oikologein

Για όσους πάνε γυρεύοντας στο χώρο της Οικολογίας και του Πολιτισμού. Υπό τη διαχείριση του Γιάννη Σχίζα

Ημέρες ορειβασίας

Ημέρες ορειβασίας

Τετάρτη 2 Ιουλίου 2025

Δέ­σποι­να Καϊ­τα­τζῆ-Χου­λιού­μη: Μέ­δου­σας φτύ­μα

 



By planodion on 2 Ἰούλιος 2025



Δέ­σποι­να Καϊ­τα­τζῆ-Χου­λιού­μη


Μέ­δου­σας φτύ­μα


μά­σκες φο­ρά­ει 
ἀλ­λά­ζει προ­σω­πεῖα 
 
σπά­ει κα­θρέ­φτες

Α­ΘΟ­ΤΑΝ ΣΤΟ ΤΡΑ­ΠΕ­ΖΙ μὲ τὸν ἄν­δρα καὶ τὰ παι­διά. Ἀπα­στρά­πτου­σα. Φι­νε­τσά­τη, κι ἂς ἦταν κά­πως πα­λιὰ τὰ ροῦ­χα. Πα­ρέ­πεμ­πε σὲ ντί­βα ἐπο­χῆς. Ὁ ἄν­δρας δί­πλα, ἀσή­μαν­τος. Τὰ παι­διά, ὀμορ­φού­λι­κα καὶ ζω­η­ρά, πη­γαι­νο­έρ­χον­ταν ἕνα τσοῦρ­μο. Ἀπέ­ναν­τι ἡ μά­να χα­μο­γε­λα­στὴ μὲ ἤρε­μο βλέμ­μα. Σχε­δὸν ἀθώ­ου παι­διοῦ. Ἀπὸ δί­πλα ἡ για­γιά. Περ­νοῦ­σε συ­νε­χῶς ὅλους μὲ τὸ βλέμ­μα της σὰν ραν­τάρ, ἰδιαί­τε­ρα τὴν Ἀν­δρο­νί­κη. Λὲς καὶ ἤθε­λε νὰ βε­βαιω­θεῖ ὅτι ὅλα ἦταν ἐν­τά­ξει. Πό­τε-πό­τε ἔρι­χνε κλε­φτὲς μα­τιὲς στοὺς χω­ρια­νοὺς στὰ γύ­ρω τρα­πέ­ζια. Δὲν ἦταν συ­νη­θι­σμέ­νη σὲ οἰ­κο­γε­νεια­κὲς ἐξό­δους. Φο­βό­ταν μὴν τοὺς μποῦν στὸ μά­τι. Μὴν τοὺς προ­σβά­λει κά­ποιος μὲ κα­μιὰ μπη­χτή, μὲ κα­νέ­να ὑπο­νο­ού­με­νο. Λί­γο πιὸ πέ­ρα κα­θό­ταν ἡ γη­ραιὰ κυ­ρία. Ἐκεί­νη ἡ σκυ­λό­γρια. Ἡ Ἀν­δρο­νί­κη δὲν ἄν­τε­χε νὰ τὴ βλέ­πει μπρο­στά της· πά­θαι­νε μό­λις τὴν ἀν­τί­κρι­ζε.

Μὲ τὸ ἕνα πό­δι στὸν τά­φο, κι ἀκό­μη ἀρ­νιό­ταν νὰ ἀπο­δε­χτεῖ τὸ νῆ­μα ποὺ τὶς ἔδε­νε. «Ἐμεῖς θὰ φορ­τω­θοῦ­με τὸ μπά­σταρ­δο; Ὁλό­κλη­ρη πο­δο­σφαι­ρι­κὴ ὁμά­δα εἶ­χε πε­ρά­σει τὴ μά­να της. Για­τί νὰ εἶ­ναι δι­κό μας τὸ μού­λι­κο;», ἔλε­γε καὶ ξα­νά­λε­γε, ὅταν κά­ποια γει­τό­νισ­σα τολ­μοῦ­σε νὰ θί­ξει τὸ θέ­μα.

       Ἡ πλα­τεῖα τοῦ χω­ριοῦ γε­μά­τη στὸ ἐτή­σιο γλέν­τι γιὰ τὸ ἀν­τά­μω­μα τῶν ἀπαν­τα­χοῦ συγ­χω­ρια­νῶν. Μι­κροὶ με­γά­λοι, γέ­ροι παι­διά, ὅλοι μα­ζὶ κά­θον­ταν πα­ρέ­ες πα­ρέ­ες καὶ γλεν­τοῦ­σαν μὲ σου­βλά­κι, σπι­τι­κὲς πί­τες, μπύ­ρες, ἀνα­ψυ­κτι­κά. Λαϊ­κὰ πρά­μα­τα. Μὲ με­ρι­κὰ εὐ­ρὼ δια­σκέ­δα­ζαν καὶ χό­ρευαν κά­τω ἀπὸ τὸν ἔνα­στρο οὐ­ρα­νό. Τὸ ἀν­τά­μω­μα διορ­γά­νω­ναν οἱ γυ­ναῖ­κες τοῦ πο­λι­τι­στι­κοῦ συλ­λό­γου. Κά­θε κα­λο­καί­ρι, ἔψη­ναν πί­τες καὶ σου­βλά­κια, κα­λοῦ­σαν λαϊ­κὲς ὀρ­χῆ­στρες.

       Ἡ Ἀν­δρο­νί­κη κά­θε τό­σο ἔβρι­σκε ἀφορ­μὴ γιὰ νὰ ση­κω­θεῖ. Ἄλ­λο­τε γιὰ νὰ χο­ρέ­ψει καὶ ἄλ­λο­τε γιὰ νὰ πεῖ κά­τι σὲ κά­ποιον πα­ρα­δί­πλα. Γο­η­τευ­τι­κή. Περ­πα­τοῦ­σε λι­κνί­ζον­τας μὲ σα­γή­νη τὸ καλ­λί­γραμ­μο κορ­μί της. Μὲ μιὰ πρώ­τη μα­τιὰ θὰ ἔλε­γε κα­νεὶς πὼς ἔδι­νε τὴν ἐν­τύ­πω­ση ἀτό­μου ποὺ τὰ εἶ­χε βρεῖ μὲ τὸν ἑαυ­τὸ καὶ μὲ τοὺς γύ­ρω. Ἀτό­μου μὲ πη­γαία κα­τά­φα­ση ἀπέ­ναν­τι σὲ ὅλους καὶ σὲ ὅλα. Ἄν, ὅμως, τὴν πρό­σε­χες λί­γο κα­λύ­τε­ρα, ἔβλε­πες ἄλ­λα. Τοὺς ἄν­τρες τοὺς κρα­τοῦ­σε ἀπὸ μα­κριὰ καὶ τοὺς προ­κα­λοῦ­σε συ­νά­μα. Τὰ βλέμ­μα­τά τους ἔπε­φταν λαί­μαρ­γα πά­νω της. Πολ­λὲς φο­ρὲς βρό­μι­κα. Ἤξε­ρε πο­λὺ κα­λὰ ὅτι ἀρέ­σει στοὺς ἄν­δρες. Ἐπε­δί­ω­κε νὰ τοὺς προ­κα­λεῖ. Δὲν ἤξε­ρε ἀκρι­βῶς τί ἦταν αὐ­τὸ ποὺ τὴν ὠθοῦ­σε νὰ τὸ κά­νει. Ἤθε­λε μὲ κά­θε εὐ­και­ρία νὰ τοὺς ἀνά­βει καὶ νὰ τοὺς ἀφή­νει νὰ λιώ­νουν. Κι αὐ­τὴ νὰ σβή­νει μὲ τὸν ἀσή­μαν­το τὸ βρά­δυ στὸ σπί­τι. Γι’ αὐ­τόν, τοὐ­λά­χι­στον, ἦταν σί­γου­ρη. Αὐ­τὸς τὴ λά­τρευε. Θὰ ἦταν πάν­τα πλάϊ της. Σκλά­βος. Τὴ σκυ­λό­γρια οὔ­τε ποὺ γύ­ρι­ζε νὰ τὴν κοι­τά­ξει. Ἔδει­χνε νὰ τῆς εἶ­ναι παν­τε­λῶς ἀδιά­φο­ρη. Μέ­σα της, ὅμως, ἔβρα­ζε. Ἤθε­λε ὄχι μό­νο νὰ τῆς κά­νει αἰ­σθη­τὴ τὴν πα­ρου­σία της, ἀλ­λὰ καὶ νὰ τὴν τσιγ­κλή­σει μὲ τὸν πιὸ προ­κλη­τι­κὸ τρό­πο. Ἀκό­μη καὶ νὰ τῆς χι­μή­ξει, ἂν γι­νό­ταν.

       «Μὲ ἀνα­κα­τώ­νει ποὺ τὴ βλέ­πω. Ἂν συ­νε­χί­σει νὰ πη­γαι­νο­έρ­χε­ται τὸ πορ­νί­διο, θὰ ση­κω­θῶ νὰ φύ­γω», εἶ­πε κά­ποια στιγ­μὴ χα­μη­λό­φω­να ἡ γη­ραιὰ κυ­ρία στὴ δι­πλα­νή της. «Για­τί πορ­νί­διο; Παν­τρε­μέ­νη γυ­ναῖ­κα μὲ παι­διὰ εἶ­ναι. Καὶ πῶς τοῦ μοιά­ζει... ὁλόϊ­δια εἶ­ναι ἀκό­μη καὶ στὸ βά­δι­σμα», ἀπάν­τη­σε ἐκεί­νη μέ­σα ἀπὸ τὰ δόν­τια. «Κοί­τα, μᾶς κου­βά­λη­σε καὶ τὸ που­τα­να­ριὸ τὴ μά­να της», συ­νέ­χι­σε ἡ γη­ραιὰ κυ­ρία μὲ ἀπα­ξί­ω­ση. Ἀγέ­ρω­χη ἡ Ἀν­δρο­νί­κη ξα­να­ση­κώ­θη­κε γιὰ χο­ρό. Τοῦ ἔμοια­ζε καὶ σὲ αὐ­τό. Μὲ ἁπα­λὲς πλα­στι­κὲς κι­νή­σεις λε­πταί­σθη­της σα­γή­νης. Ἀπό­λαυ­ση νὰ τὴ βλέ­πεις Κι ἂς εἶ­χε τὶς γό­βες στι­λέ­το φθαρ­μέ­νες. Εἶ­χε ἕναν ἀέ­ρα, μιὰ αὔ­ρα ντί­βας πά­νω της. Με­τὰ τὸν χο­ρὸ ξα­να­κά­θι­σε. Ὁ ἄν­δρας —πάν­τα σιω­πη­λὸς— δί­πλα της κα­τέ­βα­ζε μπύ­ρες. Κά­που κά­που χα­σκο­γε­λοῦ­σε μὲ τὰ παι­διά. Δὲν τοῦ ἔρι­χνε οὔ­τε μιὰ μα­τιά. Αὐ­τὸς ἦταν πάν­τα ἐκεῖ. Οἱ κι­νή­σεις της ὅλες με­λε­τη­μέ­νες, λὲς καὶ πρὶν ἀπὸ τὶς ἐξό­δους ἔκα­νε πρό­βες μπρὸς στὸν κα­θρέ­φτη μι­μού­με­νη μα­νε­κὲν καὶ στὰρ τοῦ σι­νε­μά. Μὲ ἀμυ­δρὸ χα­μό­γε­λο ἀνε­με­λιᾶς καὶ ἐπι­τη­δευ­μέ­νης συγ­κα­τά­βα­σης κοί­τα­ζε τά­χα ἀδιά­φο­ρα γύ­ρω. Κά­ποιες φο­ρὲς ἔρι­χνε μα­τιὲς στὴ μά­να, ποὺ κα­θό­ταν εὐ­χα­ρι­στη­μέ­νη ἀν­τί­κρυ καὶ τὴν κα­μά­ρω­νε μα­ζὶ μὲ τὴν για­γιά.

       Κά­θε φο­ρὰ ποὺ ἔβλε­πε ἔτσι τὴ μά­να, αἰ­σθα­νό­ταν κά­πως δι­καιω­μέ­νη με­τὰ τὸν γολ­γο­θᾶ. Γιὰ τὴν ἴδια ἦταν δύ­σκο­λα. Ἀπὸ μέ­σα της οὔρ­λια­ζαν φω­νές. «Τουρ­κό­σπο­ρο». «Μπά­σταρ­δο». «Ποῦ εἶ­ναι ἡ μά­να σου ρέ; Ποιός σὲ ἔσπει­ρε ἐσέ­να; Για­τί σὲ ἔχει ἡ για­γιά, μού­λι­κο; Εἶ­σαι γιὰ παρ­τοῦ­ζες;» Καὶ ἐκεί­νη ἡ σκα­τό­ψυ­χη ἡ σκυ­λό­γρια, ποὺ κα­θό­ταν χω­ρὶς ντρο­πὴ πα­ρα­δί­πλα, νὰ ἔρ­χε­ται μπρο­στὰ στὰ μά­τια της ξα­νὰ καὶ ξα­νὰ σὰν ἐπα­να­λαμ­βα­νό­με­νο βί­ντεο, νὰ τὴ διώ­χνει ση­κώ­νον­τας κα­τὰ πά­νω της τὸ σκου­πό­ξυ­λο τῆς αὐ­λῆς, νὰ τῆς φω­νά­ζει: «Μὴ ξα­να­πα­τή­σεις τὸ πό­δι σου, που­τά­νας γέν­να. Τρά­βα νὰ γί­νεις σὰν κι ἐκεί­νη, τρά­βα ἀπὸ κεῖ ποὺ ἦρ­θες, μπά­σταρ­δο.»

       Τὸ κε­φά­λι βού­ι­ζε. Πα­ρα­λί­γο νὰ σω­ρια­στεῖ κά­τω. Νὰ ἀρ­χί­σει νὰ οὐρ­λιά­ζει κι αὐ­τή, γιὰ νὰ σι­γή­σουν τα μέ­σα οὐρ­λια­χτά. Γιὰ μιὰ στιγ­μὴ τὴν ἄγ­γι­ξε τὸ βε­λού­δι­νο βλέμ­μα τῆς για­γιᾶς, ποὺ τῆς ἔγνε­ψε κα­τευ­να­στι­κά. Ἤξε­ρε ἡ για­γιά —αὐ­τὴ τὴν ἀνά­στη­σε— καὶ ἔνιω­θε τὴν πα­ρα­μι­κρή της ἀν­τί­δρα­ση. Τὸ γα­λή­νιο νεῦ­μα της τὴ συ­νέ­φε­ρε κά­πως. Ἀνά­σαι­νε ἀσθμαί­νον­τας. Πῆ­ρε ἕνα τσι­γά­ρο. Πῆ­γε νὰ τὸ βά­λει στὸ στό­μα νὰ ρου­φή­ξει. Μὲ τὸ ποὺ ἄνοι­ξε τὸ στό­μα ἁπλώ­θη­κε μαῦ­ρο σκο­τά­δι. Πίσ­σα. Πη­γά­δι θε­ο­σκό­τει­νο τὸ στό­μα. Τὸ πρό­σω­πο με­τα­μορ­φώ­θη­κε. Πα­ρα­μορ­φώ­θη­κε· τε­ρα­τό­μορ­φο. Κα­κό­σχη­μο ὁμοί­ω­μα δρά­και­νας. Ἀπὸ τὴ σκο­τει­νὴ χο­ά­νη τοῦ στό­μα­τος ξε­χεί­λι­ζε ἀκα­τά­σχε­τος ὀχε­τός. Μέ­δου­σας φτύ­μα, φί­δια κομ­μέ­να, βδέλ­λες ποὺ ἔψα­χναν νὰ κολ­λή­σουν βεν­τοῦ­ζες. Ὅλα τα «μού­λι­κα» καὶ τὰ «που­τά­νας κό­ρη» ποὺ σω­ρεύ­τη­καν μέ­σα της πῆ­ραν μορ­φὴ καὶ ξε­πη­δοῦ­σαν ἀπὸ τὸ στό­μα. Τὸν γνώ­ρι­ζε ἀπὸ παι­δὶ αὐ­τὸν τὸν ὀχε­τό. Μιὰ ζωὴ τὸν ἔφε­ρε μέ­σα της. Συμ­βί­ω­νε μα­ζί του. Μὲ χέ­ρι τρε­μά­με­νο καὶ κι­νή­σεις κά­πως ἀστα­θεῖς ἔβα­λε τὸ τσι­γά­ρο στὸ στό­μα. Πῆ­ρε μιὰ βα­θιὰ ρου­φη­ξιά. Ξα­να­ρού­φη­ξε. Γέ­μι­σε τὰ πνευ­μό­νια κα­πνό. Φύ­ση­ξε τὸν κα­πνὸ πρὸς τὰ πά­νω. Πῆ­ρε ἀπα­νω­τὲς ἀνά­σες. Βα­θιές. Ἀμέ­σως με­τὰ ἄδεια­σε μο­νο­ρού­φι τὴ μπύ­ρα ἀπ’ τὸ πο­τή­ρι. Ξα­να­πῆ­ρε βα­θιὲς ἀνά­σες. Σκού­πι­σε τὰ χεί­λη καὶ ἔκλει­σε τὸ στό­μα. Αὐ­τὸ ἦταν. Μὲ τὸ ποὺ ἔκλει­σε τὸ στό­μα τὰ τέ­ρα­τα κρύ­φτη­καν πά­λι.

       Ὅλα ἐξα­φα­νί­στη­καν ὡς διὰ μα­γεί­ας πί­σω ἀπὸ ἕνα λαμ­πε­ρὸ προ­σω­πεῖο μὲ ἀνε­παί­σθη­το μει­δί­α­μα. Οἱ κι­νή­σεις της ἐπα­νέ­κτη­σαν κά­πως τὴ φι­νε­τσά­τη χά­ρη. Μὲ στό­μα κλει­στὸ καὶ σύ­σπα­ση τῶν μυῶν γύ­ρω ἀπὸ τὰ χεί­λη, φρύ­δια ἐλα­φρῶς ἀνα­ση­κω­μέ­να σὲ μιὰ ἔκ­φρα­ση ἀπέ­ριτ­τα γο­η­τευ­τι­κὴ καὶ πά­λι. Μὲ μιὰ πρώ­τη μα­τιὰ θὰ ἔλε­γε κα­νεὶς πὼς ἔδι­νε τὴν ἐν­τύ­πω­ση ἀτό­μου ποὺ τὰ εἶ­χε βρεῖ μὲ τὸν ἑαυ­τὸ καὶ τοὺς γύ­ρω. Ἀτό­μου μὲ πη­γαία κα­τά­φα­ση ἀπέ­ναν­τι σὲ ὅλους καὶ σὲ ὅλα.



Πηγή: Ἀπὸ τὴν συλ­λο­γὴ διη­γη­μά­των Ὁ τό­πος μέσα μας (ἐκδ. Ἁρμός, 2020).

Ἡ Δέ­σποι­να Καϊ­τα­τζῆ-Χου­λιού­μη ζεῖ στὶς Σέρ­ρες ἀπ' ὅπου κα­τά­γε­ται. Εἶ­ναι Κλι­νι­κὴ Ψυ­χο­λό­γος (MSc), ποι­ή­τρια, συγ­γρα­φέ­ας καὶ με­τα­φρά­στρια, μέ­λος τῆς Ἑται­ρεί­ας Λο­γο­τε­χνῶν Θεσ­σα­λο­νί­κης. Ἐρ­γά­στη­κε σὲ δη­μό­σιες μο­νά­δες Ἐκ­παί­δευ­σης, Ἀπο­κα­τά­στα­σης καὶ Ψυ­χι­κῆς Ὑγεί­ας στὴ Σου­η­δία καὶ στὴν Ἑλ­λά­δα. Ἐξέ­δω­σε ἕξι ποι­η­τι­κὲς συλ­λο­γές, ἡ τε­λευ­ταία της ἔχει τί­τλο Μὲ λέ­νε Εὔα (ἐκ­δό­σεις Μαν­δρα­γό­ρας, 2023). Ἐξέ­δω­σε τὴ συλ­λο­γὴ δι­η­γη­μά­των Ὁ τό­πος μέ­σα μας (ἐκ­δό­σεις Ἁρ­μός), ἐνῷ ἀν­θο­λό­γη­σε καὶ με­τέ­φρα­σε τέσ­σε­ρα βι­βλία σου­η­δι­κῆς ποί­η­σης. Ποι­ή­μα­τα καὶ δι­η­γή­μα­τά της με­τα­φρά­στη­καν καὶ δη­μο­σιεύ­τη­καν σὲ ἄλ­λες γλῶσ­σες. Τὸ 2024 κυ­κλο­φό­ρη­σε ἀν­θο­λο­γία ποι­η­μά­των της στὰ ἱσπα­νι­κὰ μὲ τί­τλο Los hi­jos de E­va σὲ με­τά­φρα­ση τοῦ Jo­sé An­to­nio More­no Ju­ra­do ἀπὸ τὶς ἐκ­δό­σεις Pa­dil­la Li­bros, Se­vil­la. Τὸ 2023 τῆς ἀπο­νε­μή­θη­κε Τι­μη­τι­κὴ διά­κρι­ση στὸ 1ο Διε­θνὲς Φε­στι­βὰλ Ποί­η­σης Σερ­ρῶν τοῦ Συν­δέ­σμου Φι­λο­λό­γων καὶ τὸ 2024 τῆς ἀπο­νε­μή­θη­κε τι­μη­τι­κὴ διά­κρι­ση γιὰ τὸ ποι­η­τι­κό της ἔρ­γο καὶ τὴν κοι­νω­νι­κὴ προ­σφο­ρά της ἀπὸ τὴν Λέ­σχη Λάϊ­ονς Σερ­ρῶν Στρυ­μο­νιᾶς.


 

Πλανόδιον - Ιστορίες Μπονζάι © 2025.
Unsubscribe or manage your email subscriptions.           

Αναρτήθηκε από oikoparaxenos στις 5:43 π.μ.
Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου BlogThis!Κοινοποίηση στο XΜοιραστείτε το στο FacebookΚοινοποίηση στο Pinterest
Ετικέτες Πολιτισμός, Τέχνη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα
Προβολή έκδοσης κινητού
Εγγραφή σε: Σχόλια ανάρτησης (Atom)

Έργο της Κυριακής Δραγομένη

Έργο της Κυριακής Δραγομένη
Η καταλυτική δράση των οικολογικών οργανώσεων. "ΚΛΙΚ"στη φωτο

ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ

ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ
Στη Βουλγαρία, οι ανεμογεννήτριες είναι ελάχιστες - και αυτές μάλιστα είναι τοποθετημένες σε χερσαίο, πεδινό έδαφος....ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΠΕΤΡΕΣ

ΠΕΤΡΕΣ
Απλώς πέτρες, αλλά τόσο καλαίσθητες....ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

Έτσι εμπλουτίζουν το αστικό τοπίο

Έτσι εμπλουτίζουν το αστικό τοπίο
Στις βουλγαρικές πόλεις του Εύξεινου εμπλουτίζουν το αστικό τοπίο με διατάξεις όπως αυτή, που παράγει ήχους με το φύσημα του ανέμου..ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

Σαλβατόρ Νταλί

Σαλβατόρ Νταλί
Του ερωτισμού σου τα οράματα....ΚΛΙΚ τη φωτο

ΕΤΣΙ ΗΘΕΛΑΝ ΤΑ ΑΙΟΛΙΚΆ ΤΟΥΣ !

ΕΤΣΙ ΗΘΕΛΑΝ ΤΑ ΑΙΟΛΙΚΆ ΤΟΥΣ !
Πριν μερικά χρόνια, η εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ" δημοσίευε αυτό το σκαρίφημα (ευτυχώς μόνο !) μιας ομάδας πανεπιστημιακών στην Θράκη, που φαντασίωναν με αυτό το τρόπο την παρανοϊκή εξέλιξη της αιολικής ιδέας : Αεμογεννήτριες παντού, σήμερα στα Μετέωρα και αύριο στην Ακρόπολη !

Με το τρόπο του Γ.Σ

Όσο προχωρεί ο καιρός και τα γεγονότα, ζω ολοένα με το εντονώτερο συναίσθημα πως δεν είμαστε στην Ελλάδα, πως αυτό το κατασκεύασμα που τόσο σπουδαίοι και ποικίλοι απεικονίζουν καθημερινά δεν είναι ο τόπος μας αλλά ένας εφιάλτης με ελάχιστα φωτεινά διαλείμματα, γεμάτα μια πολύ βαριά νοσταλγία.


Πηγή: Γιώργος Σεφέρης - Μέρες Γ΄


Συμβαίνουν εις τας Σερβίας......

Συμβαίνουν εις τας Σερβίας......
Με αυτό το τρόπο ενημερώνουν τους υποψηφιους πελάτες μιας χαρτοπαικτικής λέσχης ότι απαγορεύεται η οπλοφορία εντός της αιθούσης..

Ανθρωπολογία της παρακμής

Το πέρασμά μου από διάφορες θέσεις της δημόσιας, της επαγελματικής και της κοινωνικής ζωής, με έπεισε για την ύπαρξη μούτσων που θέλουν να γίνουν καμαρότοι ακόμη και τότε που το καράβι βυθίζεται. Αισθάνομαι υποχρεωμένος να κοινοποιήσω αυτή την αλήθεια στον κάθε ένα που μπορώ να επηρεάσω και που προβληματίζεται για την ανθρωπολογία της παρακμής.

Λίστα ιστολογίων

  • Newsroom | naftemporiki.gr
    Οι παίκτριες του WNBA ζητούν καλύτερες αμοιβές
    Πριν από 5 ώρες
  • dasarxeio.com
    Τα δάση μας «εκπαιδεύονται»
    Πριν από 10 ώρες
  • What's new
    Pump it up
    Πριν από 1 ημέρα
  • Δασαμάρι S.O.S.
    Πρόγραμμα AntiNero: Άλλο ένα σχέδιο σε βάρος των δασών και της Δασικής Υπηρεσίας
    Πριν από 1 ημέρα
  • Γη και Ελευθερία.
    Εκεί που πετούν οι σιωπές: ανάμεσα σε κρυφά νερά και λαμπρά φτερά- η Ρόδος αλλιώς.
    Πριν από 1 ημέρα
  • Πόλεις και Πολιτικές
    Greater Geelong, Victoria : Μια ιστορία επιτυχίας
    Πριν από 5 ημέρες
  • oikoniki
    Η αθέατη μάχη της ενέργειας: Πληροφόρηση ή προπαγάνδα;
    Πριν από 2 μήνες
  • Define Normal
    Ο βραχόκηπος με το όνομα Ναυτίλος στο κτήμα Συγγρού
    Πριν από 2 μήνες
  • art noise
    National Gallery of London
    Πριν από 6 μήνες
  • Painting of the Day, Daily Oil Paintings by Delilah
    Bee and Christmas lights
    Πριν από 8 μήνες
  • ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
    Παράταση ζωής
    Πριν από 1 χρόνια
  • Υμηττός - Υψίπολις
    ‘’ΕΞΗΜΕΡΩΣΗ’’ του ΔΗΜΟΣΘΕΝΗ ΠΑΠΑΜΑΡΚΟΥ
    Πριν από 5 χρόνια
  • archaeopteryx
    Τα πολλά αιολικά και φ/β αυξάνουν (πολύ) το κόστος του συστήματος. (Τα λίγα, το αυξάνουν λιγότερο). Φάτε μάτια ψάρια...
    Πριν από 5 χρόνια
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ
    SOS! Με υπογραφή του Υπουργού Περιβάλλοντος κου Χατζηδάκη καταστρέφεται το ΓΕΩΠΑΡΚΟ ΣΗΤΕΙΑΣ
    Πριν από 5 χρόνια
  • GREEK FORESTS
    ΟΙ ΡΥΠΟΙ ΤΗΣ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑΣ ΦΘΑΝΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΕΜΒΡΥΟ.
    Πριν από 5 χρόνια
  • arts
    Αν η Αθήνα: Ομαδική εικαστική έκθεση στον Ιανό
    Πριν από 6 χρόνια
  • Agrokarma
    Πριν από 7 χρόνια
  • Archetype: To πιο ενημερωμένo 'περιοδικό' για αρχιτέκτονες
Εμφάνιση 5 Εμφάνιση όλων

Με ενδιαφέρουν

http://www.monumenta.org/



https://eepf.gr/el



http://www.eduportal.gr/


http://omilosfi.gr/


https://www.facebook.com/polikmag/


www.urbanpoint.gr/


https://apopeirates.blogspot.com/




http://greekarchitects.gr


http:/

http://ophioussa.blogspot.com/

/prasinoi.gr/category/sta-media/

http://www.nomosphysis.org.gr/



http://www.topontiki.gr/


www.pezoporia.gr



http://antigoldgr.org/

Αρχειοθήκη ιστολογίου

  • ▼  2025 (694)
    • ▼  Ιουλίου (50)
      • «Το Σπίτι της Ευρώπης στο ALF Forum στα Τίρανα – Ο...
      • Η αγγλική «σχεδία» είναι εδώ!
      • ΔΙΕΘΝΗΣ ΗΜΕΡΑ ΟΗΕ ΓΙΑ ΝΕΛΣΟΝ ΜΑΝΤΕΛΑ
      • Πυρηνική έκρηξη και πύρινη καταστροφή…
      • Ύποπτη Δραστηριότητα 32 Τουρκικών Αλιευτικών Σκαφώ...
      • Θωμάς Κ. Σχίζας
      • Ανοιχτή επιστολή Προς το Υπουργείο Πολιτισμού και ...
      • Οικολογική Συμμαχία : Σε περίπτωση πυρηνικού συμβά...
      • 11ο Διεθνές Λογοτεχνικό Φεστιβάλ Τήνου
      • Κώ­στας Ποῦ­λος: Τὸ πο­τό
      • "Το καλοκαίρι πέρασε σα ρίγος"
      • Πιο νωρίς από ποτέ ξεκίνησε η περίοδος εκκόλαψης τ...
      • ΤΟ ΗΡΩΟ ΤΟΥ ΥΔΡΑΙΟΥ ΝΑΥΑΡΧΟΥ ΤΗΣ ΑΡΓΕΝΤΙΝΗΣ ΝΙΚΟΛΑ...
      • Βησσαρία Ζορμπά-Ραμμοπούλου Ουμπάιντα, Το καραβάνι...
      • Φίλιππος Δρκοντοειδής : Συνέντευξη στον Ελπιδοφόρο...
      • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΠΟΛΛΟΥΣ
      • Αθέατες όψεις, πριν και μετά, το Δημοψήφισμα 2015
      • Η Αναγέννηση της Ελλάδος είναι θέμα ενός κομματικο...
      • Το υψηλό κόστος της ιχθυοκαλλιέργειας
      • Βάλτερ Μπένγιαμιν (Walter Benjamin): Παι­δὶ ποὺ δι...
      • ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΟΘΡΥΣ ΣΕ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑ...
      • : ‘’Το κτηριο της 80 ΑΔΤΕΧ πρέπει να περάσει σε Δη...
      • ΦΙΛΟΜΗΛΑ ΛΑΠΑΤΑ
      • Rhodes Street Food Festival: Ξεκινάει το Σάββατο, ...
      • Ομιλία του Ιμπραήμ Τραορέ, προέδρου της Μπουρκίνα ...
      • Summer Book Bazaar 2025
      • Η κοινωνία θα αρνηθεί τον νέο εργασιακό μεσαίωνα Π...
      • Έλεγχοι στη Ζάκυνθο και την Κυπαρισσία από εκπροσώ...
      • ΠΕΡΑΣΑΝ 10 ΧΡΟΝΙΑ
      • Τοπικές επιτροπές ΕΛΛΕΤ: Ποια περιβαλλοντικά και ...
      • Νῖ­κος Νι­κο­λά­ου-Χα­τζη­μι­χα­ήλ: Τέ­ρας χω­ρὶς ...
      • Παρέμβαση του ΥΠΕΝ για διακοπή των εργασιών για τα...
      • 10 χρόνια μετά : Δυο ποιήματα
      • Ρί­τσαρντ Μπρό­τιγ­καν (Richard Brautigan): Οἱ γυ­...
      • Οικολογικός Ιμπεριαλισμός: Το αλβανικό νησί Σάσων ...
      • Ινστιτούτο Θαλάσσιας Προστασίας Αρχιπέλαγος
      • Το αόρατο χέρι των Αθηνών: (Με αφορμή μια Ελλαδίτι...
      • Τα πρώτα σε πωλήσεις βιβλία για τον Ιούνιο 2025
      • ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΑΓΣΣΕ ΜΕ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ
      • «ΤΥΠΟΙ» ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ
      • Χρειαζόμαστε τα δέντρα και τα δέντρα χρειάζονται ν...
      • Οκτωβριανή Επανάσταση του 1917
      • Επιστήμη των Πολιτών και ΑΡΧΕΛΩΝ: Πώς έγινε πραγμα...
      • Λευκάδιος Χερν, "Το αγόρι που ζωγράφιζε γάτες"
      • Σκέφτομαι, αρα γράφω
      • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΤΗΣ ΕΣΤΙΑΣ
      • Δέ­σποι­να Καϊ­τα­τζῆ-Χου­λιού­μη: Μέ­δου­σας φτύ­μα
      • Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ
      • Ταχύτητα και Αγάπη
      • Πάνω από 200 χιλιάδες βουλγαρικά διαβατήρια στο κρ...
    • ►  Ιουνίου (98)
    • ►  Μαΐου (134)
    • ►  Απριλίου (102)
    • ►  Μαρτίου (101)
    • ►  Φεβρουαρίου (121)
    • ►  Ιανουαρίου (88)
  • ►  2024 (1208)
    • ►  Δεκεμβρίου (126)
    • ►  Νοεμβρίου (111)
    • ►  Οκτωβρίου (105)
    • ►  Σεπτεμβρίου (94)
    • ►  Αυγούστου (48)
    • ►  Ιουλίου (89)
    • ►  Ιουνίου (103)
    • ►  Μαΐου (98)
    • ►  Απριλίου (130)
    • ►  Μαρτίου (110)
    • ►  Φεβρουαρίου (103)
    • ►  Ιανουαρίου (91)
  • ►  2023 (873)
    • ►  Δεκεμβρίου (108)
    • ►  Νοεμβρίου (101)
    • ►  Οκτωβρίου (73)
    • ►  Σεπτεμβρίου (88)
    • ►  Αυγούστου (37)
    • ►  Ιουλίου (62)
    • ►  Ιουνίου (72)
    • ►  Μαΐου (67)
    • ►  Απριλίου (64)
    • ►  Μαρτίου (68)
    • ►  Φεβρουαρίου (68)
    • ►  Ιανουαρίου (65)
  • ►  2022 (868)
    • ►  Δεκεμβρίου (76)
    • ►  Νοεμβρίου (96)
    • ►  Οκτωβρίου (84)
    • ►  Σεπτεμβρίου (92)
    • ►  Αυγούστου (39)
    • ►  Ιουλίου (79)
    • ►  Ιουνίου (74)
    • ►  Μαΐου (65)
    • ►  Απριλίου (59)
    • ►  Μαρτίου (70)
    • ►  Φεβρουαρίου (68)
    • ►  Ιανουαρίου (66)
  • ►  2021 (882)
    • ►  Δεκεμβρίου (90)
    • ►  Νοεμβρίου (96)
    • ►  Οκτωβρίου (95)
    • ►  Σεπτεμβρίου (85)
    • ►  Αυγούστου (64)
    • ►  Ιουλίου (72)
    • ►  Ιουνίου (69)
    • ►  Μαΐου (66)
    • ►  Απριλίου (58)
    • ►  Μαρτίου (64)
    • ►  Φεβρουαρίου (57)
    • ►  Ιανουαρίου (66)
  • ►  2020 (956)
    • ►  Δεκεμβρίου (77)
    • ►  Νοεμβρίου (70)
    • ►  Οκτωβρίου (63)
    • ►  Σεπτεμβρίου (63)
    • ►  Αυγούστου (52)
    • ►  Ιουλίου (89)
    • ►  Ιουνίου (94)
    • ►  Μαΐου (85)
    • ►  Απριλίου (89)
    • ►  Μαρτίου (83)
    • ►  Φεβρουαρίου (98)
    • ►  Ιανουαρίου (93)
  • ►  2019 (1184)
    • ►  Δεκεμβρίου (108)
    • ►  Νοεμβρίου (97)
    • ►  Οκτωβρίου (93)
    • ►  Σεπτεμβρίου (84)
    • ►  Αυγούστου (58)
    • ►  Ιουλίου (79)
    • ►  Ιουνίου (116)
    • ►  Μαΐου (141)
    • ►  Απριλίου (123)
    • ►  Μαρτίου (100)
    • ►  Φεβρουαρίου (101)
    • ►  Ιανουαρίου (84)
  • ►  2018 (1160)
    • ►  Δεκεμβρίου (117)
    • ►  Νοεμβρίου (141)
    • ►  Οκτωβρίου (107)
    • ►  Σεπτεμβρίου (114)
    • ►  Αυγούστου (77)
    • ►  Ιουλίου (76)
    • ►  Ιουνίου (81)
    • ►  Μαΐου (99)
    • ►  Απριλίου (72)
    • ►  Μαρτίου (100)
    • ►  Φεβρουαρίου (93)
    • ►  Ιανουαρίου (83)
  • ►  2017 (706)
    • ►  Δεκεμβρίου (62)
    • ►  Νοεμβρίου (94)
    • ►  Οκτωβρίου (96)
    • ►  Σεπτεμβρίου (57)
    • ►  Αυγούστου (27)
    • ►  Ιουλίου (49)
    • ►  Ιουνίου (40)
    • ►  Μαΐου (62)
    • ►  Απριλίου (56)
    • ►  Μαρτίου (65)
    • ►  Φεβρουαρίου (54)
    • ►  Ιανουαρίου (44)
  • ►  2016 (665)
    • ►  Δεκεμβρίου (60)
    • ►  Νοεμβρίου (62)
    • ►  Οκτωβρίου (49)
    • ►  Σεπτεμβρίου (61)
    • ►  Αυγούστου (48)
    • ►  Ιουλίου (42)
    • ►  Ιουνίου (47)
    • ►  Μαΐου (64)
    • ►  Απριλίου (59)
    • ►  Μαρτίου (63)
    • ►  Φεβρουαρίου (51)
    • ►  Ιανουαρίου (59)
  • ►  2015 (705)
    • ►  Δεκεμβρίου (63)
    • ►  Νοεμβρίου (60)
    • ►  Οκτωβρίου (81)
    • ►  Σεπτεμβρίου (63)
    • ►  Αυγούστου (52)
    • ►  Ιουλίου (42)
    • ►  Ιουνίου (65)
    • ►  Μαΐου (49)
    • ►  Απριλίου (62)
    • ►  Μαρτίου (75)
    • ►  Φεβρουαρίου (45)
    • ►  Ιανουαρίου (48)
  • ►  2014 (548)
    • ►  Δεκεμβρίου (40)
    • ►  Νοεμβρίου (52)
    • ►  Οκτωβρίου (56)
    • ►  Σεπτεμβρίου (46)
    • ►  Αυγούστου (36)
    • ►  Ιουλίου (41)
    • ►  Ιουνίου (40)
    • ►  Μαΐου (38)
    • ►  Απριλίου (44)
    • ►  Μαρτίου (54)
    • ►  Φεβρουαρίου (51)
    • ►  Ιανουαρίου (50)
  • ►  2013 (423)
    • ►  Δεκεμβρίου (40)
    • ►  Νοεμβρίου (38)
    • ►  Οκτωβρίου (40)
    • ►  Σεπτεμβρίου (34)
    • ►  Αυγούστου (22)
    • ►  Ιουλίου (33)
    • ►  Ιουνίου (28)
    • ►  Μαΐου (50)
    • ►  Απριλίου (37)
    • ►  Μαρτίου (34)
    • ►  Φεβρουαρίου (31)
    • ►  Ιανουαρίου (36)
  • ►  2012 (308)
    • ►  Δεκεμβρίου (29)
    • ►  Νοεμβρίου (30)
    • ►  Οκτωβρίου (38)
    • ►  Σεπτεμβρίου (27)
    • ►  Αυγούστου (21)
    • ►  Ιουλίου (18)
    • ►  Ιουνίου (23)
    • ►  Μαΐου (28)
    • ►  Απριλίου (33)
    • ►  Μαρτίου (43)
    • ►  Φεβρουαρίου (16)
    • ►  Ιανουαρίου (2)
  • ►  2011 (7)
    • ►  Νοεμβρίου (1)
    • ►  Σεπτεμβρίου (1)
    • ►  Ιουλίου (2)
    • ►  Ιουνίου (1)
    • ►  Μαΐου (1)
    • ►  Μαρτίου (1)
  • ►  2010 (1)
    • ►  Νοεμβρίου (1)

Λεονάρντο Ντα Βίντσι

Λεονάρντο Ντα Βίντσι
Με την ευκαιρία της έκθεσής του στην Αθήνα......ΚΛΙΚ στη φωτο

Dirt road, της Delilah

Dirt road, της Delilah

Βουλγαρία, Εύξεινος Πόντος

Βουλγαρία, Εύξεινος Πόντος
Ένας τρόπος για να ρυθμίσουν τις ακτές...Το ύψος του κτιρίου ανυπόφορο...ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

ΝΤΕΡΣΟΥ ΟΥΖΑΛΑ

ΝΤΕΡΣΟΥ ΟΥΖΑΛΑ
Πολύτιμο το έργο του Βλαντιμίρ Αρσένιεβ, έδωσε την έμπνευση στον Ακίρα Κουροσάβα να γυρίσει ένα αριστούργημα...Τώρα κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Στοχαστής

Με τον αξέχαστο Ευθύμη Παπαδημητρίου

Με τον αξέχαστο Ευθύμη Παπαδημητρίου

ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ

ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ
Είναι τοποθετημένος σε ένα από τα υψώματα της Επτάλοφης Ρώμης, στη Βίλα Μποργκέζε

ΤΙΒΕΡΗΣ

ΤΙΒΕΡΗΣ
Ο Τίβερης στη Ρώμη δεν είναι μικρός ποταμός. Η κάπαρη πάντως μπορεί να ξεφυτρώνει μέσα από τις πέτρες που τον περιβάλλουν

Δια χειρος Pino Pandolfini

Δια χειρος Pino Pandolfini
Στη Video Art...

Σασπένς στις αποδράσεις...

Σασπένς στις αποδράσεις...
Παλαιοκώστας, και μην τον είδατε...

Στέφανος Ρόκος

Στέφανος Ρόκος
Μια πόλη υπό διαστημική απειλή; Ίσως...

ΠΑΛΕΡΜΟ

ΠΑΛΕΡΜΟ
Γίγαντες- δέντρα κοσμούν τον βοτανικό κήπο του Παλέρμα, προαναγγέλοντας τον ερχομό της Αφρικής...

Φωτογραφια

Φωτογραφια
Με το τρόπο του Δημήτρη Βερούχη

ΜΗΝ ΕΙΣΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΑΣ- ΝΑ EIΣΑΙ ΟΙΚΟΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ

ΜΗΝ ΕΙΣΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΑΣ- ΝΑ EIΣΑΙ  ΟΙΚΟΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ
.

ΘΟΔΩΡΟΣ 1931-2018

ΘΟΔΩΡΟΣ  1931-2018
Ο Θεόδωρος Παπαδημητρίου γνωστός απλά ως Θόδωρος, υπήρξε σημαντικός Έλληνας γλύπτης με διεθνή αναγνώριση.

Φαίδων Πατρικαλάκις, 1935-2017

Φαίδων Πατρικαλάκις, 1935-2017
Εξωφυλλο του βιβλιου που δεν μπορεσε ο ιδιος να απολαύσει, γιατι στο μεταξύ τον βρήκε ο θάνατος....Κλικ στην εικονα

Δημιούργημα της VIVART

Δημιούργημα της VIVART
Είναι εκτεθειμένα τόσο μακριά (Γιανίτσι της Εύβοιας) πλην όμως δείχνουν κοντινά με τα πιο γνήσια αισθήματά μας

ΤΣΟΥΧΤΡΑ, του Γιάννη Στρούμπα

ΤΣΟΥΧΤΡΑ, του Γιάννη Στρούμπα
"Μόλις τη βγάλαν στην ακτή με την απόχη . - Τεράστια σαν ταψί, --γαλάζια και λευκή. –Αν και τεμαχισμένη πια –ριγώ και μόνο στη θωριά της--------Όπως αρμόζει άλλωστε---σε μια γαλανόλευκη

Laszlo Koday

Laszlo Koday
"¨ομορφο άγγιγμα".

Τόσο τρυφερό !

Τόσο τρυφερό !

ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΠΑΝΤΕΛΙΔΗΣ

ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΠΑΝΤΕΛΙΔΗΣ
Η νεολαία έχει ανάγκη από είδωλα, αλλά αυτή η εξαρτησιακή σχέση θα μπορούσε να είναι πιο καλαίσθητη

ΤΟΠΙΟ

ΤΟΠΙΟ
Βικέντιος Μποκατσιάμπης

Μουσείο στο Ελληνικό

Μουσείο στο Ελληνικό
Η φωτογραφία έχει μόνο μουσειακή αξία, οι "επιβάτες" απλώς ανέρχονται σε ένα παροπλισμένο τζάμπο που "κείτεται" στο παλιό αεροδρόμιο Ελληνικού, δίπλα στο (διεκδικούμενο) μουσείο της Ολυμπιακής....ΚΛΙΚ στην ΕΙΚΟΝΑ

ARCHAEOPTERYX

ARCHAEOPTERYX
Εγκαθιστούν ανεμογεννήτριες στα ευρυτανικά βουνά, αυτοί, οι άσχετοι, οι υπαλληλίσκοι των αεριτζήδων. ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

ΥΠΕΡΟΧΟ ΜΑΤΑΚΙ

ΥΠΕΡΟΧΟ ΜΑΤΑΚΙ
Υπέροχο γατάκι, αλλά και το ματάκι της δεν πάει πίσω.....

ΩΣ ΠΡΟΒΑΤΑ ΕΠΙ ΜΝΗΜΟΝΙΟΝ

ΩΣ ΠΡΟΒΑΤΑ ΕΠΙ ΜΝΗΜΟΝΙΟΝ
Το ένα πρόβατο λέει στο άλλο : "Ησύχασε σου λέω! Για ντους μας πάνε !"

ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΚΛΕΟΠΑΣ


Τι κακιά μετάλλαξη έπαθε ο πίθηκος και προέκυψε το είδος μας;

Έ, κύριε Δαρβίνε;

«ΟΚΤΩ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ», περιοδικό ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΚΟΖΑΝΗΣ, τεύχος 176-177

Γιάννης Κουνέλης, 2017

Γιάννης Κουνέλης, 2017
Ανώνυμο έργο του, 2003

Με αφορμή τον θάνατο του Κρίστοφερ Λη

Lee
Συντάσσω ποίημα υπό απειλή
Σαν σε έργο τρόμου του Κρίστοφερ Λή
Σαν τρομοκρατημένος και από άλλους Lee –
Π.χ από τον καρατίστα μαχητή Μπρους Λη –
ή απ’ τον Νότιο στρατηγό, επίσης Λη

Εις τον ορίζοντα δεν βλέπω τη ζωή καλή
Από διαπραγματεύσεις αναμένω τη χαριστική βολή
Για την Ελλάδα δε, αλοί και τρισαλοί!
Για τα άτομα, άγνωστη η μοίρα η τρελή
Το μόνο βέβαιο, πως επιπλέουν οι φελλοί
ΓΙΑΓΚΟΣ ΡΑΠΤΗΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΡΧΙΑ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΡΧΙΑ
«Ο Ράμφος δεν είναι καθηγητής στο πανεπιστήμιο κι όταν μιλάει δεν μιλάει για να υπερασπιστεί τον θεσμό από τον οποίον βιοπορίζεται. Μιλάει για να υπερασπιστεί τις απόψεις του. Είναι καθαρόαιμος διανοητής και την αξιοπιστία του την αντλεί από την ίδια του τη σκέψη. Να είστε βέβαιοι πως αν ήταν καθηγητής πανεπιστημίου θα τον αντιμετώπιζαν με σεβασμό και δέος, καθότι η ωραία μας επαρχία τα σύνδρομά της δεν τα ξεπερνάει με τίποτε».ΤΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ ΚΛΙΚ στην ΕΙΚΟΝΑ

Φωτογραφιζω- αρα υπαρχω !

Φωτογραφιζω- αρα υπαρχω !
Μου την δίνει αυτή η παρανοϊκή εμμονή στην φωτογράφηση των πάντων....Η σύγχρονη φωτογραφοποιϊα έχει καταστρέψει την παλιά, που ήταν πρωτίστως ανθολόγηση και επιλογή των πλάνων...

Λολοσίδης Γιώργος

Λολοσίδης Γιώργος
.

ΤΟΤΟΣ FOR EVER

ΤΟΤΟΣ FOR EVER

Στέφανος Σταμέλλος

Στέφανος Σταμέλλος
Ο γνωστός ορειβάτης Στέφανος Σταμέλλος, σε ένα μεγάλο οδοιπορικό του στις ακτές του Μαλιακού, συναντά έξω από ένα εξοχικό αυτή την πινακίδα.... 'Ηθος Μαφίας, που προφανώς παραμένει ατιμώρητο για πολύ καιρό - κατά πως δείχνουν οι σκουριές...

Eνός λεπτού σιγή για τον Λουκάνικο

Eνός λεπτού σιγή για τον Λουκάνικο
Ήταν ο πιο αγαπητός σκύλος στο χώρο των αντιμνημονιακών ζωόφιλων. Θα μας λείψει - κάπου θα θέλαμε να του προσφέρουμε ένα πλούσιο γεύμα και να τον πάμε βόλτα στη πλατεία Συντάγματος

«Η τσούσκα», του Κάρολου Τσίζεκ

«Η τσούσκα», του Κάρολου Τσίζεκ
Σ΄ένα ουγγρικό, θυμάμαι οβελιστήριο, - Μια πιπεριά, που μοιάζει με καρδούλα, - Μα αν τη γευτείς, σου κατακαίει τα ούλα - Μου έκανε τη μπουκιά σωστό μαρτύριο - Μ’ έχουν και τα φιλιά σου έτσι ρημάξει - Μου άναψες μια φωτιά, που θα με κάψει

Αγαθόν το εξομολογείσθαι....

Αγαθόν το εξομολογείσθαι....
Ο εκδότης ισχυρίζεται ότι «ο δρόμος για την οικολογική κόλαση είναι στρωμένος με τριαντάφυλλα», πράγμα που με βάζει σε σκέψεις : Υπάρχει οικολογική κόλαση- κοντολογίς ένας «άλλος κόσμος» όπου οι διάβολοι βασανίζουν τους αμαρτωλούς με βιοδιασπώμενα μαστίγια και καζάνια από ανακυκλωμένο σκραπ μετάλλων ; Πάντως εύχομαι το βιβλίο να είναι διαφορετικό από τους ισχυρισμούς του εκδότη…

ΗΛΙΑΣ ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ 1946-2013

ΗΛΙΑΣ  ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ 1946-2013
Νηφάλιες - κάτω από τη στάχτη - του χινοπωρινού ουρανού - νανουρίζουνε ανάλαφρα - τον ίσκιο των ονείρων τους - σαν αδελφούλες δίδυμες - που ψιθυρίζουνε στον άνεμο – μέσα απ’ τα στάχυα («Λίμνες της Χαλκιδικής», από τη ποιητική συλλογή «Στροφή»)

Βρες χρόνο...



Βρες Χρόνο για Δουλειά – / Αυτό είναι το
Τίμημα της Ευτυχίας
Βρες Χρόνο για Σκέψη – / Αυτό είναι η Πηγή της Δύναμης
Βρες Χρόνο για Παιγνίδι – / Αυτό είναι το Μυστικό της Αιώνιας Νιότης
Βρες Χρόνο για Διάβασμα – / Αυτό είναι το Θεμέλιο της Γνώσης
Βρες Χρόνο να είσαι Φιλικός – / Αυτό είναι ο Δρόμος προς την Ευτυχία
Βρες Χρόνο για Όνειρα – / Αυτά θα τραβήξουν το Όχημά σου ως τα’ Αστέρια
Βρες Χρόνο ν’ Αγαπάς και ν’ Αγαπιέσαι – / Αυτό είναι το Προνόμιο των Θεών
Βρες Χρόνο να κοιτάς Ολόγυρά σου – / Είναι πολύ σύντομη η μέρα για να είσαι
εγωϊστής
Βρες Χρόνο να Γελάς – / Αυτό είναι η Μουσική της Ψυχής
Βρες Χρόνο να είσαι Παιδί – / Για να νιώθεις Αυθεντικά Ανθρώπινος

ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ

Μη-οπτικό τοπίο

Μη-οπτικό τοπίο
Υπάρχει ένα βιβλίο που ασχολείται με αυτούς που προσλαμβάνουν το τοπίο από άλλα, μη οπτικά ερεθίσματα…. Είναι το "Non-Visual Landscape: Landscape Planning for People with Vision Problems" γραμμένο από δυο Έλληνες της Αγγλίας, , την Αγγελική Κοσκινά και τον Νίκο Χασάναγα . ΚΛΙΚ στην εικόνα

Ιστορίες "Μπονζάϊ", Χ. Δάλκος

Ιστορίες "Μπονζάϊ", Χ. Δάλκος
Ο ήρωας του Χρίστου Δάλκου στο αφήγημα Μπονζάϊ ( τίτλος,«Τον Σαουδάραβαν», στο περιοδικό ΠΛΑΝΟΔΙΟΝ),κομίζει αποδείξεις περί του ότι οι Αρχαίοι «Είχαν προβλέψει το χτύπημα στους δίδυμους πύργους" Αλλά μετριοπαθώς σημειώνει : «…..αυτά δεν τα λέω εγώ, , τὰ λένε ὁ Πυθαγόρας και ο Πλάτων…»(ΠΑΤΗΣΤΕ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ)

Ετικέτες

  • Αερ (2)
  • Αεροπορικά (56)
  • ΑμΕΑ (8)
  • ανακύκλωση (32)
  • αστικός χώρος (746)
  • Διάστημα (55)
  • Διάφορα (356)
  • Δοκίμιο (194)
  • Εκδηλώσεις-βιβλία (1813)
  • Ελεύθεροι χώροι (565)
  • Ενέργεια (442)
  • Ενέργεια ζώα (10)
  • ζώα (510)
  • Θεωρία (362)
  • ιστορία (1269)
  • κοινωνία (2600)
  • Κύπρος (36)
  • μεταξύ σοβαρού και αστείου (256)
  • Μνημεία (110)
  • Οργανώσεις-συλλογικότητες (1354)
  • Παραγωγή-περιβάλλον (1180)
  • Πολιτισμός (2866)
  • πρόσωπα (1437)
  • Τέχνη (3281)
  • τεχνολογία (494)
  • τοπίο (587)
  • τουρισμός (375)
  • υγεία (363)
  • Φύση (1001)
  • φυσικό περιβάλλον (658)
  • χιούμορ (15)

Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
oikoparaxenos
Ιστολόγιο για την οικολογία και τον πολιτισμό.....
Προβολή πλήρους προφίλ

Αναγνώστες

Θέμα Ταξίδια. Από το Blogger.