Του Γιάννη Σχίζα
Μπορεί για ορισμένους το
συμβάν να εμβάλλει σε προβληματισμούς για το τουριστικό μέλλον της Αλβανίας, η
οποία διαθέτει ένα τρομακτικό αριθμό ξενοδοχείων κατά μήκος των ακτών της.. …Για άλλους
όμως αυτό που αναδεικνύει είναι η ανθρώπινη απώλεια και η συναφής ηλιθιότητα
.
Συνέβη λοιπόν, όπως έχει συμβεί επανειλημμένα και στην Ελλάδα :
Ένα ταχύπλοο οδηγούμενο μάλιστα από έναν «αστυνομικό επίτροπο» ( βαθμός που
υπάρχει στο αστυνομικό σώμα της Αλβανίας) σκότωσε
νεαρή αγγλίδα, ένα κοριτσάκι 7 χρονών, που βρισκόταν εκεί με τους γονείς της για διακοπές. Η αγγλική εφημερίδα The Sun υπενθυμίζει μάλιστα
ότι είναι το τρίτο ατύχημα που συμβαίνει με ταχύπλοο στις αλβανικές ακτές, αυτό
το καλοκαίρι.
Τα ταχύπλοα ήταν ο φόβος
και ο τρόμος των ψαροντουφεκάδων και των
λουομένων στα βαθιά σημεία των ελληνικών θαλασσών. Βέβαια υπήρχε ο
κανονισμός της Λιμενικής Αστυνομίας, που
επέβαλε αυστηρούς περιορισμούς στην
κίνηση των ταχυπλόων – και ειδικά στα θαλάσσια σκούτερ : Σύμφωνα με αυτόν η
κυκλοφορία γι αυτά τα τελευταία από 1ης
Μαϊου μέχρις 30ης Σεπτεμβρίου
επιτρεπόταν μεταξύ των ωρών 10.00 – 13.00 και 16.00-19.00, ενώ μεταξύ της
13.00 και 16.00 επιτρεπόταν να κινούνται
σε απόσταση 500-700 μέτρων από τις ακτές. Θυμάμαι πάντως το long distance (μεγάλης απόστασης)
κολύμπι που κάναμε στις ακτές της Αττικής με ένα φίλο, που πηγαίναμε μέχρι μια
βραχονησίδα ή στο νησί Πάτροκλος και που
σύντομα καταργήσαμε , μετά την εμφάνιση και μαζικοποίηση των ταχύπλοων .
Τώρα τα θαλάσσια σκούτερ στην Ελλάδα είναι σε παρακμή, αν
εξαιρέσει κανείς μια-δυο μηχανές στην Κάρυστο , ευτυχώς στα πιο βαθιά σημεία της
θάλασσας: Όμως η πελατειακή λογική των
ιθυνόντων του Ελληνικού Τουρισμού δεν αποκλείεται να μπει στον πειρασμό της
επαναφοράς τους.
Ο καθένας βέβαια πιθανολογεί
τη μέθη των κυμάτων και τα άλλα
συναισθήματα – ακόμη και τα πιο εντυπωσιακά- που νοιώθει ένας οδηγός θαλάσσιου
σκούτερ, όμως επίσης πρέπει να αντιλαμβάνεται το δικαίωμα των λουομένων να
χρησιμοποιούν τη θάλασσα κατά το δοκούν, σαν χώρο περιπάτου, σαν στοιχείο ζωής.
Πάντως η
άποψη η δική μου είναι ότι αυτό που αισθάνεται
ο οδηγός των ταχύπλοων δεν έχει σχέση με τα παφλάζοντα νερά και το κύμα
που αντιμετωπίζει, αλλά με τη φιγούρα : Αυτήν που του επιτρέπει να εκθέτει κάποιες ζωές σε κίνδυνο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου