Ημέρες ορειβασίας

Ημέρες ορειβασίας

Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2020

Ζεράρ Σαλιάν :Ανάμνηση της μνήμης μου



ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΣΤΟΧΑΣΤΗΣ / ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ


Επίλογος: Ζακ Λακαριέρ
Μετάφραση: Ελένη Μότσιανου

ISBN 978-960-303-264-9
ΣΕΛΙΔΕΣ: 96
ΤΙΜΗ: 9 Ευρώ


Η
Ανάμνηση της μνήμης μου δεν είναι αυτό που έζησα αλλά αυτό που κληρονόμησα. Η ηχώ ενός παρελθόντος. Είναι το καταποντισμένο μέρος της ιστορίας μου. Το δύσβατο μέρος της διήγησής μου. Ο θρόμβος που είχα μέσα στη χούφτα τη μέρα της γέννησής μου και του οποίου την τραγωδία, παιδί ακόμα, μου μεταβίβασαν. Κι αυτό που θέλησα να ξεχάσω... Τη στιγμή που μέτρησα τον χρόνο που πέρασε και που όλοι είναι νεκροί, είναι καιρός να αναπολήσω αυτή την ιστορία και να αποδώσω στους προγόνους αυτό που τους αξίζει. Σήμερα, υποκλίνομαι στην επιθυμία σας να παραμείνετε ζωντανοί και να μείνετε ίδιοι, κάτι που το σέβομαι χωρίς να το συμμερίζομαι. Ο δρόμος που εγώ ακολούθησα ήταν διαφορετικός. Αγωνίστηκα μαζί με λαούς τριών ηπείρων, μοιράστηκα την ύπαρξή τους. Ίσως χάρη σ’ αυτούς να σας κατάλαβα καλύτερα. Επιστρέφετε τώρα για να πάρετε μέσα μου τη θέση σας, ειρηνικά, στις παρυφές των αναμνήσεων. Και έχω τα ίχνη σας στα βήματά μου... Μέσα στ’ άρμενα του χρόνου χτυπούν τα λάβαρα των βαρβάρων. Θυμάμαι…

Ζεράρ Σαλιάν
Ποιητής, γεωπολιτικός επιστήμονας και ακτιβιστής o Ζεράρ Σαλιάν θεωρείται ως ένας από τους ελάχιστους ειδήμονες, σε παγκόσμιο επίπεδο, στα ζητήματα των ασύμμετρων πολέμων. Συγγραφέας μεγάλου αριθμού έργων, δίδαξε στην Εθνική Σχολή Διοίκησης στη Γαλλία, στο Χάρβαρντ, στο Μπέρκλεϊ και στη Σιγκαπούρη. Για πολύ καιρό αρνήθηκε να επωμιστεί το βάρος της Γενοκτονίας των Αρμενίων του 1915 κατά την οποία η οικογένεια από τη μεριά του πατέρα του σφαγιάστηκε από το καθεστώς των Νεοτούρκων. Με αυτό το βιβλίο επιστρέφει ηθελημένα στις ρίζες του.
Από τις εκδόσεις μας κυκλοφορεί, επίσης, το έργο του Τρομοκρατία και Πολιτική. Η έκδοση της συγκεκριμένης μαρτυρίας, ταυτόχρονα, έρχεται να προστεθεί ως ένας ακόμη σημαντικός κρίκος της σειράς του Στοχαστή «Η ΑΡΜΕΝΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΡΜΕΝΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ» με αξιόλογους τίτλους και συγγραφείς όπως Βαχάκν Νταντριάν, Οχάνες Σαρκίς-Αγαμπατιάν, Αρσαβίρ Σιρακιάν, Αναΐντ Τερ Μινασιάν κ.ά. που φωτίζουν το πολυεπίδεδο ζήτημα της Γενοκτονίας με διεισδυτικό, ιστορικά έγκριτο και ουσιαστικό τρόπο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου