Α ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΛΥΡΑΣ μὲ τὸν μεγάλο Κώστα
Μουντάκη βρίσκονταν στὸν πέμπτο μήνα. Μόλις τελείωσε τὸ μάθημα,
πλησιάσαμε τὸν δάσκαλο καὶ τοῦ ἀνακοινώσαμε ὅτι ὁ πιὸ ἀγαπημένος
του μαθητὴς ἦταν ὑποχρεωμένος νὰ σταματήσει τὰ μαθήματα γιατί ὑπακούοντας
στὶς ἀνάγκες τὶς δημοσιοϋπαλληλικῆς του ἰδιότητας, ἔπρεπε νὰ
δεχτεῖ τὴ μετάθεσή του γιὰ τὴν Ξάνθη.
Σὲ λίγο πλησίασε καὶ ὁ μαθητής·
ἐπιβεβαίωσε ὅσα ἤδη εἴχαμε πεῖ ἐμεῖς στὸ δάσκαλο κι ἐξέφρασε τὴ
λύπη του, γιατί θὰ διέκοπτε τὰ μαθήματα λύρας, στὰ ὁποῖα εἶχε σημειώσει
σημαντικὴ πρόοδο. Ὁ δάσκαλος δὲν ἔκρυψε τὴ στενοχώρια του καὶ τοῦ
συνέστησε νὰ συνεχίσει τὴ λύρα μόνος του.
Ὁ μαθητὴς ἀποχαιρέτησε τὸ
δάσκαλο καὶ στὴ συνέχεια ἐμᾶς τοὺς ὑπόλοιπους· τὴ στιγμὴ ποὺ θὰ ἔφευγε,
ὁ δάσκαλος εἶπε:
— Φέρε μου λιγάκι τὴ λύρα
σου».
Ὁ μαθητὴς μὲ κάποια ἀπορία ἔφερε
τὴ λύρα, τὴν ἔβγαλε ἀπὸ τὴ θήκη της καὶ τὴν ἔδωσε στὸ δάσκαλο. Κεῖνος
μὲ ἀργὲς ἥσυχες κινήσεις τὴν κράτησε μὲ τὸ ἕνα χέρι καὶ μὲ τὸ ἄλλο ἄρχισε
νὰ τὴν χαϊδεύει. Τὸ χέρι του περιέτρεξε τὸ σκάφος καὶ τὸ καπάκι, ἔκρουξε
ἀλαφρὰ τὶς χορδές, ἀκράγγιξε τὰ κλειδιὰ καὶ χωρὶς νὰ πάρει τὰ μάτια
του ἀπὸ πάνω της, τὴν ἐπέστρεψε στὸ μαθητή.
Ἡ ὅλη διαδικασία ποὺ ἔμοιαζε
μὲ ἱεροτελεστία κράτησε δυὸ–τρία λεπτά.
— Τί ἔκανες δάσκαλε; ρώτησα ἐγώ!
— Τί ἔκανα, μωρέ, εἴμαστε καὶ
οἱ δυὸ ἄντρες καὶ ντρέπομαι νὰ χαϊδέψω τὸ πρόσωπό του· χαϊδεύω
λοιπὸν τὴ λύρα του.
Πηγή: Μικρὲς
ἱστορίες γιὰ μιὰ χαμένη ὅραση (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ἀγρινίου,
2021).
Θανάσης Μανιφάβας (Ἀγρίνιο) Ποίηση,
πεζογραφία. Γιὰ τὸ βιβλίο του Μικρὲς
ἱστορίες γιὰ μιὰ χαμένη ὅραση ὁ συγγραφέας σημειώνει
μεταξὺ ἄλλων τὰ ἑξῆς: «[…] Οἱ ἱστορίες ποὺ θὰ ἀκολουθήσουν εἶναι
μιὰ προσπάθεια χαρτογράφησης τῆς λαϊκῆς ψυχῆς, ὅπως αὐτὴ ἀναδείχνεται
ἀνόθευτα καὶ αὐθόρμητα στὶς ἁπλὲς στιγμὲς τῆς καθημερινότητας.
Εἶναι ὅλες ἀληθινὰ περιστατικά. […] Μετὰ τὴν ἐπικράτηση τοῦ ἀστικοῦ
πολιτισμοῦ, ἄρχισε ἡ λεηλασία τοῦ λαϊκοῦ πολιτισμοῦ […] Στὸν ἑαυτό
μου ἐπιφυλάσσω ἕνα ρόλο: τοῦ ἁπλοῦ καταγραφέα ὁ ὁποῖος πρέπει
νὰ δώσει στὸν ἀναγνώστη καὶ κάποιες ἀπαραίτητες γιὰ τὴν κατανόηση
πληροφορίες, μὲ τὴν ἐλπίδα νὰ ἀποτελέσουν καὶ γιὰ τὸν ἀναγνώστη
ἀσκήσεις εὐαισθησίας καὶ εὐκαιρίες γαλβανισμοῦ τῆς ψυχῆς…» (red
line agrinio, 2017).
Τὸ σχέδιο εἶναι τοῦ Δημήτρη Δήμα
ἀπὸ τὴν πρωτότυπη εἰκονογράφιση γιὰ τὸ βιβλίο, (μεικτὴ τεχνικὴ, 11,5Χ16,5
ἐκ.)
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου