oikologein

Για όσους πάνε γυρεύοντας στο χώρο της Οικολογίας και του Πολιτισμού. Υπό τη διαχείριση του Γιάννη Σχίζα

Ημέρες ορειβασίας

Ημέρες ορειβασίας

Κυριακή 11 Μαΐου 2025

Χάιν­ριχ Μπέλλ (Heinrich Böll): Ὁ γε­λω­το­ποιός

 





By planodion on 11 Μάϊος 2025



Χάιν­ριχ Μπέλλ (Heinrich Böll)


Ὁ γε­λω­το­ποιός 

(Der Lacher)


ΑΘΕ ΠΟΥ ΜΕ ΡΩΤΟΥΝ γιὰ τὸ ἐπάγ­γελ­μά μου, μὲ πιά­νει ἀμη­χα­νία: κοκ­κι­νί­ζω, τραυ­λί­ζω, ἐγὼ ποὺ κα­τὰ τ᾽ ἄλ­λα εἶ­μαι γνω­στὸς ὡς ἄν­θρω­πος θε­τι­κός. Ζη­λεύω ἐκεί­νους ποὺ μπο­ροῦν νὰ λέ­νε: Εἶ­μαι χτί­στης. Στοὺς κομ­μω­τές, τοὺς λο­γι­στὲς καὶ τοὺς συγ­γρα­φεῖς ζη­λεύω τὴν ἁπλό­τη­τα, μὲ τὴν ὁποία δη­λώ­νουν τὴ δου­λειά τους, ἐπει­δὴ ὅλα αὐ­τὰ τὰ ἐπαγ­γέλ­μα­τα δη­λώ­νον­ται μό­να τους καὶ δὲν χρειά­ζον­ται πε­ρισ­σό­τε­ρες ἐξη­γή­σεις. Ἐγώ, ὅμως, εἶ­μαι ὑπο­χρε­ω­μέ­νος, σὲ σχε­τι­κὲς ἐρω­τή­σεις, νὰ ἀπαν­τῶ: «Εἶ­μαι γε­λω­το­ποιος.» Μιὰ τέ­τοια δή­λω­ση ἀπαι­τεῖ πε­ραι­τέ­ρω δη­λώ­σεις, ἐπει­δὴ στὴ δεύ­τε­ρη ἐρώ­τη­ση «Καὶ ζεῖ­τε ἀπ᾽ αὐ­τό;» πρέ­πει νὰ ἀπαν­τῶ εἰ­λι­κρι­νὰ μὲ ἕνα «Ναί». Ζῶ πράγ­μα­τι ἀπὸ τὸ γέ­λιο μου, καὶ ζῶ κα­λά, ἐπει­δὴ τὸ γέ­λιο μου ἔχει ζή­τη­ση, ὅπως λέ­γε­ται στὴ γλώσ­σα τοῦ ἐμ­πο­ρί­ου. Εἶ­μαι ἕνας κα­λός, πε­παι­δευ­μέ­νος γε­λω­το­ποιος· κα­νεὶς ἄλ­λος δὲν γε­λᾶ ὅπως ἐγώ, δὲν ἐλέγ­χει τό­σο τὶς λε­πτὲς ἀπο­χρώ­σεις τῆς τέ­χνης μου. Γιὰ ἀρ­κε­τὸ και­ρό, προ­κει­μέ­νου νὰ ἀπο­φεύ­γω φορ­τι­κὲς διευ­κρι­νί­σεις, δή­λω­να ἠθο­ποιός, ἀλ­λὰ οἱ ὑπο­κρι­τι­κὲς καὶ φω­νη­τι­κὲς δε­ξιό­τη­τές μου εἶ­ναι τό­σο πε­ριο­ρι­σμέ­νες ποὺ αὐ­τὸς ὁ χα­ρα­κτη­ρι­σμὸς δὲν μοῦ φαι­νό­ταν εἰ­λι­κρι­νής, καὶ ἡ ἀλή­θεια εἶ­ναι ὅτι Εἶ­μαι γε­λω­το­ποιός. Δὲν εἶ­μαι οὔ­τε κλό­ουν οὔ­τε κω­μι­κὸς ἠθο­ποιός, δὲν δια­σκε­δά­ζω τοὺς ἀν­θρώ­πους, ἀλ­λὰ ἐκ­θέ­τω κα­τα­στά­σεις φαι­δρές: γε­λάω σὰν Ρω­μαῖ­ος αὐ­το­κρά­το­ρας ἢ σὰν εὐ­αί­σθη­τος τε­λειό­φοι­τος Λυ­κεί­ου.

Εἶ­μαι τό­σο ἀσκη­μέ­νος στὸ γέ­λιο τοῦ 17ου αἰ­ώ­να ὅσο καὶ στὸ γέ­λιο τοῦ 19ου, καὶ ὅταν χρεια­στεῖ, δια­τρέ­χω μὲ τὸ γέ­λιο ὅλους τοὺς αἰ­ῶ­νες, ὅλες τὶς κοι­νω­νι­κὲς τά­ξεις καὶ ἡλι­κί­ες: ἁπλῶς τὸ ἔχω μά­θει, ὅπως μα­θαί­νει κα­νεὶς νὰ σο­λιά­ζει πα­πού­τσια. Τὸ γέ­λιο τῆς Ἀμε­ρι­κῆς βρί­σκε­ται στὸ στῆ­θος μου, τὸ γέ­λιο τῆς Ἀφρι­κῆς, λευ­κό, κόκ­κι­νο, κί­τρι­νο γέ­λιο – καὶ τὸ κά­νω νὰ ἠχεῖ μὲ τὴν ἀνά­λο­γη ἀμοι­βή, ὅπως τὸ κα­θο­ρί­ζει ἡ σκη­νο­θε­σία.

       Ἔχω γί­νει ἀπα­ραί­τη­τος, γε­λάω σὲ δί­σκους βι­νυ­λί­ου, σὲ μα­γνη­το­ται­νί­ες, καὶ οἱ σκη­νο­θέ­τες ρα­διο­φω­νι­κῶν θε­α­τρι­κῶν σκη­νῶν μοῦ συμ­πε­ρι­φέ­ρον­ται μὲ ἁβρό­τη­τα. Γε­λάω βα­ρύ­θυ­μα, με­τρη­μέ­να, ὑστε­ρι­κά – γε­λάω σὰν ἐλεγ­κτὴς τραί­νων, σὰν μα­θη­τευό­με­νος στὸν κλά­δο τῶν τρο­φί­μων· τὸ πρωι­νὸ γέ­λιο, τὸ βρα­δι­νὸ γέ­λιο, τὸ νυ­χτε­ρι­νὸ καὶ τὸ γέ­λιο τὴν ὥρα ποὺ χα­ρά­ζει· μὲ δυὸ λό­για: ὁπου­δή­πο­τε καὶ ὁπο­τε­δή­πο­τε πρέ­πει νὰ προ­κλη­θεῖ γέ­λιο, τὸ γεν­νῶ πά­ραυ­τα.

       Κα­τα­λα­βαί­νε­τε ὅτι ἕνα τέ­τοιο ἐπάγ­γελ­μα εἶ­ναι κο­πια­στι­κό, πολ­λῷ δὲ μᾶλ­λον ποὺ ἐγὼ —αὐ­τὴ εἶ­ναι ἡ εἰ­δι­κό­τη­τά μου— δια­πρέ­πω στὸ με­τα­δο­τι­κὸ γέ­λιο∙ ἔτσι, ἔχω γί­νει ἀπα­ραί­τη­τος ἀκό­μη καὶ σὲ κω­μι­κοὺς τρί­της καὶ τέ­ταρ­της σει­ρᾶς, οἱ ὁποῖ­οι δι­καί­ως τρέ­μουν γιὰ τὴν κρί­σι­μη στιγ­μὴ τοῦ ἀστεί­ου τους, καὶ σχε­δὸν κά­θε βρά­δυ κά­θο­μαι μὲ τὶς ὧρες στὰ βα­ριε­τὲ ὡς λε­πτῆς ὑφῆς κλα­κέρ, γιὰ νὰ προ­κα­λέ­σω με­τα­δο­τι­κὸ γέ­λιο στὶς ἀδύ­να­μες στιγ­μὲς τοῦ προ­γράμ­μα­τος. Πρέ­πει νὰ γί­νε­ται δου­λειὰ ἀκρι­βεί­ας: τὸ πη­γαῖο, ἄγριο γέ­λιο μου δὲν πρέ­πει νὰ ξε­σπᾶ πρὶν τῆς ὥρας του οὔ­τε κα­θυ­στε­ρη­μέ­να, ἀλ­λὰ στὴν κα­τάλ­λη­λη στιγ­μή – τό­τε βά­ζω τὰ γέ­λια, βά­σει προ­γράμ­μα­τος, τὸ ἀκρο­α­τή­ριο ξε­σπᾶ κι αὐ­τὸ σύσ­σω­μο σὲ κραυ­γὲς ἐν­θου­σια­σμοῦ καὶ τὸ ἀστεῖο ἔχει σω­θεῖ.

       Ἐγὼ τό­τε γλι­στρῶ κα­τά­κο­πος στὴν γκαρ­ντα­ρό­μπα, φο­ράω τὸ παλ­τό μου, εὐ­τυ­χὴς ποὺ ἐπι­τέ­λους ἔχω σχο­λά­σει. Στὸ σπί­τι μὲ πε­ρι­μέ­νουν τὶς πε­ρισ­σό­τε­ρες φο­ρὲς τη­λε­γρα­φή­μα­τα «Χρεια­ζό­με­θα ἐπει­γόν­τως γέ­λω­τά Σας. Ἠχο­γρά­φη­ση ἡμέ­ρα Τρί­τη», κι ἐγὼ λί­γες ὧρες ἀρ­γό­τε­ρα κά­θο­μαι σὲ ἕνα ὑπερ­θερ­μα­σμέ­νο βα­γό­νι τῆς Deutsche Bahn καὶ οἰ­κτί­ρω τὴ μοί­ρα μου.

       Κα­θέ­νας ἀν­τι­λαμ­βά­νε­ται ὅτι με­τὰ τὸ σχό­λα­σμα ἢ στὶς δια­κο­πὲς ἔχω ἐλά­χι­στη διά­θε­ση γιὰ γέ­λιο. Ὁ ἀρ­με­χτὴς εἶ­ναι χα­ρού­με­νος, ὅταν μπο­ρεῖ ν᾽ ἀφή­νει στὴν ἄκρη τὴν ἀγε­λά­δα· ὁ χτί­στης εἶ­ναι εὐ­τυ­χής, ὅταν ἔρ­χε­ται ἡ ὥρα ν᾽ ἀφή­σει τὸ χαρ­μά­νι, καὶ οἱ ξυ­λουρ­γοὶ ἔχουν συ­χνὰ στὸ σπί­τι τους πόρ­τες χα­λα­σμέ­νες, ἢ συρ­τά­ρια ποὺ ἀνοί­γουν μὲ πο­λὺ κό­πο. Ζα­χα­ρο­πλά­στες προ­τι­μοῦν ξυ­δά­τα ἀγ­γου­ρά­κια, χα­σά­πη­δες τὰ ἀμυ­γδα­λω­τά, καὶ ὁ φούρ­να­ρης προ­τι­μᾶ τὰ ἁλ­λαν­τι­κὰ ἀπὸ τὸ ψω­μί· ταυ­ρο­μά­χοι προ­τι­μοῦν τὴ συ­να­να­στρο­φὴ μὲ πε­ρι­στέ­ρια, μπο­ξὲρ γί­νον­ται κά­τω­χροι, ὅταν μα­τώ­σει ἡ μύ­τη τοῦ παι­διοῦ τους. Τὰ κα­τα­νοῶ αὐ­τὰ ὅλα, ἐπει­δὴ δὲν γε­λῶ πο­τὲ με­τὰ τὸ σχό­λα­σμα. Εἶ­μαι ἕνας σο­βα­ρό­τα­τος ἄν­θρω­πος καὶ ὁ κό­σμος μὲ θε­ω­ρεῖ —δι­καί­ως— πεσ­σι­μι­στή.

       Τὰ πρῶ­τα χρό­νια τοῦ γά­μου μας μοῦ ἔλε­γε συ­χνὰ ἡ γυ­ναί­κα μου: «Γέ­λα­σε κα­μιὰ φο­ρά», ἀλ­λὰ στὸ με­τα­ξὺ κα­τά­λα­βε πὼς δὲν μπο­ρῶ νὰ τῆς ἱκα­νο­ποι­ή­σω αὐ­τὴ τὴν ἐπι­θυ­μία. Εἶ­μαι εὐ­τυ­χής, ὅταν μπο­ρῶ μέ­σω τῆς ἀπό­λυ­της σο­βα­ρό­τη­τας νὰ χα­λα­ρώ­νω τοὺς τεν­τω­μέ­νους μῦς τοῦ προ­σώ­που μου, τὴν τα­λαι­πω­ρη­μέ­νη μου διά­θε­ση. Ναί, μὲ ἐκνευ­ρί­ζει ἀκό­μη καὶ τὸ γέ­λιο τῶν ἄλ­λων, ἐπει­δὴ μοῦ θυ­μί­ζει καὶ μοῦ πα­ρα­θυ­μί­ζει τὴ δου­λειά μου. Ἔτσι, ἔχου­με μιὰ ἥσυ­χη, εἰ­ρη­νι­κὴ συ­ζυ­γι­κὴ ζωή, ἐπει­δὴ καὶ ἡ γυ­ναί­κα μου ἔχει ξε­μά­θει τὸ γέ­λιο. Κά­θε τό­σο τὴν πιά­νω νὰ χα­μο­γε­λᾶ καὶ τό­τε χα­μο­γε­λῶ κι ἐγώ. Μι­λᾶ­με σι­γα­νὰ με­τα­ξύ μας, ἐπει­δὴ μι­σῶ τὸν θό­ρυ­βο τῶν βα­ριε­τέ, μι­σῶ τὸν θό­ρυ­βο ποὺ μπο­ρεῖ νὰ κυ­ριαρ­χεῖ στοὺς χώ­ρους ἠχο­γρά­φη­σης. Ἄν­θρω­ποι ποὺ δὲν μὲ γνω­ρί­ζουν, μὲ θε­ω­ροῦν κλει­στὸ τύ­πο. Ἴσως εἶ­μαι πράγ­μα­τι, ἐπει­δὴ πο­λὺ συ­χνὰ πρέ­πει ν᾽ ἀνοί­γω τὸ στό­μα μου γιὰ νὰ γε­λά­σω.

       Περ­νάω τὴν προ­σω­πι­κή μου ζωὴ μὲ πα­γω­μέ­νο πρό­σω­πο, ἐπι­τρέ­πω κά­θε τό­σο στὸν ἑαυ­τό μου ἕνα ἤπιο χα­μό­γε­λο καὶ συ­χνὰ ἀνα­ρω­τιέ­μαι ἂν ἔχω γε­λά­σει πο­τέ. Νο­μί­ζω πὼς ὄχι. Τὰ ἀδέλ­φια μου ἔχουν νὰ λέ­νε ὅτι ὑπῆρ­ξα πάν­το­τε ἕνα σο­βα­ρὸ παι­δί.

       Ἔτσι, γε­λάω μὲ πολ­λα­πλοὺς τρό­πους, ἀλ­λὰ τὸ δι­κό μου γέ­λιο δὲν τὸ γνω­ρί­ζω.



Πη­γή: Böll, Heinrich Werke [ἐπιμ. J.H. Reid]. Kölner Ausgabe, τό­μος 9ος, 1954-1956 [1955]. Κο­λω­νία, Kiepenheuer &Witsch 2006, 79-81.

Με­τά­φρα­ση ἀπὸ τὰ γερ­μα­νι­κά:

Συ­με­ὼν Σταμ­που­λοῦ. Γεν­νή­θη­κε τὸ 1954 στὴν Ἀθή­να, ὅπου σπού­δα­σε κλα­σι­κὴ ἀρ­χαιο­λο­γία. Ἀρ­γό­τε­ρα προ­χώ­ρη­σε σὲ σπου­δὲς συγ­κρι­το­λο­γί­ας στὸ πα­νε­πι­στή­μιο τοῦ Τύμ­πιν­γκεν. Ἐκ­πό­νη­σε με­λέ­τες γιὰ τὶς πη­γὲς τῆς πε­ζο­γρα­φί­ας καὶ τὰ θε­α­τρι­κὰ ἔρ­γα τοῦ Γιάν­νη Σκα­ρίμ­πα, τὴν «ἀν­τι­πα­ρά­θε­ση» τοῦ Φρήν­τριχ Χαίλ­ντερ­λιν μὲ τὸ ἔρ­γο τοῦ Σο­φο­κλῆ. Με­τέ­φρα­σε καὶ ἐξέ­δω­σε ἢ δη­μο­σί­ευ­σε σὲ λο­γο­τε­χνι­κὰ ἔν­τυ­πα ἔρ­γα τῶν Ρ.Μ. Ρίλ­κε, Νο­βά­λις, Χαίλ­ντερ­λιν, Πά­ουλ Τσέ­λαν, Νέλ­λυ Ζάκς, Γκότ­φρηντ Μπένν, Γκέρ­χαρντ Φάλ­κνερ, Ντοὺρς Γκρυν­μπάιν, Σά­ρα Κίρς, Πέ­τερ Ἄλ­τεν­μπεργκ, Γκύν­τερ Κοῦ­νερτ, Μπάρ­μπα­ρα Καῖ­λερ κ.ἄ. Βι­βλία του κυ­κλο­φο­ροῦν ἀπὸ τὶς ἐκ­δό­σεις Στιγ­μή, Gutenberg, Ἄγ­κυ­ρα, Κουκ­κί­δα καὶ ΣΩΒ.

Χάιν­ριχ Μπέλλ (Heinrich Böll, 1917-1985). Ἕνας ἀπὸ τοὺς ση­μαν­τι­κό­τε­ρους με­τα­πο­λε­μι­κοὺς Εὐ­ρω­παί­ους συγ­γρα­φεῖς, τι­μη­μέ­νος μὲ τὸ βρα­βεῖο Νομ­πὲλ λο­γο­τε­χνί­ας τὸ 1972. Μὲ τὸ ἔρ­γο του (μυ­θι­στο­ρή­μα­τα, δι­η­γή­μα­τα, θε­ω­ρη­τι­κὰ κεί­με­να) στη­λί­τευ­σε τὴ γερ­μα­νι­κὴ κοι­νω­νία τῆς συ­νερ­γα­σί­ας, ἀλ­λὰ καὶ τῆς ἀνο­χῆς, στὶς θη­ριω­δί­ες τῶν να­ζι­στῶν, τὸν ἐξο­λο­θρε­μὸ τῶν Ἑβραί­ων σὲ ὁλό­κλη­ρη τὴν κα­τε­χό­με­νη, μέ­σα στὸν πό­λε­μο, Εὐ­ρώ­πη. Μὲ τρό­πο ἀρι­στο­τε­χνι­κὸ ἀπο­κά­λυ­ψε, μέ­σα ἀπὸ τοὺς χα­ρα­κτῆ­ρες τῶν προ­σώ­πων, τὸν λει­τουρ­γι­κὸ ρό­λο τῆς Κα­θο­λι­κῆς Ἐκ­κλη­σί­ας στὴν ἐκ­κό­λα­ψη τοῦ Να­ζι­σμοῦ καὶ τοῦ πο­λέ­μου, στὴ μό­λυν­ση τοῦ γερ­μα­νι­κοῦ πνεύ­μα­τος μὲ τὴν πο­λι­τι­κὴ τῶν ὑπό­γειων συ­νερ­γα­σιῶν καὶ τῆς ἰδιο­τέ­λειας. Οἱ ἥρω­ές του, τρα­γι­κὰ εἰ­ρω­νι­κοὶ ἀπέ­ναν­τι στὴν κοι­νω­νία τῶν συμ­βι­βα­σμῶν, ὁδη­γοῦν­ται στα­δια­κὰ στὴν ἀπο­τυ­χία καὶ τὸ πε­ρι­θώ­ριο (Καὶ δὲν εἶ­πε λέ­ξη, 1953, Οἱ ἀπό­ψεις ἑνὸς κλό­ουν, 1963). Ὁ Μπὲλλ ἔδει­ξε συμ­πά­θεια στὴν ὁμά­δα «Μπά­αν­τερ-Μάιν­χοφ», μὲ τὶς πρα­κτι­κὲς ἑνὸς ἀν­τάρ­τι­κου πό­λε­ων, ποὺ ἔδρα­σε στὴ Δυ­τι­κὴ Γερ­μα­νία τὴ δε­κα­ε­τία κυ­ρί­ως τοῦ ᾽70 (Ἡ χα­μέ­νη τι­μὴ τῆς Κα­τα­ρί­να Μπλούμ, 1974). Ἡ τρο­μο­κρα­τία ὡς ἀπό­το­κος τῆς με­τα­πο­λε­μι­κῆς γερ­μα­νι­κῆς κοι­νω­νί­ας μὲ ἀφο­μοιω­μέ­νους ὀρ­γα­νι­κὰ σὲ αὐ­τὴν τοὺς να­ζι­στὲς ἐγ­κλη­μα­τί­ες. Βα­σι­κὸς συν­τε­λε­στὴς τῆς λε­γό­με­νης «Λο­γο­τε­χνί­ας τῶν ἐρει­πί­ων» («Trüm­mer­li­te­ra­tur»), ἔγρα­ψε πα­ράλ­λη­λα σύν­το­μα δι­η­γή­μα­τα καὶ μι­κροϊ­στο­ρί­ες, ἀλ­λη­γο­ρί­ες τοῦ κα­τα­κερ­μα­τι­σμέ­νου κό­σμου καὶ τῆς ψυ­χι­κῆς ἐρει­πί­ω­σης τοῦ ἀν­θρώ­που. Ἐν­δει­κτι­κὴ ἡ ἱστο­ρία τοῦ «Γε­λω­το­ποιοῦ» ποὺ πρέ­πει νὰ δια­βα­στεῖ ὡς συ­νεκ­δο­χὴ τοῦ μυ­θι­στο­ρή­μα­τος Οἱ ἀπό­ψεις ἑνὸς κλό­ουν. Στὴν Αὐ­το­βιο­γρα­φία του ὁ Μαρ­σὲλ Ράιχ Ρα­νί­τσκυ τὸν χα­ρα­κτή­ρι­σε «Γερ­μα­νὸ ἱε­ρο­κή­ρυ­κα μὲ κλο­ου­νί­στι­κα χα­ρα­κτη­ρι­στι­κά».


Πλανόδιον - Ιστορίες Μπονζάι © 2025.
Manage your email settings or unsubscribe.           

Αναρτήθηκε από oikoparaxenos στις 6:51 π.μ.
Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου BlogThis!Κοινοποίηση στο XΜοιραστείτε το στο FacebookΚοινοποίηση στο Pinterest
Ετικέτες Πολιτισμός, Τέχνη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα
Εγγραφή σε: Σχόλια ανάρτησης (Atom)

Έργο της Κυριακής Δραγομένη

Έργο της Κυριακής Δραγομένη
Η καταλυτική δράση των οικολογικών οργανώσεων. "ΚΛΙΚ"στη φωτο

ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ

ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ
Στη Βουλγαρία, οι ανεμογεννήτριες είναι ελάχιστες - και αυτές μάλιστα είναι τοποθετημένες σε χερσαίο, πεδινό έδαφος....ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΠΕΤΡΕΣ

ΠΕΤΡΕΣ
Απλώς πέτρες, αλλά τόσο καλαίσθητες....ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

Έτσι εμπλουτίζουν το αστικό τοπίο

Έτσι εμπλουτίζουν το αστικό τοπίο
Στις βουλγαρικές πόλεις του Εύξεινου εμπλουτίζουν το αστικό τοπίο με διατάξεις όπως αυτή, που παράγει ήχους με το φύσημα του ανέμου..ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

Σαλβατόρ Νταλί

Σαλβατόρ Νταλί
Του ερωτισμού σου τα οράματα....ΚΛΙΚ τη φωτο

ΕΤΣΙ ΗΘΕΛΑΝ ΤΑ ΑΙΟΛΙΚΆ ΤΟΥΣ !

ΕΤΣΙ ΗΘΕΛΑΝ ΤΑ ΑΙΟΛΙΚΆ ΤΟΥΣ !
Πριν μερικά χρόνια, η εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ" δημοσίευε αυτό το σκαρίφημα (ευτυχώς μόνο !) μιας ομάδας πανεπιστημιακών στην Θράκη, που φαντασίωναν με αυτό το τρόπο την παρανοϊκή εξέλιξη της αιολικής ιδέας : Αεμογεννήτριες παντού, σήμερα στα Μετέωρα και αύριο στην Ακρόπολη !

Με το τρόπο του Γ.Σ

Όσο προχωρεί ο καιρός και τα γεγονότα, ζω ολοένα με το εντονώτερο συναίσθημα πως δεν είμαστε στην Ελλάδα, πως αυτό το κατασκεύασμα που τόσο σπουδαίοι και ποικίλοι απεικονίζουν καθημερινά δεν είναι ο τόπος μας αλλά ένας εφιάλτης με ελάχιστα φωτεινά διαλείμματα, γεμάτα μια πολύ βαριά νοσταλγία.


Πηγή: Γιώργος Σεφέρης - Μέρες Γ΄


Συμβαίνουν εις τας Σερβίας......

Συμβαίνουν εις τας Σερβίας......
Με αυτό το τρόπο ενημερώνουν τους υποψηφιους πελάτες μιας χαρτοπαικτικής λέσχης ότι απαγορεύεται η οπλοφορία εντός της αιθούσης..

Ανθρωπολογία της παρακμής

Το πέρασμά μου από διάφορες θέσεις της δημόσιας, της επαγελματικής και της κοινωνικής ζωής, με έπεισε για την ύπαρξη μούτσων που θέλουν να γίνουν καμαρότοι ακόμη και τότε που το καράβι βυθίζεται. Αισθάνομαι υποχρεωμένος να κοινοποιήσω αυτή την αλήθεια στον κάθε ένα που μπορώ να επηρεάσω και που προβληματίζεται για την ανθρωπολογία της παρακμής.

Λίστα ιστολογίων

  • Newsroom | naftemporiki.gr
    7ο Χορευτικό Φεστιβάλ του Μικρασιατικού Συλλόγου Καισαριανής
    Πριν από 2 ώρες
  • What's new
    Unlevelling the land
    Πριν από 7 ώρες
  • Γη και Ελευθερία.
    Μουσουνιτσιώτικα λιβάδια.
    Πριν από 21 ώρες
  • dasarxeio.com
    Γραπτός Διαγωνισμός 1Γ/2025: Δοκιμασία δεξιοτήτων και εργασιακής αποτελεσματικότητας
    Πριν από 2 ημέρες
  • Δασαμάρι S.O.S.
    Πρόγραμμα “δασοπροστασίας” ANTINERO – Προστασία της Φύσης, ή εξυπηρέτηση συμφερόντων;
    Πριν από 6 ημέρες
  • oikoniki
    Η αθέατη μάχη της ενέργειας: Πληροφόρηση ή προπαγάνδα;
    Πριν από 2 εβδομάδες
  • Πόλεις και Πολιτικές
    «Παλιόχωρα Καταλαγαρίου : Διάλογος Ιστορίας και Τοπικής Ανάπτυξης»
    Πριν από 3 εβδομάδες
  • Define Normal
    Ο βραχόκηπος με το όνομα Ναυτίλος στο κτήμα Συγγρού
    Πριν από 3 εβδομάδες
  • art noise
    National Gallery of London
    Πριν από 4 μήνες
  • Painting of the Day, Daily Oil Paintings by Delilah
    Bee and Christmas lights
    Πριν από 6 μήνες
  • ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
    Παράταση ζωής
    Πριν από 1 χρόνια
  • Υμηττός - Υψίπολις
    ‘’ΕΞΗΜΕΡΩΣΗ’’ του ΔΗΜΟΣΘΕΝΗ ΠΑΠΑΜΑΡΚΟΥ
    Πριν από 5 χρόνια
  • archaeopteryx
    Τα πολλά αιολικά και φ/β αυξάνουν (πολύ) το κόστος του συστήματος. (Τα λίγα, το αυξάνουν λιγότερο). Φάτε μάτια ψάρια...
    Πριν από 5 χρόνια
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ
    SOS! Με υπογραφή του Υπουργού Περιβάλλοντος κου Χατζηδάκη καταστρέφεται το ΓΕΩΠΑΡΚΟ ΣΗΤΕΙΑΣ
    Πριν από 5 χρόνια
  • GREEK FORESTS
    ΟΙ ΡΥΠΟΙ ΤΗΣ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑΣ ΦΘΑΝΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΕΜΒΡΥΟ.
    Πριν από 5 χρόνια
  • arts
    Αν η Αθήνα: Ομαδική εικαστική έκθεση στον Ιανό
    Πριν από 6 χρόνια
  • Agrokarma
    Πριν από 7 χρόνια
  • Archetype: To πιο ενημερωμένo 'περιοδικό' για αρχιτέκτονες
Εμφάνιση 5 Εμφάνιση όλων

Με ενδιαφέρουν

http://www.monumenta.org/



https://eepf.gr/el



http://www.eduportal.gr/


http://omilosfi.gr/


https://www.facebook.com/polikmag/


www.urbanpoint.gr/


https://apopeirates.blogspot.com/




http://greekarchitects.gr


http:/

http://ophioussa.blogspot.com/

/prasinoi.gr/category/sta-media/

http://www.nomosphysis.org.gr/



http://www.topontiki.gr/


www.pezoporia.gr



http://antigoldgr.org/

Αρχειοθήκη ιστολογίου

  • ▼  2025 (558)
    • ►  Ιουνίου (12)
    • ▼  Μαΐου (134)
      • Μαρία Ζαχάροβα: Συγκλονιστική και οργίλη ανακοίνωσ...
      • Δήμος Αχαρνών: Επείγουσα ανάγκη διάσωσης του Κόκκι...
      • Γράφεται για «επερχόμενη καταιγίδα» στην Ευρώπη
      • Γιάννης Μηλιός : Έθνος και ιμπεριαλισμός
      • Ρίο Ντε Τζανέϊρο, παγκόσμια πρωτεύουσα βιβλίου
      • Μάνατζμεντ στο Πανεπιστήμιο; Τρία αιρετικά κείμενα...
      • H CITRONNE Gallery ξεκινά την καλοκαιρινή της περί...
      • Νίνα Ράπη: Πεδίο Ροής
      • Σπάζοντας πράγματα στη δουλειά
      • Τα Κοραλλιγενή Οικοσυστήματα των Φούρνων-Κορσεών Α...
      • ΤΑΕ (Τεχνικές Αεροπορικές Εκμεταλλεύσεις)
      • Με το καλειδοσκόπιο του Μπέογουλφ
      • Τρεις νότες
      • ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
      • Ελένη Θεοχάρους : Η έβδομη σφραγίδα
      • Ἀλε­ξάν­δρα Μυ­λω­νᾶ: Κά­θε­τες δια­δρο­μές
      • Η φωτογραφία και η πραγματικότητα
      • Εξαφανίστηκαν γάτες στον Αστρομερίτη – Υποψίες για...
      • Ενίσχυση του Κοινωνικού Κράτους και της Διοικητική...
      • ΠΑΡΑΚΕΊΜΕΝΑ
      • ΕΓΚΑΙΝΙΑΣΤΗΚΑΝ ΤΑ «ΑΝΘΡΩΠΟΚΕΝΤΡΙΚΑ ΜΟΤΙΒΑ» ΤΟΥ ΚΩ...
      • Η επίκαιρη πολιτική πρόταση του κορνήλιου Καστοριάδη
      • Γε­ωρ­γία Βα­σι­λειά­δου: Οἱ γυ­ναῖ­κες ποὺ μᾶς ἔσ...
      • Μπάμπης Ράλλης: Σχετικά με τη φύση του φωτός
      • Παρακείμενα
      • Walt Whitman "Το τραγούδι του εαυτού μου"
      • ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΜΑΡΟΛΑ
      • Αλβανία, άνω ποταμών …
      • ΔΙΕΘΝΗΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟΥ ΑΤΗΕΝΑ 2025
      • Κοινή δήλωση ελληνικών κομμάτων για τη Γάζα
      • Ένας ήρωας με παντούφλες
      • Με απόλυτη επιτυχία η ΠΟΡΕΙΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ στην Οίτη
      • Ελλάδα - Αλβανία : Αλήθειες και σκιές
      • Φραν­θί­σκο Ἀγιά­λα (Francisco Ayala): Βια­σμὸς στ...
      • ΤΟ ΠΑΣΟΚ ΚΑΙ Η ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΗΝ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ
      • «Εκδήλωση για τα 25 χρόνια του Σπιτιού της Ευρώπης...
      • «Έρχεται το EESD Forum 2025»
      • Γιώργου Μαργαρίτη : Μια πολιτική ιστορία του πολέμου
      • Γιαϊρ Γκολάν ηγέτης της Ισραηλινής Αριστεράς , πρώ...
      • ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΣ
      • ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΣΤΟΝ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΙΑΚΟ ΛΑΟ
      • ΖΩΗ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΑΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑ
      • Διαφάνεια και Λογοδοσία στην Διαχείριση του ΑΚΑΓΕ ...
      • ΜΕΚΕΑ: ΝΕΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΠΟΛΕΜΟΥ ΣΤΗ ΛΩΡΙΔΑ ΤΗΣ ΓΑΖΑΣ: «...
      • Το πάρτυ της γιαγιάς μου
      • Ἀλέ­ξαν­δρος Ρα­σκόλ­νικ: Νέα Τά­ξη Πραγ­μά­των
      • Το νέο site της συγγραφέως και σκηνοθέτιδος Μαρίας...
      • Οι λόφοι της Αττικής εκπέμπουν SOS
      • ΚΑΛΕΣΜΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ
      • Κώστας Μαυρίδης: Θετικές αλλαγές για την Κύπρο στο...
      • Σε αναζήτηση του μέτρου
      • Η ωοτοκία των θαλάσσιων χελωνών ξεκίνησε: μάθε τι ...
      • Μάνατζμεντ στο Πανεπιστήμιο; Τρία αιρετικά κείμενα...
      • 10ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ HPV ΣΥΝΕΔΡΙΟ
      • H Ίος στην κορυφή των 10 κορυφαίων προορισμών της ...
      • Δημήτρης Ψαθόπουλος:Άγνωστες λέξεις
      • ΤΖΟΡΤΖΕ ΣΙΜΙΟΝ
      • “Η κατάχρηση της αρχιτεκτονικής είναι δυνητικά επι...
      • Δημήτρης Τσολάκης : Σαν αεράκι
      • Τελευταία Νέα του Αρχιπελάγους: Μάιος 2025
      • ΑΝΑΦΟΡΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΩΝ
      • Ξεκίνησε δυναμικά η επικοινωνιακή καμπάνια του Boo...
      • Τάκης Παυλοστάθης: Τὸ ἀν­τι­κεί­με­νο
      • Μας πήραν ΑΜΠΑΡΙΖΑ
      • Με όχημα την ποίηση ( Ανθολόγος: Λουκάς Αξελός)
      • ΠΟΝΤΙΑΚΟ ΖΗΤΗΜΑ
      • Κοὺρτ Του­χόλ­σκυ (Kurt Tucholsky): Ὁ ψύλ­λος
      • Περιήγηση στο μέλλον
      • Τσίρκα και Δελφινάρια !
      • Β Ι Β Λ Ι Ο Π Α Ρ Ο Υ Σ Ι Α Σ Η
      • ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΤΟ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙ...
      • ΤΟ ΝΕΡΟ ΚΑΙΕΙ (2ο μέρος)
      • Η ΚΡΊΣΗ ΣΤΗΝ ΑΥΓΗ ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ
      • ΟΔΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ
      • Σοβαρά ερωτήματα για τη ρύθμιση του ΥΠΕΝ σχετικά ...
      • ΑΝΑΦΟΡΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΩΝ
      • ΔΙΕΘΝΗΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟΥ ΑΤΗΕΝΑ2025
      • Το Μέλλον είναι οι Μύκητες Τα μανιτάρια και τα βιβ...
      • ΝΑΙ στην απομάκρυνση του ΚΥΤ. ΟΧΙ στην επαύξηση το...
      • ΟΧΙ ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΟΙΤΗ! ΠΟΡΕΙΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ...
      • Μπού­λη Ἀν­δρε­ά­δου Ἡ τελευταία τρύπα
      • Τα δεδομένα της Ελληνικής Βιβλιοπαραγωγήςτου 2024 ...
      • Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ, ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ
      • ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΓΟΛΙΔΑ
      • Στέλ­λα Παν­τζαρ­τζῆ: Τὸ κομ­μέ­νο χαρ­το­νό­μι­σμα
      • Φεστιβάλ Δήμου Αθηναίων
      • Περιδιαβαίνοντας την ιστορία της Ηλιούπολης
      • Σκοτεινά φλας "ενός" πολέμου
      • Ένοχοι κρίθηκαν οι δύο άνδρες που έκοψαν το εμβλημ...
      • Έντονη αντιπαράθεση Κύπριου Ευρωβουλευτή και Τούρκ...
      • Κομισιόν: Ανοικτή η παραπομπή της Ελλάδας για τα Τ...
      • Εξορμήσεις του Ομίλου Φίλων Βουνού και Θάλασσας
      • Χάιν­ριχ Μπέλλ (Heinrich Böll): Ὁ γε­λω­το­ποιός
      • Ηρώς Νικοπούλου, "Το θαύμα στην εντατική"
      • Το αγόρι που ταξίδεψε με ένα κοπάδι πουλιά και μια...
      • Εμμανουήλ Μακριδάκης : Ο Φρες Χανίων στον ίσκιο τ...
      • 13ο Φεστιβάλ Νέων Καλλιτεχνών «Τα 12 Κουπέ»
      • Η ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗ ΣΤΑ ΧΩΡΙΑ – Ο ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΙΣΜΟΣ - Ο ΝΕΟΟ...
      • Εργοστάσια Καύσης και η ανάστροφη πυραμίδα της Δια...
      • ΤΟ ΑΣΦΑΛΕΣΤΕΡΟ ΜΕΣΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΑΤΡΩΤΟ
    • ►  Απριλίου (102)
    • ►  Μαρτίου (101)
    • ►  Φεβρουαρίου (121)
    • ►  Ιανουαρίου (88)
  • ►  2024 (1208)
    • ►  Δεκεμβρίου (126)
    • ►  Νοεμβρίου (111)
    • ►  Οκτωβρίου (105)
    • ►  Σεπτεμβρίου (94)
    • ►  Αυγούστου (48)
    • ►  Ιουλίου (89)
    • ►  Ιουνίου (103)
    • ►  Μαΐου (98)
    • ►  Απριλίου (130)
    • ►  Μαρτίου (110)
    • ►  Φεβρουαρίου (103)
    • ►  Ιανουαρίου (91)
  • ►  2023 (873)
    • ►  Δεκεμβρίου (108)
    • ►  Νοεμβρίου (101)
    • ►  Οκτωβρίου (73)
    • ►  Σεπτεμβρίου (88)
    • ►  Αυγούστου (37)
    • ►  Ιουλίου (62)
    • ►  Ιουνίου (72)
    • ►  Μαΐου (67)
    • ►  Απριλίου (64)
    • ►  Μαρτίου (68)
    • ►  Φεβρουαρίου (68)
    • ►  Ιανουαρίου (65)
  • ►  2022 (868)
    • ►  Δεκεμβρίου (76)
    • ►  Νοεμβρίου (96)
    • ►  Οκτωβρίου (84)
    • ►  Σεπτεμβρίου (92)
    • ►  Αυγούστου (39)
    • ►  Ιουλίου (79)
    • ►  Ιουνίου (74)
    • ►  Μαΐου (65)
    • ►  Απριλίου (59)
    • ►  Μαρτίου (70)
    • ►  Φεβρουαρίου (68)
    • ►  Ιανουαρίου (66)
  • ►  2021 (882)
    • ►  Δεκεμβρίου (90)
    • ►  Νοεμβρίου (96)
    • ►  Οκτωβρίου (95)
    • ►  Σεπτεμβρίου (85)
    • ►  Αυγούστου (64)
    • ►  Ιουλίου (72)
    • ►  Ιουνίου (69)
    • ►  Μαΐου (66)
    • ►  Απριλίου (58)
    • ►  Μαρτίου (64)
    • ►  Φεβρουαρίου (57)
    • ►  Ιανουαρίου (66)
  • ►  2020 (956)
    • ►  Δεκεμβρίου (77)
    • ►  Νοεμβρίου (70)
    • ►  Οκτωβρίου (63)
    • ►  Σεπτεμβρίου (63)
    • ►  Αυγούστου (52)
    • ►  Ιουλίου (89)
    • ►  Ιουνίου (94)
    • ►  Μαΐου (85)
    • ►  Απριλίου (89)
    • ►  Μαρτίου (83)
    • ►  Φεβρουαρίου (98)
    • ►  Ιανουαρίου (93)
  • ►  2019 (1184)
    • ►  Δεκεμβρίου (108)
    • ►  Νοεμβρίου (97)
    • ►  Οκτωβρίου (93)
    • ►  Σεπτεμβρίου (84)
    • ►  Αυγούστου (58)
    • ►  Ιουλίου (79)
    • ►  Ιουνίου (116)
    • ►  Μαΐου (141)
    • ►  Απριλίου (123)
    • ►  Μαρτίου (100)
    • ►  Φεβρουαρίου (101)
    • ►  Ιανουαρίου (84)
  • ►  2018 (1160)
    • ►  Δεκεμβρίου (117)
    • ►  Νοεμβρίου (141)
    • ►  Οκτωβρίου (107)
    • ►  Σεπτεμβρίου (114)
    • ►  Αυγούστου (77)
    • ►  Ιουλίου (76)
    • ►  Ιουνίου (81)
    • ►  Μαΐου (99)
    • ►  Απριλίου (72)
    • ►  Μαρτίου (100)
    • ►  Φεβρουαρίου (93)
    • ►  Ιανουαρίου (83)
  • ►  2017 (706)
    • ►  Δεκεμβρίου (62)
    • ►  Νοεμβρίου (94)
    • ►  Οκτωβρίου (96)
    • ►  Σεπτεμβρίου (57)
    • ►  Αυγούστου (27)
    • ►  Ιουλίου (49)
    • ►  Ιουνίου (40)
    • ►  Μαΐου (62)
    • ►  Απριλίου (56)
    • ►  Μαρτίου (65)
    • ►  Φεβρουαρίου (54)
    • ►  Ιανουαρίου (44)
  • ►  2016 (665)
    • ►  Δεκεμβρίου (60)
    • ►  Νοεμβρίου (62)
    • ►  Οκτωβρίου (49)
    • ►  Σεπτεμβρίου (61)
    • ►  Αυγούστου (48)
    • ►  Ιουλίου (42)
    • ►  Ιουνίου (47)
    • ►  Μαΐου (64)
    • ►  Απριλίου (59)
    • ►  Μαρτίου (63)
    • ►  Φεβρουαρίου (51)
    • ►  Ιανουαρίου (59)
  • ►  2015 (705)
    • ►  Δεκεμβρίου (63)
    • ►  Νοεμβρίου (60)
    • ►  Οκτωβρίου (81)
    • ►  Σεπτεμβρίου (63)
    • ►  Αυγούστου (52)
    • ►  Ιουλίου (42)
    • ►  Ιουνίου (65)
    • ►  Μαΐου (49)
    • ►  Απριλίου (62)
    • ►  Μαρτίου (75)
    • ►  Φεβρουαρίου (45)
    • ►  Ιανουαρίου (48)
  • ►  2014 (548)
    • ►  Δεκεμβρίου (40)
    • ►  Νοεμβρίου (52)
    • ►  Οκτωβρίου (56)
    • ►  Σεπτεμβρίου (46)
    • ►  Αυγούστου (36)
    • ►  Ιουλίου (41)
    • ►  Ιουνίου (40)
    • ►  Μαΐου (38)
    • ►  Απριλίου (44)
    • ►  Μαρτίου (54)
    • ►  Φεβρουαρίου (51)
    • ►  Ιανουαρίου (50)
  • ►  2013 (423)
    • ►  Δεκεμβρίου (40)
    • ►  Νοεμβρίου (38)
    • ►  Οκτωβρίου (40)
    • ►  Σεπτεμβρίου (34)
    • ►  Αυγούστου (22)
    • ►  Ιουλίου (33)
    • ►  Ιουνίου (28)
    • ►  Μαΐου (50)
    • ►  Απριλίου (37)
    • ►  Μαρτίου (34)
    • ►  Φεβρουαρίου (31)
    • ►  Ιανουαρίου (36)
  • ►  2012 (308)
    • ►  Δεκεμβρίου (29)
    • ►  Νοεμβρίου (30)
    • ►  Οκτωβρίου (38)
    • ►  Σεπτεμβρίου (27)
    • ►  Αυγούστου (21)
    • ►  Ιουλίου (18)
    • ►  Ιουνίου (23)
    • ►  Μαΐου (28)
    • ►  Απριλίου (33)
    • ►  Μαρτίου (43)
    • ►  Φεβρουαρίου (16)
    • ►  Ιανουαρίου (2)
  • ►  2011 (7)
    • ►  Νοεμβρίου (1)
    • ►  Σεπτεμβρίου (1)
    • ►  Ιουλίου (2)
    • ►  Ιουνίου (1)
    • ►  Μαΐου (1)
    • ►  Μαρτίου (1)
  • ►  2010 (1)
    • ►  Νοεμβρίου (1)

Λεονάρντο Ντα Βίντσι

Λεονάρντο Ντα Βίντσι
Με την ευκαιρία της έκθεσής του στην Αθήνα......ΚΛΙΚ στη φωτο

Dirt road, της Delilah

Dirt road, της Delilah

Βουλγαρία, Εύξεινος Πόντος

Βουλγαρία, Εύξεινος Πόντος
Ένας τρόπος για να ρυθμίσουν τις ακτές...Το ύψος του κτιρίου ανυπόφορο...ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

ΝΤΕΡΣΟΥ ΟΥΖΑΛΑ

ΝΤΕΡΣΟΥ ΟΥΖΑΛΑ
Πολύτιμο το έργο του Βλαντιμίρ Αρσένιεβ, έδωσε την έμπνευση στον Ακίρα Κουροσάβα να γυρίσει ένα αριστούργημα...Τώρα κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Στοχαστής

Με τον αξέχαστο Ευθύμη Παπαδημητρίου

Με τον αξέχαστο Ευθύμη Παπαδημητρίου

ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ

ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ
Είναι τοποθετημένος σε ένα από τα υψώματα της Επτάλοφης Ρώμης, στη Βίλα Μποργκέζε

ΤΙΒΕΡΗΣ

ΤΙΒΕΡΗΣ
Ο Τίβερης στη Ρώμη δεν είναι μικρός ποταμός. Η κάπαρη πάντως μπορεί να ξεφυτρώνει μέσα από τις πέτρες που τον περιβάλλουν

Δια χειρος Pino Pandolfini

Δια χειρος Pino Pandolfini
Στη Video Art...

Σασπένς στις αποδράσεις...

Σασπένς στις αποδράσεις...
Παλαιοκώστας, και μην τον είδατε...

Στέφανος Ρόκος

Στέφανος Ρόκος
Μια πόλη υπό διαστημική απειλή; Ίσως...

ΠΑΛΕΡΜΟ

ΠΑΛΕΡΜΟ
Γίγαντες- δέντρα κοσμούν τον βοτανικό κήπο του Παλέρμα, προαναγγέλοντας τον ερχομό της Αφρικής...

Φωτογραφια

Φωτογραφια
Με το τρόπο του Δημήτρη Βερούχη

ΜΗΝ ΕΙΣΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΑΣ- ΝΑ EIΣΑΙ ΟΙΚΟΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ

ΜΗΝ ΕΙΣΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΑΣ- ΝΑ EIΣΑΙ  ΟΙΚΟΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ
.

ΘΟΔΩΡΟΣ 1931-2018

ΘΟΔΩΡΟΣ  1931-2018
Ο Θεόδωρος Παπαδημητρίου γνωστός απλά ως Θόδωρος, υπήρξε σημαντικός Έλληνας γλύπτης με διεθνή αναγνώριση.

Φαίδων Πατρικαλάκις, 1935-2017

Φαίδων Πατρικαλάκις, 1935-2017
Εξωφυλλο του βιβλιου που δεν μπορεσε ο ιδιος να απολαύσει, γιατι στο μεταξύ τον βρήκε ο θάνατος....Κλικ στην εικονα

Δημιούργημα της VIVART

Δημιούργημα της VIVART
Είναι εκτεθειμένα τόσο μακριά (Γιανίτσι της Εύβοιας) πλην όμως δείχνουν κοντινά με τα πιο γνήσια αισθήματά μας

ΤΣΟΥΧΤΡΑ, του Γιάννη Στρούμπα

ΤΣΟΥΧΤΡΑ, του Γιάννη Στρούμπα
"Μόλις τη βγάλαν στην ακτή με την απόχη . - Τεράστια σαν ταψί, --γαλάζια και λευκή. –Αν και τεμαχισμένη πια –ριγώ και μόνο στη θωριά της--------Όπως αρμόζει άλλωστε---σε μια γαλανόλευκη

Laszlo Koday

Laszlo Koday
"¨ομορφο άγγιγμα".

Τόσο τρυφερό !

Τόσο τρυφερό !

ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΠΑΝΤΕΛΙΔΗΣ

ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΠΑΝΤΕΛΙΔΗΣ
Η νεολαία έχει ανάγκη από είδωλα, αλλά αυτή η εξαρτησιακή σχέση θα μπορούσε να είναι πιο καλαίσθητη

ΤΟΠΙΟ

ΤΟΠΙΟ
Βικέντιος Μποκατσιάμπης

Μουσείο στο Ελληνικό

Μουσείο στο Ελληνικό
Η φωτογραφία έχει μόνο μουσειακή αξία, οι "επιβάτες" απλώς ανέρχονται σε ένα παροπλισμένο τζάμπο που "κείτεται" στο παλιό αεροδρόμιο Ελληνικού, δίπλα στο (διεκδικούμενο) μουσείο της Ολυμπιακής....ΚΛΙΚ στην ΕΙΚΟΝΑ

ARCHAEOPTERYX

ARCHAEOPTERYX
Εγκαθιστούν ανεμογεννήτριες στα ευρυτανικά βουνά, αυτοί, οι άσχετοι, οι υπαλληλίσκοι των αεριτζήδων. ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

ΥΠΕΡΟΧΟ ΜΑΤΑΚΙ

ΥΠΕΡΟΧΟ ΜΑΤΑΚΙ
Υπέροχο γατάκι, αλλά και το ματάκι της δεν πάει πίσω.....

ΩΣ ΠΡΟΒΑΤΑ ΕΠΙ ΜΝΗΜΟΝΙΟΝ

ΩΣ ΠΡΟΒΑΤΑ ΕΠΙ ΜΝΗΜΟΝΙΟΝ
Το ένα πρόβατο λέει στο άλλο : "Ησύχασε σου λέω! Για ντους μας πάνε !"

ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΚΛΕΟΠΑΣ


Τι κακιά μετάλλαξη έπαθε ο πίθηκος και προέκυψε το είδος μας;

Έ, κύριε Δαρβίνε;

«ΟΚΤΩ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ», περιοδικό ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΚΟΖΑΝΗΣ, τεύχος 176-177

Γιάννης Κουνέλης, 2017

Γιάννης Κουνέλης, 2017
Ανώνυμο έργο του, 2003

Με αφορμή τον θάνατο του Κρίστοφερ Λη

Lee
Συντάσσω ποίημα υπό απειλή
Σαν σε έργο τρόμου του Κρίστοφερ Λή
Σαν τρομοκρατημένος και από άλλους Lee –
Π.χ από τον καρατίστα μαχητή Μπρους Λη –
ή απ’ τον Νότιο στρατηγό, επίσης Λη

Εις τον ορίζοντα δεν βλέπω τη ζωή καλή
Από διαπραγματεύσεις αναμένω τη χαριστική βολή
Για την Ελλάδα δε, αλοί και τρισαλοί!
Για τα άτομα, άγνωστη η μοίρα η τρελή
Το μόνο βέβαιο, πως επιπλέουν οι φελλοί
ΓΙΑΓΚΟΣ ΡΑΠΤΗΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΡΧΙΑ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΡΧΙΑ
«Ο Ράμφος δεν είναι καθηγητής στο πανεπιστήμιο κι όταν μιλάει δεν μιλάει για να υπερασπιστεί τον θεσμό από τον οποίον βιοπορίζεται. Μιλάει για να υπερασπιστεί τις απόψεις του. Είναι καθαρόαιμος διανοητής και την αξιοπιστία του την αντλεί από την ίδια του τη σκέψη. Να είστε βέβαιοι πως αν ήταν καθηγητής πανεπιστημίου θα τον αντιμετώπιζαν με σεβασμό και δέος, καθότι η ωραία μας επαρχία τα σύνδρομά της δεν τα ξεπερνάει με τίποτε».ΤΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ ΚΛΙΚ στην ΕΙΚΟΝΑ

Φωτογραφιζω- αρα υπαρχω !

Φωτογραφιζω- αρα υπαρχω !
Μου την δίνει αυτή η παρανοϊκή εμμονή στην φωτογράφηση των πάντων....Η σύγχρονη φωτογραφοποιϊα έχει καταστρέψει την παλιά, που ήταν πρωτίστως ανθολόγηση και επιλογή των πλάνων...

Λολοσίδης Γιώργος

Λολοσίδης Γιώργος
.

ΤΟΤΟΣ FOR EVER

ΤΟΤΟΣ FOR EVER

Στέφανος Σταμέλλος

Στέφανος Σταμέλλος
Ο γνωστός ορειβάτης Στέφανος Σταμέλλος, σε ένα μεγάλο οδοιπορικό του στις ακτές του Μαλιακού, συναντά έξω από ένα εξοχικό αυτή την πινακίδα.... 'Ηθος Μαφίας, που προφανώς παραμένει ατιμώρητο για πολύ καιρό - κατά πως δείχνουν οι σκουριές...

Eνός λεπτού σιγή για τον Λουκάνικο

Eνός λεπτού σιγή για τον Λουκάνικο
Ήταν ο πιο αγαπητός σκύλος στο χώρο των αντιμνημονιακών ζωόφιλων. Θα μας λείψει - κάπου θα θέλαμε να του προσφέρουμε ένα πλούσιο γεύμα και να τον πάμε βόλτα στη πλατεία Συντάγματος

«Η τσούσκα», του Κάρολου Τσίζεκ

«Η τσούσκα», του Κάρολου Τσίζεκ
Σ΄ένα ουγγρικό, θυμάμαι οβελιστήριο, - Μια πιπεριά, που μοιάζει με καρδούλα, - Μα αν τη γευτείς, σου κατακαίει τα ούλα - Μου έκανε τη μπουκιά σωστό μαρτύριο - Μ’ έχουν και τα φιλιά σου έτσι ρημάξει - Μου άναψες μια φωτιά, που θα με κάψει

Αγαθόν το εξομολογείσθαι....

Αγαθόν το εξομολογείσθαι....
Ο εκδότης ισχυρίζεται ότι «ο δρόμος για την οικολογική κόλαση είναι στρωμένος με τριαντάφυλλα», πράγμα που με βάζει σε σκέψεις : Υπάρχει οικολογική κόλαση- κοντολογίς ένας «άλλος κόσμος» όπου οι διάβολοι βασανίζουν τους αμαρτωλούς με βιοδιασπώμενα μαστίγια και καζάνια από ανακυκλωμένο σκραπ μετάλλων ; Πάντως εύχομαι το βιβλίο να είναι διαφορετικό από τους ισχυρισμούς του εκδότη…

ΗΛΙΑΣ ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ 1946-2013

ΗΛΙΑΣ  ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ 1946-2013
Νηφάλιες - κάτω από τη στάχτη - του χινοπωρινού ουρανού - νανουρίζουνε ανάλαφρα - τον ίσκιο των ονείρων τους - σαν αδελφούλες δίδυμες - που ψιθυρίζουνε στον άνεμο – μέσα απ’ τα στάχυα («Λίμνες της Χαλκιδικής», από τη ποιητική συλλογή «Στροφή»)

Βρες χρόνο...



Βρες Χρόνο για Δουλειά – / Αυτό είναι το
Τίμημα της Ευτυχίας
Βρες Χρόνο για Σκέψη – / Αυτό είναι η Πηγή της Δύναμης
Βρες Χρόνο για Παιγνίδι – / Αυτό είναι το Μυστικό της Αιώνιας Νιότης
Βρες Χρόνο για Διάβασμα – / Αυτό είναι το Θεμέλιο της Γνώσης
Βρες Χρόνο να είσαι Φιλικός – / Αυτό είναι ο Δρόμος προς την Ευτυχία
Βρες Χρόνο για Όνειρα – / Αυτά θα τραβήξουν το Όχημά σου ως τα’ Αστέρια
Βρες Χρόνο ν’ Αγαπάς και ν’ Αγαπιέσαι – / Αυτό είναι το Προνόμιο των Θεών
Βρες Χρόνο να κοιτάς Ολόγυρά σου – / Είναι πολύ σύντομη η μέρα για να είσαι
εγωϊστής
Βρες Χρόνο να Γελάς – / Αυτό είναι η Μουσική της Ψυχής
Βρες Χρόνο να είσαι Παιδί – / Για να νιώθεις Αυθεντικά Ανθρώπινος

ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ

Μη-οπτικό τοπίο

Μη-οπτικό τοπίο
Υπάρχει ένα βιβλίο που ασχολείται με αυτούς που προσλαμβάνουν το τοπίο από άλλα, μη οπτικά ερεθίσματα…. Είναι το "Non-Visual Landscape: Landscape Planning for People with Vision Problems" γραμμένο από δυο Έλληνες της Αγγλίας, , την Αγγελική Κοσκινά και τον Νίκο Χασάναγα . ΚΛΙΚ στην εικόνα

Ιστορίες "Μπονζάϊ", Χ. Δάλκος

Ιστορίες "Μπονζάϊ", Χ. Δάλκος
Ο ήρωας του Χρίστου Δάλκου στο αφήγημα Μπονζάϊ ( τίτλος,«Τον Σαουδάραβαν», στο περιοδικό ΠΛΑΝΟΔΙΟΝ),κομίζει αποδείξεις περί του ότι οι Αρχαίοι «Είχαν προβλέψει το χτύπημα στους δίδυμους πύργους" Αλλά μετριοπαθώς σημειώνει : «…..αυτά δεν τα λέω εγώ, , τὰ λένε ὁ Πυθαγόρας και ο Πλάτων…»(ΠΑΤΗΣΤΕ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ)

Ετικέτες

  • Αερ (2)
  • Αεροπορικά (55)
  • ΑμΕΑ (7)
  • ανακύκλωση (32)
  • αστικός χώρος (735)
  • Διάστημα (55)
  • Διάφορα (342)
  • Δοκίμιο (192)
  • Εκδηλώσεις-βιβλία (1797)
  • Ελεύθεροι χώροι (559)
  • Ενέργεια (433)
  • Ενέργεια ζώα (9)
  • ζώα (499)
  • Θεωρία (362)
  • ιστορία (1256)
  • κοινωνία (2564)
  • Κύπρος (34)
  • μεταξύ σοβαρού και αστείου (255)
  • Μνημεία (110)
  • Οργανώσεις-συλλογικότητες (1352)
  • Παραγωγή-περιβάλλον (1170)
  • Πολιτισμός (2832)
  • πρόσωπα (1428)
  • Τέχνη (3259)
  • τεχνολογία (494)
  • τοπίο (583)
  • τουρισμός (372)
  • υγεία (361)
  • Φύση (998)
  • φυσικό περιβάλλον (656)
  • χιούμορ (14)

Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
oikoparaxenos
Ιστολόγιο για την οικολογία και τον πολιτισμό.....
Προβολή πλήρους προφίλ

Αναγνώστες

Θέμα Ταξίδια. Από το Blogger.