Ημέρες ορειβασίας

Ημέρες ορειβασίας

Πέμπτη, 13 Απριλίου 2017

Η ΠΕΔΔΥ για το δασικό νομοσχέδιο


Η Πανελλήνια Ένωση Δασολόγων Δημοσίων Υπαλλήλων
προσκλήθηκε και κατέθεσε τις απόψεις της στην Μόνιμη Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για το νομοσχέδιο «Τροποποιήσεις διατάξεων της δασικής νομοθεσίας και άλλες διατάξεις» που ψηφίστηκε.

Οι εισαγόμενες διατάξεις του νομοσχεδίου έχουν προκαλέσει τον αρνητικό σχολιασμό όχι μόνο των δασολόγων μελών της Ένωσης, που γνωρίζουν τη συνέπεια των διατάξεων που ψηφίζονται, αλλά και των Περιβαλλοντικών Οργανώσεων που τοποθετήθηκαν ήδη με ανακοινώσεις τους, ακόμα δε και του μεγαλύτερου μέρους της κοινωνίας, που δεν παρανόμησε, δεν εκχέρσωσε και δεν έχτισε παράνομα μέσα στα δάση, αλλά συνεχίζει να τα βλέπει σαν δημόσιο αγαθό.

Στη βάση αυτή κατατέθηκε και υπόμνημα από την Π.Ε.Δ.Δ.Υ με αναλυτική παρουσίαση των πάγιων και σταθερών απόψεών μας αλλά και με ξεκάθαρη κριτική επί των άρθρων του νομοσχεδίου.

Ξεκαθαρίσαμε επίσης στην τοποθέτησή μας ότι στηρίζουμε σε όλα τα επίπεδα την προσπάθεια των Δασικών Υπηρεσιών και των συναδέλφων μας, για να ολοκληρωθεί το έργο των Δασικών Χαρτών, χωρίς εκπτώσεις στην απόδοση της μορφής των εκτάσεων ή τις γνωστές ιώδεις εξαιρέσεις των οικιστικών πυκνώσεων, αλλά με ουσιαστικό και χρήσιμο για τη διοίκηση και την κοινωνία περιεχόμενο.



Θεωρούμε απαράδεκτο πολιτικά και θεσμικά να μην υπάρχει έγκαιρη ενημέρωση των ειδικών επιστημονικών και επαγγελματικών οργανώσεων για το περιεχόμενο του νομοσχεδίου που θεωρούμε ότι είχε πολύ σοβαρό αντίκτυπο μιας και ουσιαστικά αφορά στην παράνομη αλλαγή του χαρακτήρα των δασών και των δασικών εκτάσεων και στην προστασία της δημόσιας περιουσίας.


Η Πανελλήνια Ένωση Δασολόγων Δημοσίων Υπαλλήλων, είχε στις δημόσιες τοποθετήσεις της πάντα την ίδια σταθερή άποψη, για νομοσχέδια ή ρυθμίσεις που αφορούσαν στη δασοπροστασία, ανεξάρτητα από το ποιά Κυβέρνηση τις εισηγείτο. Κριτήριο για τις θέσεις που εκφράζουμε είναι η αποτελεσματικότερη προστασία των δασών και το κατά πόσο οι εισαγόμενες για συζήτηση και ψήφιση διατάξεις μειώνουν τη Συνταγματική Υποχρέωση για την προστασία των δασών και της Δημόσιας Περιουσίας.

Δυστυχώς στη συζήτηση αυτού του, νομικά και διοικητικά ακραίου για τη δασοπροστασία νομοσχεδίου, επικράτησε ο «πολιτικός φόβος και η μικροκομματική σκοπιμότητα» εν όψει της απώλειας ψήφων, δηλαδή στοιχείων που αναδεικνύουν διαχρονικά την σοβαρή αδυναμία του πολιτικού συστήματος να νομοθετήσει δίκαια με βάση τη συνταγματική κανονικότητα και το οδηγούν να ακροβατεί στην κυριολεξία ανάμεσα στο εφικτό συνταγματικά και στο επιθυμητό μικρο-πολιτικά. Είναι βέβαιο ότι με αυτές τις μικροπολιτικές πρακτικές και τις οριακές επιλογές που τις είδαμε να ξεδιπλώνονται στη συζήτηση του Νομοσχεδίου, θα οδηγήσουν σε νέα αδιέξοδα τη διοίκηση και την κοινωνία, μιας και είναι βέβαιο ότι θα ακολουθήσει σωρεία προσφυγών στο Συμβούλιο της Επικρατείας ενόψει των προκλητικών για την υπόλοιπη κοινωνία ρυθμίσεων.

Η Ένωσή μας ακολουθώντας την πάγια, σταθερή και τεκμηριωμένη (για το επίπεδο της πληροφόρησης που είχε) θέση της, τοποθετήθηκε όχι μόνο πολιτικά αλλά και κατ άρθρο στις εισαγόμενες διατάξεις που κατά την κρίση του Διοικητικού μας Συμβουλίου έχουν προβλήματα.

Ειδικότερα επί των άρθρων του νομοσχεδίου:

Διαφωνήσαμε με το άρθρο 1 που σκοπός ήταν η μείωση της προβλεπόμενης σήμερα καταβολής ποσού ίσου με το τριπλάσιο του κόστους αναδάσωσης στην περίπτωση μη εξεύρεσης έκτασης για αναδάσωση προτείνοντας και σχετική νομοτεχνική βελτίωση.

Διαφωνήσαμε με τις διατυπώσεις του άρθρου 2 και ιδίως με την εισαγωγή της έννοιας της ενόρκου βεβαιώσεως για την απόδειξη κατοχής σε δάση και δασικές εκτάσεις που εκχερσώθηκαν για γεωργική χρήση, κάτι το οποίο μέχρι σήμερα, δεν ίσχυε. Διαφωνήσαμε κάθετα με αυτή την επέκταση ανεξάρτητα αν αφορά ούτως ή άλλως ξεχερσωμένα δάση και δασικές εκτάσεις που σήμερα καλλιεργούνται και η διαφωνία μας ισχύει ανεξάρτητα επίσης από το αν τίθενται προϋποθέσεις όπως είναι οι δηλώσεις στη ΔΟΥ ή στο κτηματολόγιο ή στον ΟΓΑ ή στον ΕΛΓΑ .

Διαφωνήσαμε στις ρυθμίσεις του άρθρου 4 με το οποίο αντικαθίσταται το «περιβόητο άρθρο 47Β΄, του νόμου 998», όπως τροποποιήθηκε με τον ν.4315/2014. Η Ένωση μας είχε εκφράσει τις διαφωνία της και με το παλιό άρθρο 47β και εξέφρασε και σήμερα τη διαφωνία της με την αντικατάσταση του όπως προτείνεται από τη σημερινή κυβέρνηση. Εκτιμούμε ότι οι καταπατήσεις και οι εκχερσώσεις Δασών και Δασικών Εκτάσεων που έγιναν μετά το 1975, αποτελούν πρόκληση για τους πολίτες (που δεν παρανόμησαν) και νομοτεχνικά προσβάλλουν την συνταγματική κανονικότητα. Με το νομοσχέδιο από τις λεγόμενες (με αρκετή νοηματική ασάφεια) ως εκτάσεις δασικού χαρακτήρα, που προϋπήρχαν σαν διατύπωση στο παλιό 47β, περάσαμε κατευθείαν στα «δάση, στις δασικές εκτάσεις ακόμα και τις αναδασωτέες εκτάσεις» μη εξαιρώντας ούτε τα προστατευτικά δάση του άρθρου 4, του ν.998/79, δηλαδή στους υδροβιοτόπους, στους εθνικούς δρυμούς και σε ότι προστάτευε η δασική νομοθεσία με ιδιαίτερο τρόπο.

Διαφωνήσαμε με την πρόσληψη εποχιακού προσωπικού από την ΕΚΧΑ Α.Ε. και τη διάθεση του στις Δασικές Υπηρεσίες μιας και οι ανάγκες του Τομέα είναι μόνιμες και αυτό έχει αποτυπωθεί σε όλα τα πορίσματα αξιολόγησης των Δασικών Υπηρεσιών. Εμείς ζητάμε από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ να τα βγάλει από το συρτάρι και να τα μελετήσει …

Διαφωνήσαμε και με το θέμα της εξαίρεσης από το δασικό χάρτη των καταπατημένων δασικών εκτάσεων (τόσο πριν από το 1975 όσο και μέχρι το έτος 2007) που χρησιμοποιούνται ως γεωργικές και δηλώνονται στον ΟΣΔΕ. Με τη διατύπωση του νομοσχεδίου ακολουθείται η ίδια λογική εξαίρεσης των δηλούμενων στον ΟΣΔΕ εκτάσεων από το δασικό χάρτη, κατ αναλογία με τα ισχύοντα για τις οικιστικές πυκνώσεις.

Διαφωνήσαμε και με το θέμα της εξαίρεσης από τη «θεώρηση και την κύρωση» του δασικού χάρτη των οικιστικών πυκνώσεων για το οποίο υπάρχει η εκκρεμότητά της εκδίκασης αιτήσεων ακυρώσεων πολλών φορέων (ΠΕΔΔΥ, ΓΕΩΤΕΕ, WWF Ελλάς, Δικηγορικός σύλλογος Θεσσαλονίκης και Γεωπονικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης) κατά της υπουργικής απόφασης που καθόριζε τον ορισμό των οικιστικών πυκνώσεων.

Η Ένωση μας έχει την πάγια θέση να αποτυπωθεί στον δασικό χάρτη ο χαρακτήρας όλων των εκτάσεων, ώστε να προκύπτει με σαφήνεια η οποιαδήποτε μετέπειτα αλλαγή στο χαρακτήρα και τη μορφή αυτών και στη συνέχεια να δοθούν οριστικές λύσεις, που ούτε την αξιοπιστία του χάρτη θα θίγουν ούτε τους πολίτες θα κρατούν όμηρους και πολύ περισσότερο δεν θα δημιουργούν προσδοκίες για μελλοντικές αυθαιρεσίες.

Συμφωνήσαμε με τη διατύπωση του άρθρου 7 με την οποία αποκαθίσταται το αυτονόητο. Δηλαδή η δυνατότητα των Δασικών Υπηρεσιών να εκτελέσουν τις αρμοδιότητές τους. Στη διατύπωση αυτή (όπως ήδη έχετε ενημερωθεί) η Ένωση συνέβαλε τα μέγιστα, προκαλώντας τη συζήτησή του με το ΥΠ.ΟΙΚ, παρέχοντας όλα τα στοιχεία για την κατανόησή του προβλήματος και ξεκλειδώνοντας ουσιαστικά το θέμα στο Υπουργείο Οικονομικών, με συνεχείς συναντήσεις και κλείνοντας το ουσιαστικά με την κατάθεση (όταν χρειάστηκε) του κειμένου της ρύθμισης, ζητώντας να προσδιορίζονται επακριβώς οι δραστηριότητες που αφορά η συγκεκριμένη ρύθμιση (Δασοπροστασίας, ελέγχου των Λαθροϋλοτομιών και της Θήρας).

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΠΟΚΑΡΗΣ

Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΓΚΟΥΝΤΟΥΦΑΣ

ΠΗΓΗ : ΔΑΣΑΜΑΡΙ SOS 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου