oikologein

Για όσους πάνε γυρεύοντας στο χώρο της Οικολογίας και του Πολιτισμού. Υπό τη διαχείριση του Γιάννη Σχίζα

Ημέρες ορειβασίας

Ημέρες ορειβασίας

Κυριακή 22 Ιουνίου 2025

Ἕκτωρ Μπαρ­ρέ­το (Héctor Barreto) Ἡ ἀρ­ρω­στη­μέ­νη πο­λι­τεία

 


By planodion on 22 Ἰούνιος 2025



Ἕκτωρ Μπαρ­ρέ­το (Héctor Barreto)


Ἡ ἀρ­ρω­στη­μέ­νη πο­λι­τεία

(La ciudad enferma)


Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΤΟΥ ΟΝΕΙΡΟ εἶ­χε πά­ρει νὰ ξε­δια­λύ­νει. Θέ­λη­σε νὰ ἐπι­στρέ­ψει. Σή­κω­σε τὸ χέ­ρι, μὲ τὸ δεί­κτη πρὸς τὴν ὁμί­χλη. Ἦταν ἡ συ­νή­θης χει­ρο­νο­μία του. Καὶ ὕστε­ρα, τὸ πέ­πλο δια­λύ­θη­κε.

       Ὁ δί­σκος, ἐκεῖ. Κα­τα­ρα­μέ­νε δί­σκε! Ἤδη ἀπὸ τὰ χθὲς συ­νει­δη­το­ποιοῦ­σε πό­σο θὰ τὸν κού­ρα­ζε. Μὰ τί ὠφε­λεῖ; Αὐ­τὴ ἦταν ἡ ἐν­δε­δειγ­μέ­νη μέ­ρα κι ἔκα­νε τὸ ἴδιο. Ὄχι, δὲν θὰ ἄλ­λα­ζε, κά­τι τέ­τοιο θὰ ἦταν ἀνού­σιο. Ἐξάλ­λου, πάν­τα ὑπῆρ­χε καὶ τὸ πα­ρά­θυ­ρο. Ἀνα­θυ­μή­θη­κε τὸ ὄνει­ρο, τὸ τε­λευ­ταῖο του ὄνει­ρο, καὶ ξάφ­νου κα­τά­λα­βε τὸ νόη­μά του. Ἔκα­νε τὸ ἴδιο καὶ τὸ ἤξε­ρε. Ὄχι, δὲν ἔκα­νε τὸ ἴδιο, ἦταν ἡ ἐπι­βε­βαί­ω­ση τοῦ γε­γο­νό­τος. Ἀκό­μη δὲν ξέ­φευ­γε γιὰ τὰ κα­λὰ ἀπὸ τ’ ὄνει­ρο, πια­σμέ­νος σὲ αὐ­τὸ ἀπὸ τοὺς ὕστα­τους ἀρα­χνοϊ­στούς.

     

 Καὶ πά­λι ὁ δί­σκος. Ποιά θά ’τὰν τώ­ρα ἡ ὄψη τῆς πό­λης; Ἁπλω­νό­ταν ἀνυ­ψω­μέ­νη σὰν ὁποια­δή­πο­τε ἄλ­λη. Ἦταν δυ­να­τὸν ἄρα­γε ἡ ψυ­χὴ τῶν κα­τοί­κων της νὰ τὴ με­τα­φέ­ρει τό­σο μα­κριὰ ἀπ΄ τὸ κά­θι­σμά του, σὲ αὐ­τὴν τὴν τρο­με­ρὴ συμ­βί­ω­σή του μα­ζί της; Ὁ πό­νος, αἰ­σθη­τός. Καὶ νὰ φαν­τα­στεῖ κα­νεὶς πὼς ἐκεί­νη ἦταν ἡ ἐν­δε­δειγ­μέ­νη μέ­ρα. Στὴν τε­λι­κή, θὰ προ­σέ­φε­ρε —τὸ λι­γό­τε­ρο— ἕνα ἀξιο­μνη­μό­νευ­το θέ­α­μα.

       Θέ­λη­σε νὰ προ­κα­λέ­σει αἴ­σθη­ση. Λί­γο ἀκό­μη, καὶ θὰ ἔκο­βε τὴ ζε­λα­τί­νη. Μὰ ὄχι ἀκό­μη, εὐ­τυ­χῶς.

       Ἂν πί­ε­ζε τὸ κουμ­πί, τὸ φῶς τοῦ ἥλιου θὰ εἰ­σέ­βαλ­λε στὸ ὑπνο­δω­μά­τιο, θὰ σκαρ­φά­λω­νε στὸ στρῶ­μα καὶ θὰ κολ­λοῦ­σε πά­νω του, ὀξύ­νον­τας τὶς αἰ­σθή­σεις του. Καὶ τὸ ὄνει­ρο ἀκό­μη δὲν εἶ­χε ξε­δια­λύ­νει ἐν­τε­λῶς. Ἄ, θὰ προ­κα­λοῦ­σε τό­τε στὴν ψυ­χή του πι­κρό­τα­το χά­ος. Καὶ τί θὰ ἐπα­κο­λου­θοῦ­σε; Τρό­μος; Θὰ ἐπερ­χό­ταν τὸ τέ­λος; Θὰ ζοῦ­σε τὴν τε­λευ­ταία του μέ­ρα, τὴν ὕστα­τη μέ­ρα; Βέ­βαια, μι­λῶν­τας γιὰ ἐκεῖ­νον, κά­θε μέ­ρα ἡ ὕστα­τη ἦταν.

       Ἕνας χλω­μὸς βρα­χί­ο­νας αἰ­ω­ρή­θη­κε στὸ ἡμί­φως τοῦ δω­μα­τί­ου. Πί­ε­σε τὸ κουμ­πί. Ἡ αἴ­σθη­ση κα­τέ­φθα­σε, αἴ­σθη­ση σκλη­ρή, ἀρ­κτι­κή. Τώ­ρα ὁ δί­σκος ἦταν δί­σκος φω­τός. Ἐκεῖ­νος ἦταν ὑπαί­τιος τῆς κα­τά­στα­σης ποὺ τὸν πε­ριέ­βαλ­λε, τοῦ φω­τὸς καὶ τοῦ χρώ­μα­τος. Ἡ ἰδέα ἐξῆλ­θε τοῦ κύ­κλου»· ἴσως ἐκεῖ νὰ κα­ρα­δο­κοῦ­σε τὸ ἴδιο συ­ναί­σθη­μα.

       Θέ­λη­σε νὰ ση­κω­θεῖ, ἦταν ἀνάγ­κη νὰ δεῖ τὴν πό­λη, τὸν κό­σμο της, καί, πά­νω ἀπ’ ὅλα, ἤθε­λε νὰ πά­ει στὸ σπί­τι ἐκεῖ­νο. Ἦταν ὑπερ­βο­λι­κὰ νω­ρὶς ἀκό­μη, μὰ θὰ προ­χω­ροῦ­σε ἀρ­γά, πο­λὺ ἀρ­γά. Τὸ σπί­τι, ἡ ὁμή­γυ­ρη, ἐκεί­νη ἡ ὁμή­γυ­ρη ποὺ συ­νι­στοῦ­σε τὸ ἴδιο τὸ κέν­τρο τῆς πό­λης... Ἦταν μό­νο ἕν­τε­κα στὸν ἄριθ­μο κι ἐκεῖ­νος, ἕνας ἀπ’ αὐ­τούς. Ἡ ὁμή­γυ­ρη, ψυ­χὴ τῆς πό­λης. Τί πε­ρί­ερ­γα πράγ­μα­τα ποὺ ἐπι­τρέ­πον­ταν στὴν ἐπο­χή του. Κα­τά­λα­βε πώς, ἔτσι σκε­πτό­με­νος, ἔβγαι­νε ἀπὸ τὴν ἐπο­χή του. Ἡ ψυ­χὴ τῆς πό­λης... Ἄχ! Ἡ πό­λη αὐ­τὴ εἶ­χε ψυ­χὴ καὶ τί ψυ­χή! Ὅλοι τὴν ἔνιω­θαν νὰ ἀνα­πνέ­ει, νὰ ἀνα­στε­νά­ζει, νὰ πάλ­λε­ται. Τώ­ρα τε­λευ­ταῖα, μά­λι­στα, λα­χά­νια­ζε. Ἀπε­χθὲς ὑπο­κεί­με­νο! Ὑπο­συ­νεί­δη­τα, κα­θέ­νας του με­τάγ­γι­ζε τὴν ψυ­χή του. Κα­νείς τους δὲ σκε­φτό­ταν ὅπως ὁ ἄλ­λος, καὶ ὅμως οἱ ψυ­χές τους ἑνώ­νον­ταν σὲ μία μό­νο ψυ­χή. Ἦταν, πράγ­μα­τι, πό­νος με­γά­λος καὶ κίν­δυ­νος. Κα­νεὶς δὲν μπο­ροῦ­σε νὰ ὑπάρ­ξει μό­νος ἢ ἀπὸ μό­νος του. Ἀκό­μη πα­ρα­πά­νω: ὅλες οἱ ἁμαρ­τί­ες τους ἑνώ­νον­ταν, ὀρ­θώ­νον­τας ἕνα τεῖ­χος. Ὅλοι μα­ζὶ σχη­μά­τι­ζαν τὴν ψυ­χὴ τῆς πό­λης. Πε­ρισ­σό­τε­ρο ὅμως ἀπ’ ὅλους, ἡ ὁμή­γυ­ρη, ἡ συγ­κε­κρι­μέ­νη ὁμή­γυ­ρη...

       Ἡ ἀρ­κτι­κὴ αἴ­σθη­ση τώ­ρα σχε­δὸν τὸν ἐγ­κα­τέ­λει­πε.

       Νὰ ση­κω­θεῖ. Ἐκ νέ­ου ὁ χλω­μὸς βρα­χί­ο­νας. Τὸ κουμ­πί... Πέν­τε ἴσκιοι εἰ­σέ­βα­λαν στὸ δω­μά­τιο. Ἐξῆλ­θαν με­τὰ ἀπὸ ἀρ­κε­τὴ ὥρα. Τώ­ρα στε­κό­ταν ὄρ­θιος, μὲ ἕναν κα­θρέ­φτη ἀνὰ χεῖ­ρας, ἐπί τέ­λους ντυ­μέ­νος. Πα­ρα­τή­ρη­σε τὸ λευ­κὸ πρό­σω­πό του. Ἦταν ἕνα λευ­κὸ κα­θά­ριο, σὰν ἀπὸ βαμ­βά­κι ἢ γά­λα. Κοι­τά­ζον­τας τὸ εἴ­δω­λό του ἔνιω­σε λύ­πη­ση, τὸ ἀγά­πη­σε. Καὶ ὅλα τοῦ­τα, ἐνῷ βρι­σκό­ταν σὲ ἄψο­γη κα­τά­στα­ση. Πα­ρά­τη­σε τὸν κα­θρέ­φτη καὶ ἀπὸ μιὰ γω­νιὰ ξε­χώ­νια­σε ἕνα πο­λὺ μι­κρὸ κου­τά­κι. Ἔβγα­λε καὶ κα­τά­πω­σε κά­τι ἀπὸ μέ­σα κι ἔγι­νε με­μιᾶς ἀκό­μη πιὸ λευ­κός. Χα­μο­γέ­λα­σε κι ἔψα­ξε μία ἀπὸ τὶς μά­σκες του. Διά­λε­ξε τὴν κα­λύ­τε­ρη, ἐκεί­νην ποὺ τοῦ ἄρε­σε πε­ρισ­σό­τε­ρο. Ἤξε­ρε πο­λὺ κα­λὰ ὅτι τὸ συγ­κε­κρι­μέ­νο στὺλ μά­σκας δὲν ἀκο­λου­θοῦ­σε τὴν τε­λευ­ταία λέ­ξη τῆς μό­δας. Ἦταν δι­κή του ἐφεύ­ρε­ση καὶ κα­νεὶς δὲ θά ’χε τὸ χρό­νο νὰ τὴν κο­πιά­ρει.

       Βγῆ­κε στὸ δρό­μο. Ὁ κό­σμος πε­ρι­φε­ρό­ταν σιω­πη­λός. Μο­νά­χα κά­ποιοι μέ­θυ­σοι συ­νο­μι­λοῦ­σαν, κά­νον­τας τρα­γι­κὲς χει­ρο­νο­μί­ες.

       Ἐκεῖ­νος περ­πα­τοῦ­σε ἀρ­γά, σκε­πτι­κός. Πα­ρα­τη­ροῦ­σε καὶ τὶς πα­ρα­μι­κρὲς λε­πτο­μέ­ρειες, για­τὶ μιὰ ἔμ­μο­νη ἰδέα τὸν βα­σά­νι­ζε. Ἰδέα κοι­νή, πο­λί­της ἐκεί­νης τῆς μέ­ρας.

       Ξάφ­νου ἀν­τι­λή­φθη­κε πὼς προ­κα­λοῦ­σε τὴν πε­ριέρ­γεια γύ­ρω του καὶ ὅλοι τὸν κοί­τα­ζαν ἐπί­μο­να. Ἤξε­ρε για­τί: οἱ ὑπό­λοι­ποι φο­ροῦ­σαν συμ­βα­τι­κὲς μά­σκες, ἐνῷ ἐκεῖ­νος...

       Θέ­λη­σε νὰ δια­τρέ­ξει τὴν πό­λη, μπῆ­κε καὶ βγῆ­κε σὲ διά­φο­ρες γει­το­νιές. Χρό­νος ἐξάλ­λου τοῦ πε­ρίσ­σευε. Ἐδῶ κά­ποιοι φο­ροῦ­σαν μά­σκες ἱε­ρο­τε­λε­στί­ας, μά­σκες πό­νου. Ἔμοια­ζαν φο­ρε­μέ­νες εἰ­δι­κὰ γι’ αὐ­τὴν τὴν ὀλέ­θρια μέ­ρα. Ὑπῆρ­χαν ὅμως καὶ ἄλ­λοι, ἄξε­στοι, τρε­λα­μέ­νοι, μὲ τὸ πρό­σω­πο στὴ φό­ρα, σὲ μιὰ γύ­μνια φρι­κια­στι­κή. Ἐπι­τά­χυ­νε τὸ βη­μα­τι­σμό, νιώ­θον­τας ἐνό­χλη­ση κι ἀπο­τρο­πια­σμό. Τό ’βα­λε στὰ πό­δια. Περ­πά­τη­σε γιὰ ὥρα, ὥσπου ἔφτα­σε στὴν κεν­τρι­κὴ πλα­τεῖα.

       Ἐξαν­τλή­θη­κε καὶ κά­θι­σε σὲ ἕνα παγ­κά­κι. Πρώ­τη φο­ρὰ εἶ­χε περ­πα­τή­σει, ὕστε­ρα ἀπὸ πολ­λὰ χρό­νια. Πε­ζός, ὅπως οἱ πρῶ­τοι πε­ρι­πλα­νώ­με­νοι καὶ οἱ ὕστα­τοι ζη­τιά­νοι...

       Κά­θη­σε γιὰ ὥρα, νὰ ξε­κου­ρα­στεῖ. Μέ­σα του ἡ ἰδέα ἔπαιρ­νε σάρ­κα καὶ ὀστᾶ, μὰ δυ­σκο­λευό­ταν νὰ τὴν ἀπο­δε­χτεῖ ἔτσι, διὰ μιᾶς. Κα­τευ­θύν­θη­κε στὴν Ἱστο­ρία, πο­ρευό­με­νος πρὸς τὶς κα­τα­βο­λές.

       Ξε­χνοῦ­σε. Καὶ ὅμως, ἐδῶ ἦταν ποὺ ξάφ­νου κα­τά­λα­βε πὼς εἶ­χε ἔρ­θει ἡ ὥρα. Ἡ ἰδέα ξα­να­εμ­φα­νί­στη­κε κι ἐκεῖ­νος τὴν ἀπο­δέ­χτη­κε. Εἶ­χε ἔρ­θει ἡ ὥρα! Καὶ μιὰ ἀπό­λυ­τη ἠρε­μία τὸν κα­τέ­κλυ­σε.

       Δὲν τὸ εἶ­χε ἀν­τι­λη­φθεῖ. Μιὰ ὁμά­δα τὸν πε­ριέ­βαλ­λε τώ­ρα. Ὅταν τοὺς κοί­τα­ξε, ἄρ­χι­σαν νὰ τοῦ μι­λοῦν καὶ νὰ τὸν ρω­τᾶ­νε. Δὲν ἀπάν­τη­σε. Ὁ κύ­κλος ἔσφι­ξε γύ­ρω του. Ἄρ­χι­σαν νὰ μι­λοῦν σχε­δὸν ὅλοι μα­ζί, ταυ­τό­χρο­να κι ἄναρ­χα. Ἐκεῖ­νος, ἀπὸ τὸ ὕψος του, σιω­πη­λός, ἐξα­κο­λου­θοῦ­σε νὰ τοὺς πα­ρα­τη­ρεῖ. Με­τὰ ἀπὸ λί­γο, κά­ποιοι ἄρ­χι­σαν νὰ χει­ρο­νο­μοῦν καὶ οἱ φω­νὲς ἀγρί­ε­ψαν. Συ­νέ­χι­σαν νὰ τὸν ἀνα­κρί­νουν, ἀκό­μη καὶ νὰ τοῦ κα­τα­λο­γί­ζουν εὐ­θύ­νες. Ὥσπου ἐκεῖ­νος κά­ποια στιγ­μὴ ὄρ­θω­σε τὸ ἀνά­στη­μά του, κοι­τά­ζον­τάς τους ἕναν πρὸς ἕναν. Τοὺς ἔδει­ξε τὰ χέ­ρια του καὶ τό­τε ἐκεῖ­νοι σιώ­πη­σαν. Τοὺς ἄφη­σε πί­σω του, προ­χω­ρῶν­τας ἀρ­γά.

       Βρά­δια­ζε. Ὁ βα­θυ­κόκ­κι­νος ἥλιος κολ­λοῦ­σε στὰ σπί­τια καὶ στοὺς δρό­μους σὰν ἀδέ­σπο­τος σκύ­λος, γλεί­φον­τάς τα. Φῶς ἐνο­χλη­τι­κό, θέ­α­μα στε­νά­χω­ρο. Οἱ πε­ρα­στι­κοὶ διέρ­χον­ταν, βα­ρεῖς καὶ σιω­πη­λοί. Κι ἐκεῖ­νος κλει­νό­ταν στὸν ἑαυ­τό του, ἀνή­συ­χος. Ἔφτα­σε στὸ σπί­τι. Ὅπως πάν­τα, πα­ρέ­με­νε κλει­στό.

       Ἐν­τός, ὅλοι τους συγ­κεν­τρω­μέ­νοι, τὸν πε­ρί­με­ναν. Χαι­ρέ­τι­σε καὶ πλη­σί­α­σε. Ἔμοια­ζαν ἀνα­στα­τω­μέ­νοι, ἴσως καὶ νὰ ἦταν. Κά­ποιος ἔδω­σε τὸ σύν­θη­μα καὶ ὅλοι μα­ζεύ­τη­καν γύ­ρω ἀπὸ τὸ με­γά­λο τρα­πέ­ζι. Συ­ζή­τη­σαν, δια­φώ­νη­σαν καὶ κα­τέ­λη­ξαν νὰ μι­λοῦν ἀνε­ξέ­λεγ­κτα. Δὲν ὑπῆρ­χε διέ­ξο­δος. Ὄχι. Ἡ λέ­ξη κεί­τον­ταν στὸ κέν­τρο τοῦ τρα­πε­ζιοῦ, πάλ­λον­τας ἀπὸ ζωή. Ἐκεῖ­νοι ἀν­τάλ­λα­ξαν με­τα­ξύ τους βλέμ­μα­τα. Ἡ λέ­ξη τοὺς πά­γω­νε, τοὺς ἀνά­λω­νε. Ἐπῆλ­θε με­γά­λη σι­γή, μιὰ σι­γὴ ποὺ τοὺς ἔπνι­γε καὶ διαρ­κοῦ­σε.

       Ἀπὸ τὸ που­θε­νὰ ἤχη­σε ξάφ­νου ἕνα γέ­λιο ὑστε­ρι­κό. Προ­κά­λε­σε γε­νι­κὸ τρό­μο. Ἴσως κά­ποιος νά ’χα­νε τὰ λο­γι­κά του. Ἢ νὰ ἔπαιρ­νε μιὰν ἀπό­φα­ση. Γύ­ρω ἀπὸ ἐκεῖ­νον ποὺ γε­λοῦ­σε μα­ζεύ­τη­καν καὶ ἄλ­λοι ποὺ ἄρ­χι­σαν νὰ σι­γον­τά­ρουν κι ὕστε­ρα ἐγ­κα­τέ­λει­ψαν τὴ σά­λα, συ­νε­χί­ζον­τας νὰ γε­λοῦν μὲς ἀπ’ τὰ δόν­τια. Σὰν βγῆ­καν ἔξω, τὰ δυ­να­τὰ τώ­ρα γέ­λια τους ἀκού­γον­ταν ξε­κά­θα­ρα. Ὕστε­ρα ἀπὸ λί­γο, ἐπέ­στρε­ψαν. Ἔμοια­ζαν πιω­μέ­νοι, κα­τα­φθά­νον­τας πρό­σχα­ροι, μὲ μιὰ χα­ρά, θαρ­ρεῖς, εἰ­λι­κρι­νῆ. Μό­νο ποὺ τὰ μά­τια τους γυά­λι­ζαν ὑπερ­βο­λι­κά. Οἱ ὑπό­λοι­ποι ἔμει­ναν νὰ τοὺς πα­ρα­τη­ροῦν. Ξάφ­νου, σὰν κά­τι νὰ τοὺς ἔπια­σε, οἱ πα­ρα­τη­ρη­τὲς ἀφαί­ρε­σαν με­μιὰς τὶς μά­σκες τους.

       Ἦταν τρα­γι­κό.

       Ἐκεῖ­νον τὸν κυ­ρί­ευ­σε μιὰ θλί­ψη ἤρε­μη καὶ βα­ριά. Φο­ροῦ­σε ἀκό­μη τὴ μά­σκα του καὶ κα­τέ­φυ­γε σὲ μιὰ γω­νιά.

       Μιὰ γυ­ναῖ­κα πή­δη­ξε ἄξαφ­να σὲ ἕνα τρί­πο­δο, μὲ τὸ πρό­σω­πο γυ­μνό. Ἄρ­χι­σε νὰ κραυ­γά­ζει καὶ νὰ χει­ρο­νο­μεῖ, προ­σκα­λῶν­τας τους στὴν ἐκ­πλή­ρω­ση. Ἦταν ὁ ἴλιγ­γος τοῦ τρα­γι­κοῦ ἢ τοῦ μοι­ραί­ου, ὁ πό­θος τῆς βύ­θι­σης.

       Δέ­χτη­καν. Ἡ γυ­ναῖ­κα κα­τέ­βη­κε ἀπ’ τὸ τρί­πο­δο καὶ βάλ­θη­κε νὰ σκί­ζει τὰ ἐν­δύ­μα­τά της φρε­νια­σμέ­νη. Οἱ ὑπό­λοι­ποι τὴν ἐν­θάρ­ρυ­ναν. Ἀπέ­μει­νε γυ­μνὴ κι ἔτρε­ξε νὰ κρυ­φτεῖ πί­σω ἀπ’ τὴν κουρ­τί­να. Μιὰ στιγ­μὴ ἀρ­γό­τε­ρα, τὸ κόκ­κι­νο πα­νὶ ὑπο­χώ­ρη­σε κι αὐ­τό, ξαφ­νι­κά.

       Ἡ γυ­ναῖ­κα ἐκεῖ, πια­σμέ­νη στὰ πρά­σα.

       Οἱ ὑπό­λοι­ποι τὴ χαι­ρέ­τι­σαν μὲ καγ­χα­σμούς, ἐκεῖ­νος μὲ μιὰ κραυ­γὴ ποὺ τοῦ ξέ­φυ­γε.

       Δὲν ἔμε­νε πιὰ τί­πο­τε ἄλ­λο.

       Μὲ τὴν κραυ­γή του, οἱ ἄλ­λοι γύ­ρι­σαν καὶ τὸν κοί­τα­ζαν ἔκ­θαμ­βοι. Τὸ εἶ­χαν ἀπο­φα­σί­σει κι ἦταν ἀνέν­δο­τοι. Ἔμοια­ζαν ὑπερ­βο­λι­κὰ ἐρε­θι­σμέ­νοι, ἀσυ­νεί­δη­τοι. Ἄρ­χι­σαν νὰ γε­λοῦν, κα­λῶν­τας τον. Ἐκεῖ­νος δὲν ἄν­τε­χε ἄλ­λο καὶ πλη­σί­α­σε στὴν πόρ­τα. Βλέ­πον­τάς τον, ἔπια­σαν νὰ μουρ­μου­ρί­ζουν ἕνα πέν­θι­μο ρέκ­βιεμ, κα­τα­λή­γον­τας νὰ πνί­γον­ται στὰ γέ­λια.

       Φρι­κτὸ θέ­α­μα. Θέ­λη­σε ν’ ἀνοί­ξει τὴν πόρ­τα καὶ ἄρ­χι­σε νὰ νιώ­θει, ἐν­τὸς κι ἐκτός του, ἕνα ὑπό­κω­φο οὐρ­λια­χτὸ καὶ ταυ­τό­χρο­να ἕνα βα­θὺ λή­θαρ­γο. Ἀν­τι­λή­φθη­κε ὅτι τὸ ἴδιο ἔνιω­θαν καὶ οἱ ὑπό­λοι­ποι. Στα­μά­τη­σαν νὰ γε­λοῦν, σιώ­πη­σαν καὶ κα­θέ­νας τους κα­τέ­λα­βε κι ἀπὸ ἕνα κά­θι­σμα.

       Ἐκεῖ πα­ρέ­με­ναν, ἀκί­νη­τοι, μὲ τὰ μά­τια μι­σά­νοι­χτα καὶ τὰ βλέ­φα­ρα βα­ριά. Τοὺς φώ­να­ξε. Τί­πο­τα. Τοὺς ἔβρι­σε. Μο­να­δι­κή τους ἀπό­κρι­ση, τὸ βλέμ­μα κι ἕνα ἀνά­λα­φρο μει­δί­α­μα. Τὸν κά­λε­σαν νὰ κα­θί­σει. Κα­τά­λα­βε. Δὲ χω­ροῦ­σε ἄλ­λη κα­θυ­στέ­ρη­ση.

       Δρα­πέ­τευ­σε. Στὸ δρό­μο, οἱ ἀν­τι­δρά­σεις πα­ρό­μοιες. Καὶ ἐκεῖ τὸν κα­λοῦ­σαν νὰ τοὺς μι­μη­θεῖ. Θὰ ἔφευ­γε ἀπ’ τὴν πό­λη. Κοί­τα­ζε τὸ τέ­λος σὰν ἐξω­τε­ρι­κὸς πα­ρα­τη­ρη­τής. Αὐ­τὸ ἦταν λοι­πὸν ἡ ἀγω­νία, μιὰ ἀγω­νία ἀρ­ρω­στη­μέ­νη.

       Ὁ ἥλιος χα­νό­ταν μὲ τὴ βρα­δύ­τη­τα ὑπνο­βά­τη. Ὅλοι εἶ­χαν πλέ­ον τὸ πρό­σω­πο ξέ­σκε­πο. Ἐπι­τά­χυ­νε τὸ βη­μα­τι­σμό. Ἔνιω­σε τὸ ἔδα­φος μα­λα­κὸ κι εἶ­χε τὴν αἴ­σθη­ση πὼς πα­τᾶ πά­νω σὲ ὄν­τα ζων­τα­νὰ καὶ χλι­α­ρά, μὲ λί­πος.

       Τὸ φευ­γιὸ ἔκα­νε τὰ πό­δια του βα­ριά. Ὅλοι τὸν κοί­τα­ζαν μὲ βλέμ­μα γυά­λι­νο καὶ χα­μό­γε­λο ἠλι­θί­ου, ἁπλώ­νον­τας τὰ χέ­ρια τους πρὸς τὸ μέ­ρος του.

       Ἀπε­γνω­σμέ­νος, ἄρ­χι­σε νὰ τρέ­χει. Τὸ μό­νο ποὺ ἤθε­λε ἦταν νὰ γλι­τώ­σει. Πέ­ρα­σε γρή­γο­ρα μπρο­στὰ ἀπ’ τὸ σπί­τι του κι ἔνιω­σε ἕνα σφί­ξι­μο στὴν καρ­διά. Ἔτρε­χε ὁλο­έ­να πιὸ γρή­γο­ρα. Οἱ σει­ρὲς τὰ σπί­τια περ­νοῦ­σαν πλάϊ του μὲ ἰλιγ­γιώ­δη τα­χύ­τη­τα. Ἐπί τέ­λους, ἔφτα­σε στὰ πε­ρί­χω­ρα. Στὰ κάμ­πο­σα μέ­τρα, διέ­κρι­νε ἕνα ὕψω­μα. Αὐ­τὸ θὰ ἦταν τὸ πάλ­κο του.

       Ἦταν ἡ πα­λιὰ ἡ πέ­τρα ἡ λευ­κή, ἡ πα­τριαρ­χι­κή, ποὺ πα­ρέ­με­νε στὴν ἄκρη τῆς πό­λης. Ἐξου­θε­νω­μέ­νος, κά­θι­σε πά­νω στὴν πέ­τρα.

       Τό­τε τὸν κυ­ρί­ευ­σε ἕνας λή­θαρ­γος ἐλα­φρύς. Ἔνιω­σε τὰ βλέ­φα­ρα βα­ριά. Αὐ­τὸ ἦταν... ὅπως ὅλα τὰ ἄλ­λα. Κα­τά­λα­βε. Ἀδυ­να­τοῦ­σε νὰ κου­νή­σει. Οὔ­τε καὶ τὸ ἐπι­θυ­μοῦ­σε, βέ­βαια, ἀπὸ τὴ στιγ­μὴ ποὺ κά­θη­σε. Κοί­τα­ξε πέ­ρα στὴν πό­λη καὶ πυ­κνὰ σύν­νε­φα πῆ­ραν νὰ τὴν σκε­πά­ζουν. Λή­θαρ­γος. Ἡ αἴ­σθη­ση ἦταν ὅμοια μὲ ἐκεί­νη τῶν πρώ­των στα­δί­ων τοῦ ὕπνου. Ἄφη­σε τὰ βλέ­φα­ρά του νὰ πέ­σουν, βα­ριά. Ἀπὸ τὴν πό­λη κα­τέ­φθα­ναν ἀκό­μη φω­νὲς ποὺ τὸν κα­λοῦ­σαν μὲ τὸ ὄνο­μά του, φω­νὲς ἀδύ­να­μες, ἀπό­μα­κρες...

       (1938)


Πη­γή: Ἀπὸ τὴν Ἱστο­σε­λι­δα: https://ciudadseva.com/texto/la-ciudad-enferma/

Μπαρ­ρέ­το, Ἕκτωρ (Héctor Francisco Barreto Ibáñez) (Σαν­τιά­γο τῆς Χι­λῆς, 1917-1936). Δι­η­γη­μα­το­γρά­φος καὶ ποι­η­τής, ὑπῆρ­ξε ἕνας ἀπὸ τοὺς ἐκ­προ­σώ­πους τῆς γε­νιᾶς τοῦ ’38 στὴ Χι­λή, ἐπη­ρε­ά­ζον­τας πολ­λοὺς κα­το­πι­νούς του συγ­γρα­φεῖς. Ἐνερ­γὸς ἀκτι­βι­στὴς μὲ ἀρι­στε­ρὲς πε­ποι­θή­σεις, ὁ Μπαρ­ρέ­το δο­λο­φο­νή­θη­κε σὲ συμ­πλο­κὴ μὲ ἀκρο­δε­ξιὰ στοι­χεῖα τὸ 1936 σὲ ἡλι­κία μό­λις δε­κα­εν­νέα ἐτῶν, γε­γο­νὸς ποὺ διέ­κο­ψε ἄδο­ξα μιὰ λαμ­πρή, ὅπως προ­δια­γρα­φό­ταν, πο­ρεία.

Μετάφραση ἀπὸ τὰ ἱσπανικά:

Ἕλε­να Σταγ­κου­ρά­κη (Χα­νιά, 1984). Με­τα­φρά­στρια λο­γο­τε­χνίας ἀπὸ τὰ ἱσπα­νι­κά, τὰ γερ­μα­νι­κὰ καὶ τὰ ἀγ­γλι­κά (ΤΞΓΜΔ Κέ­ρκ­υρας, 2006 – Χαϊ­­δελβέρ­γη Γερ­μα­νί­ας, 2009). Δι­δάκτωρ στὶς με­τα­ποι­κιο­κρα­τι­κὲς καὶ πο­λι­τι­σμι­κὲς σπου­δὲς τῆς Λα­τι­νι­κῆς Ἀμε­ρι­κῆς (Μάιντς Γερ­μα­νι­́ας, 2020) καὶ δὶς ὑπο­τρ­όφος τῆς DAAD. Ἔχει ἀν­θο­λο­γήσει καὶ με­τα­φρά­σει τὴν Οὐ­ρου­γουα­νὴ Ἰδέα Βι­λα­ρί­νιο (Τὸ ἄ­νθος τῆς στά­χτης, ἐκδ. Gutenberg, 2015), τὸν Γερ­μα­νὸ Γκέ­ρριτ Μπέ­κκερ (Τὸ χρῶ­μα τῆς σκιᾶς, ἐκδ. Πε­ρι­σπω­μέ­νη, 2016 καὶ Οἱ πε­ρι­πέ­τειες τοῦ Πέτε­ρσεν στὴ θάλα­σσα, ἐκδ. Σμίλη, 2023), κα­θὼς καὶ τὸ ὑβρι­δι­κὸ μυ­θι­στό­ρ­ημα τῆς κα­θη­γή­τριας φι­λο­σο­φί­ας στὸ Πα­νε­πι­στή­μιο τῆς Χι­λῆς, Σά­ντρας Μπα­κε­δά­νο Χέρ (Ὁ ἀό­ρ­ατος ἀκρο­α­τής, ἐκδ. Μαν­δρα­γό­ρας, 2020). Συ­νε­πι­με­λή­τρια στὶς 83 Ἱστο­ρί­ες μπον­ζάι γιὰ τὸ Ση­μεῖο Μη­δέν (ἐκδ. Σι­δέ­ρης, 2017). ῎­Εχει συμ­με­τά­σχει σὲ ἀν­θο­λο­γί­ες μὲ με­τα­φρά­σεις καὶ ποιή­μ­ατ­ά της καί, ὡς στα­θε­ρὴ συ­νερ­γά­τ­ιδα πε­ριο­δι­κῶν, ἔχει δη­μο­σιεύ­σει πο­λυά­ρι­θμες με­τα­φρά­σεις, θε­μα­τι­κὰ ἀφι­ερ­ώ­μα­τα, δο­κί­μια, ρε­πορ­τὰζ καὶ κρι­τι­κο­γρα­φία. Ποί­­ησ­ή της ἔχει με­τα­φρα­στεῖ στὰ ρου­μα­νι­κά. Ζεῖ καὶ ἐρ­γά­ζε­ται στὸ Βε­ρο­λί­νο.


Πλανόδιον - Ιστορίες Μπονζάι © 2025.
Unsubscribe or manage your email subscriptions.           

Αναρτήθηκε από oikoparaxenos στις 6:51 π.μ.
Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου BlogThis!Κοινοποίηση στο XΜοιραστείτε το στο FacebookΚοινοποίηση στο Pinterest
Ετικέτες Πολιτισμός, Τέχνη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα
Προβολή έκδοσης κινητού
Εγγραφή σε: Σχόλια ανάρτησης (Atom)

Έργο της Κυριακής Δραγομένη

Έργο της Κυριακής Δραγομένη
Η καταλυτική δράση των οικολογικών οργανώσεων. "ΚΛΙΚ"στη φωτο

ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ

ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ
Στη Βουλγαρία, οι ανεμογεννήτριες είναι ελάχιστες - και αυτές μάλιστα είναι τοποθετημένες σε χερσαίο, πεδινό έδαφος....ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΠΕΤΡΕΣ

ΠΕΤΡΕΣ
Απλώς πέτρες, αλλά τόσο καλαίσθητες....ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

Έτσι εμπλουτίζουν το αστικό τοπίο

Έτσι εμπλουτίζουν το αστικό τοπίο
Στις βουλγαρικές πόλεις του Εύξεινου εμπλουτίζουν το αστικό τοπίο με διατάξεις όπως αυτή, που παράγει ήχους με το φύσημα του ανέμου..ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

Σαλβατόρ Νταλί

Σαλβατόρ Νταλί
Του ερωτισμού σου τα οράματα....ΚΛΙΚ τη φωτο

ΕΤΣΙ ΗΘΕΛΑΝ ΤΑ ΑΙΟΛΙΚΆ ΤΟΥΣ !

ΕΤΣΙ ΗΘΕΛΑΝ ΤΑ ΑΙΟΛΙΚΆ ΤΟΥΣ !
Πριν μερικά χρόνια, η εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ" δημοσίευε αυτό το σκαρίφημα (ευτυχώς μόνο !) μιας ομάδας πανεπιστημιακών στην Θράκη, που φαντασίωναν με αυτό το τρόπο την παρανοϊκή εξέλιξη της αιολικής ιδέας : Αεμογεννήτριες παντού, σήμερα στα Μετέωρα και αύριο στην Ακρόπολη !

Με το τρόπο του Γ.Σ

Όσο προχωρεί ο καιρός και τα γεγονότα, ζω ολοένα με το εντονώτερο συναίσθημα πως δεν είμαστε στην Ελλάδα, πως αυτό το κατασκεύασμα που τόσο σπουδαίοι και ποικίλοι απεικονίζουν καθημερινά δεν είναι ο τόπος μας αλλά ένας εφιάλτης με ελάχιστα φωτεινά διαλείμματα, γεμάτα μια πολύ βαριά νοσταλγία.


Πηγή: Γιώργος Σεφέρης - Μέρες Γ΄


Συμβαίνουν εις τας Σερβίας......

Συμβαίνουν εις τας Σερβίας......
Με αυτό το τρόπο ενημερώνουν τους υποψηφιους πελάτες μιας χαρτοπαικτικής λέσχης ότι απαγορεύεται η οπλοφορία εντός της αιθούσης..

Ανθρωπολογία της παρακμής

Το πέρασμά μου από διάφορες θέσεις της δημόσιας, της επαγελματικής και της κοινωνικής ζωής, με έπεισε για την ύπαρξη μούτσων που θέλουν να γίνουν καμαρότοι ακόμη και τότε που το καράβι βυθίζεται. Αισθάνομαι υποχρεωμένος να κοινοποιήσω αυτή την αλήθεια στον κάθε ένα που μπορώ να επηρεάσω και που προβληματίζεται για την ανθρωπολογία της παρακμής.

Λίστα ιστολογίων

  • What's new
    Seeding ecofeminism in Rojava
    Πριν από 46 δευτερόλεπτα
  • Newsroom | naftemporiki.gr
    Καύσωνας: Παρά λίγο «45άρι» ο υδράργυρος την Τρίτη
    Πριν από 2 ώρες
  • dasarxeio.com
    Αίτημα επαναφοράς προσωπικού κοινωφελούς εργασίας στις δασικές υπηρεσίες
    Πριν από 12 ώρες
  • Γη και Ελευθερία.
    Μαρμαρίδα Τουρκίας.
    Πριν από 2 ημέρες
  • Δασαμάρι S.O.S.
    Πρόγραμμα AntiNero: Άλλο ένα σχέδιο σε βάρος των δασών και της Δασικής Υπηρεσίας
    Πριν από 3 ημέρες
  • Πόλεις και Πολιτικές
    Greater Geelong, Victoria : Μια ιστορία επιτυχίας
    Πριν από 1 εβδομάδα
  • oikoniki
    Η αθέατη μάχη της ενέργειας: Πληροφόρηση ή προπαγάνδα;
    Πριν από 2 μήνες
  • Define Normal
    Ο βραχόκηπος με το όνομα Ναυτίλος στο κτήμα Συγγρού
    Πριν από 2 μήνες
  • art noise
    National Gallery of London
    Πριν από 6 μήνες
  • Painting of the Day, Daily Oil Paintings by Delilah
    Bee and Christmas lights
    Πριν από 8 μήνες
  • ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
    Παράταση ζωής
    Πριν από 1 χρόνια
  • Υμηττός - Υψίπολις
    ‘’ΕΞΗΜΕΡΩΣΗ’’ του ΔΗΜΟΣΘΕΝΗ ΠΑΠΑΜΑΡΚΟΥ
    Πριν από 5 χρόνια
  • archaeopteryx
    Τα πολλά αιολικά και φ/β αυξάνουν (πολύ) το κόστος του συστήματος. (Τα λίγα, το αυξάνουν λιγότερο). Φάτε μάτια ψάρια...
    Πριν από 5 χρόνια
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ
    SOS! Με υπογραφή του Υπουργού Περιβάλλοντος κου Χατζηδάκη καταστρέφεται το ΓΕΩΠΑΡΚΟ ΣΗΤΕΙΑΣ
    Πριν από 5 χρόνια
  • GREEK FORESTS
    ΟΙ ΡΥΠΟΙ ΤΗΣ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑΣ ΦΘΑΝΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΕΜΒΡΥΟ.
    Πριν από 5 χρόνια
  • arts
    Αν η Αθήνα: Ομαδική εικαστική έκθεση στον Ιανό
    Πριν από 6 χρόνια
  • Agrokarma
    Πριν από 7 χρόνια
  • Archetype: To πιο ενημερωμένo 'περιοδικό' για αρχιτέκτονες
Εμφάνιση 5 Εμφάνιση όλων

Με ενδιαφέρουν

http://www.monumenta.org/



https://eepf.gr/el



http://www.eduportal.gr/


http://omilosfi.gr/


https://www.facebook.com/polikmag/


www.urbanpoint.gr/


https://apopeirates.blogspot.com/




http://greekarchitects.gr


http:/

http://ophioussa.blogspot.com/

/prasinoi.gr/category/sta-media/

http://www.nomosphysis.org.gr/



http://www.topontiki.gr/


www.pezoporia.gr



http://antigoldgr.org/

Αρχειοθήκη ιστολογίου

  • ▼  2025 (696)
    • ►  Ιουλίου (52)
    • ▼  Ιουνίου (98)
      • Εθνική Τραγωδία το δημογραφικό της Ελληνικής Περιφ...
      • Τζέϊμς Θέρ­μπερ (James Thurber): Μιὰ ἀρ­κε­τὰ ἔξυ­...
      • "Ο λύκος στην αναμπουμπούλα χαίρεται"
      • 8ο ΘΕΡΙΝΟ ΒΙΒΛΙΟΣΤΑΣΙΟ
      • ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ
      • Καταγγελία και Δήλωση Συμπαράστασης στο μέλος της ...
      • Η ελληνική ηλεκτρική ενεργειακή αγορά μοιάζει με μ...
      • Πράγματα που δεν είναι βολικά
      • Διεπιστημονικό μάθημα “Βιώσιμες Λύσεις για την Προ...
      • Οι εκδόσεις Βακχικόν με τον Ζοζέ Λουίς Πεϊσότο στο...
      • ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΩΝ
      • ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΙΡΑΝ ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ
      • Λάμπρος Παπαδημητράκης 1948-2025
      • Δη­μή­τρης Τού­λιος: Μᾶς δια­γρά­ψα­τε ἀπὸ τὸ φέη­...
      • ΦΟΡΟΥΜ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΗΚΟ – «Η Κύπρος στο σ...
      • ΤΟ ΕΚΚΡΕΜΕΣ ΤΟΥ ΘΕΑΜΑΤΟΣ 2ΟΝ ΜΕΡΟΣ
      • ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ [στα αγγ...
      • Συγκέντρωση των Συνταξιούχων της Εμπορικής Τράπεζα...
      • Ἀλέξανδρος Ρασκόλνικ: Ἀποχαιρετισμὸς στὰ ὅπλα
      • 1941 Γερμανική Εισβολή. Η Μάχη των Οχυρών
      • Η «σχεδία» του θέρους και του βυθού
      • Η «Ροή» και ο Εξωραϊστικός Σύλλογος «Μποφίλια» για...
      • ATHENA INTERNATIONAL OLIVE OIL COMPETITION 2025
      • Διαβάζουμε Λογοτεχνία και Ποίηση
      • Homo socius, Homo creator[1]
      • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΣΙΓΗ
      • Πυρηνική απειλή ο Μητσοτάκης!
      • Ἕκτωρ Μπαρ­ρέ­το (Héctor Barreto) Ἡ ἀρ­ρω­στη­μέ­...
      • Καραϊσκάκενα, ο θρύλος
      • 1941 Γερμανική Εισβολή. Η Μάχη των Οχυρών
      • Μα­νό­λης Σα­μω­νά­κης Ἡ Σο­φία
      • ΓΙΟΡΤΗ ΕΙΔΙΚΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΚΙΑΣ ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟΥ.
      • Νησιά σε κίνδυνο: σε αναζήτηση του μέτρου Ημερίδα...
      • Το εκκρεμές του θεάματος
      • Ασύμβατα με την Ειδική Περιβαλλοντική Μελέτη της π...
      • Gosta Heliner : Η χρησιμότητα του άχρηστου
      • Μπού­λη Ἀν­δρε­ά­δου: Τὸ ἀβγό
      • ANOIXTH ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ στο 6ο Φεστιβάλ Σύγ...
      • Σούζαν Αμπουλχάβα: «Δεν θα μας σβήσετε, όσους από ...
      • Εὐ­θύ­μιος Λέν­τζας: Τὸ πα­ρά­πο­νο
      • Προστασία των Κοραλλιών στα Βαθιά Νερά - Ορόσημο γ...
      • 5η ημέρα σύγκρουσης με ανταλλαγή πληγμάτων μεταξύ ...
      • Δασικές πυρκαγιές: εκσυγχρονισμός και συμμετοχή τω...
      • ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ΟΥΔΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟΝ ΕΙΡΗΝΙΚΟ
      • Ἀλέ­ξαν­δρος Ρα­σκόλ­νικ: Οἱ Μοῖ­ρες
      • Συγκέντρωση των Συνταξιούχων της Εμπορικής Τράπεζα...
      • Rhodes Street Food Festival: Η Ρόδος γιορτάζει τις...
      • Προσεγγίζοντας πλευρές του τεράστιου ζητήματος της...
      • Ευρωπαϊκό Βραβείο Πολιτιστικής Κληρονομιάς / Βραβε...
      • Αυξημένα μέτρα ασφαλείας στην Πάφο-Να χαμηλώσουν ο...
      • NICEPARTY
      • Εξορμήσεις του Ομίλου Φίλων Βουνού και Θάλασσας
      • Γιώργου Παπαγιαννόπουλου : Ζήτημα Δημοκρατίας
      • Στού­αρτ Ντίμ­πεκ (Stuart Dybek): Φῶτα
      • ΕΠΙΘΕΣΗ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛ ΣΤΟ ΙΡΑΝ
      • Λογοτεχνικός Περίπατος: Φιλίπα Λεάλ και Ζοζέ Λουίς...
      • Δέ­σποι­να Καϊ­τα­τζῆ-Χου­λιού­μη: Ὑπέ­ρο­χο κα­λο...
      • «Ενεργειακές Κοινότητες» Ακαρνανικών: Το Υπουργείο...
      • 13-15 /6. Πεδίον του Άρεως
      • Ο λαϊκισμός της ΔημοτικήςΑρχής Κω για φράγμα στον ...
      • Αγορά Μεζονέτας; Να το Ξανασκεφτείτε!
      • Κλιματική Κρίση: Πώς θα προσαρμοστεί η θαλάσσια ζω...
      • Καί­τη Παυ­λῆ: Νεκρὴ φύση
      • Το γαίδουράκι που κουβαλούσε την πλάτη του τον πόλεμο
      • ΑΚΡΙΒΕΙΑ , ΤΡΟΦΗ , ΚΑΙ ΆΛΛΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΡΏΝΕ
      • ΚΥΡΑ ΑΛΙΓΙΖΑΚΗ
      • Σπάζοντας πράγματα στη δουλειά
      • Ο άνθρωπος. Προσδιορισμός και προορισμός
      • Ρί­τσαρντ Μπρό­τιγ­καν (Richard Brautigan): Χνούδι
      • Ο Ζοζέ Λουίς Πεϊσότο και η Φιλίπα Λεάλ στο 17ο Φεσ...
      • Εξορμήσεις του Ομίλου Φίλων Βουνού και Θάλασσας
      • Ζήσης Κοτιώνης, ομιλία στο Τρίτο Πρόγραμμα, Σάββατ...
      • ΤΑ ΙΧ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ
      • Για την Παγκόσμια ημέρα Περιβάλλοντος 5 Ιουνίου 2025
      • Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος: Παραλίες ωοτοκίας τ...
      • Βιβλιοκριτική – βιβλιοπαρουσίαση της Μαριάνας Τσίχ...
      • Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος 2025’’:Η περιβαλλοντ...
      • ΔΙΑΦΟΡΑ
      • ΗΜΕΡΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΟΝΤΟΣ : ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΠΑΡΕΡΧΟΝΤΑΙ
      • Ποιος πληρώνει την... αδιαφάνεια στην αγορά ενέργε...
      • Σύγχρονα δάκρυα και ύμνοι περιηγητών για τον Υμηττ...
      • Ποιητές της Παλαιστίνης
      • Δημήτρης Ψαθόπουλος: Άγνωστες λέξεις
      • CITRONNE Gallery - Athens : ΑΛΕΚΟΣ ΚΥΡΑΡΙΝΗΣ
      • Σο­φία Βα­σι­λειάδου: Ὁ Λε­κές
      • Λειψυδρία, μια παγκόσμια απειλή
      • Η φυλακή του Τάσου Θεοφίλου.*
      • Μαίρη Μπουσνάκη :Μοιάζουμε μ΄ ένα δεμάτι στάχυα
      • Oι Συνταξιούχοι : Όχι στη Γενοκτονία στη Γάζα
      • Τηλέμαχου Χυτήρη, "Το ταξίδι"
      • ΡΟΥΜΕΛΗ 14-15/6 και ΤΖΟΥΜΕΡΚΑ 5-7/7 : οι δύο επόμε...
      • Η Ροή πάει Νέα Φιλαδέλφεια !
      • ΑΣ ΓΙΝΟΥΜΕ ΠΡΑΚΤΙΚΟΙ
      • Σινά: Το Κάιρο προσγειώνει την Αθήνα και αδειάζει ...
      • Η αλλαγή είναι κοινωνική απαίτηση – Το ΠΑΣΟΚ πρέπε...
      • Οι ελληνικές «κερκόπορτες» σε Αιγαίο και Μεσόγειο
      • Εγκλήματα χωρίς τιμωρία
      • Κώ­στας Ποῦ­λος: Τὸ ἀκρι­βῶς ἀν­τί­θε­το
    • ►  Μαΐου (134)
    • ►  Απριλίου (102)
    • ►  Μαρτίου (101)
    • ►  Φεβρουαρίου (121)
    • ►  Ιανουαρίου (88)
  • ►  2024 (1208)
    • ►  Δεκεμβρίου (126)
    • ►  Νοεμβρίου (111)
    • ►  Οκτωβρίου (105)
    • ►  Σεπτεμβρίου (94)
    • ►  Αυγούστου (48)
    • ►  Ιουλίου (89)
    • ►  Ιουνίου (103)
    • ►  Μαΐου (98)
    • ►  Απριλίου (130)
    • ►  Μαρτίου (110)
    • ►  Φεβρουαρίου (103)
    • ►  Ιανουαρίου (91)
  • ►  2023 (873)
    • ►  Δεκεμβρίου (108)
    • ►  Νοεμβρίου (101)
    • ►  Οκτωβρίου (73)
    • ►  Σεπτεμβρίου (88)
    • ►  Αυγούστου (37)
    • ►  Ιουλίου (62)
    • ►  Ιουνίου (72)
    • ►  Μαΐου (67)
    • ►  Απριλίου (64)
    • ►  Μαρτίου (68)
    • ►  Φεβρουαρίου (68)
    • ►  Ιανουαρίου (65)
  • ►  2022 (868)
    • ►  Δεκεμβρίου (76)
    • ►  Νοεμβρίου (96)
    • ►  Οκτωβρίου (84)
    • ►  Σεπτεμβρίου (92)
    • ►  Αυγούστου (39)
    • ►  Ιουλίου (79)
    • ►  Ιουνίου (74)
    • ►  Μαΐου (65)
    • ►  Απριλίου (59)
    • ►  Μαρτίου (70)
    • ►  Φεβρουαρίου (68)
    • ►  Ιανουαρίου (66)
  • ►  2021 (882)
    • ►  Δεκεμβρίου (90)
    • ►  Νοεμβρίου (96)
    • ►  Οκτωβρίου (95)
    • ►  Σεπτεμβρίου (85)
    • ►  Αυγούστου (64)
    • ►  Ιουλίου (72)
    • ►  Ιουνίου (69)
    • ►  Μαΐου (66)
    • ►  Απριλίου (58)
    • ►  Μαρτίου (64)
    • ►  Φεβρουαρίου (57)
    • ►  Ιανουαρίου (66)
  • ►  2020 (956)
    • ►  Δεκεμβρίου (77)
    • ►  Νοεμβρίου (70)
    • ►  Οκτωβρίου (63)
    • ►  Σεπτεμβρίου (63)
    • ►  Αυγούστου (52)
    • ►  Ιουλίου (89)
    • ►  Ιουνίου (94)
    • ►  Μαΐου (85)
    • ►  Απριλίου (89)
    • ►  Μαρτίου (83)
    • ►  Φεβρουαρίου (98)
    • ►  Ιανουαρίου (93)
  • ►  2019 (1184)
    • ►  Δεκεμβρίου (108)
    • ►  Νοεμβρίου (97)
    • ►  Οκτωβρίου (93)
    • ►  Σεπτεμβρίου (84)
    • ►  Αυγούστου (58)
    • ►  Ιουλίου (79)
    • ►  Ιουνίου (116)
    • ►  Μαΐου (141)
    • ►  Απριλίου (123)
    • ►  Μαρτίου (100)
    • ►  Φεβρουαρίου (101)
    • ►  Ιανουαρίου (84)
  • ►  2018 (1160)
    • ►  Δεκεμβρίου (117)
    • ►  Νοεμβρίου (141)
    • ►  Οκτωβρίου (107)
    • ►  Σεπτεμβρίου (114)
    • ►  Αυγούστου (77)
    • ►  Ιουλίου (76)
    • ►  Ιουνίου (81)
    • ►  Μαΐου (99)
    • ►  Απριλίου (72)
    • ►  Μαρτίου (100)
    • ►  Φεβρουαρίου (93)
    • ►  Ιανουαρίου (83)
  • ►  2017 (706)
    • ►  Δεκεμβρίου (62)
    • ►  Νοεμβρίου (94)
    • ►  Οκτωβρίου (96)
    • ►  Σεπτεμβρίου (57)
    • ►  Αυγούστου (27)
    • ►  Ιουλίου (49)
    • ►  Ιουνίου (40)
    • ►  Μαΐου (62)
    • ►  Απριλίου (56)
    • ►  Μαρτίου (65)
    • ►  Φεβρουαρίου (54)
    • ►  Ιανουαρίου (44)
  • ►  2016 (665)
    • ►  Δεκεμβρίου (60)
    • ►  Νοεμβρίου (62)
    • ►  Οκτωβρίου (49)
    • ►  Σεπτεμβρίου (61)
    • ►  Αυγούστου (48)
    • ►  Ιουλίου (42)
    • ►  Ιουνίου (47)
    • ►  Μαΐου (64)
    • ►  Απριλίου (59)
    • ►  Μαρτίου (63)
    • ►  Φεβρουαρίου (51)
    • ►  Ιανουαρίου (59)
  • ►  2015 (705)
    • ►  Δεκεμβρίου (63)
    • ►  Νοεμβρίου (60)
    • ►  Οκτωβρίου (81)
    • ►  Σεπτεμβρίου (63)
    • ►  Αυγούστου (52)
    • ►  Ιουλίου (42)
    • ►  Ιουνίου (65)
    • ►  Μαΐου (49)
    • ►  Απριλίου (62)
    • ►  Μαρτίου (75)
    • ►  Φεβρουαρίου (45)
    • ►  Ιανουαρίου (48)
  • ►  2014 (548)
    • ►  Δεκεμβρίου (40)
    • ►  Νοεμβρίου (52)
    • ►  Οκτωβρίου (56)
    • ►  Σεπτεμβρίου (46)
    • ►  Αυγούστου (36)
    • ►  Ιουλίου (41)
    • ►  Ιουνίου (40)
    • ►  Μαΐου (38)
    • ►  Απριλίου (44)
    • ►  Μαρτίου (54)
    • ►  Φεβρουαρίου (51)
    • ►  Ιανουαρίου (50)
  • ►  2013 (423)
    • ►  Δεκεμβρίου (40)
    • ►  Νοεμβρίου (38)
    • ►  Οκτωβρίου (40)
    • ►  Σεπτεμβρίου (34)
    • ►  Αυγούστου (22)
    • ►  Ιουλίου (33)
    • ►  Ιουνίου (28)
    • ►  Μαΐου (50)
    • ►  Απριλίου (37)
    • ►  Μαρτίου (34)
    • ►  Φεβρουαρίου (31)
    • ►  Ιανουαρίου (36)
  • ►  2012 (308)
    • ►  Δεκεμβρίου (29)
    • ►  Νοεμβρίου (30)
    • ►  Οκτωβρίου (38)
    • ►  Σεπτεμβρίου (27)
    • ►  Αυγούστου (21)
    • ►  Ιουλίου (18)
    • ►  Ιουνίου (23)
    • ►  Μαΐου (28)
    • ►  Απριλίου (33)
    • ►  Μαρτίου (43)
    • ►  Φεβρουαρίου (16)
    • ►  Ιανουαρίου (2)
  • ►  2011 (7)
    • ►  Νοεμβρίου (1)
    • ►  Σεπτεμβρίου (1)
    • ►  Ιουλίου (2)
    • ►  Ιουνίου (1)
    • ►  Μαΐου (1)
    • ►  Μαρτίου (1)
  • ►  2010 (1)
    • ►  Νοεμβρίου (1)

Λεονάρντο Ντα Βίντσι

Λεονάρντο Ντα Βίντσι
Με την ευκαιρία της έκθεσής του στην Αθήνα......ΚΛΙΚ στη φωτο

Dirt road, της Delilah

Dirt road, της Delilah

Βουλγαρία, Εύξεινος Πόντος

Βουλγαρία, Εύξεινος Πόντος
Ένας τρόπος για να ρυθμίσουν τις ακτές...Το ύψος του κτιρίου ανυπόφορο...ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

ΝΤΕΡΣΟΥ ΟΥΖΑΛΑ

ΝΤΕΡΣΟΥ ΟΥΖΑΛΑ
Πολύτιμο το έργο του Βλαντιμίρ Αρσένιεβ, έδωσε την έμπνευση στον Ακίρα Κουροσάβα να γυρίσει ένα αριστούργημα...Τώρα κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Στοχαστής

Με τον αξέχαστο Ευθύμη Παπαδημητρίου

Με τον αξέχαστο Ευθύμη Παπαδημητρίου

ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ

ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ
Είναι τοποθετημένος σε ένα από τα υψώματα της Επτάλοφης Ρώμης, στη Βίλα Μποργκέζε

ΤΙΒΕΡΗΣ

ΤΙΒΕΡΗΣ
Ο Τίβερης στη Ρώμη δεν είναι μικρός ποταμός. Η κάπαρη πάντως μπορεί να ξεφυτρώνει μέσα από τις πέτρες που τον περιβάλλουν

Δια χειρος Pino Pandolfini

Δια χειρος Pino Pandolfini
Στη Video Art...

Σασπένς στις αποδράσεις...

Σασπένς στις αποδράσεις...
Παλαιοκώστας, και μην τον είδατε...

Στέφανος Ρόκος

Στέφανος Ρόκος
Μια πόλη υπό διαστημική απειλή; Ίσως...

ΠΑΛΕΡΜΟ

ΠΑΛΕΡΜΟ
Γίγαντες- δέντρα κοσμούν τον βοτανικό κήπο του Παλέρμα, προαναγγέλοντας τον ερχομό της Αφρικής...

Φωτογραφια

Φωτογραφια
Με το τρόπο του Δημήτρη Βερούχη

ΜΗΝ ΕΙΣΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΑΣ- ΝΑ EIΣΑΙ ΟΙΚΟΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ

ΜΗΝ ΕΙΣΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΑΣ- ΝΑ EIΣΑΙ  ΟΙΚΟΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ
.

ΘΟΔΩΡΟΣ 1931-2018

ΘΟΔΩΡΟΣ  1931-2018
Ο Θεόδωρος Παπαδημητρίου γνωστός απλά ως Θόδωρος, υπήρξε σημαντικός Έλληνας γλύπτης με διεθνή αναγνώριση.

Φαίδων Πατρικαλάκις, 1935-2017

Φαίδων Πατρικαλάκις, 1935-2017
Εξωφυλλο του βιβλιου που δεν μπορεσε ο ιδιος να απολαύσει, γιατι στο μεταξύ τον βρήκε ο θάνατος....Κλικ στην εικονα

Δημιούργημα της VIVART

Δημιούργημα της VIVART
Είναι εκτεθειμένα τόσο μακριά (Γιανίτσι της Εύβοιας) πλην όμως δείχνουν κοντινά με τα πιο γνήσια αισθήματά μας

ΤΣΟΥΧΤΡΑ, του Γιάννη Στρούμπα

ΤΣΟΥΧΤΡΑ, του Γιάννη Στρούμπα
"Μόλις τη βγάλαν στην ακτή με την απόχη . - Τεράστια σαν ταψί, --γαλάζια και λευκή. –Αν και τεμαχισμένη πια –ριγώ και μόνο στη θωριά της--------Όπως αρμόζει άλλωστε---σε μια γαλανόλευκη

Laszlo Koday

Laszlo Koday
"¨ομορφο άγγιγμα".

Τόσο τρυφερό !

Τόσο τρυφερό !

ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΠΑΝΤΕΛΙΔΗΣ

ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΠΑΝΤΕΛΙΔΗΣ
Η νεολαία έχει ανάγκη από είδωλα, αλλά αυτή η εξαρτησιακή σχέση θα μπορούσε να είναι πιο καλαίσθητη

ΤΟΠΙΟ

ΤΟΠΙΟ
Βικέντιος Μποκατσιάμπης

Μουσείο στο Ελληνικό

Μουσείο στο Ελληνικό
Η φωτογραφία έχει μόνο μουσειακή αξία, οι "επιβάτες" απλώς ανέρχονται σε ένα παροπλισμένο τζάμπο που "κείτεται" στο παλιό αεροδρόμιο Ελληνικού, δίπλα στο (διεκδικούμενο) μουσείο της Ολυμπιακής....ΚΛΙΚ στην ΕΙΚΟΝΑ

ARCHAEOPTERYX

ARCHAEOPTERYX
Εγκαθιστούν ανεμογεννήτριες στα ευρυτανικά βουνά, αυτοί, οι άσχετοι, οι υπαλληλίσκοι των αεριτζήδων. ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

ΥΠΕΡΟΧΟ ΜΑΤΑΚΙ

ΥΠΕΡΟΧΟ ΜΑΤΑΚΙ
Υπέροχο γατάκι, αλλά και το ματάκι της δεν πάει πίσω.....

ΩΣ ΠΡΟΒΑΤΑ ΕΠΙ ΜΝΗΜΟΝΙΟΝ

ΩΣ ΠΡΟΒΑΤΑ ΕΠΙ ΜΝΗΜΟΝΙΟΝ
Το ένα πρόβατο λέει στο άλλο : "Ησύχασε σου λέω! Για ντους μας πάνε !"

ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΚΛΕΟΠΑΣ


Τι κακιά μετάλλαξη έπαθε ο πίθηκος και προέκυψε το είδος μας;

Έ, κύριε Δαρβίνε;

«ΟΚΤΩ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ», περιοδικό ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΚΟΖΑΝΗΣ, τεύχος 176-177

Γιάννης Κουνέλης, 2017

Γιάννης Κουνέλης, 2017
Ανώνυμο έργο του, 2003

Με αφορμή τον θάνατο του Κρίστοφερ Λη

Lee
Συντάσσω ποίημα υπό απειλή
Σαν σε έργο τρόμου του Κρίστοφερ Λή
Σαν τρομοκρατημένος και από άλλους Lee –
Π.χ από τον καρατίστα μαχητή Μπρους Λη –
ή απ’ τον Νότιο στρατηγό, επίσης Λη

Εις τον ορίζοντα δεν βλέπω τη ζωή καλή
Από διαπραγματεύσεις αναμένω τη χαριστική βολή
Για την Ελλάδα δε, αλοί και τρισαλοί!
Για τα άτομα, άγνωστη η μοίρα η τρελή
Το μόνο βέβαιο, πως επιπλέουν οι φελλοί
ΓΙΑΓΚΟΣ ΡΑΠΤΗΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΡΧΙΑ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΡΧΙΑ
«Ο Ράμφος δεν είναι καθηγητής στο πανεπιστήμιο κι όταν μιλάει δεν μιλάει για να υπερασπιστεί τον θεσμό από τον οποίον βιοπορίζεται. Μιλάει για να υπερασπιστεί τις απόψεις του. Είναι καθαρόαιμος διανοητής και την αξιοπιστία του την αντλεί από την ίδια του τη σκέψη. Να είστε βέβαιοι πως αν ήταν καθηγητής πανεπιστημίου θα τον αντιμετώπιζαν με σεβασμό και δέος, καθότι η ωραία μας επαρχία τα σύνδρομά της δεν τα ξεπερνάει με τίποτε».ΤΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ ΚΛΙΚ στην ΕΙΚΟΝΑ

Φωτογραφιζω- αρα υπαρχω !

Φωτογραφιζω- αρα υπαρχω !
Μου την δίνει αυτή η παρανοϊκή εμμονή στην φωτογράφηση των πάντων....Η σύγχρονη φωτογραφοποιϊα έχει καταστρέψει την παλιά, που ήταν πρωτίστως ανθολόγηση και επιλογή των πλάνων...

Λολοσίδης Γιώργος

Λολοσίδης Γιώργος
.

ΤΟΤΟΣ FOR EVER

ΤΟΤΟΣ FOR EVER

Στέφανος Σταμέλλος

Στέφανος Σταμέλλος
Ο γνωστός ορειβάτης Στέφανος Σταμέλλος, σε ένα μεγάλο οδοιπορικό του στις ακτές του Μαλιακού, συναντά έξω από ένα εξοχικό αυτή την πινακίδα.... 'Ηθος Μαφίας, που προφανώς παραμένει ατιμώρητο για πολύ καιρό - κατά πως δείχνουν οι σκουριές...

Eνός λεπτού σιγή για τον Λουκάνικο

Eνός λεπτού σιγή για τον Λουκάνικο
Ήταν ο πιο αγαπητός σκύλος στο χώρο των αντιμνημονιακών ζωόφιλων. Θα μας λείψει - κάπου θα θέλαμε να του προσφέρουμε ένα πλούσιο γεύμα και να τον πάμε βόλτα στη πλατεία Συντάγματος

«Η τσούσκα», του Κάρολου Τσίζεκ

«Η τσούσκα», του Κάρολου Τσίζεκ
Σ΄ένα ουγγρικό, θυμάμαι οβελιστήριο, - Μια πιπεριά, που μοιάζει με καρδούλα, - Μα αν τη γευτείς, σου κατακαίει τα ούλα - Μου έκανε τη μπουκιά σωστό μαρτύριο - Μ’ έχουν και τα φιλιά σου έτσι ρημάξει - Μου άναψες μια φωτιά, που θα με κάψει

Αγαθόν το εξομολογείσθαι....

Αγαθόν το εξομολογείσθαι....
Ο εκδότης ισχυρίζεται ότι «ο δρόμος για την οικολογική κόλαση είναι στρωμένος με τριαντάφυλλα», πράγμα που με βάζει σε σκέψεις : Υπάρχει οικολογική κόλαση- κοντολογίς ένας «άλλος κόσμος» όπου οι διάβολοι βασανίζουν τους αμαρτωλούς με βιοδιασπώμενα μαστίγια και καζάνια από ανακυκλωμένο σκραπ μετάλλων ; Πάντως εύχομαι το βιβλίο να είναι διαφορετικό από τους ισχυρισμούς του εκδότη…

ΗΛΙΑΣ ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ 1946-2013

ΗΛΙΑΣ  ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ 1946-2013
Νηφάλιες - κάτω από τη στάχτη - του χινοπωρινού ουρανού - νανουρίζουνε ανάλαφρα - τον ίσκιο των ονείρων τους - σαν αδελφούλες δίδυμες - που ψιθυρίζουνε στον άνεμο – μέσα απ’ τα στάχυα («Λίμνες της Χαλκιδικής», από τη ποιητική συλλογή «Στροφή»)

Βρες χρόνο...



Βρες Χρόνο για Δουλειά – / Αυτό είναι το
Τίμημα της Ευτυχίας
Βρες Χρόνο για Σκέψη – / Αυτό είναι η Πηγή της Δύναμης
Βρες Χρόνο για Παιγνίδι – / Αυτό είναι το Μυστικό της Αιώνιας Νιότης
Βρες Χρόνο για Διάβασμα – / Αυτό είναι το Θεμέλιο της Γνώσης
Βρες Χρόνο να είσαι Φιλικός – / Αυτό είναι ο Δρόμος προς την Ευτυχία
Βρες Χρόνο για Όνειρα – / Αυτά θα τραβήξουν το Όχημά σου ως τα’ Αστέρια
Βρες Χρόνο ν’ Αγαπάς και ν’ Αγαπιέσαι – / Αυτό είναι το Προνόμιο των Θεών
Βρες Χρόνο να κοιτάς Ολόγυρά σου – / Είναι πολύ σύντομη η μέρα για να είσαι
εγωϊστής
Βρες Χρόνο να Γελάς – / Αυτό είναι η Μουσική της Ψυχής
Βρες Χρόνο να είσαι Παιδί – / Για να νιώθεις Αυθεντικά Ανθρώπινος

ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ

Μη-οπτικό τοπίο

Μη-οπτικό τοπίο
Υπάρχει ένα βιβλίο που ασχολείται με αυτούς που προσλαμβάνουν το τοπίο από άλλα, μη οπτικά ερεθίσματα…. Είναι το "Non-Visual Landscape: Landscape Planning for People with Vision Problems" γραμμένο από δυο Έλληνες της Αγγλίας, , την Αγγελική Κοσκινά και τον Νίκο Χασάναγα . ΚΛΙΚ στην εικόνα

Ιστορίες "Μπονζάϊ", Χ. Δάλκος

Ιστορίες "Μπονζάϊ", Χ. Δάλκος
Ο ήρωας του Χρίστου Δάλκου στο αφήγημα Μπονζάϊ ( τίτλος,«Τον Σαουδάραβαν», στο περιοδικό ΠΛΑΝΟΔΙΟΝ),κομίζει αποδείξεις περί του ότι οι Αρχαίοι «Είχαν προβλέψει το χτύπημα στους δίδυμους πύργους" Αλλά μετριοπαθώς σημειώνει : «…..αυτά δεν τα λέω εγώ, , τὰ λένε ὁ Πυθαγόρας και ο Πλάτων…»(ΠΑΤΗΣΤΕ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ)

Ετικέτες

  • Αερ (2)
  • Αεροπορικά (56)
  • ΑμΕΑ (8)
  • ανακύκλωση (32)
  • αστικός χώρος (746)
  • Διάστημα (55)
  • Διάφορα (356)
  • Δοκίμιο (194)
  • Εκδηλώσεις-βιβλία (1813)
  • Ελεύθεροι χώροι (565)
  • Ενέργεια (442)
  • Ενέργεια ζώα (10)
  • ζώα (510)
  • Θεωρία (362)
  • ιστορία (1269)
  • κοινωνία (2600)
  • Κύπρος (36)
  • μεταξύ σοβαρού και αστείου (256)
  • Μνημεία (110)
  • Οργανώσεις-συλλογικότητες (1354)
  • Παραγωγή-περιβάλλον (1180)
  • Πολιτισμός (2867)
  • πρόσωπα (1437)
  • Τέχνη (3282)
  • τεχνολογία (494)
  • τοπίο (587)
  • τουρισμός (375)
  • υγεία (363)
  • Φύση (1001)
  • φυσικό περιβάλλον (658)
  • χιούμορ (15)

Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
oikoparaxenos
Ιστολόγιο για την οικολογία και τον πολιτισμό.....
Προβολή πλήρους προφίλ

Αναγνώστες

Θέμα Ταξίδια. Από το Blogger.