόνια
  • Υμηττός - Υψίπολις
    ‘’ΕΞΗΜΕΡΩΣΗ’’ του ΔΗΜΟΣΘΕΝΗ ΠΑΠΑΜΑΡΚΟΥ
    Πριν από 5 χρόνια
  • archaeopteryx
    Τα πολλά αιολικά και φ/β αυξάνουν (πολύ) το κόστος του συστήματος. (Τα λίγα, το αυξάνουν λιγότερο). Φάτε μάτια ψάρια...
    Πριν από 6 χρόνια
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ
    SOS! Με υπογραφή του Υπουργού Περιβάλλοντος κου Χατζηδάκη καταστρέφεται το ΓΕΩΠΑΡΚΟ ΣΗΤΕΙΑΣ
    Πριν από 6 χρόνια
  • GREEK FORESTS
    ΟΙ ΡΥΠΟΙ ΤΗΣ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑΣ ΦΘΑΝΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΕΜΒΡΥΟ.
    Πριν από 6 χρόνια
  • arts
    Αν η Αθήνα: Ομαδική εικαστική έκθεση στον Ιανό
    Πριν από 6 χρόνια
  • Agrokarma
    Πριν από 8 χρόνια
  • Archetype: To πιο ενημερωμένo 'περιοδικό' για αρχιτέκτονες
Εμφάνιση 5 Εμφάνιση όλων

Με ενδιαφέρουν

http://www.monumenta.org/



https://eepf.gr/el



http://www.eduportal.gr/


http://omilosfi.gr/


https://www.facebook.com/polikmag/


www.urbanpoint.gr/


https://apopeirates.blogspot.com/




http://greekarchitects.gr


http:/

http://ophioussa.blogspot.com/

/prasinoi.gr/category/sta-media/

http://www.nomosphysis.org.gr/



http://www.topontiki.gr/


www.pezoporia.gr



http://antigoldgr.org/

Αρχειοθήκη ιστολογίου

  • ▼  2025 (1095)
    • ►  Δεκεμβρίου (15)
    • ►  Νοεμβρίου (115)
    • ▼  Οκτωβρίου (91)
      • ΤΣΙΠΡΑΝΔΡΕΟΥ
      • Κων­σταν­τῖ­νος Πα­λαιο­λό­γος: Κα­βα­λά­ει ἡ Μάϊ­...
      • Ο ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ ΓΚΙΑΠ ΚΑΙ ΟΙ ΥΠΕΡΗΛΙΚΕΣ
      • ΤΟ ΚΥΝΗΓΙ ΤΗΣ ΣΤΙΓΜΗΣ
      • Νένα Βενετσάνου «Σκληρές Βιολέτες»
      • Παράταση Παραστάσεων για την «Μπουμπού» τ...
      • ΠΑΝΘΡΑΚΙΚΗ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ
      • Έμμα Γκολντμαν, "Ζώντας τη ζωή μου"
      • Tο καινούργιο βιβλίο του Εντουάρ Λουί : Η κατάρρευ...
      • Το άσυλο (εισαγωγή: Χρήστος Κρυστάλλης).
      • Η ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ σε νέες περιπέτειες
      • Νί­κος Νι­κο­λά­ου-Χα­τζη­μι­χα­ήλ: Ὡς τρέχει ὁ ἥλιος
      • Η «σχεδία» της στέγης και της στράτας
      • Μήλος: Δάσος, ρέμα και σκουπιδότοπος ονόματι Φυρλί...
      • Η ΟΡΝΙΘΟΠΑΝΙΔΑ ΤΗΣ ΚΑΡΥΣΤΟΥ: Από τον Ζωοδόχο Κάμπο...
      • Ένα ΟΧΙ για όλες τις εποχές
      • "H ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΣΑΒΒΑΤΟΥ"
      • Νέα τάση αλλά και ευρωπαϊκή νόρμα η επιστροφή της ...
      • ΒΙΩΣΙΜΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΑΣΙΝΩΝ ΖΩΝΩΝ σε ΔΡΟΜΟΥΣ
      • Σώστε την κοιλάδα του ΑΧελώου !
      • Αρχείο Ιστορίας και Τέχνης
      • Ο κλέψας του κλέψαντος
      • Εισήγηση στην 1η Πανκυκλαδική Συνδιάσκεψη για την ...
      • Τα φράγματα εκτός μόδας… ΠΟΝΤΙΚΙ 23/10/2025
      • ΝΕΦΕΛΗ ΧΑΤΖΗΜΗΝΑ
      • Μια διδακτική ιστορία για το κλάδεμα του δέντρου
      • Προσβολή της Δημοκρατίας η απαγόρευση συγκεντρώσεω...
      • Καλά νέα για τον Σιδηρόδρομο της Πελοποννήσου
      • ΚΥΚΛΟΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ ΤΟΥ Ινστιτούτου Νίκος Πουλαντζας
      • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΙΝΔΟΥ ΜΑΝΟΡΑΝΤΖΑΝ ΜΟΧΑΝΤΙ ΣΤΟΝ ΔΗΜΗ...
      • Ο δικός μου Σαββόπουλος
      • Ολοκληρώθηκαν τα γυρίσματα του ντοκιμαντέρ LIFE Ma...
      • Κυπαρισσιακός Κόλπος: Ο ΑΡΧΕΛΩΝ Καταγράφει 6.100 Φ...
      • Όχι στην αλλαγή χρήσης της μετρικής σιδηροδρομικής...
      • Η Όθρυς, το βουνό των τιτάνων, εκπέμπει SOS!
      • Οι Glitter Grotesque επιστρέφουν με τη λαμπερή ρετ...
      • Περιβαλλοντικό έγκλημα στην κοίτη του ποταμού Tάνο...
      • Λατομείο σε Δάσος Μαύρης Πεύκης στο Φαλακρό Δράμας.
      • Η Ζάκυνθος στο ταξίδι των πουλιών
      • Ταξιδιωτικές Εντυπώσεις :Ένα άφθαρτο ύφασμα: Οδο...
      • Κουκλοπαραστάσεις Νοεμβρίου 2025
      • 1η Πανκυκλαδική Συνδιάσκεψη για τη σωτηρία της νησ...
      • Γιατί είναι σε πλήρη σύγχυση το Πολιτικό Σύστημα/Κ...
      • ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ
      • Ορίζοντας Γεγονότων : ΝΑ ΓΥΡΙΣΕΙ ΤΟ ΤΡΑΊΝΟ ΣΤΗ ΖΩΗ !
      • Ευημερία εναντίον ΑΕΠ, Ποντίκι,16.10.25
      • CITRONNE Gallery - Athens NIKOS PODIAS Safe Area
      • Εκεί που στάζει η ζωή
      • Κοινωνικό Πολιτιστικό Κέντρο Βύρωνα
      • 6ος Διεθνής Λογοτεχνικός Διαγωνισμός 2025-2026
      • Ρίνιβαλντ Δήμο, ΜΕΤΕΩΡΟΣ
      • Συνταγματάρχης Ψαρρός πλήρωσε με τη ζωή του την αγ...
      • ΚΩΣΤΑΣ ΛΑΜΠΟΣ : Πλάτων, εξουσία και κοινωνία
      • Οι απώλειες των Δέντρων στην πόλη
      • ΛΑΪΚΟΙ ΒΑΡΔΟΙ
      • Φτου και Τρ_αίνω!»: Το αγαπημένο θεατρικό, διαδρασ...
      • WINE ART FESTIVAL
      • Εξορμήσεις και οι Δράσεις του Ομίλου Φίλων Βουνού ...
      • Οι Νανόχηνες «προσγειώθηκαν» στα σχολεία της Αλεξα...
      • ΜΑΧΗ ΜΕ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΠΡΟ
      • «Καρυοθραύστης» στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης: ...
      • Άννα Κρεμέζη Μαργαριτούλη
      • Δέ­σποι­να Καϊ­τα­τζῆ-Χου­λιού­μη: Ἄν­τε νὰ τὰ ἑνώ...
      • Νί­κος Νι­κο­λά­ου-Χα­τζη­μι­χα­ήλ: Ἡ μαύ­ρη μο­το...
      • O TENORMAN και το ΤΡΕΝΟ ΣΤΟ ΡΟΥΦ
      • Διέσχισαν την ορεινή Ελλάδα σε 56 ημέρες, ΠΟΝΤΙΚΙ ...
      • Νέο πρόστιμο από την ΕΕ για τα απορρίμματα στη Ζάκ...
      • «Μεγάλες Κυρίες τραγουδούν…» (2ος χρόνος) H μουσικ...
      • Ινστιτούτο Αρχιπελάγους : Διεθνές Σχολείο της Θάλ...
      • Θίασος: Renato Curci / Ιταλία «Morsi d’Anguria!» (...
      • Το Στρατόπεδο Τσαλτάκη μπορεί και πρέπει να γίνει ...
      • Η Αριστερά υπόσχεται"Καπιταλισμό χωρίς Αντίδοτο" κ...
      • Απόφαση-ορόσημο της ΡΑΑΕΥ για τον θεσμό των Ενεργε...
      • Εξορμήσεις και δράσεις του Ομίλου Φίλων Βουνού και...
      • Αθανάσιος Δαββέτας : Πολύ σας αγαπήσαμε
      • Κων­σταν­τῖ­νος Πα­λαιο­λό­γος: Ἀμφίδρομο
      • ΙΛΙΣΣΟΣ
      • Σκληρές βιολέτες» (2ος κύκλος): Η εξαιρετική μουσι...
      • Βρόχινο νερό και πλατείες -Σφουγγάρι
      • Πρώτες σκέψεις για το σχέδιο Τραμπ και την αντίδρα...
      • Έχω χάσει τρεις σημαντικές φωτογραφίες
      • Ρήγας Βελεστινλής: Πατέρας της Ελληνικής Ανεξαρτησ...
      • ΚΩΣΤΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ, ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗΣ ΣΤΟ...
      • Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας και το Υπουργείο Π...
      • Rhodes Youth Fair 2025: Η νέα γενιά συναντά το μέλ...
      • Η τέχνη πρέπει να είναι κατανοητή
      • Η παγκόσμια ημέρα ηλικιωμένων και το δυναμικό παρώ...
      • ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΎ
      • Ο Θίασος A la Sombrita από την Ισπανία στο «Εργαστ...
      • Δουλειά με δικαιώματα ή δουλειά χωρίς αύριο;
      • Οι ΠΡΑΣΙΝΟΙ -Οικολογία διεκδικούν δίκαιη & βιώσιμη...
    • ►  Σεπτεμβρίου (96)
    • ►  Αυγούστου (62)
    • ►  Ιουλίου (72)
    • ►  Ιουνίου (98)
    • ►  Μαΐου (134)
    • ►  Απριλίου (102)
    • ►  Μαρτίου (101)
    • ►  Φεβρουαρίου (121)
    • ►  Ιανουαρίου (88)
  • ►  2024 (1208)
    • ►  Δεκεμβρίου (126)
    • ►  Νοεμβρίου (111)
    • ►  Οκτωβρίου (105)
    • ►  Σεπτεμβρίου (94)
    • ►  Αυγούστου (48)
    • ►  Ιουλίου (89)
    • ►  Ιουνίου (103)
    • ►  Μαΐου (98)
    • ►  Απριλίου (130)
    • ►  Μαρτίου (110)
    • ►  Φεβρουαρίου (103)
    • ►  Ιανουαρίου (91)
  • ►  2023 (873)
    • ►  Δεκεμβρίου (108)
    • ►  Νοεμβρίου (101)
    • ►  Οκτωβρίου (73)
    • ►  Σεπτεμβρίου (88)
    • ►  Αυγούστου (37)
    • ►  Ιουλίου (62)
    • ►  Ιουνίου (72)
    • ►  Μαΐου (67)
    • ►  Απριλίου (64)
    • ►  Μαρτίου (68)
    • ►  Φεβρουαρίου (68)
    • ►  Ιανουαρίου (65)
  • ►  2022 (868)
    • ►  Δεκεμβρίου (76)
    • ►  Νοεμβρίου (96)
    • ►  Οκτωβρίου (84)
    • ►  Σεπτεμβρίου (92)
    • ►  Αυγούστου (39)
    • ►  Ιουλίου (79)
    • ►  Ιουνίου (74)
    • ►  Μαΐου (65)
    • ►  Απριλίου (59)
    • ►  Μαρτίου (70)
    • ►  Φεβρουαρίου (68)
    • ►  Ιανουαρίου (66)
  • ►  2021 (882)
    • ►  Δεκεμβρίου (90)
    • ►  Νοεμβρίου (96)
    • ►  Οκτωβρίου (95)
    • ►  Σεπτεμβρίου (85)
    • ►  Αυγούστου (64)
    • ►  Ιουλίου (72)
    • ►  Ιουνίου (69)
    • ►  Μαΐου (66)
    • ►  Απριλίου (58)
    • ►  Μαρτίου (64)
    • ►  Φεβρουαρίου (57)
    • ►  Ιανουαρίου (66)
  • ►  2020 (956)
    • ►  Δεκεμβρίου (77)
    • ►  Νοεμβρίου (70)
    • ►  Οκτωβρίου (63)
    • ►  Σεπτεμβρίου (63)
    • ►  Αυγούστου (52)
    • ►  Ιουλίου (89)
    • ►  Ιουνίου (94)
    • ►  Μαΐου (85)
    • ►  Απριλίου (89)
    • ►  Μαρτίου (83)
    • ►  Φεβρουαρίου (98)
    • ►  Ιανουαρίου (93)
  • ►  2019 (1184)
    • ►  Δεκεμβρίου (108)
    • ►  Νοεμβρίου (97)
    • ►  Οκτωβρίου (93)
    • ►  Σεπτεμβρίου (84)
    • ►  Αυγούστου (58)
    • ►  Ιουλίου (79)
    • ►  Ιουνίου (116)
    • ►  Μαΐου (141)
    • ►  Απριλίου (123)
    • ►  Μαρτίου (100)
    • ►  Φεβρουαρίου (101)
    • ►  Ιανουαρίου (84)
  • ►  2018 (1160)
    • ►  Δεκεμβρίου (117)
    • ►  Νοεμβρίου (141)
    • ►  Οκτωβρίου (107)
    • ►  Σεπτεμβρίου (114)
    • ►  Αυγούστου (77)
    • ►  Ιουλίου (76)
    • ►  Ιουνίου (81)
    • ►  Μαΐου (99)
    • ►  Απριλίου (72)
    • ►  Μαρτίου (100)
    • ►  Φεβρουαρίου (93)
    • ►  Ιανουαρίου (83)
  • ►  2017 (706)
    • ►  Δεκεμβρίου (62)
    • ►  Νοεμβρίου (94)
    • ►  Οκτωβρίου (96)
    • ►  Σεπτεμβρίου (57)
    • ►  Αυγούστου (27)
    • ►  Ιουλίου (49)
    • ►  Ιουνίου (40)
    • ►  Μαΐου (62)
    • ►  Απριλίου (56)
    • ►  Μαρτίου (65)
    • ►  Φεβρουαρίου (54)
    • ►  Ιανουαρίου (44)
  • ►  2016 (665)
    • ►  Δεκεμβρίου (60)
    • ►  Νοεμβρίου (62)
    • ►  Οκτωβρίου (49)
    • ►  Σεπτεμβρίου (61)
    • ►  Αυγούστου (48)
    • ►  Ιουλίου (42)
    • ►  Ιουνίου (47)
    • ►  Μαΐου (64)
    • ►  Απριλίου (59)
    • ►  Μαρτίου (63)
    • ►  Φεβρουαρίου (51)
    • ►  Ιανουαρίου (59)
  • ►  2015 (705)
    • ►  Δεκεμβρίου (63)
    • ►  Νοεμβρίου (60)
    • ►  Οκτωβρίου (81)
    • ►  Σεπτεμβρίου (63)
    • ►  Αυγούστου (52)
    • ►  Ιουλίου (42)
    • ►  Ιουνίου (65)
    • ►  Μαΐου (49)
    • ►  Απριλίου (62)
    • ►  Μαρτίου (75)
    • ►  Φεβρουαρίου (45)
    • ►  Ιανουαρίου (48)
  • ►  2014 (548)
    • ►  Δεκεμβρίου (40)
    • ►  Νοεμβρίου (52)
    • ►  Οκτωβρίου (56)
    • ►  Σεπτεμβρίου (46)
    • ►  Αυγούστου (36)
    • ►  Ιουλίου (41)
    • ►  Ιουνίου (40)
    • ►  Μαΐου (38)
    • ►  Απριλίου (44)
    • ►  Μαρτίου (54)
    • ►  Φεβρουαρίου (51)
    • ►  Ιανουαρίου (50)
  • ►  2013 (423)
    • ►  Δεκεμβρίου (40)
    • ►  Νοεμβρίου (38)
    • ►  Οκτωβρίου (40)
    • ►  Σεπτεμβρίου (34)
    • ►  Αυγούστου (22)
    • ►  Ιουλίου (33)
    • ►  Ιουνίου (28)
    • ►  Μαΐου (50)
    • ►  Απριλίου (37)
    • ►  Μαρτίου (34)
    • ►  Φεβρουαρίου (31)
    • ►  Ιανουαρίου (36)
  • ►  2012 (308)
    • ►  Δεκεμβρίου (29)
    • ►  Νοεμβρίου (30)
    • ►  Οκτωβρίου (38)
    • ►  Σεπτεμβρίου (27)
    • ►  Αυγούστου (21)
    • ►  Ιουλίου (18)
    • ►  Ιουνίου (23)
    • ►  Μαΐου (28)
    • ►  Απριλίου (33)
    • ►  Μαρτίου (43)
    • ►  Φεβρουαρίου (16)
    • ►  Ιανουαρίου (2)
  • ►  2011 (7)
    • ►  Νοεμβρίου (1)
    • ►  Σεπτεμβρίου (1)
    • ►  Ιουλίου (2)
    • ►  Ιουνίου (1)
    • ►  Μαΐου (1)
    • ►  Μαρτίου (1)
  • ►  2010 (1)
    • ►  Νοεμβρίου (1)

Λεονάρντο Ντα Βίντσι

Λεονάρντο Ντα Βίντσι
Με την ευκαιρία της έκθεσής του στην Αθήνα......ΚΛΙΚ στη φωτο

Dirt road, της Delilah

Dirt road, της Delilah

Βουλγαρία, Εύξεινος Πόντος

Βουλγαρία, Εύξεινος Πόντος
Ένας τρόπος για να ρυθμίσουν τις ακτές...Το ύψος του κτιρίου ανυπόφορο...ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

ΝΤΕΡΣΟΥ ΟΥΖΑΛΑ

ΝΤΕΡΣΟΥ ΟΥΖΑΛΑ
Πολύτιμο το έργο του Βλαντιμίρ Αρσένιεβ, έδωσε την έμπνευση στον Ακίρα Κουροσάβα να γυρίσει ένα αριστούργημα...Τώρα κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Στοχαστής

Με τον αξέχαστο Ευθύμη Παπαδημητρίου

Με τον αξέχαστο Ευθύμη Παπαδημητρίου

ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ

ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ
Είναι τοποθετημένος σε ένα από τα υψώματα της Επτάλοφης Ρώμης, στη Βίλα Μποργκέζε

ΤΙΒΕΡΗΣ

ΤΙΒΕΡΗΣ
Ο Τίβερης στη Ρώμη δεν είναι μικρός ποταμός. Η κάπαρη πάντως μπορεί να ξεφυτρώνει μέσα από τις πέτρες που τον περιβάλλουν

Δια χειρος Pino Pandolfini

Δια χειρος Pino Pandolfini
Στη Video Art...

Σασπένς στις αποδράσεις...

Σασπένς στις αποδράσεις...
Παλαιοκώστας, και μην τον είδατε...

Στέφανος Ρόκος

Στέφανος Ρόκος
Μια πόλη υπό διαστημική απειλή; Ίσως...

ΠΑΛΕΡΜΟ

ΠΑΛΕΡΜΟ
Γίγαντες- δέντρα κοσμούν τον βοτανικό κήπο του Παλέρμα, προαναγγέλοντας τον ερχομό της Αφρικής...

Φωτογραφια

Φωτογραφια
Με το τρόπο του Δημήτρη Βερούχη

ΜΗΝ ΕΙΣΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΑΣ- ΝΑ EIΣΑΙ ΟΙΚΟΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ

ΜΗΝ ΕΙΣΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΑΣ- ΝΑ EIΣΑΙ  ΟΙΚΟΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ
.

ΘΟΔΩΡΟΣ 1931-2018

ΘΟΔΩΡΟΣ  1931-2018
Ο Θεόδωρος Παπαδημητρίου γνωστός απλά ως Θόδωρος, υπήρξε σημαντικός Έλληνας γλύπτης με διεθνή αναγνώριση.

Φαίδων Πατρικαλάκις, 1935-2017

Φαίδων Πατρικαλάκις, 1935-2017
Εξωφυλλο του βιβλιου που δεν μπορεσε ο ιδιος να απολαύσει, γιατι στο μεταξύ τον βρήκε ο θάνατος....Κλικ στην εικονα

Δημιούργημα της VIVART

Δημιούργημα της VIVART
Είναι εκτεθειμένα τόσο μακριά (Γιανίτσι της Εύβοιας) πλην όμως δείχνουν κοντινά με τα πιο γνήσια αισθήματά μας

ΤΣΟΥΧΤΡΑ, του Γιάννη Στρούμπα

ΤΣΟΥΧΤΡΑ, του Γιάννη Στρούμπα
"Μόλις τη βγάλαν στην ακτή με την απόχη . - Τεράστια σαν ταψί, --γαλάζια και λευκή. –Αν και τεμαχισμένη πια –ριγώ και μόνο στη θωριά της--------Όπως αρμόζει άλλωστε---σε μια γαλανόλευκη

Laszlo Koday

Laszlo Koday
"¨ομορφο άγγιγμα".

Τόσο τρυφερό !

Τόσο τρυφερό !

ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΠΑΝΤΕΛΙΔΗΣ

ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΠΑΝΤΕΛΙΔΗΣ
Η νεολαία έχει ανάγκη από είδωλα, αλλά αυτή η εξαρτησιακή σχέση θα μπορούσε να είναι πιο καλαίσθητη

ΤΟΠΙΟ

ΤΟΠΙΟ
Βικέντιος Μποκατσιάμπης

Μουσείο στο Ελληνικό

Μουσείο στο Ελληνικό
Η φωτογραφία έχει μόνο μουσειακή αξία, οι "επιβάτες" απλώς ανέρχονται σε ένα παροπλισμένο τζάμπο που "κείτεται" στο παλιό αεροδρόμιο Ελληνικού, δίπλα στο (διεκδικούμενο) μουσείο της Ολυμπιακής....ΚΛΙΚ στην ΕΙΚΟΝΑ

ARCHAEOPTERYX

ARCHAEOPTERYX
Εγκαθιστούν ανεμογεννήτριες στα ευρυτανικά βουνά, αυτοί, οι άσχετοι, οι υπαλληλίσκοι των αεριτζήδων. ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

ΥΠΕΡΟΧΟ ΜΑΤΑΚΙ

ΥΠΕΡΟΧΟ ΜΑΤΑΚΙ
Υπέροχο γατάκι, αλλά και το ματάκι της δεν πάει πίσω.....

ΩΣ ΠΡΟΒΑΤΑ ΕΠΙ ΜΝΗΜΟΝΙΟΝ

ΩΣ ΠΡΟΒΑΤΑ ΕΠΙ ΜΝΗΜΟΝΙΟΝ
Το ένα πρόβατο λέει στο άλλο : "Ησύχασε σου λέω! Για ντους μας πάνε !"

ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΚΛΕΟΠΑΣ


Τι κακιά μετάλλαξη έπαθε ο πίθηκος και προέκυψε το είδος μας;

Έ, κύριε Δαρβίνε;

«ΟΚΤΩ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ», περιοδικό ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΚΟΖΑΝΗΣ, τεύχος 176-177

Γιάννης Κουνέλης, 2017

Γιάννης Κουνέλης, 2017
Ανώνυμο έργο του, 2003

Με αφορμή τον θάνατο του Κρίστοφερ Λη

Lee
Συντάσσω ποίημα υπό απειλή
Σαν σε έργο τρόμου του Κρίστοφερ Λή
Σαν τρομοκρατημένος και από άλλους Lee –
Π.χ από τον καρατίστα μαχητή Μπρους Λη –
ή απ’ τον Νότιο στρατηγό, επίσης Λη

Εις τον ορίζοντα δεν βλέπω τη ζωή καλή
Από διαπραγματεύσεις αναμένω τη χαριστική βολή
Για την Ελλάδα δε, αλοί και τρισαλοί!
Για τα άτομα, άγνωστη η μοίρα η τρελή
Το μόνο βέβαιο, πως επιπλέουν οι φελλοί
ΓΙΑΓΚΟΣ ΡΑΠΤΗΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΡΧΙΑ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΡΧΙΑ
«Ο Ράμφος δεν είναι καθηγητής στο πανεπιστήμιο κι όταν μιλάει δεν μιλάει για να υπερασπιστεί τον θεσμό από τον οποίον βιοπορίζεται. Μιλάει για να υπερασπιστεί τις απόψεις του. Είναι καθαρόαιμος διανοητής και την αξιοπιστία του την αντλεί από την ίδια του τη σκέψη. Να είστε βέβαιοι πως αν ήταν καθηγητής πανεπιστημίου θα τον αντιμετώπιζαν με σεβασμό και δέος, καθότι η ωραία μας επαρχία τα σύνδρομά της δεν τα ξεπερνάει με τίποτε».ΤΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ ΚΛΙΚ στην ΕΙΚΟΝΑ

Φωτογραφιζω- αρα υπαρχω !

Φωτογραφιζω- αρα υπαρχω !
Μου την δίνει αυτή η παρανοϊκή εμμονή στην φωτογράφηση των πάντων....Η σύγχρονη φωτογραφοποιϊα έχει καταστρέψει την παλιά, που ήταν πρωτίστως ανθολόγηση και επιλογή των πλάνων...

Λολοσίδης Γιώργος

Λολοσίδης Γιώργος
.

ΤΟΤΟΣ FOR EVER

ΤΟΤΟΣ FOR EVER

Στέφανος Σταμέλλος

Στέφανος Σταμέλλος
Ο γνωστός ορειβάτης Στέφανος Σταμέλλος, σε ένα μεγάλο οδοιπορικό του στις ακτές του Μαλιακού, συναντά έξω από ένα εξοχικό αυτή την πινακίδα.... 'Ηθος Μαφίας, που προφανώς παραμένει ατιμώρητο για πολύ καιρό - κατά πως δείχνουν οι σκουριές...

Eνός λεπτού σιγή για τον Λουκάνικο

Eνός λεπτού σιγή για τον Λουκάνικο
Ήταν ο πιο αγαπητός σκύλος στο χώρο των αντιμνημονιακών ζωόφιλων. Θα μας λείψει - κάπου θα θέλαμε να του προσφέρουμε ένα πλούσιο γεύμα και να τον πάμε βόλτα στη πλατεία Συντάγματος

«Η τσούσκα», του Κάρολου Τσίζεκ

«Η τσούσκα», του Κάρολου Τσίζεκ
Σ΄ένα ουγγρικό, θυμάμαι οβελιστήριο, - Μια πιπεριά, που μοιάζει με καρδούλα, - Μα αν τη γευτείς, σου κατακαίει τα ούλα - Μου έκανε τη μπουκιά σωστό μαρτύριο - Μ’ έχουν και τα φιλιά σου έτσι ρημάξει - Μου άναψες μια φωτιά, που θα με κάψει

Αγαθόν το εξομολογείσθαι....

Αγαθόν το εξομολογείσθαι....
Ο εκδότης ισχυρίζεται ότι «ο δρόμος για την οικολογική κόλαση είναι στρωμένος με τριαντάφυλλα», πράγμα που με βάζει σε σκέψεις : Υπάρχει οικολογική κόλαση- κοντολογίς ένας «άλλος κόσμος» όπου οι διάβολοι βασανίζουν τους αμαρτωλούς με βιοδιασπώμενα μαστίγια και καζάνια από ανακυκλωμένο σκραπ μετάλλων ; Πάντως εύχομαι το βιβλίο να είναι διαφορετικό από τους ισχυρισμούς του εκδότη…

ΗΛΙΑΣ ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ 1946-2013

ΗΛΙΑΣ  ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ 1946-2013
Νηφάλιες - κάτω από τη στάχτη - του χινοπωρινού ουρανού - νανουρίζουνε ανάλαφρα - τον ίσκιο των ονείρων τους - σαν αδελφούλες δίδυμες - που ψιθυρίζουνε στον άνεμο – μέσα απ’ τα στάχυα («Λίμνες της Χαλκιδικής», από τη ποιητική συλλογή «Στροφή»)

Βρες χρόνο...



Βρες Χρόνο για Δουλειά – / Αυτό είναι το
Τίμημα της Ευτυχίας
Βρες Χρόνο για Σκέψη – / Αυτό είναι η Πηγή της Δύναμης
Βρες Χρόνο για Παιγνίδι – / Αυτό είναι το Μυστικό της Αιώνιας Νιότης
Βρες Χρόνο για Διάβασμα – / Αυτό είναι το Θεμέλιο της Γνώσης
Βρες Χρόνο να είσαι Φιλικός – / Αυτό είναι ο Δρόμος προς την Ευτυχία
Βρες Χρόνο για Όνειρα – / Αυτά θα τραβήξουν το Όχημά σου ως τα’ Αστέρια
Βρες Χρόνο ν’ Αγαπάς και ν’ Αγαπιέσαι – / Αυτό είναι το Προνόμιο των Θεών
Βρες Χρόνο να κοιτάς Ολόγυρά σου – / Είναι πολύ σύντομη η μέρα για να είσαι
εγωϊστής
Βρες Χρόνο να Γελάς – / Αυτό είναι η Μουσική της Ψυχής
Βρες Χρόνο να είσαι Παιδί – / Για να νιώθεις Αυθεντικά Ανθρώπινος

ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ

Μη-οπτικό τοπίο

Μη-οπτικό τοπίο
Υπάρχει ένα βιβλίο που ασχολείται με αυτούς που προσλαμβάνουν το τοπίο από άλλα, μη οπτικά ερεθίσματα…. Είναι το "Non-Visual Landscape: Landscape Planning for People with Vision Problems" γραμμένο από δυο Έλληνες της Αγγλίας, , την Αγγελική Κοσκινά και τον Νίκο Χασάναγα . ΚΛΙΚ στην εικόνα

Ιστορίες "Μπονζάϊ", Χ. Δάλκος

Ιστορίες "Μπονζάϊ", Χ. Δάλκος
Ο ήρωας του Χρίστου Δάλκου στο αφήγημα Μπονζάϊ ( τίτλος,«Τον Σαουδάραβαν», στο περιοδικό ΠΛΑΝΟΔΙΟΝ),κομίζει αποδείξεις περί του ότι οι Αρχαίοι «Είχαν προβλέψει το χτύπημα στους δίδυμους πύργους" Αλλά μετριοπαθώς σημειώνει : «…..αυτά δεν τα λέω εγώ, , τὰ λένε ὁ Πυθαγόρας και ο Πλάτων…»(ΠΑΤΗΣΤΕ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ)

Ετικέτες

  • Αερ (3)
  • Αεροπορικά (56)
  • ΑμΕΑ (9)
  • ανακύκλωση (36)
  • αστικός χώρος (770)
  • Διάστημα (57)
  • Διάφορα (371)
  • Δοκίμιο (208)
  • Εκδηλώσεις-βιβλία (1891)
  • Ελεύθεροι χώροι (585)
  • Ενέργεια (452)
  • Ενέργεια ζώα (12)
  • ζώα (524)
  • Θεωρία (373)
  • ιστορία (1304)
  • κοινωνία (2666)
  • Κύπρος (38)
  • μεταξύ σοβαρού και αστείου (258)
  • Μνημεία (111)
  • Οργανώσεις-συλλογικότητες (1372)
  • Παραγωγή-περιβάλλον (1204)
  • Πολιτισμός (2939)
  • πρόσωπα (1457)
  • Τέχνη (3328)
  • τεχνολογία (502)
  • τοπίο (590)
  • τουρισμός (381)
  • υγεία (365)
  • Φύση (1006)
  • φυσικό περιβάλλον (663)
  • χιούμορ (17)

Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
oikoparaxenos
Ιστολόγιο για την οικολογία και τον πολιτισμό.....
Προβολή πλήρους προφίλ

Αναγνώστες

Θέμα Ταξίδια. Από το Blogger.